Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Schvalování úprav

neregistrovaný "Dotaz"
3. 10. 1999 20:32
Zkušenosti
Jaké máte zkušenosti s nákupem schválených a neschválených dílů podle čeho se poznají a dají rozeznat? Na které prodejce či výrobce si dát pozor? Jaké máte zkušenosti s Policií a STK. Prochází motory i po tuningu, co podvozky a jiné obutí? Co křídla a spoilery? Jak je to se zakrytím světlometů do různách tvarů a barvením žárovek? Na co si dát pozor a co je v pohodě? Co poklice a hromady drobností, které se hodí snad do každého vozu a jsou všude? Jsou lepší zahraniční nebo tuzemské díly a výrobci?

Jakým způsobem se dá schválit nový výrobek a koklik to stojí? Prostě takovéhle a podobné otázky a problémy by se zde měly asi tak probírat.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Chipmen"
4. 10. 1999 06:31
Re: Zkušenosti
Neschválené díly namají na autě co dělat, ty schválené doplnky maji mit atest 8SD (musi to byt na nich vyznaceno) evropska homologace E8 u nas neplati. To se tyka i spoileru a kridel. Mracitka jakehokoliv typu pro jakekoliv vozidlo v zasade nejsou povolena (vyhlaska), taktez svetla s jinym nez bilym svitem a je jedno jestli je to primo modra zarovka, i tak se to nesmi, stejne tak ztmavovani svetel atd. vetsina uprav neni schvalena, co se uprav motoru tyce co oci nevidi to srdce neboli, jinak receno kdyz upravy nejsou videt moc ven tak to neva. Schvaleni je draha a dlouhodoba zalezitost, kdy musis poskytovat vyrobky k testum MD a oni na tomto zaklade za slusne penize (ne)vydaji osvedceni o atestu (schvalovani v pripade vyroby vice kusu).
neregistrovaný "TDI11"
4. 10. 1999 08:52
Re: Zkušenosti
Co vím tak některé xenonové žárovky s jinou barvou světla jsou již schválené nemyslím ty obarvené podvody.Tzv mračítka prý u některých vozů nezasahují do ztv. činné plochy světlometů a nesnižují svítivost používají je i někteří výrobci.

Kola se dají použít jen ty co máš uvedeny v techničáku. Jinak se vejdou i větší protože výrobce musí pocítat minimálně s použitím řetězů i když považuji řetězy dobré jen snad na vyproštění nebo v totální kalamitě zimní gumy už jsou mnohem lepší. A tzv. řetězáci zdržují. Řětězy jsem použil jen jednou a po deseti kilometrech byly na mraky nevydrží nad 120 km/h i když to je teď pasé. Jinak spíše otravují i do alp jezdím bez nich. Tam je totiž mimo výjimečných kalamit uklizeno. Někeré doplňky jsou schválené. Musí mít ten Atest 8-SD ze zahraničních některé a tuzemské skoro všecny s výjimkou těch uvedených světel i když nevím proč zrovna ty nejmenší díly nejsou a prodávají se všude. Motory většinou vylučují záruku výrobce vozidla a některé podvozkové skupiny jsou naopak schválené. Nevím jak je to s tzv rozšířením kol a výfuky, ale ty jsou většinou jen pro zvukovou kulisu bez předchozích úprav.
neregistrovaný "Chipmen"
5. 10. 1999 06:24
Re: Zkušenosti
Co se tyka xenonovych svetel original tak jsou samozrejmne schvalene, muzes si je dat i do normalniho vozidla, schvalena prestavbova sada stoji pouze 1000 dolaru, coz je skoro zadarmo (svetla drazsi nez auto...) jinak pokud se kouknes do katalogu vyrobcu spoileru (pokud vubec nejaky maji) tak spousty tam toho maji nehomologovaneho (MK kosa), to proto ze je to drahe a nevyplati se jim to (myslim nase vyrobce). Podlozky samozrejmne homologovane nejsou a ani nebudou, original LR upravy (treba vyfuk) meli jen sportovni homologaci a ta koncila pet let po skonceni seriove vyroby.
neregistrovaný "Pingu"
6. 10. 1999 19:34
Re- předchozí homologace, schvalování...
Proč mračítka odporují vyhlášce vždyť jich je spousta schválených v EU a německými zkušebnami TUV a vyhovují tedy asi. Zrovna tak rozšíření tzv. podložky. A kolik asi takové schválení stojí. Divím se, že by někdo chtěl vyrábět něco co není povolené. Když, už se něco rozjíždí, tak by na to dotyčný výrobce měl mít, nebude za tím spíše klasická česká byrokracie. Při schvalování bude mít asi stát spíše zájem, aby neomezoval výrobce a nebude zbytečně šroubovat ceny schválení nahoru. Co by potom dělali chudáci výrobci celých vozů? Přeci schválení nemůže stát více než vývoj a vlastní výroba vozu. To už je jen takový bonbónek nakonec, kde se ověří běžnými postupy jestli je vše jak má být. A pro příslušné zkušebny je to zcela rutinní záležitost.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Chipmen"
7. 10. 1999 06:15
Re: Re- předchozí homologace, schvalování...
Co jsem tak na letosnim srazu mluvil s kosou tak nekteri vyrobci ty plasty nenechavaji schvalovat prave kvuli cene protoze pak mohou byt levnejsi o nekolik stovek na kus (u drazsich spoileru) a lidi to pak kupujou u nich (divny co ?), a proste u nekterejch atypickejch plastu se pri odhadu kolik toho muze prodat na nasem trhu nevyplati pro to porizovat homologaci.
neregistrovaný "Klik"
7. 10. 1999 11:21
Re: Re- předchozí homologace, schvalování...
No jestli to spíš není proto, že přes úřad neprojde když, něco kopíruje. A nebo že dělá neschválené věci. Kdyby to byla pravda tak za chvíli nezbyde ani ostatním výrobcům kteří schvalují přestat schvalovat.

Teď od nového roku by snad měl platit zákon podle kterého si ověření a odzkoušení výrobku může provést sám výrobce a sám si za to ručí. Jen o musí nahlásit a dajímu na to razítko. Alespoň počítačové firmy to tak dělají. Záleží na tom jak je kdo vybaven měřícími zařízeními.
neregistrovaný "sentinel"
8. 10. 1999 09:14
tmavá světla
Docela by mě zajímalo, jestli je možné si nalepit na blinkry a zadní světla ztmavovací fólie. Kamarádovi kvůli tomu sebrali techničák, ale jinak to na autech vidím hodně často. Dík.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Chipmen"
8. 10. 1999 11:34
Re: tmavá světla
Policajti za to casto davaj pokuty (me zatim jen jednu), ale jinak to je skutecne videt casto, ale povoleny to neni.
neregistrovaný "halap"
11. 10. 1999 11:38
re: chipmen, tmava svetla
a kolik jsi dostal? Nebo kolik tak obvykle davaji?
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "Chipmen"
11. 10. 1999 12:01
Re: re: chipmen, tmava svetla
Oni to secetli este s ostatnim (mracitka modra svetla, podlozky atd), a bylo to za litr.
neregistrovaný "halap"
11. 10. 1999 16:57
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
a TP ti nechali?
neregistrovaný "Chipmen"
12. 10. 1999 07:02
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Jo nechali nic jinyho jim nezbylo, protoze o ten jsem ochoten rvat se do krve.
neregistrovaný "Litr"
12. 10. 1999 09:02
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Rad bych se do toho zapojil.


1. mracitka nasvetla - neschvalene.


2. Bile halogenky - schvalene.


3. Ztmavena zadni svetla a blinkry - sporne.


Vyhlaska mluvi o svetle rozsvicenem, ne zhasnutem


4. Folie na skla - sporne.


musi byt pres ne dobre videt ven, nesmi meni barvu. Takove sezenete tak za 4000,- do celeho auta i s montazi. Ty folie za 350,- toto rozhodne nesplnuji.
neregistrovaný "Chipmen"
13. 10. 1999 14:38
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Ad bod 2. bile halogeny jsou snad normalni ? tak proc by meli byt neschvalene - navic toto je dano vyhlaskou ktera jasne hovori o bilem svetle (ne modrem ani zlutem)

Ad bod 3.ztmavena svetla, pokud si dobre pamatuju tak v zakone je udana barva jakou musi svitit to ktere svetlo a neni udana ani intenzita ani barva zhasnuteho, tkaze je to dle zakona v poradku (ale hadej se s nima, navic takhle to ma hromada aut viz felici s cirym krytem blinkru - ten ma taky ve zhasnutem stavu jinou barvu).

Ad bod 4. samozrejmne folie na skla za 500 nesplnuji technicke pozadavky a jsou neschvalene, a v cenove relaci kolem 3kkc uz se daji nechat natonovat skla s atestem, coz si myslim ze je lepsi jak folie.
neregistrovaný "Zabakus"
20. 10. 1999 22:44
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
No, rek bych, ze je to asi takhle: Za svoje penize si koupis SERIOVY auto. Pokud na nem chces delat JAKYKOLIV upravy, musis na to mit atest. V podstate muzes dostat u 10 let staryho auta pokutu za pridavny brzdovy svetlo (at to logice odporuje, nebo ne - viz pripad myho kamose, kterej ho mel na Rapidu a stalo ho to 500,- pokuty). Takze: Bud si auto dej k poradny tuningovy firme, anebo napis vyrobci. Nic jinyho (verohodnyho) ti asi nezbyde. A kdyz ti (treba) Skodovka napise, ze koncovy svetla jsou ve zhasnutym stavy cerveny, mas smulu. Co se tyka tech bilejch blinkru u Filcky - je to jasny. Vyrobce ma atest na to, ze i kdyz jsou zhasnuty bily, tak svitej zlute.
A co se tyka evropsky a cesky normy, tak ceska v zasade vychazi z evropsky (musi - chceme do EU), takze driv, nebo pozdejc to vyjde nastejno (protoze budou stejny - proste ISO=CSN), ale ted je to tak napul, takze to, co vidis v Nemecku tady muze bejt, ale taky nemusi. Ja se ridim timhle: Kdyz na tu upravu mam, tak to schvaleny vetsinou neni (to je proste logickej zaklad - koukni na tonovani skel a cenu folie (a to je asi tak to nejlevnejsi, co tomu auto muzes dat))
neregistrovaný "Chipmen"
21. 10. 1999 06:16
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
"Vyrobce ma atest na to, ze i kdyz jsou zhasnuty bily, tak svitej zlute." , musim te zklamat ale tohle narizuje zakon, takze atest neni nic platnej, vozidlo by na to muselo mit v TP zapsanou vyjimku.
neregistrovaný "Zabakus"
26. 10. 1999 20:10
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Nevim, ale rek bych, ze je tam napsano jak musi svetlo svitit, ne, jak musi vypadat. Pokud by to bylo tak, jak pises, tak by byla Filcka (a spoustu jinych aut) vlastne "mimo zakon"???
neregistrovaný "Chipmen"
27. 10. 1999 06:28
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Mimo zakon asi ne, ale jen jsem tim chtel rict za atest neni vyjimka ze zakona ale jakesi posveceni toho ze dany vyrobek splnuje prave zakony a vyhlasky, vyjimku ze zakona musim mit zapsanou v TP, jak je to presne s temi svetly nevim ,ale kouknu se.
neregistrovaný "travexr"
27. 10. 1999 08:30
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
muj nazor je ten, ze u svetel jse definovana jen barva svetla, jakou maji svitit, jestli jsou ve zhasnutym stavu treba zeleny je jedno.....

To ze se nekomu nelibi cerny prelakovani svetel je dany tim, ze tohle svetlo neni uz homologovany...schvaleny bylo pred prelakovanim, pokud sezenes uz z vyroby zatmaveny tak nemas problem. Tyka se to i bilejch blinkru. Sam mam bily blinkry na svym eRku a je na nich regulerni atest....takze.........
neregistrovaný "LadaH"
27. 10. 1999 08:40
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Co to taras ty somar! Si myslis,ze si zozral *

ze salamuna lebo,co!Blinkre su u poriadnych aut

totiz zvyroby biele a u starych komunistickych a

jinych sraciek su pomarancove alebo jako u tej

tvojej slupky riadne vyblendle!
neregistrovaný "Zabakus"
8. 11. 1999 22:01
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Aaaaa, inteligent......... :-)))
neregistrovaný "pavel_001"
21. 10. 1999 18:09
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Ohledne svetel je tu jeste jeden hacek. Zakon rika neco o barve, ale jsou jeste (jiz zde zminene) predpisy EHK, a v nich je tusim i udano, jakou ma to svetlo mit svitivost. Cili kdyz se pres nej da folie, tak uz tu svitivost muze ztratit.

Stejne tak jsou dle EHK zakazany silnejsi zarovky do hlavnich svetel, zase proto, ze svitivost prekracuji. Nicmene z vlastni zkusenosti mohu rict, ze se 100W v dalkovych svetlech jezdim uz asi 5 let a nikdy jsem zadny problem nemel. Kdyz jezdi clovek hodne v noci, tak to docela bodne.
neregistrovaný "Chipmen"
22. 10. 1999 06:32
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
V tom stebou souhlasim. Jinak maximalni svitivost svetel(prednich) udava i nas zakon a to 220 000cd ovsem nemeril jsem to a nevim kolik by to vychazelo Wpri dobrejch parabolach, nicmene to nastoluje otazku, jestlize je tedy hranice dana svitivosti a ne prikonem, pak by byly zakazany nejen 100w zarovky, ale i ty 55w (+30% svitivosti), ktery se vesele prodavaj...?
neregistrovaný "pavel_001"
25. 10. 1999 19:42
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
To by chtelo juknout do tech EHK predpisu, jak je to tam presne.

S tema svetlama o 30% svitivejsima je to povetsinou tak, ze svitivost jako takova je stejna, ale figl je v lidskem oku, ktere je citlivejsi na nejakou barvu vic nez na jinou. A ta citlivejsi barva se primicha do svetla a cloveku potom vidi trochu vic. Je to znat hlavne na tlumena svetla a na tom, jak se odrazeji patniky u silnice.
neregistrovaný "BoboD"
18. 11. 1999 13:03
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Nemuzou nic scitat, to dela jen hokynarka na trhu. Proste technicky stav za xxx a ne 500 za podlozky a 500 za folie. To chtelo neplatit a psat vyjadreni /pokud to nebyli mistni ze :-))), ti by si to vybrali pri nejblizsi prilezitosti 3x na horni hranici./
neregistrovaný "Chipmen"
22. 11. 1999 06:48
Re: re:re:re: chipmen, tmava svetla
Kdybych nezaplatil tak pri celkovem stavu vozidla prijdu o papiry takze ten litr byl levnejsi.
neregistrovaný "i"
11. 10. 1999 20:59
Světla
Mračáky a převleky nevadí, narozdíl od fólií dokonce ale i některé folie jsou schválené. Převleky a mračáky nejsou schváleny ale vyhovují předpisům bohatě a nikomu neuškodíte jen porušíte předpis. Barevné převleky přes žárovky je hrůza nevyhoví a nejsou schváleny.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pojišťovák"
25. 10. 1999 21:14
Pojisteni na r.2000
Jestli chcete pomoc s výběrem pojišťovny a spousta dalších informací - včetně brigády - ZKUSTE [odkaz] V utery budou nejnovejsi informace o 11 pojistovnach - neni mozne si nevybrat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "panda1"
26. 10. 1999 03:17
Vše o Škodovkách
Právě jsme otevřeli zbrusu nový server. Škoda TechWeb. Najdete zde spousty zajímavých informací o Škodovkách, hlavně o modelech 105-Favorit, ale časem doufejme i o jiných. Oblasti zaměření jsou tuning, opravy, úpravy a prostě vše, co by se Vám mohlo hodit.

Přijďte nás navštívit, a pokud shledáte, že byste rádi také pravidelně či nepravidelně přispívali, jste vítáni!

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Doktor11"
17. 11. 1999 17:36
sirsi kola nez jsou v TP
Mluvite o tmavych svetlech, ale co takhle sirsi kola? Je mozne je zapsat do technicaku? Nebo mam mit pri kazde kontrole strach, ze mi napali pokutu a seberou TP? Pokud dodrzim obvod a vejdu se v plnym rejdu a propruzeni do podbehu. Jak to resi ceske tuningove firmy? Abych byl konkretni, jedna se o kola napr. 185/55 R14 nebo 195/50 R15 na Felicii... schvaleno je max. 175/60 R14
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "travexr"
18. 11. 1999 08:57
Re: sirsi kola nez jsou v TP
pokud k tomu mas dostatecnej disk, nemaz pod kolem podlozky (at uz distancni nebo roztec-menici) a to kolo ma Atest 8SD, tak si to nech zapsat do TP za 10 Kc jeden rozmer......informuj se presne na DI
neregistrovaný "panda1"
19. 11. 1999 01:33
Schvalovani sirsich kol
Ja osobne bych tohle vubec neresil, mel jsem napr. na Cliu 16V kola 7,5x16, ktery na nej nejsou vubec psany, ale protoze to na nich uz bylo pritazeny, tak byly zapsany v TP, pak jsem na to dal 7x15 a nikdy mi nikdo rozmery kol nekontroloval. Je fakt, ze jsem nebyl na STk, ale az pudju, tak si ji zaplatim, abych tam ani nemusel a projdu klidne se 17" kolama. Ted mam Golfa, kterej ma zase podlozky uz z Nemecka, od oka tak 2cm, chci na to obout 16" nebo 17" kola i kdyz mam v TP 15". Tohle proste neresim.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "solitaire"
21. 11. 1999 23:20
Re: Schvalovani sirsich kol
Treba u tech sirsich kol nemam vubec strach z STK, proste na STK tam dam normalni a potom tam dam zase ty siroka kola. Strach mam spise z policajtu. Treba u cizich aut se toho moc nevsimaj, protoze nevedi z hlavy jaka kola jsou schvalena na dany typ. No, ale kdyz te chytnou s feldou na 15" nebo 16", tak te zariznou, pac dobre vedi ze takovy kola tam bejt nemaj.
neregistrovaný "Zabakus"
22. 11. 1999 21:37
Re: Schvalovani sirsich kol
Pravda pravdouci. U me taky vedeli, ze 185/70/R13 na S120 nepatri. Stalo me to petikilo a technicak (no, pravda je, ze me to docela nakrklo, takze jsem jim ty penize jeste nedal.... pockam si, jestli to financak stihne. Jeste 2 a pul roku a maj po hehe). Ale u cizich aut to pochopitelne nevi (me prekvapilo, ze vubec neco vi...)
neregistrovaný "Netopýr"
15. 1. 2001 13:23
Re: Schvalovani sirsich kol
tak to neni, na S105/120 vyrobenych po r.85 muzes montovat 185/70 R 13, mozna maximalne zapis to technicaku.
neregistrovaný "petris11"
13. 1. 2001 10:27
Obnova
Zdalo se mi, ze toto tema je pro fandy tuningu docela solidní, takze proc tuto diskusi znovu neotevrit? Kdyz uz se narazilo na tu barvu svetel, tek treba Felicia ma zadni blikace take ve zhasnutym stavu zatmaveny a v technicaku jsem zadnou vyjimku nenasel. Totez predi blikace, ktery jsou bily a jen zarovka je oranzova, ale to uz tady myslim bylo. A co se tyce pokut za neschvaleny veci, tak zalezi na jakyho polise trefis. Nekterej dela, ze si toho nevsimnul, jinej zase vopruzuje.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "solitaire"
13. 1. 2001 10:50
Re: Obnova
S tim, ze zalezi na tom policajtovi mas pravdu.Ja uz jezdim skoro dva roky s fackem na kolech 195/50 15" s ET 28 .Uz me staveli nekolikrat a vubec nic, maximalne rekli, ze to vipada super. Ale kamos ma na felde nejaky 14" 195-tky a uz ho ty smejdi 2x zarizli. Smula :-((. Ale s tema policajtama se mi uz mnohokrat vyplatilo delat ze sebe blbecka a hodnyho troubu. Pak mi vsechno odpustili...:-))
neregistrovaný "Kadel11"
15. 1. 2001 18:40
SEtrvacnik
Nevite nekdo ,kde by se dal sehnat odlehcenej, soutezni setrvak na favorita. Moc ho schanim.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Netopýr"
16. 1. 2001 08:41
Re: SEtrvacnik
tak si ho nech někde odlehcit a vyvazit, udela ti to kdokoli na soustruhu za 1000,- ale nezapomen, ze na to, abys mohl motor tocit pres 5500ot, musis si nechat vyvazit celej motor jako komplet a to uz ti kazdej neudela.
neregistrovaný "Kadel11"
16. 1. 2001 10:07
Re: SEtrvacnik
Dik netopyre. Skusim se zeptat,ale ja myslim ze z nejakyho boranyho soutezaka by se to dalo sehnat
neregistrovaný "Netopýr"
17. 1. 2001 11:34
Re: SEtrvacnik
to je relativni pojem, protoze homologace S130L/A mluvi o maximalni hmotnosti 7000g pro setrvacnik, novej ma 7070g kdyz tomu vezmes tak 1,5-2,0 kg, tak to volnobeh porad udrzi. jeden manik rikal, ze kazdy kilo na setrvacniku je pri zrychleni jako kdybys mel auto o 160kg. na soustruhu ti to odlehcej za 400,- ale vyvazit to, to je vec, bez ktere si to nemuzes dat do auta...
neregistrovaný "KADEL1"
18. 1. 2001 13:30
Re: SEtrvacnik
Dik uvidim co se da delat..
neregistrovaný "Netopýr"
31. 1. 2001 10:22
Pneu
jak moc je velkej problem dostat oficialne do S105/120 r.v.86 pneu 175/70R13 na disky 4,5Jx13" ?

vim, ze je povoleno 165/80 R 13 na 4,5Jx13 a schvalujou 5,5Jx13 se 185/70 R13 ale co 175/70 R 13??? dik
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57