Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Enyaq RS – Normální auto, „jen“ na elektřinu

80 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
@Robert Hlavatý pryč je klepání, vibrace, hluk, smrad. Klidně at to auta maji, ale at tim neobtěžuje vsechny okolo. Pouštějí si výfuk do interiéru a nebotezuj tim vsechny okolo. Kdo chce nejakou zábavu za volantem, dojede si na okruhu, kdo chce jen sobecky obtěžovat ostatni, hledá si zábavu na veřejné silnici a ohrožuje ostatni.
DonVito
Normální auto, „jen“ na elektřinu 👍

Dale ocenuju zmineni nastupu ucinku brzd. Sam mam s timto trochu problem u Enyaqu a doposud se to v testech moc nezminovalo. Proste je treba vetsi sila na pedal brzdy nez je obvykle.

Naopak hejt na ovladani a odemykani auta mobilem vubec nechapu.
Sam bych se "klicku" nejradeji co nejdrive zrekl. Tak jako zbytecneho startovani EV.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Petr Mičan Hyundai i30 je jiná kategorie auta. A to vlastně i to Korando, to je spíše konkurencí pro Karoq.
DonVito
@eLzyx
👍😀
Kazdy ma jine priority.
Moje priority jsou naklady a emise.

Stavet vlastnosti jako zvuk (kterej je u naprosty vetsiny 4-valcovych aut jen otravnej, v dieselu obzvlast) nebo emoce na prvni misto u SUV je podle me nesmysl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Frfla to je jako psát u testu autobusu, ze je moc drahej a velkej pro jednoho člověka. Jaky to ma smysl psát u testu enyaqu, ze je pro tebe příliš velký?
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Petr Mičan Kodiaq RS je o 100k dražší. A s čím jiným to srovnávat, než se "stejným" autem od stejné automobilky?
kesumb
@Pepa_007
mas pravdu, kodiaq rs je kram co nedojede diky maly nadrzi o moc dal a jeste je kilometr za ctyrnasobnou cenu. K tomu se klepe jak ratlik, vecne podtaci motor a za zivotnost jedny baterie se trikrat posere dsg
Avatar - eLzyx
eLzyx
@_Teddy_ nechápu, proč bych měl jezdit jen v rozmezí 10-80%? Na dlouhých trasách jezdím tu první část klidně 100 % - 2 %. Nabiji doma, nebo na hotelu na 100% a hned vyjedu. Baterii to nijak neškodí, naopak se aspoň hezky vybalancuje.
Ostatní jízdy realizuji často v režimu 85-90 % - 2 % a to kvůli nepotřebě tvrdnout na nabíječce dlouhé minuty navíc
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Robert Hlavatý až to budeš kupovat jako ojetinu, tak to nějaké ty zvuky už vydávat bude. Ať od pohonu, nebo od uvolněného interieru. Charakter u aut je přeceňovaná věc, je lepší když má charakter řidič.
DonVito
@xxc
Tak to byl priklad...
Ja sam moc zkusenosti s beztlacitkovym startovanim nemam.
Resp. nikdy me nevyhody neomezovaly.
Tak by me ty situace a jejich reseni zajimaly.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Petr Mičan moji rodiče nás s bráchou vozili ve VAZ 2101. Takže Korando a i30 je asi tak o 700k Kč předražené
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese na zaostalem člověku taky neni nic normalniho a neustále ma potrebu na sebe upozorňovat, jak je údajně normální. Doma mas valchu, svitis petrolejkou, šicí stroj mas na nožní pohon, mas sluchátkový telefon, varis na ohni a posíláš dopisy privazanim k noze holuba. Jestli ne, jsi jen pokrytec, ktery lpí na zastaralé technice jen v jednom oboru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Petr Mičan a ktere to auto je o 300tis levnejsi? Srovnatelný kodiaq RS? Nebo neco menšího a slabšího?
Tycoon
@Arese

Mikesus otravoval své okolí smradlavými diesely bez filtru pevných částic a nadlimitními NOx. Klepání, vibrace, hluk a smrad byl jeho každodenní standard. A hle, najednou je z něj kazatel, který mluví o sobeckém chování ostatních.
DonVito
@Marek Bednář
Ja sam startovaci tlacitko mam.
A nevim, k cemu je potreba mit auto "nastartovany", kdyz v nem nesedim.

Klimatizace?
Nemela by fungovat dal i u nenastartovaneho auta?

Myslim, ze by melo existovat i reseni bez start tlacitka.
A neber to zle, ale kdo jiny by tu mel byt pres hmaty a chvaty nez motoristicky novinar?

Ja bych predne ty hmaty a chaty rad znal (idealne od od tebe v testu).
A az pak bych si rad sam vyhodnotil, co je lepsi.
😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@_Teddy_ proc by to nešlo? Pri spotřebě 17.5kwh to je cca 70kwh spotřeba na 400km. No a co rekuperace? Vis kolik se narekuperuje? 2.5kwh na 100km neni vubec problém i pri jizde mimo obec. Ve městě je to jeste vic.
DonVito
@H357

Ale to uz mas za sebou 700km a je fajn udelat druhou zastavku...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@H357 tak jasně, ze o třídu menší auto bude levnejsi. To bylo vždy, je a bude
Avatar - sachs800
sachs800
@DonVito Tak já jsem osobně také pro nějaké oživovací tlačítko. Docela mě vytáčelo že (u půjčeného Enyaku) jsem potřeboval cestou vyhodit plasty do kontejneru a auto se kompletně vyplo....
Avatar - eLzyx
eLzyx
@H357 ano, další nabíjení je třeba jen do 80%, protože pak to leze pomalu, ale to bohatě stačí, protože to máš 4h (98% baterie) jízdy, následně cirka 3h (80😖 , což znamená, že po 7h máš hlad. Takže oběd, nebo třeba večeře. To to zase nabiješ klidně do 100%.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Pneumatiky R20. Cim vetsi R, tim lepsi auto...
Jak jsme mohli jezdit na trinactkach?
Rasto
@Mikesus tak rekuperacia je asi zaratana v cisle 17.5kwh. takže s ňou moc počítať nemôžeš
Avatar - speedfred
speedfred
@Tycoon Vyliečený alkoholici sú najhorší.
Mikeš by sa mal vyhýbať mestám pretože tam na neho všade číha smrť.
Arese
@Mikesus Jen strašné elektrohujerské kydy. 👎
_dan
@Frfla no nějakou skladovou oktávku kombi za 750 určitě seženeš, ale proč to píšeš pod test Enyaqu?
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@DonVito rozumím, ono se na to dá zvyknout, ale já chci jasný předěl mezi nastartovaným a vypnutým autem a nechci hledat hmaty a chvaty, abych udržel auto nastartované, i když v něm nesedím. Psal jsem tu o tom.
Zde je "nejlepší", že to startovací tlačítko normálně je na sloupku řízení, takže by stačila jedna položka v menu, která by umožnila nastavit, jak se bude startovat a vypínat. Všichni by byli spokojení.
ericn
@Tycoon na komoru 😋
simson33
@Robert Hlavatý souhlasím, taky to tak vnímám. Elektromobil mi stran emocí přijde podobný automatické pračce...
Petr Mičan
Normální je dle mého názoru dost nadsazené. Normální auto dnes v základní verzi dostanete cca o 300 tis levněji.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@DonVito ok - tak zrovna na enyaq a elroq funguje hmat a chvat, že člověk natáhne nohu na brzdu skrz otevřené dveře a k tomu myslím zmáčkne startovací tlačítko nebo zařadí D a pak hned P a auto zůstane zapnuté 😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Rasto Myslím, že jsi naopak koupil tu nejlepší baterku.
Zadokolka nedostává LG baterie, ale lepší od CATLu.
Mají sice menší špičkový nabíjecí výkon, ale zase mnohem lepší křivku, kdy i v 50-80% drží hezky nad 100kW.
ericn
@speedfred ne, on raději bude mumlat tu svojí mantru 😉
Avatar - speedfred
speedfred
@xxc Tebe už z toho politického vymývania mozgov úplne .eblo.
To by ma zaujímalo aký máš telefon, pc oblečenie a podobné veci.
Buďto chodíš obalený listím a máš onuce alebo podporuješ nepriatela. 😄
Arese
Na elektrozkratu není normální vůbec nic! 👎
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Rasto A má mnohem lepší komfort odpružení. Zadokolka je krom extrému na sněhu v kopcích lepší auto.
Xprcek
Asi se shodneme, že dávat do srovnávací tabulky Hyundai Ioniq 5 a Opel Grandland je naivní, protože každý vážný zájemce o koupi Enyaq RS se bude zajímat o srovnání s TMY Performance. Alespoň to tepelko by Enyaq mohl mít v základu, když nemá frunk. Tesla 400 V architektura je pomalu skanzen pod kapotou, ale VW MEB je doslova na veteránské značky.
kozakm
@H357 20 cm na délku, což je rozdíl třídy.
Arese
@Mikesus 1 Mikesus - všeobecně uznávaná měrná jednotka elektrodemagogie. V tomto tvém příspěvku to odhaduju tak na 15O Mis (Mikesusů)! 😄👎
Rasto
Škoda, že škodovka nerobí verziu s väčšou 92kwh baterkou, alebo že s táto 84kwh batéria nedá priplatiť do 85-ky zadnokolky.

Ja som objednal nakoniec 85-ku aj keď ma najhoršiu baterku, lebo priplácať si desiatky tisíc za 40kw a vyššiu spotrebu mi prišlo zbytočne.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Frfla Golf R stojí stejně
_Teddy_
"...Dojet mezi zastávkami u nabíječky (tedy mezi 80 a 10 % stavu nabití) okolo čtyř stovek kilometrů není nereálné, pokud většinu té trasy netvoří dálnice..."

Fakt? Ak budem realne pouzivat na jazdu len 70% kapacity baterie (t.j. ~60kWh), tak na dojazd 400km sa dostanete len v meste, a pri velkej snahe. Spotrebu pri zmiesanej jazde mate 17.2kWh/100km, tam 400km nedate ani nahodou (pokial budete jazdit mezi 10 a 80% nabitim). Takze ako obvyke, realny dojazd zase tak 300-350km. Hmotnost 2.2 tony, to uz radsej ani nekomentujem, ale idem si radsej preventivne rozsirit vodicak na "C" ...
Frfla
Ale jo, pěkné. Škoda, že nejsem cílovka. Stačilo by mi ICE s podobně velkým kufrem s automatem a za polovic. Nemusí být ani SUV. Tak jaké normální auto nám tu zbývá?
Robert Hlavatý
Je zajímavé, jaké klady vyzdvihuje autor u tohoto elektromobilu. Snad kromě maximální hmotnosti vleku, v podstatě není vyzdvihnuto nic, co by se týkalo klasického automobilu...Což se vůbec nedivím, jelikož ono není co, jelikož se jedná o elektrický přípravek mobility (nerad bych urazil slovo automobil... ) 😄
Vše je prostě pryč- ICE motor, zvuky, emoce, charakter.... někomu zvláště asi mladšímu, to pravděpodobně nevadí, ale nám dříve narozeným, je z toho asi trochu smutno....
Rasto
@Mokrous no to je otázka 😊 čo je lepšia alebo nie . Táto je hlavne o 2kwh väčšia a nabíja z 10-80 o 2 minúty rýchlejšie. Keby bola možnosť ju za dajme tomu 25000kc priplatiť, tak to spravím.
A zadnokolka má ešte výhodu v menšom polomere otočenia.
Avatar - xxc
xxc
@H357 Za 25 000 neviem co sa da kupit, u nas stoji mazda cx-30 awd 35 500 €
Marek Lalke
@Petr Mičan pokud ti nevadi byt mesic bez auta kvuli beznemu servisnimu ukonu tak je koncern hyundai ta spravna volba.
V dnesni dobe radeji cinana nez korejce.
Avatar - xxc
xxc
@speedfred Telefon korejsky, ale oblecenie je uz celkom bezne made in Portugal, Bulgaria, az niekedy neverim 😄 Proste, co nemame v Europe, musime kupit inde, ale auta tu zatial mame lepsie, ako nejake smradlave hybridy z Japonska.
Avatar - xxc
xxc
@H357 Cina vadi, ale japonec je uplne v pohode 😄 Korea nebola?
Avatar - xxc
xxc
@Petr Mičan A ako to bude jazdit, pokial clovek nechce riesit pohon? Ved auto je o pohone. A este tieto nezmysly napise vlastizradca, co kupuje japoncov 😁
Avatar - xxc
xxc
@DonVito Presne kvoli tomu by bolo mat dobre auto nastartovane, ked zastavim na ulici a idem na chvilu vyhodit plasty 😄 A klimatizacia sa da aktivovat jedine tak, ze sa dopredu spusti cez aplikaciu a potom pol hodinu funguje aj po vystupeni. Len je to niekedy zbytocne otravne. Nechapem, ze nepocuvaju zakaznikov a neimplemetnuju jednotlive moznosti nastavenia, nech si to kazdy nastavi, ako mu vyhovuje. Na ten brzdny ucinok sa da zvyknut, brzdi to normalne, len mozno prve jazdy to trosku prekvapi.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Robert Hlavatý primárně to není co se to tváří. Není to RS resp. sportovni auto. Je to normální auto jen na elektřinu. Se sportem to má společný akorát označení RS. Nic víc.
Emoce to nevzbudí, zvuk to nemá, převodovku také ne a 250 to nejede.
Petr Mičan
@eLzyx ano to bezesporu je. Nicméně funkci normálního auta pro rodinu zastane perfektně a má i větší kufr, což je pro obyč rodinu s dítětem benefit. A 300 rozdíl je fakt moc
H357
@Mikesus
Levnejsi? Vzdyt stoji podobne. Velikostne to velky rozdil neni
H357
No jo ale dalsi nabijeni pak bude treba jen do tech 80%. Navic ty testy jsou s novyma autama v teple.
My to mame domu 1150km
H357
Pouzitelne uz to je, ale za ty penize bych bral radsi Formentora VZ 333k. Kdyz uz teda musi byt SUV
Avatar - praptak
praptak
@_dan Proč skladovku, za to se dá sehnat nová Octavia Combi do výroby.
Petr Mičan
@eLzyx Škoda je předražená obecně. pokud nebudu řešit pohon, vyjde mi např, Hyundai i 30 v kombíku o zmíněných 300 levněji, taktéž v základní verzi. Pak tady máme třeba Korando a další. Levnějších alternativ ve stejné kvalitě je dost.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Mě třeba obtěžují tvé sobecké kecy. Ne to, že si někdo užívá kvalitní podvozek na okresce.
Avatar - trapid
trapid
@DonVito Dnes jsem po delší době jel v Touaregu V8 TDI a ten zvuk je vážně hodně příjemný. Avšak přestože osmikvalt ZF patří k tomu nej, co existuje, hladkost EV v tom nelze hledat ani náhodou.
Avatar - xxc
xxc
@Rasto Ano, ale s vytocenymi kolesami cuvanie nepomoze, proste sa neda zaparkovat na zasnezenom, zamrznutom parkovisku do mierneho kopca na parkovacie miesto. Ja som siel iba 2x v snehu, raz ma tahali, lebo autom sa nedalo pohnut a druhy krat som musel obist zapadnuty kamion v nie celkom prehladnej zakrute. Vtedy som fakt preklinal vsetkych, co radili na forach, ze sa neoplati priplatit za pohon vsetkych kolies. Mozno financne nie, lebo som sa mohol otocit za kamionom a ist domov, pripadne jedna odtahovka, co ma vyprosti, je asi lacnejsia, ako priplatok za druhy motor, ale pokoj v zivote je na nezaplatenie. Urcite odporucam dokupit tazne lano a tazne zariadenie je tiez vyhoda 😄
Rasto
@xxc no samozrejme, s predným môžeš začať cúvať so zadným "už cúvaš". Každopádne za posledné 3 roky som šiel v snehu snáď 3x.
Avatar - xxc
xxc
@Rasto Horsie to asi nebude, ale na snehu je to niekedy problem. A to aj pri banalnom parkovani s vytocenymi kolesami. S prednym nahonom sa stale nejak vyhrabem, nacuvam, s Enyaqom neurobim nic. Zimne som mal pirelli, na tuto sezonu som kupil dozadu bridgestone. Na id4 4 motion na celorocnych pirelli som nezaznamenal problem, tam vyjdem aj hore zladovatenym kopcom do garaze. Zase na 99% jazd je zadny nahon v super, ale nie celkom suhlasim, ze priplatit tych par tisic za stvorkolku sa neoplati. Pri takom drahom aute ostat niekde bezmocne stat moze zamrziet.
Rasto
@xxc stále nechápem prečo by to malo byť hocijako iné ako BMW ktoré mám. BMW má 50:50 hmotnosť. Enyaq to bude mať podobne (isto nebude mať viac na prednej náprave)
Mám to odskúšané, na prudkom výjazde po spevnenej tráve na chate. Prednokolky potrebujú rozbeh aby sa tam dostali, na BMW môžem ísť krokom a ani nehrabne.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@simson33 Je to úžasný zážitek 👍👍👍
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Rasto Súhlas 👍👍👍
Avatar - xxc
xxc
@Xprcek naco tepelko v zaklade? taketo tepelne cerpadlo je hlupost kupovat, skor je vyhoda, ze sa to da bez toho 😄
Avatar - xxc
xxc
@Rasto Aha, tak to bude este prekvapenie, lebo ja mam zadnokolkovy enyaq 😄 A ked to raz zapadne, tak tomu nepomoze nic, s prednym nahonom sa daju aspon nejak vytocit kolesa a hrabat do roznych stran, s enyaqom nic.
Rasto
@xxc tak zadnokolka je na snehu typicky lepšia ako prednokolka (okrem cúvania) teraz mám spalovaciu zadnokolku (BMW 5) a trakcia je lepšia ako na predchádzajúcom passate.
kyklop
@Mikesus v tej spotrebe máš zarátanú aj rekuperáciu
H357
@xxc
Ano, za tu cenu je nova Vitara nebo lehce jeta CX-30. Zadne elektro neni, az novy elrog za 50000chf
H357
@eLzyx
No jezdime casto pres noc. Ve 3 rano si jidlo davat nebudu a nebudu ani nikde zbytecne zastavovat kdyz decka v aute spi.
Pri dalnicni spotrebe tipuju tak 30kWh a dobijeni 80-10% bych moc daleko nedojel.
H357
@xxc
Tak poradte co jsem mel koupit. Rozpocet byl asi 25000 CHF
H357
@DonVito
Ano, vetsinou delame 2 prestavky a to by elektro nezvladlo
Avatar - xxc
xxc
@Rasto Pockajme na zimu, ked to zacne bezmocne hrabat zadnymi v snehu, ci sa to bude zdat aj potom zbytocne 😄
Avatar - xxc
xxc
@Jenik3 pri tomto aute to plati na 100%, cim vacsie R, tym lepsie auto.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN Golf poskytne MNOHEM lepší svezení.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@eLzyx kodiaq RS je trochu jinde. Tohle je obyč elektro.
h.onzyk
Nemůžu si pomoct, ale před FL to auto bylo hezčí. Bez Crystal face, pochopitelně. Toho vypadá divně, ale nejen u škodovky. Předek s rozdělenými světly, kdy hlavní světla jsou utopená někde dole, nahoře je jen linka blinkru a denního svícení a mezi tím hromada plechu není hezký snad u žádného auta. dobře je to vidět třeba na Citroenech, C4, Berlingo, jak s novou maskou prokoukly. Hlavně že musí být vpředu svítící linka přes celou šířku auta ... Hrozná m'óda ty svítící loga a lišty, nevím proč by auto muselo zepředu vypadat jak pakistánskej náklaďák.
H357
@Mikesus
Ja elektro hledal, kompaktni vyssi/SUV AWD a nic rozumneho neni. Ne Cinu.
Elroq je uz moc velky navic verze 4x4 je draha, zbytecny vykon a obrovske pneu.
Tak chtel jsem koupit Vitaru ale nakonec to je CX-30, s AWD a manualem.
Petr Mičan
@Mikesus Škoda je předražená obecně, to se ví. Pokud nebudu řešit pohon máme tady o 300tis levnější Hyundai i30, Korando a našel bych i další obyčejné vozy, které splní funkci auta pro rodinu báječně. Normální auto v základu za 800 je dle mého názoru hodně přes čáru. Já osobně dva roky zpátky kupoval nový hybrid o Japonce také podstatně levněji.