Novinky
Vtipný je že takový Citigo G Tec EU zakáže vyrábět. Přitom je to ideální ekologicky čisté auto na městský a příměstský provoz.
@ryccardo ekologicky čisté? Jako ze nema žádné lokalni emise? Jak toho docili? Kompromis to neni špatný, ale rozhodně ekologicky ciste pro mesto to neni.
@Mikesus ano presne tak. Jezdi na zemni plyn, takze neprodukuje nic horsiho nez domy kolem. A na rozdil od EV by mohla byt levna a siroce dostupna. Jen takova auta proste v Bruselu nechteji.
@Mikesus nech si vod něho vysvětlit, proč účinnost motoru není důležitá. je to jednoduchý. když dáš poměrně efektivní /účinný/ motor do většího auta, bude mít větší spotřebu a to je důkazem toho, že ten motor už není účinný😊
@Man Ký ne ty imbecile, ale pokud vezmes jednoduchy malo ucinny motor a das do neho navic LPG nebo CNG, tak je to daleko vyhodnejsi nez hyper moderni slozity motor s vysokou ucinnosti. Tj jsme se dostali na zacatek. Ucinnost motoru zakaznika vlastne nezajima.
@ryccardo na to už se taky dávno přišlo, že pouhá přestavba na LPG sice sníží emise, ale ne až tolik, jako účinnější, přeplňovaný motor.
jinak by logicky všichni výrobci jako první přistoupili na toto. a pak je tady ještě faktor vyššího litrového výkonu, na který zákazníci taky slyší. tedy s výjimkou těch, pro které je 150 koní až příliš a nikdy nepředjíždí, s výjimkou dálnice😊
jinak by logicky všichni výrobci jako první přistoupili na toto. a pak je tady ještě faktor vyššího litrového výkonu, na který zákazníci taky slyší. tedy s výjimkou těch, pro které je 150 koní až příliš a nikdy nepředjíždí, s výjimkou dálnice😊
@Man Ký Výrobci to nedělají (kromě Dacie) kvůli složité homologaci a výpočtu CO2 na základě spotřeby paliva (která je tabulkově vyšší). Nehledě na to, že stále je tu velké množství lidí, co má z plynového auta strach.
CO2 má CNG znatelně nižší (cca o 20😖 a LPG údajně stovnatelné s klasickým benzínem. Vše ostatní jako jsou emise pevných částic či dusíku jsou zásadně nižší.
CO2 má CNG znatelně nižší (cca o 20😖 a LPG údajně stovnatelné s klasickým benzínem. Vše ostatní jako jsou emise pevných částic či dusíku jsou zásadně nižší.
@TuDu LPG si moc nerozumí s turbem. CNG je lepší, ale nádrž je těžká a většinou to ujede na plyn ještě míň, než elektromobil. 400 km je u většiny aut vlhký sen. do toho nemožnost tankovat úplně všude a nejlepší řešení je domácí plnička, za 70 tisíc. taky to úplně chcíplo.
jinými slovy, obrazy umělce se stanou vysoce žádanými až když natáhne brka😊
jinými slovy, obrazy umělce se stanou vysoce žádanými až když natáhne brka😊
@Man Ký
S tím nižším dojezdem cng nesouhlasím. Leon kombi 1,5 TGI najel na cng běžně cca 400 km, s tím že doplnění plynu bylo stejně rychlé jako doplnění klasického paliva. Z tohoto mne jasně vychází příznivěji CNG než bzučák.
Dále sít cng je v čechách velmi dobrá, podobně je to i v Německu. Třebas Francie je na tom hůře, kdy bylo v absolutním počtu zhruba stejně plniček jako v CR ale na podstatně větší ploše.
Nicméně v praxi i to není problém. Jel jsem s cng do La Rochelle a nebýt plniček kde se dalo platit jen a pouze kartou vydanou provozovatelem plničky (nikoliv běžnou platební kartou) jel bych vše na plyn.
Za mne je cng vynikající alternativa k bzučáku pro běžného uživatele.
S tím nižším dojezdem cng nesouhlasím. Leon kombi 1,5 TGI najel na cng běžně cca 400 km, s tím že doplnění plynu bylo stejně rychlé jako doplnění klasického paliva. Z tohoto mne jasně vychází příznivěji CNG než bzučák.
Dále sít cng je v čechách velmi dobrá, podobně je to i v Německu. Třebas Francie je na tom hůře, kdy bylo v absolutním počtu zhruba stejně plniček jako v CR ale na podstatně větší ploše.
Nicméně v praxi i to není problém. Jel jsem s cng do La Rochelle a nebýt plniček kde se dalo platit jen a pouze kartou vydanou provozovatelem plničky (nikoliv běžnou platební kartou) jel bych vše na plyn.
Za mne je cng vynikající alternativa k bzučáku pro běžného uživatele.
@vencelín je to vynikající alternativa, což si trh silně uvědomuje
www.auto.cz/…na-znacka-155595
pamatuju si, jak rozvážeči pizzy po zdražení plynu jezdili na benzín a tankovali každých 120 km😊
je to tak skvělá volba, že to vůbec nikdo nechce. a to jsem si myslel, že nikdo nechce elektromobily.
www.auto.cz/…na-znacka-155595
pamatuju si, jak rozvážeči pizzy po zdražení plynu jezdili na benzín a tankovali každých 120 km😊
je to tak skvělá volba, že to vůbec nikdo nechce. a to jsem si myslel, že nikdo nechce elektromobily.
@Man Ký
Jak nikdo nechce? Plynových (cng) jezdí vcelku hafo, o několik řádů více než Vámi zbožńovaných bzučáků.
Ze začátku jsem byl taky pro soukromé použití skeptický s ohledem na dojezd. U mých aut je dojezd cca 800 potažmo 1200 km bez problému, ale po nějaké době používání cng a výletu do Francie (kde ta sít není tak hustá jak zde) bych si soukromé provozování cng dokázal představit docela dobře.
Jak nikdo nechce? Plynových (cng) jezdí vcelku hafo, o několik řádů více než Vámi zbožńovaných bzučáků.
Ze začátku jsem byl taky pro soukromé použití skeptický s ohledem na dojezd. U mých aut je dojezd cca 800 potažmo 1200 km bez problému, ale po nějaké době používání cng a výletu do Francie (kde ta sít není tak hustá jak zde) bych si soukromé provozování cng dokázal představit docela dobře.
@TuDu Outback CNG by se mi třeba líbil. dojezd 200 km na plyn je ovšem poněkud tragický😊
@Man Ký
Fabulujete, opět 😊. Leon 1,5 TGI běžně na cng dojezd cca dvojnásobný.
A pokud má Cígo takto nízký dojezd, tak bzučák v reálu s tím dojezdem nebude o moc lepší, to jen pro objektivnost.
Fabulujete, opět 😊. Leon 1,5 TGI běžně na cng dojezd cca dvojnásobný.
A pokud má Cígo takto nízký dojezd, tak bzučák v reálu s tím dojezdem nebude o moc lepší, to jen pro objektivnost.
@vencelín a proto se v článku píše, znovu opakuji, CNG je mrtvé😊 nikdo to nechce. vsadím se, že se prodá desetkrát tolik elektromobilů než aut na CNG.
@Man Ký sníží emise? Jaký myslíš, škodlivý nebo CO2? A neškodlivý emise opět zákazníka nezajímají. Vlastně ani ty škodlivý. To je zase záležitost automobilky a homologace daného modelu. Jinak někteří výrobci na to přistoupili. Podívej se s čím boduje Dacia u zákazníků a prodeje mají výborný. Většinu zákazníků zajímají provozní náklady, cena za km respektive kolik to žere na 100. Pro koho je 150 koní příliš teda nevím, ale proč se honit na okresce jako pako skrz kolony aut si koukám ještě nepochopil. Možná k tomu někdy dospěješ.
Ty brzdy provozu je třeba vyřešit, nejlépe radlicí do škarpy.
Dočetl jsem až k té devadesátce na dálnici. To fakt má být rada jak ušetřit ?
@Othello
V cem je problem?
Jedes si na dalnici nekde mezi kamcakama, nemusis krome kopcu vubec predjizdet...
A spotrebu budes mit nizsi.
Na optimalni spotrebu v EV je treba jeste mnohem nizsi rychlost, ale to uz na dalnici nelze.
PS Ja kdyz jedu na spotrebu po normalni silnici, tak jsem obcas prekvapenej, ze nekoho dojedu a on jede jeste pomaleji nez ja...
🙂
V cem je problem?
Jedes si na dalnici nekde mezi kamcakama, nemusis krome kopcu vubec predjizdet...
A spotrebu budes mit nizsi.
Na optimalni spotrebu v EV je treba jeste mnohem nizsi rychlost, ale to uz na dalnici nelze.
PS Ja kdyz jedu na spotrebu po normalni silnici, tak jsem obcas prekvapenej, ze nekoho dojedu a on jede jeste pomaleji nez ja...
🙂
Po letmém prosvištění šokujících mouder a rekordů bych se chtěl zeptat na 2 věci.
1) Citigo CNG má nádrž na 62kg CNG? Já myslel, že na necelých 12kg.
2) O kolik litrů nafty přijdu, když si cestou zatopím zbytkovým teplem?
Radši to nebudu číst pomalu a podrobně. To bych se mohl ptát ještě víc...
1) Citigo CNG má nádrž na 62kg CNG? Já myslel, že na necelých 12kg.
2) O kolik litrů nafty přijdu, když si cestou zatopím zbytkovým teplem?
Radši to nebudu číst pomalu a podrobně. To bych se mohl ptát ještě víc...
@Mokrous
O spousty 😊. Motůrek ventilátoru topení zatěžuje alternátor a tím to auto začne žrát jak prokoplé 😁.
O spousty 😊. Motůrek ventilátoru topení zatěžuje alternátor a tím to auto začne žrát jak prokoplé 😁.
@vencelín A joooo 😅 na to jsem úplně zapomněl 😂😂😂
@Mokrous
A pro ještě nemší spotřebu je nutné to topení uplně demontovat, neb přeci jen ty kila navíc se na spotřebě taky propíší 😊. Ale to už je moc podrobný návod 😁.
A pro ještě nemší spotřebu je nutné to topení uplně demontovat, neb přeci jen ty kila navíc se na spotřebě taky propíší 😊. Ale to už je moc podrobný návod 😁.
TubeYouazzy
Příspěvek podléhá schvalování.
By ma zaujimala ta rekordna fabia, lebo ani naftu vyrabajuce1.9TDI nedokazalo tak nizke spotreby a napr. moja nafta bere pri 65-70ke cca 2.9 okamzity na rovine. Tak mozno z mont blancu do nice by to dakym zazrakom dalo 2.3-2.4.
Akym zazrakom dal teda ~2.2 v beznej premavke??
Akym zazrakom dal teda ~2.2 v beznej premavke??
@Makovnik Asi stejným jako tady: "Při jiném testu zase projel s malým citigo na CNG trasu z italské Vicenzy do Stockholmu. To je přes 2600 kilometrů, přičemž motor si vystačil s pouhými 2,39 kilogramy zemního plynu na sto kilometrů."
To by ale nádrže na CNG musely mít 62kg a ne 11,5...
To by ale nádrže na CNG musely mít 62kg a ne 11,5...
@Mokrous
Nehledě na to že spotřeba 2,4 kg/100 km u Cíga mi nepřijde jako zrovna bůhvíjaký zázrak. I leon kombi dokázal jezdit za 2,7 či 2,8 kg/100 km reálně v běžném provozu bez snahy o extrémně ´´uspornou jízdu.
Nehledě na to že spotřeba 2,4 kg/100 km u Cíga mi nepřijde jako zrovna bůhvíjaký zázrak. I leon kombi dokázal jezdit za 2,7 či 2,8 kg/100 km reálně v běžném provozu bez snahy o extrémně ´´uspornou jízdu.
@vencelín Je fakt, že kámoš měl kombíky Golf TGI a pak novej Leon TGI a taky říkal, že se dá okolo 3kg v pohodě.
@Mokrous
Přesně tak, když nejedete jak slašenej po dálnici.
Po dálnici, když jsem se snažil (kde to šlo) držet tempomatových 170 tak to už pak lezlo nad 4 či 4,5 kg/100 km
Přesně tak, když nejedete jak slašenej po dálnici.
Po dálnici, když jsem se snažil (kde to šlo) držet tempomatových 170 tak to už pak lezlo nad 4 či 4,5 kg/100 km
@vencelín No, on kolikrát dá Prahu po dálnici a přijede a má tam 3,3kg a tak podobně.
Škoda, že tenkrát neudělali Passata CNG s technikou z Audi A5 s podladěným dvoulitrem a většími nádržemi na CNG. Býval bych to tenkrát snad bral radši jak naftu. Ale tak všechno má svoje pro a proti.
Škoda, že tenkrát neudělali Passata CNG s technikou z Audi A5 s podladěným dvoulitrem a většími nádržemi na CNG. Býval bych to tenkrát snad bral radši jak naftu. Ale tak všechno má svoje pro a proti.
@Mokrous
Věřím, že kolem těch 3 až 3,3 na dálnici při běžné jízdě do těch kolem 130 ta spotřeba bude.
To chápu, když jsem s cng začínal, tak jsem byl taky skeptický pro soukromé použití (s ohledem na dojezd). Po nějaká době používání mne to příde jako dobrý druh pohonu, velmi levný na provoz, rychlé doplnění paliva. Za mne je škoda, že se tak nerozšířil.
Věřím, že kolem těch 3 až 3,3 na dálnici při běžné jízdě do těch kolem 130 ta spotřeba bude.
To chápu, když jsem s cng začínal, tak jsem byl taky skeptický pro soukromé použití (s ohledem na dojezd). Po nějaká době používání mne to příde jako dobrý druh pohonu, velmi levný na provoz, rychlé doplnění paliva. Za mne je škoda, že se tak nerozšířil.
@vencelín A hlavně je to emisně velmi čistý pohon. Ale když jim jde o ty sifonový bublinky víc než o skutečné emise...
@Mokrous
Ekologicnost cng rozhodně nerozporuji.
Dost možná v celkovém pohledu to vyjde i příznivěji, když u bzučáků vezmem v potaz využití vzácných kovů.
Ekologicnost cng rozhodně nerozporuji.
Dost možná v celkovém pohledu to vyjde i příznivěji, když u bzučáků vezmem v potaz využití vzácných kovů.
@vencelín Myslím, že do nájezdu cca 150 - 200 tisíc km, tím spíš u nás, nebo v Polsku, Německu atd. je na tom CNG kombík líp, jak současné EV s 77/82kWh baterií.
Pak prohraje papírový souboj se sifonovými bublinkami. A v Polsku asi neprohraje nikdy. Ale nevím jestli tam mají CNG čerpačky.
Pak prohraje papírový souboj se sifonovými bublinkami. A v Polsku asi neprohraje nikdy. Ale nevím jestli tam mají CNG čerpačky.
@Mokrous firemnu fabiu1 benzin sa nam podarilo narvat na cca 53L, hoc ofiko je 45L, tak asi nejaky taky vykon predviedli a potom to prepocitali z 45L.
Dojazd vtedy vyzeral zaujimavo, cca 250km sa palivova rucicka nepohla a auto ukazovalo vkuse ~750km dojazd.
Dojazd vtedy vyzeral zaujimavo, cca 250km sa palivova rucicka nepohla a auto ukazovalo vkuse ~750km dojazd.
@Makovnik 53 litrů na 45 litrovou nádrž už je solidní extrém. Myslím, že obvykle se to vejde někde okolo 5% rozdílu do plusu. Já taky vždycky narval o pár litrů víc. Passat má psáno 66 a vejde se tam přes 69, ale není rozumné to testovat.
Nicméně u Citiga z článku to vyznělo, jako by mělo nádrže 5,5x větší, aby to mohl ujet.
A to, že vám ve Fabii blbě ukazoval plovák, to nemá s reálnou spotřebou nic společného. To byla taková historická "kulturní" vložka. Taky ke konci nádrže to zase klesalo o to rychleji o co to na začátku klesat nechtělo.
Nicméně u Citiga z článku to vyznělo, jako by mělo nádrže 5,5x větší, aby to mohl ujet.
A to, že vám ve Fabii blbě ukazoval plovák, to nemá s reálnou spotřebou nic společného. To byla taková historická "kulturní" vložka. Taky ke konci nádrže to zase klesalo o to rychleji o co to na začátku klesat nechtělo.
Vážení kolenovrti, bokonce se dá urazit těch 2000 km aniž by jste spotřebovali byt i jediný mililitr paliva z nádrže,hezky pěkně na kole 😊. Rychlost přesunu bude podobná 😊.
Ač jezdím usporně, tak odcud pocud, pokud na začátku nezahřívám motor tak po dálnici se 90 km/h běžně rozhodně nešinu.
Ač jezdím usporně, tak odcud pocud, pokud na začátku nezahřívám motor tak po dálnici se 90 km/h běžně rozhodně nešinu.
@vencelín Asi tak. Nic se nemá přehánět. Sám jsem taky trochu kolenovrt a snažím se jezdit úsporně, když nespěchám, ale nehodlám při tom brzdit provoz. Naopak často někoho dojedu.
Jen nejezdím brzda plyn a využívám kinetickou energii vozu a proto mám dlouhodobě okolo 5,3/100 včetně krátkých jízd i extrémně ostrých jízd, kdy spěchám a jedu jako čuně. kdybych jezdil na pohodu nonstop, tak jsem minimálně o půl litru níž.
Po dálnici to mám tak půl na půl. Když spěchám, tak 160 a když ne, tak nejraději okolo 120 v pravém.
Jen nejezdím brzda plyn a využívám kinetickou energii vozu a proto mám dlouhodobě okolo 5,3/100 včetně krátkých jízd i extrémně ostrých jízd, kdy spěchám a jedu jako čuně. kdybych jezdil na pohodu nonstop, tak jsem minimálně o půl litru níž.
Po dálnici to mám tak půl na půl. Když spěchám, tak 160 a když ne, tak nejraději okolo 120 v pravém.
@Mokrous
To máme podobný styl jízdy. Já jen (asi) nikdy nejezdím jak čuník 😊. jen moje cestovní rychlost je těch 110 až 130 dálnice nedálnice. Na běžných silnicích pak před vesnicemi, ostrými zatáčkami z této rychlosti doplachtuji a kde vím že se nemá cenu moc rozjíždět na cestovní rychlost (z důvodu sklonových poměrů, zatáček, vesnic, kruháků, atd) tak se nerozjíždím.
Jak jsem psal, po dálnici se ploužím těch 80 až 100 jen než rozehřeju motor.
To máme podobný styl jízdy. Já jen (asi) nikdy nejezdím jak čuník 😊. jen moje cestovní rychlost je těch 110 až 130 dálnice nedálnice. Na běžných silnicích pak před vesnicemi, ostrými zatáčkami z této rychlosti doplachtuji a kde vím že se nemá cenu moc rozjíždět na cestovní rychlost (z důvodu sklonových poměrů, zatáček, vesnic, kruháků, atd) tak se nerozjíždím.
Jak jsem psal, po dálnici se ploužím těch 80 až 100 jen než rozehřeju motor.
@vencelín Já mám dálnice daleko všemi směry, takže prostor na ohřátí je vždy. A je fakt, že těch 100-120 by mi vyhovovalo všude. Občas jedu pomaleji, když jsem unavenej, nebo jedu úplně sám a využívám toho sklonu. Ale neplazím se. Spíš si tak blbnu, abych se nenudil. Přidám třeba na 120 a pak plachtím, nebo brzdím motorem a dobíjím baterku. Někde to jde jet klidně 5km bez plynu... Prostě nejezdím na tempomat, ani jako robot. Nesoutěžím, nevychovávám. Hledím si svýho a snažím se jen v klidu dojet. Jen si držím větší odstupy, abych nemusel jako dement pořád brzdit a pak zase přidávat. Většina lidí bohužel jede na tempomat a nebo styl brzda plyn a pak se diví, že někdo může jezdit za málo.
A to čuně je relativní. U mne to znamená výrazně rychleji a sportovněji, ale ne jako prase ve smyslu ohrožování ostatních agresivním chováním. Prostě když to jde, tak na to dupnu a když ne, tak se holt zařadím. A u TDI není problém místy přidat razantně a na vysokou rychlost aniž by to dělalo vír v nádrži.
A to čuně je relativní. U mne to znamená výrazně rychleji a sportovněji, ale ne jako prase ve smyslu ohrožování ostatních agresivním chováním. Prostě když to jde, tak na to dupnu a když ne, tak se holt zařadím. A u TDI není problém místy přidat razantně a na vysokou rychlost aniž by to dělalo vír v nádrži.
@Mokrous
Tempomat v žádném svém soukromém autě nemám (bohužel). Na rovinatých ´´usecích by se hodil. Byl ve firemním autě s nímž jsem jezdil a tak jsem jej využíval, ale zas podobným stylem jako u jiných aut. tedy jsem jej vypínal trochu s předstihem a doplachtoval. V kopcovitých terénech je dle mne tempomat nevhodný ve vztahu ke spotřebě.
Jedině kdy se relativně plazím, je za tmy, to jedu tak těch 80 či 90 s ohledem na riziko že mi tam něco vběhne. Většina lidí i v těhle situacích to docela slušně praží, někdy i dost přes 100. V noci se třebas snažím držet těch co jedou o málo více než bych jel já (těch co to ženou hlava nehlava už ne) a využívám je jako "navigační" objekt a rozrážedlo případné zvěře 😊.
Tempomat v žádném svém soukromém autě nemám (bohužel). Na rovinatých ´´usecích by se hodil. Byl ve firemním autě s nímž jsem jezdil a tak jsem jej využíval, ale zas podobným stylem jako u jiných aut. tedy jsem jej vypínal trochu s předstihem a doplachtoval. V kopcovitých terénech je dle mne tempomat nevhodný ve vztahu ke spotřebě.
Jedině kdy se relativně plazím, je za tmy, to jedu tak těch 80 či 90 s ohledem na riziko že mi tam něco vběhne. Většina lidí i v těhle situacích to docela slušně praží, někdy i dost přes 100. V noci se třebas snažím držet těch co jedou o málo více než bych jel já (těch co to ženou hlava nehlava už ne) a využívám je jako "navigační" objekt a rozrážedlo případné zvěře 😊.
@vencelín No vidíš, já mám nejpokročilejší autopilot od VW tzv. Travel Assist High a nezapnu to jak je rok dlouhej. Umí to jet samo, umí to brzdit před zatáčkama, před kruháčema, umí to jízdu v koloně. I Stop&Start systém se umí nahazovat, jakmile se pohne auto přede mnou a ne až já na něco sáhnu, atd. atd. A stejně to pustím 2x do roka v Rakousku, nebo v Chorvatsku v delších tunelech na 80-100 km/h když se mi nechce soustředit, nebo na mne padá únava. Jinak to nesnáším a musím si řídit sám. Prostě mi to nejde pod vousy. A na zvěř mám Matrixy. Ty svítí okolo aut přede mnou a často i před ně do dálky 🤓
@Mokrous
Tyhle systémy předpokládám všechny se chovají o něco unáhleněji než člověk který při řízení předvídá, neb tyhle systémy nevidí tak daleko dopředu jak člověk a jízda není tak plynulá.
Já bych ten tempomat asi taky používal jen pro udržení konstantní rychlosti. je dost pravděpodobné, že v ostatních jízdních situací bych jej taky nevyužíval.
Tyhle systémy předpokládám všechny se chovají o něco unáhleněji než člověk který při řízení předvídá, neb tyhle systémy nevidí tak daleko dopředu jak člověk a jízda není tak plynulá.
Já bych ten tempomat asi taky používal jen pro udržení konstantní rychlosti. je dost pravděpodobné, že v ostatních jízdních situací bych jej taky nevyužíval.
@vencelín Hele ten můj se nechová vyloženě zbrkle a nebrzdí panicky a prudce a dá se nastavit logika a vzdálenosti atd... Ale já prostě nesnáším ten pocit, co miluje většina řidičů. Já nesnáším, když neřídím sám a když za mě řídí tupej počítač. Prostě mně to vadí a nervuje mě to. 99% řidičů to miluje a dodává jim to relax a pocit jistoty. Mně ne.
@Mokrous
Rozumím, kama tím míříte. Já taky si raději řídím sám a z případné budoucnosti v podobě autonomního řízení nejsem uplně odvázán.
Na drué straně autonomní řízení bych vzal na milost při dlouhých přejezdech, když už jsem unaven a není čas na přestávky a možnosti že bych si zrchrupl za jízdy a výrobce po přepnutí do autonomního módu vzal na sebe právní závazky. V praxi výrobci na sebe však tyto právní závazky na sebe nikdy nevezmou a abych při jízdě jen čuměl a monitoroval co dělá počítač je pro mne zhovadilost.
No ale to už jsme se od spotřeby dostali k autonomnímu řízení a právním souvislostem 😊.
Rozumím, kama tím míříte. Já taky si raději řídím sám a z případné budoucnosti v podobě autonomního řízení nejsem uplně odvázán.
Na drué straně autonomní řízení bych vzal na milost při dlouhých přejezdech, když už jsem unaven a není čas na přestávky a možnosti že bych si zrchrupl za jízdy a výrobce po přepnutí do autonomního módu vzal na sebe právní závazky. V praxi výrobci na sebe však tyto právní závazky na sebe nikdy nevezmou a abych při jízdě jen čuměl a monitoroval co dělá počítač je pro mne zhovadilost.
No ale to už jsme se od spotřeby dostali k autonomnímu řízení a právním souvislostem 😊.
@vencelín A nebo elektromobilem. Je na to vědecký konsezus odborníků na elektromobilitu a diskutérů na fórech
Až pan Plattner najede 2000 km na jednu baterii, tak mě vzbuďte
U elektra: NEJET VÍC JAK 100. Zrychlovat, zpomalovat (s rekuperací) nevadí. Vadí velký odpor vzduchu při vysokých rychlostech.
Pokud se člověk mentálně nastaví na tyto pravidla, tak si na to zvykne a dělá to automaticky.