Novinky
Samozřejmě že jako nastartování zelené městské mobility mají mít EV parkování zdarma. A až jich bude dost, tak prostě zrušit a hotovo.... Říká se tomu politika a je to prostě ovlivňování společnosti v nějakém veřejném zájmu. A že je veřejným zájmem aby nám ve městech nesmrděly diesely se snad shodnem.
@Mr.Murphy Tak je aj verejnym zaujmom, aby tam nezavadzali cinske krabice. Preco magistrat nerozda kazdemu obcanovi topanky zadara
@Mr.Murphy Spalovací auto není jen starý diesel bez filtru.
Kdyby byly BEV bezemisní, dalo by se s tím souhlasit.
Kdyby byly BEV bezemisní, dalo by se s tím souhlasit.
@Michal Ježek Ale BEV jsou lokálně bezemisní. A o to lokálně jde z pohledu onoho města, které parkování řeší, až v první řadě. Spalovací auto sice není jen starý diesel bez filtru, ale s ohledem na
1. stáří vozového parku v ČR
2. diesel se vyplatí hlavně tomu, kdo hodně jezdí
to velice často starý diesel bez filtru je (případně je sice s filtrem, ale je to Euro5 dieselgate s NOx jako kráva). Na nízkoemisní zóny tu nikdo nemá koule, protože by ho dieseldezoláti sežrali zaživa. 😊
1. stáří vozového parku v ČR
2. diesel se vyplatí hlavně tomu, kdo hodně jezdí
to velice často starý diesel bez filtru je (případně je sice s filtrem, ale je to Euro5 dieselgate s NOx jako kráva). Na nízkoemisní zóny tu nikdo nemá koule, protože by ho dieseldezoláti sežrali zaživa. 😊
@Barry Lyndon Nechápu, že si v dnešní době někdo ještě může myslet, že BEV je lokálně bezemisní. Emise pevných částic jako nejsou emise? Že na rozdíl od oxidů dusíku, nebo uhlíku, jsou karcinogenní, vám nevadí? Že na rozdíl od dalších emisí z výfuku nejsou plynné a tedy se drží ve městech mnohem víc také ne?
Ok, zaveďme bezemisní zóny a zrušme ve městech auta, autobusy, nákladní dopravu.... Jsem zvědav, kolik ekologů pro to zvedne ruku.
Ok, zaveďme bezemisní zóny a zrušme ve městech auta, autobusy, nákladní dopravu.... Jsem zvědav, kolik ekologů pro to zvedne ruku.
@Michal Ježek lokálně bezemisni jsou, najdi si definici "lokalne bezemisnich aut". Oter z brzd maji menší díky rekuperaci a oter pneu neni obecne větší nez u spalovaku, některé maji jiné ne, protože hmotnost se u dost zdaleka tak neliší jak se tvrdí.
Pokud chces tvrdit, ze nejsou lokálně bezemisni kvuli oteur pneumatik, pak ted yneni ani kolo, koloběžka, kolečkové brusle a dokonce ani obutý člověk. Vse se otira a vytváří emise.
Pokud chces tvrdit, ze nejsou lokálně bezemisni kvuli oteur pneumatik, pak ted yneni ani kolo, koloběžka, kolečkové brusle a dokonce ani obutý člověk. Vse se otira a vytváří emise.
@Mikesus Ano, definice je postavena tak, že se za bezemisní považuje vše, co nemá výfuk. A je úplně jedno, jestli těch lokálních emisí produkuje víc nebo míň.
A ano, dá se říct, že ani kolo není bezemisní. Jen těch emisí produkuje řádově méně, než auto. Což se o rozdílu mezi BEV a ICEV nedá říct ani omylem. Tam je těžké říct, která z těch skupin produkuje emisí pevných částic víc. Brzdy v tom hrají minimální roli.
A ano, hmotnost se liší. Srovnatelně velké BEV je těžší, než ICEV. Nikdo netvrdí, že násobně.
A ano, dá se říct, že ani kolo není bezemisní. Jen těch emisí produkuje řádově méně, než auto. Což se o rozdílu mezi BEV a ICEV nedá říct ani omylem. Tam je těžké říct, která z těch skupin produkuje emisí pevných částic víc. Brzdy v tom hrají minimální roli.
A ano, hmotnost se liší. Srovnatelně velké BEV je těžší, než ICEV. Nikdo netvrdí, že násobně.
@Michal Ježek Tak řešit v zemi, kde se spálí 6 miliard litrů nafty a z každého druhého auta se sypou kyblíky mikrosazí, otěr z pneumatik (nebo na co vlastně narážíš?)... no nevím... Zase všeho s mírou... 😉
@Barry Lyndon Narážím na to, že ty kyblíky mikrosazí z výfuku moderního auta jsou zlomek toho, co vyprodukují gumy a asfalt. A obojí produkují obě varinaty podobně.
Stačí se podívat, kolik g mikročástic smí vypustit spalovací auto s normou Euro5 a Euro6.
Stačí se podívat, kolik g mikročástic smí vypustit spalovací auto s normou Euro5 a Euro6.
@Michal A je ten otěr z pneu stejně karcinogenní jako benzopyrenem nasáklé splodiny z nafty? Kolik let to dieselové auto udrží emise dle normy? A co s ním potom. A hlavně, otěr z pneu mají obě auta, ICE má ty další emise navíc...
@Barry Lyndon Jenže ty další emise navíc tvoří o řád až dva řádny nižší hodnotu, než ty pneumatiky. Otázka je, jestli vyšší hmotnost a vyšší otěr pneumatik u BEV převýší ty emise navíc, nebo ne.
Ať už ano, nebo ne, je rozdíl tak malý, že nemá smysl jedny považovat za emisní a druhé za bezemisní.
Chcete jezdit bezemisně? Šlapejte na kole. Ale opatrně. Ať nesjedete moc gum. 😉
Ať už ano, nebo ne, je rozdíl tak malý, že nemá smysl jedny považovat za emisní a druhé za bezemisní.
Chcete jezdit bezemisně? Šlapejte na kole. Ale opatrně. Ať nesjedete moc gum. 😉
@Michal Ježek mas odkaz na ty emise z pneumatik. Rád si počtu, jak jsou emise z pneu řádově větší nez emise z výfuku. A emise z brzd bev prave resi, říká se tomu rekuperace. A také se řeší zachytit těchto částic v nove euronorme.
@Mikesus Proč to mám do nekonečna znovu a znovu počítat. Zvlášť, když je to závislé na velikosti kol, šířce gumy atd. Vždyť přece není složité si spočítat obvod kola, plochu pneumatiky a vynásobit ztrátou gumy v mm. Na emise z výfuků jsou normy. Dělá to 0,45kg na 100tis km. Kolik sad gumy sjedete?
A brzdy? Za 100tis spotřebujete jednu sadu kotoučů i destiček o 1mm? Proti gumám prd.
A brzdy? Za 100tis spotřebujete jednu sadu kotoučů i destiček o 1mm? Proti gumám prd.
@Michal Ježek Tak je asi pravda, že v dokonalém světě, kde mají všichni nová a dokonale servisovaná auta, kde nejsou zácpy (otěr z pneu nula, ICE stále běží), je asi otěr z pneu ve výsledku významná část problému. V našem reálném světě, kde i v údajně ultrabohadé Praze je standardním povozem Octavia I/II TDI, vidím nějaký otěr z pneu a brzd jako relativně marginální záležitost... 😉
@Barry Lyndon To je fakt čurina sledovat ty dieselobijce, jak za vše může jen dehet. A prostý fakt, že přímovstřikový benzín bez GPF produkuje 10-50 násobek benzo-a-pyrenu, než diesel s funkčním DPF se tak nějak radši vynechává...
@Mokrous cituji
Veškeré zemědělství, doprava i služby se dohromady nepodílí na emisích BaP ani 2 %. Emise BaP pochází takřka výhradně z lokálního vytápění domácností (98,3 😖. Dá se tedy říci, že za vysoké koncentrace látky, jejíž koncentrace nejvýrazněji a v největším rozsahu překračují imisní limity v ČR, můžou jednotlivé domácnosti. Z toho také plyne výrazně omezenější možnost státu tuto situaci řešit. Regulace velkých průmyslových podniků či zdrojů znečištění ovzduší je v tomto ohledu výrazně snadnější – je jich méně, lze je regulovat.
dlužno také říci, že limit BaP nebyl překročen za posledních léta tady na jižní Moravě ani jednou.
www.enviblog.cz/…y-aktualni-stav/
a oxidy dusíku?
Nejvyšší koncentrace v České republice jsou ve velkých městech a podél frekventovaných dopravních komunikací.
Zdroje emisí
Doprava: Spalovací motory automobilů, nákladních vozidel a zemědělských strojů.
Energetika a výroba tepla: Spalování fosilních paliv.
Průmysl: Chemické a technologické procesy.
Přírodní procesy: Například během bouřek nebo činností mikroorganismů.
Veškeré zemědělství, doprava i služby se dohromady nepodílí na emisích BaP ani 2 %. Emise BaP pochází takřka výhradně z lokálního vytápění domácností (98,3 😖. Dá se tedy říci, že za vysoké koncentrace látky, jejíž koncentrace nejvýrazněji a v největším rozsahu překračují imisní limity v ČR, můžou jednotlivé domácnosti. Z toho také plyne výrazně omezenější možnost státu tuto situaci řešit. Regulace velkých průmyslových podniků či zdrojů znečištění ovzduší je v tomto ohledu výrazně snadnější – je jich méně, lze je regulovat.
dlužno také říci, že limit BaP nebyl překročen za posledních léta tady na jižní Moravě ani jednou.
www.enviblog.cz/…y-aktualni-stav/
a oxidy dusíku?
Nejvyšší koncentrace v České republice jsou ve velkých městech a podél frekventovaných dopravních komunikací.
Zdroje emisí
Doprava: Spalovací motory automobilů, nákladních vozidel a zemědělských strojů.
Energetika a výroba tepla: Spalování fosilních paliv.
Průmysl: Chemické a technologické procesy.
Přírodní procesy: Například během bouřek nebo činností mikroorganismů.
@Mokrous Kolik látek produkuje diesel bez DPF? Trochu uhozené srovnání. A auto bez přímého vstřikování, to už je zřejmě největší znečišťovatel.
@Michal Ježek A čo pomôže, ak za znečistenie z gumy a brzdového prachu povedzme, budeš platiť? Bude to menej škodlivé, alebo ako si to vlastne myslel?
@traveldrive Myslel jsem to tak, že nedává smysl dělat restrikce kvůli emisím, když největší zdroj emisí nebudeme řešit. Když se vrátím k tématu článku: Proč mají mít BEV parkování zdarma, když těch emisí produkují víceméně stejně?
@Mr.Murphy je společenským NADzájmem aby jsme kupovali auta z Evropy. 👍👍
Spalovací s EURO5 a výše nesmrdí.
Spalovací s EURO5 a výše nesmrdí.
@Mr.Murphy Aha aha a to je jako veřejný zájem koho? Elektrošlechty? Veřejný zájem určují všichni a ne jedno procento. Podíl registrovaných EV je totiž v ČR menší jak 1 procento.
Ale jako jo, teď je strašně moderní, že jakákoli menšina by měla mít větší práva jak drtivá většina.
Ale jako jo, teď je strašně moderní, že jakákoli menšina by měla mít větší práva jak drtivá většina.
@Mr.Murphy
Veřejným zájmem je především udržitelná a dostupná individuální mobilita. To je zájem č.1.
A všechny tyhle prasárny pro podporu elektromobilů jsou zcela v rozporu s tímto zájmem.
Veřejným zájmem je především udržitelná a dostupná individuální mobilita. To je zájem č.1.
A všechny tyhle prasárny pro podporu elektromobilů jsou zcela v rozporu s tímto zájmem.
Proč by proboha protěžované a politicky tlačené auta měly mít vůbec nějaké výhody? Nechte působit technický vývoj, přání zákazníků a trh a nevymýšlejte žádné extrabuřty.
To samé platí o retroaktivních opatřeních a omezeních pro starší vozy. Ty auťáky byly uvedeny na trh zcela v souladu s tehdy platnými předpisy a limity. Dejme tomu, že je vývoj překonal ale kdybychom takto postupovali v každém odvětví, tak bychom si třeba každých deset let rvali elektroinstalaci ze zdí a dělali novou, stejně tak jako bychom po čtvrtstoletí bourali své domy a stavěli nové, protože byly za tu dobu vyvinuty materiály a stavební technologie na jejich dokonalejší izolaci. Je to naprosto nesmyslná pakárna, kterou si komplikujeme a prodražujeme život.
To samé platí o retroaktivních opatřeních a omezeních pro starší vozy. Ty auťáky byly uvedeny na trh zcela v souladu s tehdy platnými předpisy a limity. Dejme tomu, že je vývoj překonal ale kdybychom takto postupovali v každém odvětví, tak bychom si třeba každých deset let rvali elektroinstalaci ze zdí a dělali novou, stejně tak jako bychom po čtvrtstoletí bourali své domy a stavěli nové, protože byly za tu dobu vyvinuty materiály a stavební technologie na jejich dokonalejší izolaci. Je to naprosto nesmyslná pakárna, kterou si komplikujeme a prodražujeme život.
@kruskar To jsou tak pitomý pindy, že je úplně neuvěřitelný, že něco tak pitomého může vůbec nastat🙄
@Rumcajs Rumcajs
Tak si ty pindy neodpustíte? V čem konkrétně Kruskar nemá pravdu?
Tak si ty pindy neodpustíte? V čem konkrétně Kruskar nemá pravdu?
@MOJEJMENO Prakticky ve všem. Starý dům, pokud zrovna netrousí azbest do okolí, svému okolí nijak objektivně neškodí. To pro spalovací auta prostě neplatí a čím jsou starší, tím jsou horší (a u dieselu je to potřeba násobit cca deseti).
@Barry Lyndon Jenže s těmi staršími domy se děje něco hodně podobného. Při prodeji musíš mít vypracovaný energetický audit a energetický štítek, který brutálně snižuje tržní cenu takového domu.
Marek Milata
Příspěvek podléhá schvalování.
@kruskar proc by proboha kazdy, mel nicit vzduch svym sousedům jedovatymi emisemi? Ja jsem pro, aby výhodu nemely žádnou, klidně at platí, ale pokutovém nebo zdanit ty, kteří naopak emise více vytváří. Maji možnost, platit za parkování bev, nebo platit za parkování ice a znečišťování ovzduší jeho emisemi, nebo jet mhd.
@Mikesus Proč? Protože kdyby měl každý teoretickou možnost si koupit tzv. "čistý automobil" bude mít negativní vliv jejich výroby daleko horší dopad, než vliv z provozu těch starších aut. Nemám proti BEV nic, ale ať se prosadí na základě lepší techniky, větší užitnosti a dobré ceny. Potom se lidi do jejich koupě určitě nenechají dvakrát postrkovat.
@kruskar jak bude negativní vliv z výroby na ovzduší ve výšce 1m-2m uprostřed mesta? Michas jablka a hrušky.
@Mikesus Tak potom treba zdaniť aj teba, čo tie častice z tvojich podrážok na topánkach, čo CO2, ktorý produkuješ, čo ten metán, ktorý naprdíš? Aj to musia všetci trpieť a dýchať...
@traveldrive nemam s tim problém, kdyz by nexo takového bylo, ale ty bys byl první, kdo by kricel, ze to nechceš. Ja sve povinnosti vůči okolí jsem schopen zajistit. Ty evidentně ne. A klidně at se zakazou spalovaci auta, nemam s tim problém. Vezmu peníze a vyměním všechny hybridy co jeste mame za elektriku. Ty urcite bys udělal totéž, kdyz chces zdanivat i věc souvislou s živou bytosti. To totiž auto není, narozdil od chůze, dýchání nebo trávení. Je pěkně, jak hlupaci jedou whataboutismus. Tak co, platil bys dan z bot, dýchání a prdu, nebo jen jsi pokrytec, ktery ostatnim nici vzduch a křičí jen kvuli sve lenosti a pohodli?
Naopak ...
Měly by platit víc, protože jsou těžké a ničí povrch parkovacích míst 😉
Měly by platit víc, protože jsou těžké a ničí povrch parkovacích míst 😉
určitě ne, zabírají stejný prostor jako normální a ještě kvůli akuautům kradou parkovací místa na nabíjecí místa
@lordlord Tak to zrovna moc nekradou. ICE ty nabíjecí místa normálně (a bohužel legálně) blokují.
Ano, parkování při nabíjení by mělo být zdarma. Jinak zaberou stejně místa, jako auta s jiným druhem pohonu. Navíc svou vysokou hmotností opotřebovávají jak silnice, tak pakroviště víc, než srovnatelně velká auta se spalovacím motorem. Tak by si logicky měly připlatit ne?
Určite nemá mať. Keďže je EV zaležitosť majetnejších, tak neviem prečo by malo byť potrebné im dotovať parkovanie. A to som vlastník ID4
Ten návrh co dali, ze bev maji zvýhodněnou cenu je asi nejlepší kompromis. Už jich je dost na to, aby to měly zdarma, zároveň na rozdil od spalovaku vliv na ovzduší a zdravi populace je minimalizovan. Tedy buď parkovani pro bev zvýhodněné, nebo vsem stejne za parkování, ale poplatky za jízdy se spalovakem, dle realnych jedovatych emisi, protoze tim nici ovzduší. Žádné zóny podle euronormy, ale dát pásma NOx a PM a podle toho zpoplatnňovat. Kdyz chteji ostatnim nicit zdravi, ať se podílejí na jejich léčbě.
Jen pokrytci chteji stejný poplatek pro bev a ice, i kdyz s ice nici zdravi a ovzduší vsem nasobne více. Sami bezohledne istatni omezují, ale sami se omezovat odmitaji.
Jen pokrytci chteji stejný poplatek pro bev a ice, i kdyz s ice nici zdravi a ovzduší vsem nasobne více. Sami bezohledne istatni omezují, ale sami se omezovat odmitaji.
@Mikesus Ja myslim, ze uz to mela EV zdarma tedka a ze uz jich je dost tj fungovalo to. No a ted to muzeme po velkem uspechu zrusit a vsichni jsou happy a muzem zas reait neco jinyho 😀
EV jsou tak jako tak tolik dibry, ze nejaky ulevy na parkovani to je zbytecny, to uz by bylo tak dobry, ze by to neslo ani vydrzet 😀
EV jsou tak jako tak tolik dibry, ze nejaky ulevy na parkovani to je zbytecny, to uz by bylo tak dobry, ze by to neslo ani vydrzet 😀
@Freddka jak říkám, zdarma uz urcite ne, ten návrh co je, je dobrý kompromis. Pokud by neměli žádné zvyhodneni, taky s tim taky nemam problém, jen pak jsou zyvhodnovany ice, protoze zamoruji vzduch ve mestech narozdil od bev, takze je zpoplatněn, pokud bev nema úlevu. Takze pokud nechceme zvyhodnovani ani jednoho, pak je cesta zpoplatnit vsechna auta dle realnych emisi. Tím pádem, parkování plati všichni stejne, bev za emise nic a spalovaky co vyprodukuji. Tohle by bylo nejspravedlivejsi, ale byrokraticky nejhorší. Proto je dobrý kompromis nechat bev moznost zvyhodneneho pakrovani, protoze ta byrokraticka zátěž je minimální a zvyhodneni je na obou stranách. Bev ma levnejsi parkovani a ice nemusi platit za jedovaté emise co produkuje a nici zdravi vsech obyvatel.
@Mikesus ja bych tu byrokracii uplne vyresil a vsichni budou platit stejne a je to.
Vsak to bohate staci. Je tedy pravda, ze pak urednici nemaji co delat, to je pravda, ale oni si neco najdou.
A co se tyka podpory EV, no vsak mame na ne dotace na nakup a jine ulevy na dalnicni znamky atd, ty nabijecky jsou taky dotovany a vubec to maji dotovany vsude mozne, takze to parkovani ja uz bych nechal plavat a bylo by to vyreseny a vsechno by fungovalo uplne v klidu, jen ti urednici by se nudili no.
Vsak to bohate staci. Je tedy pravda, ze pak urednici nemaji co delat, to je pravda, ale oni si neco najdou.
A co se tyka podpory EV, no vsak mame na ne dotace na nakup a jine ulevy na dalnicni znamky atd, ty nabijecky jsou taky dotovany a vubec to maji dotovany vsude mozne, takze to parkovani ja uz bych nechal plavat a bylo by to vyreseny a vsechno by fungovalo uplne v klidu, jen ti urednici by se nudili no.
Diskuse o ne/zpoplatnění parkování EV je naprosto zavádějící.
V prvé řadě cokoliv, co má výfuk a splňuje alespoň normu Euro 5, by mělo být při vjezdu do měst výrazně zpoplatněno.
Co Euro 5 nesplňuje - kompletní zákaz vjezdu.
V prvé řadě cokoliv, co má výfuk a splňuje alespoň normu Euro 5, by mělo být při vjezdu do měst výrazně zpoplatněno.
Co Euro 5 nesplňuje - kompletní zákaz vjezdu.
@dr.tacr
Presne tak. Ale jelikoz euro5 byl podvod a v realu to auto neplni, tak jen od euro6. Ale zase chybí záchytné parkoviště. U toho je videt, ze politici s tim nechtějí nic delat. Jinak by se P+R stavělo a emisni zóny uz by též dávno byly.
Presne tak. Ale jelikoz euro5 byl podvod a v realu to auto neplni, tak jen od euro6. Ale zase chybí záchytné parkoviště. U toho je videt, ze politici s tim nechtějí nic delat. Jinak by se P+R stavělo a emisni zóny uz by též dávno byly.
@dr.tacr
Jistě. Já bych rovnou ulici vyčlenil pro lidi se zlatou kartou. Ostatní nemají právo vycházet... 🤣🤣🤣
Jistě. Já bych rovnou ulici vyčlenil pro lidi se zlatou kartou. Ostatní nemají právo vycházet... 🤣🤣🤣
Asi bych šel cestou Norska. Výhody určitě, až se trh naplní, tak běžný režim. I když si myslím, že při tom našem buranském myšlení k tomu tady nikdy nedojde. Přeci jen TDI je TDI že.
@Kasprik Ked pojdu vsetci cestou norska, tak to skomplikuje norom norsku cestu, lebo nebudu mat z coho financovat svoje hokusy pokusy, ked nebude zaujem o ich fosilne paliva
Proč je to podle registrační značky s EL. Mám kolegu, který má elektroauto s běžnou SPZ. Při přihlašování před 3roky mu úřednici sdělili, že takovou značku si musí objednat, s čím nesouhlasil. Zatím neměl žádný problém a do Prahy nejezdí.
parkování zdarma by mělo být jen v době nabíjení.
@eLzyx
Co to je, doba naíjení?? Po poledni? Po půlnoci??? 🤣🤣🤣
Co to je, doba naíjení?? Po poledni? Po půlnoci??? 🤣🤣🤣
Samozřejmě, elektrošlechta by měla mít zadarmo všechno. Sice to nedává žádný smysl, ale to je fuk.
Vavax
Příspěvek podléhá schvalování.
Zdarma má mít parkování diesel. Diesel co stojí zaparkovaný má nulové emise. Diesel ve městě je předurčen k tomu aby stál.
Elektromobil má za stání ve městě platit jak smyslů zbavený. Elektromobil ve městě má jezdit, nikoliv stát.
Elektromobil má za stání ve městě platit jak smyslů zbavený. Elektromobil ve městě má jezdit, nikoliv stát.
@rohYpnol V dokonalém světě (Elon Musk takový svět provozuje už od roku 2017, zatím teda jen na prezentacích investorům) nejsou žádná parkovací místa potřeba, stačí jen něco jako 15 min K+R, protože všechna autonomní auta stále jen jezdí a jezdí v režimu taxi... 😊
Diesel pak prý má mít umožněno odstavení výhradně v licencovaném muzeu, případně v nějakém tom Dinoparku pro děti (samozřejmě ale až po znehodnocení dle platné legislativy)
Diesel pak prý má mít umožněno odstavení výhradně v licencovaném muzeu, případně v nějakém tom Dinoparku pro děti (samozřejmě ale až po znehodnocení dle platné legislativy)
protonk
Příspěvek podléhá schvalování.
Ne, proc?
Cena parkovani se ma odvijet od plocha x hmotnost.
Snadne.
Cena parkovani se ma odvijet od plocha x hmotnost.
Snadne.
Abychom naše silnice, dálnice, města, stát a klima zlepšili, tak...
...parkování povinné ve všech městech a všem vozidlům stejně s progresí podle počtu obyvatel daného města do délky vozidla 5 metrů, nad 5 m dvojnásobek
+ silniční daň podle hmotnosti
+ emisní daň, základní všichni plus příplatek podle konkrétních emisí daného motoru
+ dálniční známku zrušit, místo toho elektronické mýto podle hmotnosti a délky vozidla vč. případného přívěsu, resp. soupravy
+ poplatek za pohyb, resp. výskyt vozidla v každém městě formou elektronické známky s progresí podle počtu obyvatel
+ poplatek za registraci více než jednoho vozidla u soukromé osoby
OSVČ a IČO krát koeficient 1,5 na všechny položky
Když ne celé nové ministerstvo, tak alespoň dva tři samostatné odbory na Ministerstvu dopravy.
Snad jsem na nic nezapomněl...
...parkování povinné ve všech městech a všem vozidlům stejně s progresí podle počtu obyvatel daného města do délky vozidla 5 metrů, nad 5 m dvojnásobek
+ silniční daň podle hmotnosti
+ emisní daň, základní všichni plus příplatek podle konkrétních emisí daného motoru
+ dálniční známku zrušit, místo toho elektronické mýto podle hmotnosti a délky vozidla vč. případného přívěsu, resp. soupravy
+ poplatek za pohyb, resp. výskyt vozidla v každém městě formou elektronické známky s progresí podle počtu obyvatel
+ poplatek za registraci více než jednoho vozidla u soukromé osoby
OSVČ a IČO krát koeficient 1,5 na všechny položky
Když ne celé nové ministerstvo, tak alespoň dva tři samostatné odbory na Ministerstvu dopravy.
Snad jsem na nic nezapomněl...
Mám EV a přesto nechápu, proč by mělo být parkování zdarma. Chápu třeba zóny, kam mohou jen bezemisni auta, ale nevím proč zdarma.
Jo, úplně s tebou souhlasím. Jako majitel plug-in hybridního GTE, i když jezdím po Praze z 99% v čistě elektrickém režimu, chápu, že to dřív nebo později muselo přijít. A jsem vděčný za těch skoro šest let, kdy jsem neplatil parkovné, takže jo, souhlasím, že čisté elektromobily by si ještě chvíli měly užívat parkování zdarma.
😅
@rohYpnol
Zdá se, že mezi vámi panuje dokonalá synchronizace, člověk by téměř řekl, že jste siamská dvojčata s mentální závadou.
120% 😉