Novinky
Autonomní řízení je za mě nesmysl už z principu.
Když nechci řídit, mám tu alternativu, vlaková či autobusová doprava.
Jinak chci vidět fungovat autonomní vozy po záruce či po 10 letech, to budou výdaje za opravy senzorů, serv a čidel.
Když nechci řídit, mám tu alternativu, vlaková či autobusová doprava.
Jinak chci vidět fungovat autonomní vozy po záruce či po 10 letech, to budou výdaje za opravy senzorů, serv a čidel.
@Nebo Nebo Vize je spíš taková, že to budou autonomní taxi, co najetou tak 250tis km ročně a po čtyřech letech se s milionem km na hrbu vyhodí. Takže žádná desetiletá serva a senzory. Vlastní auta budou mít jen bohatší lidé a ti také nebudou jezdit ve starých plečkách 10+ let...
Klidně se posadím dozadu a budu spát, ale taky chci všechno vypnout a už nechat vypnuté, dokud to zase nezapnu. Ale dokud nebude auto umět řídit lépe, jak já, tak ať si to nechají, nehodlám dělat automobilkám předskokana.
Par mamlasu se tady v diskuzi najde, ale obecne bych rekl ze lidi co chteji ridit auto to nevyzaduji a ti ostatni co ridit auto nechteji by meli jezdit Boltem nebo busem a ne chtit samoriditelna auta.
@ryccardo to su rady nad zlato, tahat kolajnice do skoly a prace, alebo platit sofera autobusu je financne dost mimo, pokial auto stoji pred domom
@xxc a ridit to auto zvladnes nebo ne?
@ryccardo Zvladnem, ked som v aute, tak mi nevadi soferovat. Velakrat nastavaju situacie, ked potrebujem, aby auto samo soferovalo a nemusel som v nom byt. To je to, co moze zmenit svet.
@xxc tak na takove situace existuje taxik 😉
@ryccardo A nebolo by lepsie posadit deti do auta, nech ich odvezie do skoly, ako to riesit nejakym taxikom? Praveze taxiky nechcem riesit, auto z letiska moze ist kludne domov same a potom po mna na to letisko o tyzden prist. Nie na to kupujem auto, aby som bol neslobodny a stal sa jeho otrokom. Auto mi ma sluzit a pomahat 😄
@xxc
Co když to auto cestou bude mít nehodu a děcka zařvou? Myslíte si, že výrobce řekne ano je to naše chyba, dáme Vám odškodné? Ne, půjdete do báně Vy i když jste neřidil a situaci nemohl nijak ovlivnit. To mne jako velká výhra zrovna nepřijde.
Co když to auto cestou bude mít nehodu a děcka zařvou? Myslíte si, že výrobce řekne ano je to naše chyba, dáme Vám odškodné? Ne, půjdete do báně Vy i když jste neřidil a situaci nemohl nijak ovlivnit. To mne jako velká výhra zrovna nepřijde.
@vencelín Preco by mali mat nehodu? Ked ich vozim ja, nemozu mat nehodu? Ked budu mat nehodu, tak pridu zachranari a chvilu sa o nich postaraju, kym po nich nepridem ja, alebo neposlem ine auto. Uz pri sucasnej legislative trpim ja, aj ked som v aute nebol, tak platim za "chyby auta". Pokial to ludom nebude vadit, tak mozno casom budu zodpovedni za vsetko 😄
@xxc
Mohou, nicméně manuální řidič se neřídí jen a pouze tím co má napsané v programu jako ten počítač a tedy může zvolit lepší řešení v dané situaci.
Ten řídící sw bude reagovat na definované situace tak jak má v programu napsáno, nezávisle na specifických okolnostech.
Mohou, nicméně manuální řidič se neřídí jen a pouze tím co má napsané v programu jako ten počítač a tedy může zvolit lepší řešení v dané situaci.
Ten řídící sw bude reagovat na definované situace tak jak má v programu napsáno, nezávisle na specifických okolnostech.
@vencelín No ten software sa musi spravat ako kitt, take tie primitivne systemy autonomnej jazdy, ako je nejaky travel assist, to ani ja nepouzivam. Realne aj tak myslim, ze software uz teraz jazdi lepsie, ako vacsina soferov, co vidime na cestach 😄 Ved uz nejake tie autonomne auta na cestach jazdia a nejake statistiky uz existuju.
@xxc nic takoveho po aute nepotrebuju. A ze bych do toho samoriditelneho vehiklu posadil vlastni dite, tak to by me teda nenapadlo.
@ryccardo Ale do boltu s ukrajinskym soferom mozem posadit deti, nie? A jedlo svokre moze samoriaditelne auto odnies, ci ani to nie? To je to, ze vela ludi ani netusi, ako by im auto mohlo pomoct a potom bojuju proti vsetkemu novemu. Keby existovali len taki ludia, tak ani z jaskyne nevyjdu, lebo naco skrotit kona, ked mozu ist peso a z kona uz tolko ludi spadlo, aj umreli, ked ich kon privalil. A najvacsia otazka, kto je za toto vsetko zodpovedny 😁
@xxc ve věku, kdy jezdí řidiči MHD nafetovaní a ožralí je automomní řízení vlastně spása😊 Ukrajinci jezdí celkem v pohodě, dokonce bych řekl, že spíš pomalu, že nejsou zvyklí z jejich cest. ale riziko je tam vždycky😊 navíc ve městě je padesátka, tam je riziko nějakého vážnějšího úrazu či umrtí nízké.
@ryccardo raději sebe a rodinu posadim do autonomních auta nez do auta s nějakým uzbekem za volantem, ktery ani netuší co je červená, nebo namachrovancem.
Většinou nechceme aby auto za nás řídilo 😊.
Nicméně, když by výrobce na sebe vzal všechny právní závazky, za dobu kdy by auto bylo v plně autonomním módu, tak na dlouhých přesunech, když už mne řídit bud nebaví či jsem unaven a není možnost dlouhé pauzy, tak bych plně autonomní řízení toleroval.
Každopádně výrobci na sebe nikdy právní závazky nevezmou a tedy za takového stavu je plně autonomní řízení naprostá blbost.
Nicméně, když by výrobce na sebe vzal všechny právní závazky, za dobu kdy by auto bylo v plně autonomním módu, tak na dlouhých přesunech, když už mne řídit bud nebaví či jsem unaven a není možnost dlouhé pauzy, tak bych plně autonomní řízení toleroval.
Každopádně výrobci na sebe nikdy právní závazky nevezmou a tedy za takového stavu je plně autonomní řízení naprostá blbost.
@vencelín Na Slovensku napr. existuje objektivna zodpovednost, ked ja preberam pravne zavazky za auto, ktore riadi niekto iny a uz som sa par krat previnil len tym, ze existujem a vlastnim auto 😄 A ludia s tym v pohode ziju. Cize nejake pravne zavazky az taky problem byt nemusia. A neviem, ci aj z ciech mi neprisiel nejaky pravny zavazok, ked moje auto niekde tam prekrocilo rychlost, pricom som s tym preukazatelne nemal nic spolocne.
@xxc
No něco jiného je loveletter s pokutou a něco jiného jsou právní důsledky nehody se zraněním či úmrtím.
No něco jiného je loveletter s pokutou a něco jiného jsou právní důsledky nehody se zraněním či úmrtím.
@vencelín Záväzok výrobcu alebo kohokoľvek je zdrap papiera, ak dôjde k ublíženiu na zdraví alebo dokonca úmrtiu.
@traveldrive
Souhlas, od toho se všichni budou snažit dát ruce pryč a proto nevím proč bych měl sebou permanentně vozit kila nesmyslů, když mi v ničem nepomůžou.
Abych seděl za volantem a jen tupě sledoval co auto dělá, tak to bych tam do pěti minut usnul.....
Za mne autonomní řízení je kravina, když i tak je zodpovědnost na bedrech "řidiče"
Souhlas, od toho se všichni budou snažit dát ruce pryč a proto nevím proč bych měl sebou permanentně vozit kila nesmyslů, když mi v ničem nepomůžou.
Abych seděl za volantem a jen tupě sledoval co auto dělá, tak to bych tam do pěti minut usnul.....
Za mne autonomní řízení je kravina, když i tak je zodpovědnost na bedrech "řidiče"
@vencelín To by muselo auto velmi dobre jazdit, aby clovek za volantom zaspal. Stacilo mi raz sadnut ku zene ako spolujazdec a bol som az spoteny 😄 A podla mna takych soferov je viac, tam softver dost pomoze.
@xxc
Bavíme se o pomoci či o plně autonomním řízení?
To jsou dvě rozdílné věci. Nechcete snad srovnávat asistent jízdy v pruhu s plnou autonomií a to za všech podmínek provozu, hustoty dopravy a počasí.
A pokud, jak sám tvrdíte, auto neumí samo o sobě velmi dobře jezdit, tak k čemu je takovéto autonomní "řízení"??????
Bavíme se o pomoci či o plně autonomním řízení?
To jsou dvě rozdílné věci. Nechcete snad srovnávat asistent jízdy v pruhu s plnou autonomií a to za všech podmínek provozu, hustoty dopravy a počasí.
A pokud, jak sám tvrdíte, auto neumí samo o sobě velmi dobře jezdit, tak k čemu je takovéto autonomní "řízení"??????
@vencelín Pokial to nebude vediet velmi dobre jazdit, tak je to nanic. Ja potrebujem autonomne auto, ktore bude vediet dobre jazdit, do ktoreho budem moct posadit aj deti a take si hned aj kupim.
@xxc to se asi dočkáš, ale podle mého jenom tak posadit auto bez dospělého v podobě pojistky v automobilu nepůjde.
přirozeně, pro všechny manažery, kteří jezdí třeba do Prahy a budou si moct za jízdy vyřídit maily, telefonáty apod nebo se prostě vyspat to bude velmi žádaná funkce. třeba jízda do Prahy je fakt za trest.
přirozeně, pro všechny manažery, kteří jezdí třeba do Prahy a budou si moct za jízdy vyřídit maily, telefonáty apod nebo se prostě vyspat to bude velmi žádaná funkce. třeba jízda do Prahy je fakt za trest.
@Man Ký Tým pádom je autonómne riadenie zbytočné.
@traveldrive ale prosím tě. nikdy nebude možné poslat děcka autonomním autem přes půl republiky k babičce. naopak, páteční zácpa na D1 nebo noční přejezd přes republiku je naprosto ideálním adeptem na autonomní řízení. ovšemže, pro případ poruchy tam bude muset vždy být dospělý člověk s řidičským oprávněním.
@xxc Nekúpiš, lebo také nebude. Vždy tam bude nejaké ALE. Zatiaľ je problém aj dostatočne rýchly a plynulý infoteinment, čo ešte autonómne riadenie...
Přesně to chceme. Především jako uvědomnělý ctihodný euroobčan chci a vyžaduji, aby auto za mě i bouralo, a já tak nenesl za nic odpovědnost. Aby odpovědnost vždy byla na výrobci a na EU, která diktuje požadavky pro výrobce automobilů.
Geniální návrhy evropské komise nás jistě ochrání před veškerým nebezpečenstvem. Já v to věřím. Už žádná odpovědnost pro řidiče. A konečně pro mě bude moct do mléčného baru přijet i můj Žerik. To byl vždy můj řidičský sen.
Stejně jako vrchol řidičského umění, kterým má být nasednutí do vozu a zapnutí bezpečnostního pásu. Právě tahle řidičská extraschopnost rozliší běžné inkluzivně vytříbené občany od extraligy, která bude schopna řídit vůz.
Geniální návrhy evropské komise nás jistě ochrání před veškerým nebezpečenstvem. Já v to věřím. Už žádná odpovědnost pro řidiče. A konečně pro mě bude moct do mléčného baru přijet i můj Žerik. To byl vždy můj řidičský sen.
Stejně jako vrchol řidičského umění, kterým má být nasednutí do vozu a zapnutí bezpečnostního pásu. Právě tahle řidičská extraschopnost rozliší běžné inkluzivně vytříbené občany od extraligy, která bude schopna řídit vůz.
To je sen panice, kterej kouká na porno vygenerovaný AI, kde šou$tá android nafukovací pannu.
To je úsměvné jak jsou všichni proti tomu, aby řídil někdo jiný, když vrcholem lidského úspěchu je auto s řidičem a místo vzadu😊
Já autonomní řízení jen uvítám, za drink/drive ušetřím balík😊
Do hospody autem a z ní taky, není to sen?
Já autonomní řízení jen uvítám, za drink/drive ušetřím balík😊
Do hospody autem a z ní taky, není to sen?
@Man Ký To už tady je. Říká se tomu taxi. Ušetříte hromadu, když si nekoupíte auto. A jako bonus vás nebudu muset potkat na silnici.
@jersey.se tam co jezdím je to kolem 1600 s Boltem a s drinkem 1300, ale sehnat Bolta zpátky už není tak lehký. po městě s Boltem tam za kilo zpátky za 3. drink z města automaticky 3 kila. při mojem zájmu o kulturu je to prostě nemalá položka😊
Ridim rad, ale taky delam na smeny a obcas spim mezi sichtama 3 hodiny, nebo streky k mori tam bych samoridici auto bral hned. Nemluve o duchodcich co me tu na vsi bezne couvaji do meho zaparkovaneho auta, ci kamarady co tu bezne jezdi ozraly na plech. Samoriditelna auta jsou cesta k siroke mobilite a zastaveni umirani stovek lidi pri nehodach.
Taková hloupost, já věřím jedině loni a nevěřím počítačům, vše si píšu na papír. mám černobílou tv
@KANKUNEN
"já věřím jedině loni"
Můžeš to přeložit do češtiny?
"já věřím jedině loni"
Můžeš to přeložit do češtiny?
@rohYpnol koni
@KANKUNEN
Potíž autonomních řízení je v tom, že všechno musí být nějak zálohované. Když nějaký systém vypadne, nesmí to nic způsobit a musí zafungovat náhradní.
A i když vše funguje, tak systém musí byt založen na multikriteriálním vyhodnocování. Jak to vypadá, když to neni, ukazuje například Tesla. Klidně narazí do zdi když na ni namaluješ silnici. Video je notoricky známé...
A to jsme neotevřeli vůbec otázku zákonů robotiky... Ani otázku práva a odpovědnosti...
Jinak řečeno, investovat do této technologie přináší tolik problémů, že to společnost neposouvá, ale jen zahlcuje.
Potíž autonomních řízení je v tom, že všechno musí být nějak zálohované. Když nějaký systém vypadne, nesmí to nic způsobit a musí zafungovat náhradní.
A i když vše funguje, tak systém musí byt založen na multikriteriálním vyhodnocování. Jak to vypadá, když to neni, ukazuje například Tesla. Klidně narazí do zdi když na ni namaluješ silnici. Video je notoricky známé...
A to jsme neotevřeli vůbec otázku zákonů robotiky... Ani otázku práva a odpovědnosti...
Jinak řečeno, investovat do této technologie přináší tolik problémů, že to společnost neposouvá, ale jen zahlcuje.
nechci, ridit si budu sam. A vsechny povinny asistenty si muze eu strcit nekam
espadero
Příspěvek podléhá schvalování.
"a teď se pomalu mění v dopravní kapsli, která nám říká, kdy máme držet volant a kam smíme jet."
A právě proto, jak to je otravný potřebujeme plnou autonomii, aby tyto činnosti byly již zcela mimo nás.
Už aby to bylo, z A do B. Během jízdy je možno dělat mnoho mnohem zajímavějších činností, než držet volant.
A právě proto, jak to je otravný potřebujeme plnou autonomii, aby tyto činnosti byly již zcela mimo nás.
Už aby to bylo, z A do B. Během jízdy je možno dělat mnoho mnohem zajímavějších činností, než držet volant.
Pevně věřím, že to říkáš ze své vlastní zkušenosti, a že už je ti líp, Bariku 👍
To je důležité a fandím ti. Jednou ti tu kontrolu nad mistností č. 25 ve východním bloku Bohnic snad svěří 👍
Těší mě, Bonaparte 👍
Ty meleš nesmysly, Martine.
marty-carter0.webnode.cz
Nevadí, Napoleone 👍
No teda, paměť jak železo! Mohl bys klidně dělat průvodce po svých oblíbených místech 👍
Chtit muzes. Uzky cesky okresky na to nejsou a nikdy nebudou pripraveny. Dopravni znacky by musely mit logiku a to tady taky nikdy nebude.