Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Martin Vaculík zjišťuje, jak jezdit v zimě s elektromobilem. To zas bude diskuse…

65 komentářů

Avatar - eLzyx
eLzyx
lepší pneumatiky dávám dopředu, protože v tom přechodném období se sjedou na úroveň těch zadních. Navíc mám Teslu, která je jako jedna z mála převážně předohrabová a připojuje zadek v případě potřeby, takže si myslím, že lepší trakce na předku se mi sakra hodí. A to nemluvě o tom, že když dám řetězy dozadu (předepsaná montáž).
psel
@eLzyx tak třeba s Eny tohle přehození neuděláš, protože máš jinou velikost pneu vzadu a vepředu, teda až na verze s tou nejmenší baterkou, tam jsou (snad) stejné.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@psel hm, u TMS taky záleží na modelu. Performance mají také "staggered" kola.
Avatar - Zetti
Zetti
@eLzyx takova pitomost.... az ti na snehu z kopce bude zadek predjizdet predek, tak se nebudes stacit divit
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Zetti až mi bude z kopce ujíždět zadek, tak to znamená, že s těmi 2,5 tunami (2,3t + posádka) už nic neudělám, ať mám pneumatiky jaké chci.
A pokud to bude na řetězy, tak ty budu mít vzadu. Takže v dané situaci nejlepší trakci na všech 4 kolech. Ne "super pneu" jejichž výhodu vypnu řetězy a na předku pneu na dojetí.
Avatar - xxc
xxc
@eLzyx ktora tesla je predohrabova?
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@xxc ty neumíš číst?
Avatar - eLzyx
eLzyx
@xxc staré S a X v "D" verzi jsou převážně předohraby. Sice to má dva motory, ale převážně se používá ten přední, až v určitých situacích (včetně náklonu auta) se připojuje zadní. U Performance si jist nejsem, ale dost možná také.
Změnilo se to až s označením "dual motor", tedy 2019+ kdy byl jeden asynchronní motor vyměněn za PMSM a ta logika využívání motorů se obrátila. 3 a Y jsou vždy hlavně zadohraby (u AWD připojují předek).
Avatar - xxc
xxc
@eLzyx to som netusil, dakujem
Avatar - Man Ký
Man Ký
@eLzyx ta teorie o lepších pneumatikách je zábavná, už jsem se s tím párkrát setkal. na novou výkonnou zadokolku obuješ všechny čtyři stejné a za tisíc km už jsou ty zadní logicky horši, to bych mohl přezouvat každý měsíc😊
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Man Ký je to tak. Proto je vždy vhodné zapojit rozum a uzpůsobit to obutí, ale i styl jízdy konkrétnímu autu. Pokud mi auto žere zadní gumy, dám lepší dozadu, aby se srovnaly. Pokud mi auto žere přední gumy, dám lepší dopředu. Než nastane situace, že fakt budu potřebovat každý milimetr, tak se dost možná srovnají. Pokud bych to udělal obráceně, tak si na tom rozbiju hubu, protože ten předek z loňských 6mm stihnu sešoupat ke 4mm.
Pokud nemůžu přehazovat předky za zadky, tak s tím musím počítat v průběhu sezony
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
V zimě je lepší jezdit na kole než s elektromobilem. Nedávno jsem viděl chcípnout elektroskůtr uprostřed větší křižovatky - to by se mu na kole nestalo.
Placza
V zimě na krátké popojížďky po Praze,je rozhodně lepší jezdit s elektromobilem než s přímovstřikovým spalovacím autem, a sledovat Jak se ředí olej benzínem
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Oscar_Romero Na kole to v tom smradu ze spalováků a šílený zimě musí být naprostá pecka. To chce prakticky každý 😃
Th0r
Vaculík ať se stará hlavně o to, co psal do Auto Moto Speciálu a co píše dnes, do světa Skodovek. Má otresnej projev, skřípe mu často logika.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Velice děkuji za Vaši profesionalitu, pane Vaculíku, a celému týmu Světa Motorů 👍
JirkaII
Tak, než se svět aut na baterky poučí z dětských chyb a začne se normalizovat, budu opatrovat naše auta se spalovacími motory a děkovat přírodě za ně a za jejich čitelné jízdní vlastnosti.
Avatar - xxc
xxc
@JirkaII No urcite, minulu zimu som videl, ako spalovacie bmw vyletelo v zatacke presne takym pretacavym smykom cez protismer mimo cesty pred mnou. Neviem co mal za pneumatiky, ale ja som za nim na Citigu na celorocnych si este hovoril, ze celkom mu to ide, mne to uz trosku smykalo 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Trochu laciná propagace elektromobility...

Mimochodem, Martin Vaculík nás přeci přesvědčoval, že hmotnost nehraje roli, protože prý FYZIKA... 😁
Ja Prvni a Posledni
@rohYpnol

Stěhuj se do jeskyně, venku je svět, kterému nerozumíš!
traveldrive
@Ja Prvni a Posledni Ty už máš tú jaskyňu v oku, že...
Ja Prvni a Posledni
@traveldrive Ty máš jeskyni v řiti, an@Iní kovboji.
traveldrive
@Ja Prvni a Posledni Nečum stále do zrkadla...
Ja Prvni a Posledni
@traveldrive Tvoje mentální a an@Iní problémy mě vůbec nezajímají.
traveldrive
@Ja Prvni a Posledni Ja viem, máš dosť vlastných. Ale máš šťastie, nemám ti aké pridať. 😉
Ja Prvni a Posledni
@traveldrive Slovenský rohypnol.
vencelín
@Ja Prvni a Posledni
Nestává se to často, aby měl Rohypnol pravdu, ale toto je jeden z těch mála případů kdu vyjímečně má pravdu. S lehkým autem se vždy jezdí lépe než s těžkou obludou.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@rohYpnol Fyzika platí jen pro fosily. Pro elektromobily platí politické zákony a ty stojí nad fyzikou👍👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom
V každém testu Vaculíka posloucháme, jak hmotnost nehraje roli, jak vše vykompenzujeme rozměrem kol a pneu... A náhle slyšíme, jak je chatrný Vaculík vystrašený jak ratlík z hmotnosti 2t+ u BEV???
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@rohYpnol Jeho nekonzistence je donebevolající. Doufám, že zase nezačne propagovat diesely 👎👎👎
Placza
@rohYpnol Další chytrolín, co se nemůže smířit s tím, že spalovací auta již jsou za zenitem, se svojí překomplikovaností.
traveldrive
@Placza Za zenitom je leda tak autor tejto "múdrosti".
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive že mne nepřekvapuje, kteří hlupáci, nebo nemyslící za zenitem tu míchají 2 různé působení sil, a to kinetická při nehodě a odstředivá při zatáčení. Je vidět, že fyzika opravdu není pochopitelná pro každého hlupáka. Děkujeme, že ses opět nemohl udržet a ozval se jako potrefená husa, i když jsi neměl co říct.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ten člověk se ze začátku v podstatě nedá poslouchat. Navíc v úvodu popírá kompletní logiku i fyziku. Stačilo když řekl, že s předokolkou i zadokolkou se jako řidič chovám naprosto stejně... Totální bullshit. Jestliže mám zadokolku, tak vedení stopy je věcí jiné nápravy než nápravy hnané, tudíž se z podstaty věci můžu a dokonce musím chovat jinak. Nejspíš měl namysli pouze moderní vozy plné elektroniky a za volantem tetu květu...

Jinak ale při jízdách celkem ok, pak už se to dalo sledovat. On je prostě obrovský rozdíl o jakém autě hovoří a k jakému publiku hovoří a o jakém smyku hovoří. Jestli jsme v úrovni, kdy nám to ještě žehlí elektronika, nebo jsme už za hranou, kdy nemá smysl spoléhat se na elektroniku.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol a kterýpak RWD vůz bez elektroniky jsi řídil ty, jakožto zkušený řidič? zavzpomínej!
vencelín
@rohYpnol
Trochu Vás poupravím.
"Jestliže mám zadokolku, tak vedení stopy je věcí jiné nápravy než nápravy hnané". Ve Vašem výroku nemá být použito slovo hnané ale HNACÍ
hnaná náprava = náprava bez pohonu
hnací náprava = náprava s pohonem
gil54
Motoristický novinář a instruktor, co 20 let hovoří k lidem, jak mají řídit...

Přišlo to jenom mně, že jsem sledoval 38 minut chaosu, údivu a soubor nesouvislých vět?
Avatar - xxc
xxc
@gil54 Nie, praveze celkom poucne video. Treba si nieco odjazdit, kto to nikdy neskusal, tak tomu to moze pripominat chaos. Keby bolo video o vareni, tiez by som tomu nerozumel. V zivote som nevaril, alebo len velmi amatersky 😄
traveldrive
@xxc Jak ťa sledujem, obvykle nerozumieš ničomu, len sa tak tváriš.
Avatar - xxc
xxc
@traveldrive Všetkému rozumiem, ešte aj tomu taxikárovi, čo vyletel, ako na saniach a potom ho ťahali 🙂 už som dokúpil ťažné lano do enyaqu, lebo keď ťahali mňa, roztrhli lano. Tak už mám vlastné. Už sa liečite?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@xxc neléčí. za nějaký týden se začne omlouvat, že měl psychické problémy a léčil si to na ostatních a že teď už je v pořádku. no a zase se mu to vrátilo, bohužel pro nás všechny😞
traveldrive
@gil54 Vaculík je moták odkedy ho registrujem. Niečo tvrdí, potom to poprie a nakoniec to niekde inde tvrdí odznova. Lepšie nepočúvať ho, ten chlap má v hlave chaos.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive no tak co kdybys šel do slovenské rdele a nevotravoval tady svojima rozumama?
traveldrive
@Man Ký A kto ti to káže čítať, ťuťko? Nemáš hate list?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive a co kdybys šel na slovenský server? a tam rozumoval? máte nějakého svoje vaculíka ne? protože nejsi schopen napsat nic konkrétního, co rozporuješ, furt dokola omíláš jenom ty svoje bláboly, jak je vaculík hrozný, ale konkrétní tvrzení rozporovat neumíš
traveldrive
@Man Ký Teba to musí sakra baviť... 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive tvoje frustrace? ne, moc mě nebaví, nejsi schopen psát nic jiného, než osobní útoky, tvůj život stojí za ho... a kompenzuješ si to takhle... a otravuješ s tím slušný lidi
takový slovenský rohypnol no😊 není divu, že si tak vzájemně vyhovíte...
ptr078
Najlepsie je zistovat ako sa jazdi s ev v zime zaciatkom jesene 👌👍🏻
Arese
"Průměrný čtenář auto.cz" hlavně nejezdí elektrozkratem! 😃
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@Arese díky petře
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Radek Holodňák Radek 👍👍👍
Arese
S elektromobilem nejlépe nejezdit vůbec. 🙂👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese
Elektromobil poskytuje bezchybné jízdní zážitky. Především v době kdy stojí na superchargeru a řidič si hraje si na Tesle elonovy gamesy... Fyzikální zákony pro BEV opravdu neplatí 😁
Arese
@rohYpnol Tak tak! 😊
vencelín
@Arese
bzučák na cukačky po městě ok, jinak je to stroj na starou kvrdlačku
Avatar - Tomogo
Tomogo
Ad 1. Takže na přední náhon dám dopředu ty horší, které se stanou ještě horšími. Za rok udělám to samé a scénář se bude opakovat.
Asi má ta myšlenka nějakou logiku, ale za mě je to totální nesmysl.
Ad 2. Aquaplaning. Samozřejmě záleží na množství vody, rychlosti a pneumatice. Ale když v dostatečné rychlosti vlítnu do louže, tak pokud přední kola odvalí všechnu tu vodu a vystříknout ji do stran, tak zadní už můžou projíždět skoro po suché vozovce. A já budu dávat horší dopředu? Pokud bude louže hodně hluboká, tak už prostě plavu v předu i vzadu.
Nevím, jak vy, ale když jsem dostal aquaplaning, ať už s předním, zadním náhonem, nebo s 4x4, vždy mi plaval předek, nebo komplet. A opět bych měl dát ty horší pneumatiky dopředu? Ale jak jsem řekl, záleží na podmínkách.
Tak by mě zajímal váš názor.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Tomogo přesně to je další důvod, proč lepší pneu dopředu. V našich končinách je na silnici často břečka. Lepší ji rozhrnout pořádným vzorkem, kdy se ten zadek už jen "veze", než naopak.
K čemu mi je, že zadek ještě "jakž takž" drží, když předek letí po tečně ven? Navíc v takové situaci 90% lidí zazmatkuje a dupne na brzdy, čímž utrhnou i ten zadek.
Mám s tím osobní zkušenost www.youtube.com/watch?… na předku jsem měl zánovní šípový vzorek, vzadu víceméně jen hlavní dezénové drážky (Conti SportContact2). Předek vodu rozhodil, zadek se jen vezl. Ti za mnou neměli to štěstí, zkušenosti, nebo obutí.
vencelín
@Tomogo
Ad 2) může ale nemusí. To zálěží na poloze těžiště. Pokud je těžiště blíže k přední nápravě, tak zadní stále může vlivem menšího zatížení dostat aquaplanning i přesto že jede ve stopě té přední.
Pokud je těžiště více k zadní nápravě, tak pak je vysoké míra pravděpodobnosti, že aquaplanning bude mít jen přední náprava.
Michal Horak
V běžným provozu když nejedu zrovna defenzivně využívám celou šíři pruhu.Ten nedotáčivý smyk je buď pozvolný-to drhnutí nebo jsi okamžitě v protisměru tak lepší kola dopředu.Vzadu je to cítit ale je tam berlička v podobě ESP.Jako stejně velká část řidičů zpomaluje před zatáčkou a nebrzdí prudce v ní.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tady uz davno zadne diskuze nebezi.

Jen snuska stejnych propagandistickych vykriku... a vzajemneho urazeni.
Ja Prvni a Posledni
@Ja Prvni 123

Sbohem.
traveldrive
@Ja Prvni a Posledni Konečne odchádzaš? Chvalabohu. O trolla menej.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@traveldrive ty jsi všech trollů král. padesát útočných příspěvků, pořád dokola, nic jiného z tebe nevypadne... ty musíš mít řádně pos..nej život co😊
Placza
Je velice zajímavý jev, sledovat, jak je pro mnoho lidí, elektromobil, mnohem větší trn v oku, nežli dvojková oktávka, která má vykuchaný DPF filtr, a hulí jako Tatra . Já jsem šťastný za každý další elektromobil na našich silnicích. Každému naftovému krámu který má vykuchaný DPF filtr, a trousí za sebou karcinogenní mikro uhlíkové částice, bych ihned sebral a roztrhal technický průkaz a naložil drapákem rovnou do kovošrotu.
johny555
Byl jsem na kurzu s Markem Kouhoutkem, je to borec. Vše, co nám říkal, se reálně potvrdilo na polygonu. Stále si pamatuji, jak jsem letěl z té mokré zatáčky rovně a řval na mě do vysílačky "Netrhej tím volantem!"