Testy
Pneumatiky R20. Cim vetsi R, tim lepsi auto...
Jak jsme mohli jezdit na trinactkach?
Jak jsme mohli jezdit na trinactkach?
Je zajímavé, jaké klady vyzdvihuje autor u tohoto elektromobilu. Snad kromě maximální hmotnosti vleku, v podstatě není vyzdvihnuto nic, co by se týkalo klasického automobilu...Což se vůbec nedivím, jelikož ono není co, jelikož se jedná o elektrický přípravek mobility (nerad bych urazil slovo automobil... ) 😄
Vše je prostě pryč- ICE motor, zvuky, emoce, charakter.... někomu zvláště asi mladšímu, to pravděpodobně nevadí, ale nám dříve narozeným, je z toho asi trochu smutno....
Vše je prostě pryč- ICE motor, zvuky, emoce, charakter.... někomu zvláště asi mladšímu, to pravděpodobně nevadí, ale nám dříve narozeným, je z toho asi trochu smutno....
@Robert Hlavatý až to budeš kupovat jako ojetinu, tak to nějaké ty zvuky už vydávat bude. Ať od pohonu, nebo od uvolněného interieru. Charakter u aut je přeceňovaná věc, je lepší když má charakter řidič.
@eLzyx
👍😀
Kazdy ma jine priority.
Moje priority jsou naklady a emise.
Stavet vlastnosti jako zvuk (kterej je u naprosty vetsiny 4-valcovych aut jen otravnej, v dieselu obzvlast) nebo emoce na prvni misto u SUV je podle me nesmysl.
👍😀
Kazdy ma jine priority.
Moje priority jsou naklady a emise.
Stavet vlastnosti jako zvuk (kterej je u naprosty vetsiny 4-valcovych aut jen otravnej, v dieselu obzvlast) nebo emoce na prvni misto u SUV je podle me nesmysl.
@Robert Hlavatý pryč je klepání, vibrace, hluk, smrad. Klidně at to auta maji, ale at tim neobtěžuje vsechny okolo. Pouštějí si výfuk do interiéru a nebotezuj tim vsechny okolo. Kdo chce nejakou zábavu za volantem, dojede si na okruhu, kdo chce jen sobecky obtěžovat ostatni, hledá si zábavu na veřejné silnici a ohrožuje ostatni.
@Mikesus Jen strašné elektrohujerské kydy. 👎
@Arese
Mikesus otravoval své okolí smradlavými diesely bez filtru pevných částic a nadlimitními NOx. Klepání, vibrace, hluk a smrad byl jeho každodenní standard. A hle, najednou je z něj kazatel, který mluví o sobeckém chování ostatních.
Mikesus otravoval své okolí smradlavými diesely bez filtru pevných částic a nadlimitními NOx. Klepání, vibrace, hluk a smrad byl jeho každodenní standard. A hle, najednou je z něj kazatel, který mluví o sobeckém chování ostatních.
@Robert Hlavatý souhlasím, taky to tak vnímám. Elektromobil mi stran emocí přijde podobný automatické pračce...
Normální je dle mého názoru dost nadsazené. Normální auto dnes v základní verzi dostanete cca o 300 tis levněji.
@Petr Mičan Kodiaq RS je o 100k dražší. A s čím jiným to srovnávat, než se "stejným" autem od stejné automobilky?
@eLzyx Škoda je předražená obecně. pokud nebudu řešit pohon, vyjde mi např, Hyundai i 30 v kombíku o zmíněných 300 levněji, taktéž v základní verzi. Pak tady máme třeba Korando a další. Levnějších alternativ ve stejné kvalitě je dost.
@Petr Mičan Hyundai i30 je jiná kategorie auta. A to vlastně i to Korando, to je spíše konkurencí pro Karoq.
@eLzyx ano to bezesporu je. Nicméně funkci normálního auta pro rodinu zastane perfektně a má i větší kufr, což je pro obyč rodinu s dítětem benefit. A 300 rozdíl je fakt moc
@Petr Mičan a ktere to auto je o 300tis levnejsi? Srovnatelný kodiaq RS? Nebo neco menšího a slabšího?
@Mikesus Škoda je předražená obecně, to se ví. Pokud nebudu řešit pohon máme tady o 300tis levnější Hyundai i30, Korando a našel bych i další obyčejné vozy, které splní funkci auta pro rodinu báječně. Normální auto v základu za 800 je dle mého názoru hodně přes čáru. Já osobně dva roky zpátky kupoval nový hybrid o Japonce také podstatně levněji.
Ale jo, pěkné. Škoda, že nejsem cílovka. Stačilo by mi ICE s podobně velkým kufrem s automatem a za polovic. Nemusí být ani SUV. Tak jaké normální auto nám tu zbývá?
@Frfla no nějakou skladovou oktávku kombi za 750 určitě seženeš, ale proč to píšeš pod test Enyaqu?
@Frfla to je jako psát u testu autobusu, ze je moc drahej a velkej pro jednoho člověka. Jaky to ma smysl psát u testu enyaqu, ze je pro tebe příliš velký?
"...Dojet mezi zastávkami u nabíječky (tedy mezi 80 a 10 % stavu nabití) okolo čtyř stovek kilometrů není nereálné, pokud většinu té trasy netvoří dálnice..."
Fakt? Ak budem realne pouzivat na jazdu len 70% kapacity baterie (t.j. ~60kWh), tak na dojazd 400km sa dostanete len v meste, a pri velkej snahe. Spotrebu pri zmiesanej jazde mate 17.2kWh/100km, tam 400km nedate ani nahodou (pokial budete jazdit mezi 10 a 80% nabitim). Takze ako obvyke, realny dojazd zase tak 300-350km. Hmotnost 2.2 tony, to uz radsej ani nekomentujem, ale idem si radsej preventivne rozsirit vodicak na "C" ...
Fakt? Ak budem realne pouzivat na jazdu len 70% kapacity baterie (t.j. ~60kWh), tak na dojazd 400km sa dostanete len v meste, a pri velkej snahe. Spotrebu pri zmiesanej jazde mate 17.2kWh/100km, tam 400km nedate ani nahodou (pokial budete jazdit mezi 10 a 80% nabitim). Takze ako obvyke, realny dojazd zase tak 300-350km. Hmotnost 2.2 tony, to uz radsej ani nekomentujem, ale idem si radsej preventivne rozsirit vodicak na "C" ...
@_Teddy_ nechápu, proč bych měl jezdit jen v rozmezí 10-80%? Na dlouhých trasách jezdím tu první část klidně 100 % - 2 %. Nabiji doma, nebo na hotelu na 100% a hned vyjedu. Baterii to nijak neškodí, naopak se aspoň hezky vybalancuje.
Ostatní jízdy realizuji často v režimu 85-90 % - 2 % a to kvůli nepotřebě tvrdnout na nabíječce dlouhé minuty navíc
Ostatní jízdy realizuji často v režimu 85-90 % - 2 % a to kvůli nepotřebě tvrdnout na nabíječce dlouhé minuty navíc
No jo ale dalsi nabijeni pak bude treba jen do tech 80%. Navic ty testy jsou s novyma autama v teple.
My to mame domu 1150km
My to mame domu 1150km
@H357
Ale to uz mas za sebou 700km a je fajn udelat druhou zastavku...
Ale to uz mas za sebou 700km a je fajn udelat druhou zastavku...
@H357 ano, další nabíjení je třeba jen do 80%, protože pak to leze pomalu, ale to bohatě stačí, protože to máš 4h (98% baterie) jízdy, následně cirka 3h (80😖 , což znamená, že po 7h máš hlad. Takže oběd, nebo třeba večeře. To to zase nabiješ klidně do 100%.
@_Teddy_ proc by to nešlo? Pri spotřebě 17.5kwh to je cca 70kwh spotřeba na 400km. No a co rekuperace? Vis kolik se narekuperuje? 2.5kwh na 100km neni vubec problém i pri jizde mimo obec. Ve městě je to jeste vic.
Na elektrozkratu není normální vůbec nic! 👎
@Arese na zaostalem člověku taky neni nic normalniho a neustále ma potrebu na sebe upozorňovat, jak je údajně normální. Doma mas valchu, svitis petrolejkou, šicí stroj mas na nožní pohon, mas sluchátkový telefon, varis na ohni a posíláš dopisy privazanim k noze holuba. Jestli ne, jsi jen pokrytec, ktery lpí na zastaralé technice jen v jednom oboru.
@Mikesus
Ja elektro hledal, kompaktni vyssi/SUV AWD a nic rozumneho neni. Ne Cinu.
Elroq je uz moc velky navic verze 4x4 je draha, zbytecny vykon a obrovske pneu.
Tak chtel jsem koupit Vitaru ale nakonec to je CX-30, s AWD a manualem.
Ja elektro hledal, kompaktni vyssi/SUV AWD a nic rozumneho neni. Ne Cinu.
Elroq je uz moc velky navic verze 4x4 je draha, zbytecny vykon a obrovske pneu.
Tak chtel jsem koupit Vitaru ale nakonec to je CX-30, s AWD a manualem.
@H357 Cina vadi, ale japonec je uplne v pohode 😄 Korea nebola?
@xxc Tebe už z toho politického vymývania mozgov úplne .eblo.
To by ma zaujímalo aký máš telefon, pc oblečenie a podobné veci.
Buďto chodíš obalený listím a máš onuce alebo podporuješ nepriatela. 😄
To by ma zaujímalo aký máš telefon, pc oblečenie a podobné veci.
Buďto chodíš obalený listím a máš onuce alebo podporuješ nepriatela. 😄
Pouzitelne uz to je, ale za ty penize bych bral radsi Formentora VZ 333k. Kdyz uz teda musi byt SUV
Nemůžu si pomoct, ale před FL to auto bylo hezčí. Bez Crystal face, pochopitelně. Toho vypadá divně, ale nejen u škodovky. Předek s rozdělenými světly, kdy hlavní světla jsou utopená někde dole, nahoře je jen linka blinkru a denního svícení a mezi tím hromada plechu není hezký snad u žádného auta. dobře je to vidět třeba na Citroenech, C4, Berlingo, jak s novou maskou prokoukly. Hlavně že musí být vpředu svítící linka přes celou šířku auta ... Hrozná m'óda ty svítící loga a lišty, nevím proč by auto muselo zepředu vypadat jak pakistánskej náklaďák.
Škoda, že škodovka nerobí verziu s väčšou 92kwh baterkou, alebo že s táto 84kwh batéria nedá priplatiť do 85-ky zadnokolky.
Ja som objednal nakoniec 85-ku aj keď ma najhoršiu baterku, lebo priplácať si desiatky tisíc za 40kw a vyššiu spotrebu mi prišlo zbytočne.
Ja som objednal nakoniec 85-ku aj keď ma najhoršiu baterku, lebo priplácať si desiatky tisíc za 40kw a vyššiu spotrebu mi prišlo zbytočne.
@Rasto Pockajme na zimu, ked to zacne bezmocne hrabat zadnymi v snehu, ci sa to bude zdat aj potom zbytocne 😄
@xxc tak zadnokolka je na snehu typicky lepšia ako prednokolka (okrem cúvania) teraz mám spalovaciu zadnokolku (BMW 5) a trakcia je lepšia ako na predchádzajúcom passate.
@Rasto Aha, tak to bude este prekvapenie, lebo ja mam zadnokolkovy enyaq 😄 A ked to raz zapadne, tak tomu nepomoze nic, s prednym nahonom sa daju aspon nejak vytocit kolesa a hrabat do roznych stran, s enyaqom nic.
@xxc stále nechápem prečo by to malo byť hocijako iné ako BMW ktoré mám. BMW má 50:50 hmotnosť. Enyaq to bude mať podobne (isto nebude mať viac na prednej náprave)
Mám to odskúšané, na prudkom výjazde po spevnenej tráve na chate. Prednokolky potrebujú rozbeh aby sa tam dostali, na BMW môžem ísť krokom a ani nehrabne.
Mám to odskúšané, na prudkom výjazde po spevnenej tráve na chate. Prednokolky potrebujú rozbeh aby sa tam dostali, na BMW môžem ísť krokom a ani nehrabne.
@Rasto Horsie to asi nebude, ale na snehu je to niekedy problem. A to aj pri banalnom parkovani s vytocenymi kolesami. S prednym nahonom sa stale nejak vyhrabem, nacuvam, s Enyaqom neurobim nic. Zimne som mal pirelli, na tuto sezonu som kupil dozadu bridgestone. Na id4 4 motion na celorocnych pirelli som nezaznamenal problem, tam vyjdem aj hore zladovatenym kopcom do garaze. Zase na 99% jazd je zadny nahon v super, ale nie celkom suhlasim, ze priplatit tych par tisic za stvorkolku sa neoplati. Pri takom drahom aute ostat niekde bezmocne stat moze zamrziet.
@xxc no samozrejme, s predným môžeš začať cúvať so zadným "už cúvaš". Každopádne za posledné 3 roky som šiel v snehu snáď 3x.
@Rasto Ano, ale s vytocenymi kolesami cuvanie nepomoze, proste sa neda zaparkovat na zasnezenom, zamrznutom parkovisku do mierneho kopca na parkovacie miesto. Ja som siel iba 2x v snehu, raz ma tahali, lebo autom sa nedalo pohnut a druhy krat som musel obist zapadnuty kamion v nie celkom prehladnej zakrute. Vtedy som fakt preklinal vsetkych, co radili na forach, ze sa neoplati priplatit za pohon vsetkych kolies. Mozno financne nie, lebo som sa mohol otocit za kamionom a ist domov, pripadne jedna odtahovka, co ma vyprosti, je asi lacnejsia, ako priplatok za druhy motor, ale pokoj v zivote je na nezaplatenie. Urcite odporucam dokupit tazne lano a tazne zariadenie je tiez vyhoda 😄
@Rasto Myslím, že jsi naopak koupil tu nejlepší baterku.
Zadokolka nedostává LG baterie, ale lepší od CATLu.
Mají sice menší špičkový nabíjecí výkon, ale zase mnohem lepší křivku, kdy i v 50-80% drží hezky nad 100kW.
Zadokolka nedostává LG baterie, ale lepší od CATLu.
Mají sice menší špičkový nabíjecí výkon, ale zase mnohem lepší křivku, kdy i v 50-80% drží hezky nad 100kW.
@Mokrous no to je otázka 😊 čo je lepšia alebo nie . Táto je hlavne o 2kwh väčšia a nabíja z 10-80 o 2 minúty rýchlejšie. Keby bola možnosť ju za dajme tomu 25000kc priplatiť, tak to spravím.
A zadnokolka má ešte výhodu v menšom polomere otočenia.
A zadnokolka má ešte výhodu v menšom polomere otočenia.
Asi se shodneme, že dávat do srovnávací tabulky Hyundai Ioniq 5 a Opel Grandland je naivní, protože každý vážný zájemce o koupi Enyaq RS se bude zajímat o srovnání s TMY Performance. Alespoň to tepelko by Enyaq mohl mít v základu, když nemá frunk. Tesla 400 V architektura je pomalu skanzen pod kapotou, ale VW MEB je doslova na veteránské značky.
Dale ocenuju zmineni nastupu ucinku brzd. Sam mam s timto trochu problem u Enyaqu a doposud se to v testech moc nezminovalo. Proste je treba vetsi sila na pedal brzdy nez je obvykle.
Naopak hejt na ovladani a odemykani auta mobilem vubec nechapu.
Sam bych se "klicku" nejradeji co nejdrive zrekl. Tak jako zbytecneho startovani EV.
Zde je "nejlepší", že to startovací tlačítko normálně je na sloupku řízení, takže by stačila jedna položka v menu, která by umožnila nastavit, jak se bude startovat a vypínat. Všichni by byli spokojení.
Ja sam startovaci tlacitko mam.
A nevim, k cemu je potreba mit auto "nastartovany", kdyz v nem nesedim.
Klimatizace?
Nemela by fungovat dal i u nenastartovaneho auta?
Myslim, ze by melo existovat i reseni bez start tlacitka.
A neber to zle, ale kdo jiny by tu mel byt pres hmaty a chvaty nez motoristicky novinar?
Ja bych predne ty hmaty a chaty rad znal (idealne od od tebe v testu).
A az pak bych si rad sam vyhodnotil, co je lepsi.
😉
Tak to byl priklad...
Ja sam moc zkusenosti s beztlacitkovym startovanim nemam.
Resp. nikdy me nevyhody neomezovaly.
Tak by me ty situace a jejich reseni zajimaly.