Bezpečnost
Ja to nevnímám, nesedim přilepený na volantu, ale s dojetim vzpominam na svou prvni felicii, mela celni okno zakrivene ze bylo videt az za roh. Dalsi auto bylo docela zklamani
@Zetti
Ja som zase prekvapeny ake ma moje polo na vysku uzke celne sklo... ked stojis rovno pod semaforom tak doslova az musis zohynat hlavu aby si smerom hore nieco videl... vo felde som mohol zastat doslova aj priamo pod semaforom a videl si smerom hore vsetko ... ako ok cool a sportovo to vyzera ked celne sklo nezasahuje az kdesi hore do strechy ako povedzme u citronov ...ale dufam ze v scale ci inde v koncerne toto uz dnes bude predsa len lepsie... a ten "priezor" bude vacsi 🙂
Ja som zase prekvapeny ake ma moje polo na vysku uzke celne sklo... ked stojis rovno pod semaforom tak doslova az musis zohynat hlavu aby si smerom hore nieco videl... vo felde som mohol zastat doslova aj priamo pod semaforom a videl si smerom hore vsetko ... ako ok cool a sportovo to vyzera ked celne sklo nezasahuje az kdesi hore do strechy ako povedzme u citronov ...ale dufam ze v scale ci inde v koncerne toto uz dnes bude predsa len lepsie... a ten "priezor" bude vacsi 🙂
Všiml. Samozřejmě. A-sloupek a čelní okno je kvůli CO2 klimatické tísni čím dál víc skloněné, takže A-sloupek čím dál víc kříží výhled...
@rohYpnol To nie je pravda. Čelné sklá sú kvôli aerodynamike sklonené už desiatky rokov. Problémom je, že sú stále hrubšie, stále vyššie pevnostné nároky spĺňajú širšími profilmi namiesto pevnejších (a teda drahších), hrubších (ťažších) plechov, alebo nebodaj výstuhou z plného materiálu...
Naopak, výhledy jsou stále zbytečně velký. Proto je třeba například snížit výhled přes čelní okno o třetinu kloboukem. 😀
www.auto.cz/…drzak-na-klobouk?…
www.auto.cz/…drzak-na-klobouk?…
www.auto.cz/…drzak-na-klobouk?…
www.auto.cz/…drzak-na-klobouk?…
Na vině jsou požadavky NCAP pro bezpečnost cestujících ve voze....
@pradeda777 Zaujímavé, že neustále rastúca hmotnosť áut nevadí - a pritom je to fail jak voči bezpečnosti, tak voči ekológii.
@traveldrive jak je hmotnost fail vůči bezpečnosti? Když nejakej blbec v Octavie o hmotnosti 1.5t do mne vletne, tech 800kg navic se mi hodi. Pri 50km/h obou znamena, ze octavia je odrazena zpet rychlosti cca 11km/h, tedy změna rychlosti pri nárazu je u Octavie cca 61km/h, u mne 39km/h. Přetížení je cca 20g vs 9g
Pri 90 uz je to zajímavější, tam je pri nárazu změna rychlosti cca 71 vs 109 a přetížení 67 vs 28g.
Výpočet je zjednodušenej čisté na hmotnost a rychlost, bez ohledu na deformacni zóny
Pri 90 uz je to zajímavější, tam je pri nárazu změna rychlosti cca 71 vs 109 a přetížení 67 vs 28g.
Výpočet je zjednodušenej čisté na hmotnost a rychlost, bez ohledu na deformacni zóny
@Mikesus Skús pouvažovať napríklad nad nárazom do pevnej prekážky, keď už ti nezáleží na iných...
@Mikesus
Na silnici jde o bezpečnost všech účastníků a nejen vaši.
Na silnici jde o bezpečnost všech účastníků a nejen vaši.
@Rezna jak ja snižuji bezpecnost ostatnich, kdyz nikoho neohrozuji? Když někdo hodlá ohrožovat ostatni, tak ano, ma mit takove auto, aby zabil jen sebe. Kdyz by ten druhý jezdil bezpečně, vubec mi takovy výpočet nebyl potřeba. A jelikoz mame svobodu. Kazdy se muze rozhodnout ohrožovat ostatni, tak ja můžu rozhodnout o vlastní bezpečnosti. Nebo snad chcete tvrdit, ze pokud vás někdo chce zabít, tak se nemáte bránit?
Uz davno sme si vsetci vsimli ako nam z aut rastu monstra.. staci si vsimnut corsu ci micru z 90 rokov vedla novej fabie a clovek ma pocit ze vedla nich stoji o 3 triedy uz vacsie auto a cuduj sa svete ... papierovo su vsetky tri v tom istom B segmente... to proste nevymyslis....
A prave aj tento narast rozmerov pochoval defakto cely nepremiovy D degment .... a nejeden majitel ktory presiel z niekdajsieho p406 kombika do sucasnej octavky tak ma v podstate rovnako velke auto a tak cuduj sa svete preco vyrobcovia uz o auta strednej triedy ani nestoja ( ved kto by aj potreboval uz pomaly 5m sedan ci kombik ) ... do toho este prichod SUV a mame vymalovane... D segment tym padom dnes uz defakto zanikol a "vsetko podstatne" uz "pokryli" octavky ceedy i30tky corolly a pod
A prave aj tento narast rozmerov pochoval defakto cely nepremiovy D degment .... a nejeden majitel ktory presiel z niekdajsieho p406 kombika do sucasnej octavky tak ma v podstate rovnako velke auto a tak cuduj sa svete preco vyrobcovia uz o auta strednej triedy ani nestoja ( ved kto by aj potreboval uz pomaly 5m sedan ci kombik ) ... do toho este prichod SUV a mame vymalovane... D segment tym padom dnes uz defakto zanikol a "vsetko podstatne" uz "pokryli" octavky ceedy i30tky corolly a pod
@3_diamanty
"pochoval defakto cely nepremiovy D degment " - kokso, to som sa zasmial, parádny preklep 😜😂🤣
"pochoval defakto cely nepremiovy D degment " - kokso, to som sa zasmial, parádny preklep 😜😂🤣
@traveldrive
Auta nepremiovej strednej triedy bohuzial uz miznu... ich miesto dnes uz pokryli papierovo o cislo mensie octavky ceedy ( ktore aj rozmerovo ich uz dobehli ) ... preklep je opat v tvojej hlave ako vzdy... smejes sa vzdy takto ked niecomu nerozumies?
Auta nepremiovej strednej triedy bohuzial uz miznu... ich miesto dnes uz pokryli papierovo o cislo mensie octavky ceedy ( ktore aj rozmerovo ich uz dobehli ) ... preklep je opat v tvojej hlave ako vzdy... smejes sa vzdy takto ked niecomu nerozumies?
@3_diamanty P406 ma razvor 2700 mm, co je stredna trieda, octavia ma razvor 2686 mm, co je nizsia stredna trieda. Ale na triede nezalezi, kazdy si kupi auto, ake chce.
jo jo, to je ten eurokomunismus. Široké sloupky a nesmyslně veliké panely vnitřního zrcátka, kdy se za obojí schová autobus nevadí. Blbě nalepená známka nebo dokonce držák telefonu co akorát u vyšších řidičů zakrývá výhled na kapotu vadí, že tě pomalu za to zavřou. Možná by autor článku mohl doplnit, zda platí/neplatí u sloupku ty stupně ve výhledu co mohou zabírat, případně zda skutečně senzory a kamery jsou dostatečnou náhradou, což podle mě nejsou, protože než zjistím, co vlastně pípá jsem pod tím autobusem.
Škoda, že už se nedělají malé kabriolety, tak byl pro vysoké výhled skoro ve 360 st., pokud to krk vydrží
Škoda, že už se nedělají malé kabriolety, tak byl pro vysoké výhled skoro ve 360 st., pokud to krk vydrží
@lada 2102 na okno ani palubky nic nepatří co snižuje výhled. Sloupky i zrcátka jsou kvuli bezpečnosti, ale snižují výhled, telefon a spatne nalezena známka je kvuli lenosti nebo neschopnosti řidiče. Pokud někdo neumi ani nalepit správně známku, nebo necumet do telefonu aby trefil za roh pripadne zaplatit par korun navic za screen mirorring, tak nemá v aute moc co delat. Je dobre ze se to poputuje a melo by se to pokutovém jeste více. Dělá vše pro to, aby bylo na silnicích bezpečněji a pak je truhlík, co si tam lepí kde co nebo čumí do telefonu na palubce
Pokial by som mal búrať,tak určite v súčasnom "tanku" ako v elegantnom veteráne spred 20 rokmi.
hlavně vzad, aby auto mělo velký kufr, dá se plato hodně nahoru, např. s prvním cliem se dalo krásně zaparkovat, s každou generací byl výhled vzad horší
Navíc, když potkám tu velkou mrchu na cestě, tak je občas na úzkých silnicích problém se vyhnout. Často ji pak řídí 150-160cm žena, která sotva vidí přes volant a má strach zajet blíže ke krajnici. A přitom s náklaďákem problém se vyhnout na stejném místě obvykle není.
@jirik_kirij Řidič (ka) takové postavy bude mít problém s výhledem téměř v každém autě. Někdy, když vidím jak, koukají dopředu mezerou mezi přístrojovou kapličkou a vrchem volantu, tak si říkám, že pro získání řidičského průkazu by měla být stanovena minimální výška řidiče.
Jiří Záleský
Příspěvek podléhá schvalování.
Ono nejen sloupky, tuhle jsem viděl týpka, co si na okno Octavie dal do držáku cca 13" tablet. Asi tankista...
Taky se za posledních cca 20 let značně zhoršil výhled skrz auta. Dřív bylo skrz auta (ať už při jízdě v koloně, nebo třeba při vyparkovávání z příčného parkování) normálně vidět. Dneska má 90 % aut něco ala privacy glass (čehož smysl jsem doteď nepochopil), takže je vidět velké prd... 😊
Všiml, ale nevadí mi to. Jsem rád, že díky tomu mají auta mnohem větší mechanickou pevnost. Člověk může být sebelepší a sebepředvídatelnější řidič, ale nikdy neví, jaký šílenec ho zrovna "sestřelí". V zemi, kde alkoholici a smažky můžou řídit s deseti zákazy řízení je to skoro nutnost.
Filip Es
Příspěvek podléhá schvalování.
To je otázka za všechny prachy. kdo jezdi v aute si toho všimne vzdy.
S vyhladom dozadu je to este horsie.... napr zadne okno malickej micry z 90 rokov ma vacsiu plochu ako vacsina dnesnych aj o 3 triedy vacsich aut ... vzadu su svojou plochou coraz mensie okna navdory tomu ze auta su oproti tym spred xy rokov citelne sirsie a vacsie
Neco je blbe a jenom ty s tim muzes neco udelat.