Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Diskuse: Mají mít elektromobily parkování zdarma?

102 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Ano, mají - a k tomu skleničku prosecca zdarma ✌️
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Horký Rom

Jo, úplně s tebou souhlasím. Jako majitel plug-in hybridního GTE, i když jezdím po Praze z 99% v čistě elektrickém režimu, chápu, že to dřív nebo později muselo přijít. A jsem vděčný za těch skoro šest let, kdy jsem neplatil parkovné, takže jo, souhlasím, že čisté elektromobily by si ještě chvíli měly užívat parkování zdarma.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Jean Reno 1 procento jezdíš na spalovák? Jsi vrah klimatu 👎👎👎
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom
😅
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Horký Hrom
@rohYpnol

Zdá se, že mezi vámi panuje dokonalá synchronizace, člověk by téměř řekl, že jste siamská dvojčata s mentální závadou.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Jean Reno Téměř ano. Až na to, že nejsme z Thajska, nejsme dvojčata a nemáme mentální závady.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Horký Rom Zdarma? Já bych i tu skleničku s proseccem dotoval👍👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom

120% 😉
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@rohYpnol Není to málo?
Mr.Murphy
Samozřejmě že jako nastartování zelené městské mobility mají mít EV parkování zdarma. A až jich bude dost, tak prostě zrušit a hotovo.... Říká se tomu politika a je to prostě ovlivňování společnosti v nějakém veřejném zájmu. A že je veřejným zájmem aby nám ve městech nesmrděly diesely se snad shodnem.
ptr078
@Mr.Murphy Tak je aj verejnym zaujmom, aby tam nezavadzali cinske krabice. Preco magistrat nerozda kazdemu obcanovi topanky zadara
Michal Ježek
@Mr.Murphy Spalovací auto není jen starý diesel bez filtru.
Kdyby byly BEV bezemisní, dalo by se s tím souhlasit.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Michal Ježek Ale BEV jsou lokálně bezemisní. A o to lokálně jde z pohledu onoho města, které parkování řeší, až v první řadě. Spalovací auto sice není jen starý diesel bez filtru, ale s ohledem na
1. stáří vozového parku v ČR
2. diesel se vyplatí hlavně tomu, kdo hodně jezdí
to velice často starý diesel bez filtru je (případně je sice s filtrem, ale je to Euro5 dieselgate s NOx jako kráva). Na nízkoemisní zóny tu nikdo nemá koule, protože by ho dieseldezoláti sežrali zaživa. 😊
Michal Ježek
@Barry Lyndon Nechápu, že si v dnešní době někdo ještě může myslet, že BEV je lokálně bezemisní. Emise pevných částic jako nejsou emise? Že na rozdíl od oxidů dusíku, nebo uhlíku, jsou karcinogenní, vám nevadí? Že na rozdíl od dalších emisí z výfuku nejsou plynné a tedy se drží ve městech mnohem víc také ne?
Ok, zaveďme bezemisní zóny a zrušme ve městech auta, autobusy, nákladní dopravu.... Jsem zvědav, kolik ekologů pro to zvedne ruku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Ježek lokálně bezemisni jsou, najdi si definici "lokalne bezemisnich aut". Oter z brzd maji menší díky rekuperaci a oter pneu neni obecne větší nez u spalovaku, některé maji jiné ne, protože hmotnost se u dost zdaleka tak neliší jak se tvrdí.
Pokud chces tvrdit, ze nejsou lokálně bezemisni kvuli oteur pneumatik, pak ted yneni ani kolo, koloběžka, kolečkové brusle a dokonce ani obutý člověk. Vse se otira a vytváří emise.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Mikesus Sandále z rákose problém efektivně řeší 😊
Michal Ježek
@Mikesus Ano, definice je postavena tak, že se za bezemisní považuje vše, co nemá výfuk. A je úplně jedno, jestli těch lokálních emisí produkuje víc nebo míň.
A ano, dá se říct, že ani kolo není bezemisní. Jen těch emisí produkuje řádově méně, než auto. Což se o rozdílu mezi BEV a ICEV nedá říct ani omylem. Tam je těžké říct, která z těch skupin produkuje emisí pevných částic víc. Brzdy v tom hrají minimální roli.
A ano, hmotnost se liší. Srovnatelně velké BEV je těžší, než ICEV. Nikdo netvrdí, že násobně.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Michal Ježek Tak řešit v zemi, kde se spálí 6 miliard litrů nafty a z každého druhého auta se sypou kyblíky mikrosazí, otěr z pneumatik (nebo na co vlastně narážíš?)... no nevím... Zase všeho s mírou... 😉
Michal Ježek
@Barry Lyndon Narážím na to, že ty kyblíky mikrosazí z výfuku moderního auta jsou zlomek toho, co vyprodukují gumy a asfalt. A obojí produkují obě varinaty podobně.
Stačí se podívat, kolik g mikročástic smí vypustit spalovací auto s normou Euro5 a Euro6.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Michal A je ten otěr z pneu stejně karcinogenní jako benzopyrenem nasáklé splodiny z nafty? Kolik let to dieselové auto udrží emise dle normy? A co s ním potom. A hlavně, otěr z pneu mají obě auta, ICE má ty další emise navíc...
Michal Ježek
@Barry Lyndon Jenže ty další emise navíc tvoří o řád až dva řádny nižší hodnotu, než ty pneumatiky. Otázka je, jestli vyšší hmotnost a vyšší otěr pneumatik u BEV převýší ty emise navíc, nebo ne.
Ať už ano, nebo ne, je rozdíl tak malý, že nemá smysl jedny považovat za emisní a druhé za bezemisní.
Chcete jezdit bezemisně? Šlapejte na kole. Ale opatrně. Ať nesjedete moc gum. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Ježek mas odkaz na ty emise z pneumatik. Rád si počtu, jak jsou emise z pneu řádově větší nez emise z výfuku. A emise z brzd bev prave resi, říká se tomu rekuperace. A také se řeší zachytit těchto částic v nove euronorme.
Michal Ježek
@Mikesus Proč to mám do nekonečna znovu a znovu počítat. Zvlášť, když je to závislé na velikosti kol, šířce gumy atd. Vždyť přece není složité si spočítat obvod kola, plochu pneumatiky a vynásobit ztrátou gumy v mm. Na emise z výfuků jsou normy. Dělá to 0,45kg na 100tis km. Kolik sad gumy sjedete?
A brzdy? Za 100tis spotřebujete jednu sadu kotoučů i destiček o 1mm? Proti gumám prd.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Michal Ježek Tak je asi pravda, že v dokonalém světě, kde mají všichni nová a dokonale servisovaná auta, kde nejsou zácpy (otěr z pneu nula, ICE stále běží), je asi otěr z pneu ve výsledku významná část problému. V našem reálném světě, kde i v údajně ultrabohadé Praze je standardním povozem Octavia I/II TDI, vidím nějaký otěr z pneu a brzd jako relativně marginální záležitost... 😉
Michal Ježek
@Barry Lyndon To částečně souhlasím. Ale to už je jen o technických kontrolách emisí. A částečně na tom, jak se budou zdražovat nová auta. Čím víc je nařízení EU zdražuje, tím starší vraky na silnicích budou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Barry Lyndon To je fakt čurina sledovat ty dieselobijce, jak za vše může jen dehet. A prostý fakt, že přímovstřikový benzín bez GPF produkuje 10-50 násobek benzo-a-pyrenu, než diesel s funkčním DPF se tak nějak radši vynechává...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous cituji

Veškeré zemědělství, doprava i služby se dohromady nepodílí na emisích BaP ani 2 %. Emise BaP pochází takřka výhradně z lokálního vytápění domácností (98,3 😖. Dá se tedy říci, že za vysoké koncentrace látky, jejíž koncentrace nejvýrazněji a v největším rozsahu překračují imisní limity v ČR, můžou jednotlivé domácnosti. Z toho také plyne výrazně omezenější možnost státu tuto situaci řešit. Regulace velkých průmyslových podniků či zdrojů znečištění ovzduší je v tomto ohledu výrazně snadnější – je jich méně, lze je regulovat.

dlužno také říci, že limit BaP nebyl překročen za posledních léta tady na jižní Moravě ani jednou.

www.enviblog.cz/…y-aktualni-stav/

a oxidy dusíku?

Nejvyšší koncentrace v České republice jsou ve velkých městech a podél frekventovaných dopravních komunikací.
Zdroje emisí
Doprava: Spalovací motory automobilů, nákladních vozidel a zemědělských strojů.
Energetika a výroba tepla: Spalování fosilních paliv.
Průmysl: Chemické a technologické procesy.
Přírodní procesy: Například během bouřek nebo činností mikroorganismů.
Avatar - praptak
praptak
@Mokrous Kolik látek produkuje diesel bez DPF? Trochu uhozené srovnání. A auto bez přímého vstřikování, to už je zřejmě největší znečišťovatel.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@praptak A kolik let jsou povinné DPF filtry u dieselů? Trochu uhozené, ne? Takže dehty už to mají 15 let vyřešené a u benzínů to tu máme cca 6-7 let. Zbytek nám tu metá rakovinu víc jak dehty, ale hysterie pokračuje, protože není čas na přemýšlení...
traveldrive
@Michal Ježek A čo pomôže, ak za znečistenie z gumy a brzdového prachu povedzme, budeš platiť? Bude to menej škodlivé, alebo ako si to vlastne myslel?
Michal Ježek
@traveldrive Myslel jsem to tak, že nedává smysl dělat restrikce kvůli emisím, když největší zdroj emisí nebudeme řešit. Když se vrátím k tématu článku: Proč mají mít BEV parkování zdarma, když těch emisí produkují víceméně stejně?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Michal Ježek já jsem lokálně bezemisní člověk😊
Todie
@Man Ký 🙈
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mr.Murphy je společenským NADzájmem aby jsme kupovali auta z Evropy. 👍👍
Spalovací s EURO5 a výše nesmrdí.
Freddka
@Mr.Murphy naprosto souhlasim na 100% a myslim, ze uz jich je dost 😀
Renoo
@Mr.Murphy Aha aha a to je jako veřejný zájem koho? Elektrošlechty? Veřejný zájem určují všichni a ne jedno procento. Podíl registrovaných EV je totiž v ČR menší jak 1 procento.
Ale jako jo, teď je strašně moderní, že jakákoli menšina by měla mít větší práva jak drtivá většina.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy

Veřejným zájmem je především udržitelná a dostupná individuální mobilita. To je zájem č.1.

A všechny tyhle prasárny pro podporu elektromobilů jsou zcela v rozporu s tímto zájmem.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ano, barevná televize a fabia TDi je zakotvena v listině základních lidských práv.
ericn
@Mr.Murphy prostě ne, zabírá stejné místo. Tj platit by měl stejně, žádné výhody…
Avatar - kruskar
kruskar
Proč by proboha protěžované a politicky tlačené auta měly mít vůbec nějaké výhody? Nechte působit technický vývoj, přání zákazníků a trh a nevymýšlejte žádné extrabuřty.
To samé platí o retroaktivních opatřeních a omezeních pro starší vozy. Ty auťáky byly uvedeny na trh zcela v souladu s tehdy platnými předpisy a limity. Dejme tomu, že je vývoj překonal ale kdybychom takto postupovali v každém odvětví, tak bychom si třeba každých deset let rvali elektroinstalaci ze zdí a dělali novou, stejně tak jako bychom po čtvrtstoletí bourali své domy a stavěli nové, protože byly za tu dobu vyvinuty materiály a stavební technologie na jejich dokonalejší izolaci. Je to naprosto nesmyslná pakárna, kterou si komplikujeme a prodražujeme život.
Rumcajs Rumcajs
@kruskar To jsou tak pitomý pindy, že je úplně neuvěřitelný, že něco tak pitomého může vůbec nastat🙄
MOJEJMENO
@Rumcajs Rumcajs
Tak si ty pindy neodpustíte? V čem konkrétně Kruskar nemá pravdu?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@MOJEJMENO Prakticky ve všem. Starý dům, pokud zrovna netrousí azbest do okolí, svému okolí nijak objektivně neškodí. To pro spalovací auta prostě neplatí a čím jsou starší, tím jsou horší (a u dieselu je to potřeba násobit cca deseti).
Avatar - kruskar
kruskar
@Barry Lyndon Jenže s těmi staršími domy se děje něco hodně podobného. Při prodeji musíš mít vypracovaný energetický audit a energetický štítek, který brutálně snižuje tržní cenu takového domu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@kruskar Tržní cenu přece nesnižuje ten štítek, ale to, že lidi chtějí méně energeticky náročné domy... Ten štítek jim jen dává informaci. Bez štítku by se ten dům lepším nestal... 😊
ericn
@Barry Lyndon jen ho bez štítku neprodáš a ten vypracovaný posudek je sakra “mastný” 🤢👎
Todie
@Barry Lyndon každý ideolog, stejně jako ty a místní elektro banda si ty hovadiny vždycky zdůvodní. Sice je to k smíchu, ake to je každá ideologie. Tak zdar soudruhu. 🙈
Marek Milata
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - kruskar
kruskar
@Rumcajs Rumcajs Ty jsi dostal žaludem přímo mezi rohy, viď Rumcajsi?
Co je na tom pitomého? A jestli to jako pitomé vidíš, tak docela chápu, že konání EU ještě nevyvolalo vzpouru a revoluci, protože takovým jako ty nikdy nedojde, co ty eurokraviny způsobují.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kruskar proc by proboha kazdy, mel nicit vzduch svym sousedům jedovatymi emisemi? Ja jsem pro, aby výhodu nemely žádnou, klidně at platí, ale pokutovém nebo zdanit ty, kteří naopak emise více vytváří. Maji možnost, platit za parkování bev, nebo platit za parkování ice a znečišťování ovzduší jeho emisemi, nebo jet mhd.
Avatar - kruskar
kruskar
@Mikesus Proč? Protože kdyby měl každý teoretickou možnost si koupit tzv. "čistý automobil" bude mít negativní vliv jejich výroby daleko horší dopad, než vliv z provozu těch starších aut. Nemám proti BEV nic, ale ať se prosadí na základě lepší techniky, větší užitnosti a dobré ceny. Potom se lidi do jejich koupě určitě nenechají dvakrát postrkovat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kruskar jak bude negativní vliv z výroby na ovzduší ve výšce 1m-2m uprostřed mesta? Michas jablka a hrušky.
Avatar - kruskar
kruskar
@Mikesus V tom případě ti nemohou vadit exhalace z tepelné elektrárny v ústí 300m komína....
ericn
@kruskar trefné, Mikeš je přímo postižený, těmi emisemi, na hlavu…
Avatar - praptak
praptak
@kruskar Však ne každému vadí.
traveldrive
@Mikesus Tak potom treba zdaniť aj teba, čo tie častice z tvojich podrážok na topánkach, čo CO2, ktorý produkuješ, čo ten metán, ktorý naprdíš? Aj to musia všetci trpieť a dýchať...
Avatar - kruskar
kruskar
@traveldrive 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive nemam s tim problém, kdyz by nexo takového bylo, ale ty bys byl první, kdo by kricel, ze to nechceš. Ja sve povinnosti vůči okolí jsem schopen zajistit. Ty evidentně ne. A klidně at se zakazou spalovaci auta, nemam s tim problém. Vezmu peníze a vyměním všechny hybridy co jeste mame za elektriku. Ty urcite bys udělal totéž, kdyz chces zdanivat i věc souvislou s živou bytosti. To totiž auto není, narozdil od chůze, dýchání nebo trávení. Je pěkně, jak hlupaci jedou whataboutismus. Tak co, platil bys dan z bot, dýchání a prdu, nebo jen jsi pokrytec, ktery ostatnim nici vzduch a křičí jen kvuli sve lenosti a pohodli?
ice1
Naopak ...
Měly by platit víc, protože jsou těžké a ničí povrch parkovacích míst 😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@ice1 Říká deset z deseti Prcinků jezdících po Praze ve Full-size trucku. 😊
Avatar - lordlord
lordlord
určitě ne, zabírají stejný prostor jako normální a ještě kvůli akuautům kradou parkovací místa na nabíjecí místa
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@lordlord Tak to zrovna moc nekradou. ICE ty nabíjecí místa normálně (a bohužel legálně) blokují.
ericn
@Barry Lyndon to říkej lidem třeba na Vinohradech, kde vzniklo pár míst tak nešťastně, že zabírají 3 normální místa 2 nabíjecí s vyhraženým místem. Např v Krkonošská u křížení se Slavíkovou. Paráda... a podobně...
MOJEJMENO
Proč by jako měly? Myslím si, že výhod mají i tak habakuuk.
JirkaII
Ano, parkování při nabíjení by mělo být zdarma. Jinak zaberou stejně místa, jako auta s jiným druhem pohonu. Navíc svou vysokou hmotností opotřebovávají jak silnice, tak pakroviště víc, než srovnatelně velká auta se spalovacím motorem. Tak by si logicky měly připlatit ne?
dodo24
Určite nemá mať. Keďže je EV zaležitosť majetnejších, tak neviem prečo by malo byť potrebné im dotovať parkovanie. A to som vlastník ID4
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ten návrh co dali, ze bev maji zvýhodněnou cenu je asi nejlepší kompromis. Už jich je dost na to, aby to měly zdarma, zároveň na rozdil od spalovaku vliv na ovzduší a zdravi populace je minimalizovan. Tedy buď parkovani pro bev zvýhodněné, nebo vsem stejne za parkování, ale poplatky za jízdy se spalovakem, dle realnych jedovatych emisi, protoze tim nici ovzduší. Žádné zóny podle euronormy, ale dát pásma NOx a PM a podle toho zpoplatnňovat. Kdyz chteji ostatnim nicit zdravi, ať se podílejí na jejich léčbě.
Jen pokrytci chteji stejný poplatek pro bev a ice, i kdyz s ice nici zdravi a ovzduší vsem nasobne více. Sami bezohledne istatni omezují, ale sami se omezovat odmitaji.
Freddka
@Mikesus Ja myslim, ze uz to mela EV zdarma tedka a ze uz jich je dost tj fungovalo to. No a ted to muzeme po velkem uspechu zrusit a vsichni jsou happy a muzem zas reait neco jinyho 😀

EV jsou tak jako tak tolik dibry, ze nejaky ulevy na parkovani to je zbytecny, to uz by bylo tak dobry, ze by to neslo ani vydrzet 😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Freddka jak říkám, zdarma uz urcite ne, ten návrh co je, je dobrý kompromis. Pokud by neměli žádné zvyhodneni, taky s tim taky nemam problém, jen pak jsou zyvhodnovany ice, protoze zamoruji vzduch ve mestech narozdil od bev, takze je zpoplatněn, pokud bev nema úlevu. Takze pokud nechceme zvyhodnovani ani jednoho, pak je cesta zpoplatnit vsechna auta dle realnych emisi. Tím pádem, parkování plati všichni stejne, bev za emise nic a spalovaky co vyprodukuji. Tohle by bylo nejspravedlivejsi, ale byrokraticky nejhorší. Proto je dobrý kompromis nechat bev moznost zvyhodneneho pakrovani, protoze ta byrokraticka zátěž je minimální a zvyhodneni je na obou stranách. Bev ma levnejsi parkovani a ice nemusi platit za jedovaté emise co produkuje a nici zdravi vsech obyvatel.
Freddka
@Mikesus ja bych tu byrokracii uplne vyresil a vsichni budou platit stejne a je to.
Vsak to bohate staci. Je tedy pravda, ze pak urednici nemaji co delat, to je pravda, ale oni si neco najdou.

A co se tyka podpory EV, no vsak mame na ne dotace na nakup a jine ulevy na dalnicni znamky atd, ty nabijecky jsou taky dotovany a vubec to maji dotovany vsude mozne, takze to parkovani ja uz bych nechal plavat a bylo by to vyreseny a vsechno by fungovalo uplne v klidu, jen ti urednici by se nudili no.
dr.tacr
Diskuse o ne/zpoplatnění parkování EV je naprosto zavádějící.
V prvé řadě cokoliv, co má výfuk a splňuje alespoň normu Euro 5, by mělo být při vjezdu do měst výrazně zpoplatněno.
Co Euro 5 nesplňuje - kompletní zákaz vjezdu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@dr.tacr
Presne tak. Ale jelikoz euro5 byl podvod a v realu to auto neplni, tak jen od euro6. Ale zase chybí záchytné parkoviště. U toho je videt, ze politici s tim nechtějí nic delat. Jinak by se P+R stavělo a emisni zóny uz by též dávno byly.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus Euro 5 u benzínových motorů rozhodně nebyl podvod.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@dr.tacr
Jistě. Já bych rovnou ulici vyčlenil pro lidi se zlatou kartou. Ostatní nemají právo vycházet... 🤣🤣🤣
ericn
@rohYpnol jj další úžasný nápad z pera elektrofandy. Co na tom, že v Praze platíš daně a chtěl bys zaparkovat, když tam bydlíš? Zapomeň, ale zaplať. A z těch peněz se dotují takhle debilní nápady…
Kasprik
Asi bych šel cestou Norska. Výhody určitě, až se trh naplní, tak běžný režim. I když si myslím, že při tom našem buranském myšlení k tomu tady nikdy nedojde. Přeci jen TDI je TDI že.
ptr078
@Kasprik Ked pojdu vsetci cestou norska, tak to skomplikuje norom norsku cestu, lebo nebudu mat z coho financovat svoje hokusy pokusy, ked nebude zaujem o ich fosilne paliva
ericn
@ptr078 přesně, bez ropy a plynu by to byli stále zaostalí rybáři. Norové jsou ti největší pokrytci v Evropě 🤢
Arese
@ericn Zato ale mají speciální úřad na kradení dětí...🤮
9irij
Proč je to podle registrační značky s EL. Mám kolegu, který má elektroauto s běžnou SPZ. Při přihlašování před 3roky mu úřednici sdělili, že takovou značku si musí objednat, s čím nesouhlasil. Zatím neměl žádný problém a do Prahy nejezdí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@9irij můžeš i s normální. Jen EL ma automaticky zdarma, bez ní musíš za 100kc nechat vydat opravneni.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Bez výhod. Všichni stejně.
Avatar - eLzyx
eLzyx
parkování zdarma by mělo být jen v době nabíjení.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@eLzyx 👎👎👎
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

Co to je, doba naíjení?? Po poledni? Po půlnoci??? 🤣🤣🤣
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol zařadil ses do zlatého klubu největších dmntů, kteří komentují zjevné překlepy, ne gramatické chyby, ale překlepy.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Man Ký Ty jako předesda klubu ho přijmeš?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Horký Hrom tebe taky předesdo😊
Renoo
Samozřejmě, elektrošlechta by měla mít zadarmo všechno. Sice to nedává žádný smysl, ale to je fuk.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Renoo Zdarma je málo. Mělo by se to dotovat 👍👍👍
Vavax
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zdarma má mít parkování diesel. Diesel co stojí zaparkovaný má nulové emise. Diesel ve městě je předurčen k tomu aby stál.

Elektromobil má za stání ve městě platit jak smyslů zbavený. Elektromobil ve městě má jezdit, nikoliv stát.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol V dokonalém světě (Elon Musk takový svět provozuje už od roku 2017, zatím teda jen na prezentacích investorům) nejsou žádná parkovací místa potřeba, stačí jen něco jako 15 min K+R, protože všechna autonomní auta stále jen jezdí a jezdí v režimu taxi... 😊
Diesel pak prý má mít umožněno odstavení výhradně v licencovaném muzeu, případně v nějakém tom Dinoparku pro děti (samozřejmě ale až po znehodnocení dle platné legislativy)
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol A benzín by asi měl platit, že ano. Nechápu vychvalování pohonu v osobních autech, určeného do pracovních strojů.
protonk
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ne, proc?

Cena parkovani se ma odvijet od plocha x hmotnost.

Snadne.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

Hmotnost? Jako že svislé zatížení má vliv na cenu za parkování? 🤔 to jakou souvislost má? 😁
gil54
Abychom naše silnice, dálnice, města, stát a klima zlepšili, tak...

...parkování povinné ve všech městech a všem vozidlům stejně s progresí podle počtu obyvatel daného města do délky vozidla 5 metrů, nad 5 m dvojnásobek
+ silniční daň podle hmotnosti
+ emisní daň, základní všichni plus příplatek podle konkrétních emisí daného motoru
+ dálniční známku zrušit, místo toho elektronické mýto podle hmotnosti a délky vozidla vč. případného přívěsu, resp. soupravy
+ poplatek za pohyb, resp. výskyt vozidla v každém městě formou elektronické známky s progresí podle počtu obyvatel
+ poplatek za registraci více než jednoho vozidla u soukromé osoby

OSVČ a IČO krát koeficient 1,5 na všechny položky

Když ne celé nové ministerstvo, tak alespoň dva tři samostatné odbory na Ministerstvu dopravy.

Snad jsem na nic nezapomněl...
ericn
@gil54 pokud to není ironie, asi ti tam chybí ještě daň z dýchání, vydechujeme až 5% CO2… Hmmm 🤔
Avatar - Michal Opluštil
Michal Opluštil
Mám EV a přesto nechápu, proč by mělo být parkování zdarma. Chápu třeba zóny, kam mohou jen bezemisni auta, ale nevím proč zdarma.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Michal Opluštil Protože musíme chránit klima našeho vesmíru
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Michal Opluštil a já to zase chápu, stejně jako bezplatnou dálniční známku, nechuti kupovat elektromobily je dost a každý nástroj, který motivuje je za mě o.k.