Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Octavia 1.8T 20v

neregistrovaný "Peto07"
4. 7. 2006 11:55
Octavia 1.8T 20v
Dobrý deň.

Bol by som rád, keby ste napísali vaše skúsenosti s touto motorizáciou (môže byť aj Superb, alebo iné koncernové auto, zaujíma ma najmä verzia 110 a 132 kW). Ešte som nemal možnosť sa s týmto motorom previezť, ale čítal som na neho samé chvály a tak ma zaujíma váš názor. Mám aj niekoľko konkrétnych otázok: 1) Je záťah motora cítiť subjektívne skôr lineárne, alebo je tam výrazný turboefekt ? 2) Spotreba 3 ) Zvuk 4) Životnosť. Ďakujem.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
4. 7. 2006 12:19
Re: Octavia 1.8T 20v
Zátah odspodu je opravdu velmi příjemný, výrazný turboefekt tam není, bohužel "nahoře" motor postrádá "šťávu" a veškerá snaha ho točit nepřináší očekávané řidičské uspokojení (u verze 132 kW je to o něco lepší). Zvuk je mírný, kultivovaný (o hodně lepší, než u téhož motoru bez turba), což např. mně max. vyhovuje. Spotřeba 110 kW verze je (či spíše před 1. 7. 2006 byla...) v mém případě okolo 10,5 l/100km, což považuji za opravdu dobrou hodnotu. Životnost nemohu posoudit - jedná se o služ. vůz, s nímž jezdím pouze příležitostně (verzi 132 kW jsem měl příležitost vyzkoušet na brněnském okruhu), ale je pravda, že je to současně auto, které mne po mnoha mnoha letech nechalo v zimě ve štychu na dálnici z důvodu stávkující řídící elektroniky...

Závěr: Velmi příjemný motor na svižnou jízdu (nikoli však závodění) bez zbytečného vytáčení, který rozhodně neurazí ani náročného uživatele a přitom se odvděčí slušnou spotřebou.
4. 7. 2006 13:27
Bez nadpisu
Míval jsem ten motor v Octavii Combi (110 kW), maximální spokojenost. Zvuk doceka O.K., výborné zrychlení, průměrná spotřeba za cca. půl roku okolo 8,5 litrů N95. Nejlepší benzín od VW, co jsem měl v rukách, tak nějak mi sednul. Žere tak asi jako 1,6 MPI, výkon a akustický projev neporovnatelně lepší.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tommy78"
5. 7. 2006 10:18
Brzdy
Zvlášť když vidím Mitsiho, tak mám dotaz, který sem sice asi nepatří, ale:

Porovnám brzdy u dvou motorizací octavií:

1. 1.6/74 kW r.v. 1997 bez ABS

2. 1.9 TDi 66 kW r.v. 2001 s ABS

Přijde mi v brzdách zmíněných vozů diametrální rozdíl. Když přesednu z TDi-čka do 1.6-ky, mám pocit že nebrzdí. U nafťáka stačí ťuknout na brzdu a brzdí to jako čert, u toho benzínu mi přijde, že na brzdě musím stát.

Předpokládám, že verze s ABS více brzdí na zadek než bez ABS-ky, nicméně jinak je konstrukce brzd myslím stejná ... ? Kotouče vpředu, bubny vzadu. Samozřejmě je rozdíl i ve způsobu získání podtlaku pro posilovač, ale ...

Rozdíl v brzdách mi přijde neúměrný, nemáte s tím někdo zkušenosti?

Díky za názory. T.

PS: K té 1.8 T. Příjemný motor, ale jestli plánuješ velký proběh km, popřemýšlej o TDi. Spotřeba super, zvláště při cestování po praze je rozdíl ve spotřebě benzín/nafťák diametrální :-) A dynamika ujde.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "matty7"
5. 7. 2006 10:38
Bez nadpisu
Protoze vlastnim Octavii RS 132kw,tak se Vam pokus zodpovedet vase otazky.Co se tyce zatahu tohoto motoru,tak musim rict opravdu super i na petku v 50km,kdy mate neco kolem 1500 otacek,tak pomalu a krasne zacinate zrychlovat bez nejaky cukani a pod. Na rozdil od TDI,ktery pod turbem zkratka nejedou.Na 2000 otacek kdy sepne turbo,tak jste zatlacen prijemne do sedacek a auto hodne zrychluje a na 200 jste behem chvilky a co me prekvapilo je stabilita/a to mam 16kola a co potom 17/ a brzdy,ktery odvadeji prvotridni sluzbu.Co se tyce spotreby neni problem jet od 5-6 Pokud jede podle pravidel a pokud pojedete rychle,tak jste na nejakych 8 coz na toto auto jakym je,tak klobouk dolu.Zvuk OK a zivotnost nemohu rict,protoze to auto mam rok a bez problemu.Pokud bych si mel vybrat mezi 1,8T 110kw,TDI 66,81 a 96kw,tak volim RS,protoze je to vsech strankach lepsi nez zminovane auta.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tommy78"
5. 7. 2006 10:59
to matty7
"Pokud bych si mel vybrat mezi 1,8T 110kw,TDI 66,81 a 96kw,tak volim RS,protoze je to vsech strankach lepsi nez zminovane auta."

Už vidím bouřlivou diskusi, ale nedá mi to v rámci objektivity:

Motor 1.8T je super, o tom netřeba diskutovat, verzi RS jsem nikdy nezkoušel, ale věřím že je ve všech ohledech lepší než ostatní.

Nicméně je třeba zvážit i ekonomické hledisko. Jednak do RS je doporučeno tankovat (pokud vím) N98. Ale dejme tomu, že klidně N95.

Hlavní rozdíl je ve spotřebě, kterou málokdo podotkne. Papíově je rozdíl ve spotřebách relativně malý, ale u toho benzínu sakra záleží jak jezdíš. Aby jsi se dostal na rozumnou spotřebu, musíš to hlídat.

U nafťáka rozdíl moc není. Extremisti se dostanou na 4.5 (se mi nikdy nepovedlo), reálná spotřeba (kombinovaná) přes 5 litrů, málokdy se přehoupne přes 6 a když, tak 6.1 - 6.2. Provoz Praha/dálnice. Po okrskách no problemo jezdit svižně (nemyslím jako čuně) přes 5. Prostě ten nafťák není moc citlivý na styl jízdy co se týká spotřeby (neuvažuji extrémy).

Můžu potvrdit, že náklady na palivo jsou při ětším proběhu km hodně rozdílné ....

No je to otázka volby každého ;-) Já koukám především na ekonomiku provozu ;-))
Rozbalit vlákno
0
5. 7. 2006 11:13
Bez nadpisu
staré RS(první generace) jezdí na natural 95.... ;-)

Jinak ta spotřeba u nafťáku,když jezdíš stylem brzda,plyn,točíš to k červenému poli,tak se dá jezdit i za 7.5l,to mám osobně vyzkoušené na octavii I/96kw. >:D Ale na druhou stranu,jezdil jsem i za ty 4.5l,ale to chce hodně předvídat a jezdit plynule...... ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
5. 7. 2006 12:19
Re: Re:
U benzínového přeplňovaného motoru a čím výkonnějšího, tím větší je rozdíl mezi průměrnou spotřebou při jízdě "piánko" a "nadoraz". Při srovnání s naftovým turbomotorem je důvod nasnadě: Zatímco u nafty člověk jede i při "normálním" stylu jízdy tak, že prakticky plně využívá všeho toho, co je daný motor schopen poskytnout (tj. jede vlastně permanentně v "optimu"), tak při normální jízdě výkonným benzínovým turbomotorem je člověk stále hluboko pod možnostmi onoho motoru, takže když mu trochu sáhne do rezerv, spotřeba opravdu strmě stoupá.

K brzdám u 132 kW: Ano, ty brzdy jsou opravdu úplně jiné, než u všech ostatních verzí Oct.01. Zvláště pak oceňuji větší průměr kotoučů vzadu (větší kotouče vpředu má už verze 110 kW). Bohužel stačilo pár dobržďovaček před zatáčkami brněnského okruhu a už na konci prvního odjetého kola na maximu možností motoru jsem se před každou další zatáčkou musel začít učit modlit... Prostě ty brzdy jsou sice konstrukčně (z hlediska velikosti kotoučů) OK, ale materiálově (z hlediska materiálu kotoučů a desek) naprosto neadekvátní výkonovému potenciálu vozu!

K dotazu ohledně porovnání brzd: Obecně je auto s těžkým turbodieselem na přední nápravě při brzdění vždy ve výhodě (větší zatížení předku umožňuje konstuktérovi pustit na přední brzdy větší tlak, aniž by došlo k blokování). Pozor: kvalita brzd se primárně odvíjí od jejich konstrukce a "naladění", nikoli od toho, zda jsou či nejsou vybaveny ABS!!! Pokud jde o zde konkrétně dotazované porovnání, pak mohu pouze říct, že nevím. Ale vzhledem k poměrně rozdílným rokům výroby předpokládám, že v brzdové soustavě došlo ke změnám, byť nejsou na první pohled vidět.
neregistrovaný "Tommy78"
5. 7. 2006 12:57
to Mitsi
Je to dost možné, že došlo ke změnám. A děkuji za odpověď.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "matty7"
5. 7. 2006 19:24
Bez nadpisu
Tak samozrejme,ze TDI maji dodrou spotrebu to je jasny a to je taky tak vsechno a pro lidi kteri auto potrebuji kazdy den a nejezdi par metru,tak urcite neni co resit a staci i verze 66kw a souhlasim ekonomicky provoz je na spravnem miste.A pokud clovek chce TDI s kterym by mohl jezdit sviznejsi jizdu,tak voli 96kw,ale neverim tomu,ze pokud nekdo pise,ze jezdi s nohou u podlahy a ma prumernou spotrebu kolem 7 a pouziva max.vykon motoru,tak to je fakt dobry zert,protoze i to TDI si vezme ne ze ne.Jenze nikdo tady se nezminuje o tom kolik km jel s plnym plynem napr:/150-210/ a nebo jakou mel aktualni spotrebu a pak se kocha za jakou spotrebu jezdi.A chtel bych rict toto pokud by TDI jezdila takto za tuto spotrebu s max.vykonem,tak proc by se potom delala auta s benzinem,myslim tim silnejsi verze jako RS a pod..Pak by to nemelo vubec nejaky smysl.Nechcu se tady hadat,ale ja proste neverim tomu,ze pokud pojedu stejnym stylem jako u RS takze sportovnejsi jizdu,ze pojedete za 6-7l a pokud to pujde tak jak jeste nekdo pise kolem 230 s TDI.Nevim co si o tom mam myslet.Pokud to tak je,omlouvam se vsem co maji TDI a klobouk dolu jaky maji auto.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tommy78"
5. 7. 2006 19:59
to matty 7
;-)) By se tu rozohnila vášnivá diskuse a to nemá cenu ;-)

Řeknu to jinak: pokud neřešíš spotřebu, chceš super svezení se super motorem tak 1.8T nebo RS. Ostatni benziny v otině za moc nestojí. Pokud hodně jezdíš a spotřeba je důležité kriterium, tak TDi je jasná volba. Výkon dle požadavků na svižnost.

K té spotřebě: s TDi nejezdíš jako s RS, taky jsem nepsal, že jezdím s plynem na podlaze. Tvrdím, že při rozumně svižné jízdě jezdíš do 6-ti litrů. Do 7-mi se vejdeš i po Praze >:-[] Pokud budu chtít jezdit s TDi 66 kW jako s RS tak si koupím RS. Dynamické parametry ve srovnání s 1.8T jsou někde jinde. TDi 66 kW stačí na rozumně svižnou jízdu za velmi slušnou spotřebu.

PS:

230 to fakt nejezdí, dle tacho kolem 200, takže reálných 180. Možná verze 96 kW, ale s tou jsem nikdy nejel.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Mitsi"
5. 7. 2006 21:50
Re: to matty 7
Opět čistě obecně: čím je motor "nadupanější", tím je větší rozsah mezi min. a max. PRŮMĚRNOU (NEHOVOŘÍM O OKAMŽITÉ) spotřebou. A tohle platí tuplem pro benzínové přeplňované motory! Za 4,5 l/100km s TDI 81kW umím i já, ale umím to i za 9 s tímtéž autem. Ovšem furt to není 7,8 až 19,6 jako u mého nepřeplňovaného benziňáku...

Fígl ovšem spočívá v tom, že např. s 1,8T 110kW pojedu "mým tempem" za 10,5, zatímco s tímtéž nepřeplňovaným motorem 1,8 za 12,5 - to je konkrétní příklad z praxe!
neregistrovaný "kamil322"
6. 7. 2006 13:51
Re: Mitsi
Mitsi: souhlas, otec má v oktávce tu idiotskou 1,8 20V 92kW a není problém s tím jezdit za 7 - 15l/100km.Pokud jede piánko má tam stejně min. 7l což je dost když skoro "nejede" a dusí to po městě.Navíc je to i divně zpřevodovaný,působí to,že je ten motor dost točivej,ale díky tomu je hodně hlučnej.
neregistrovaný "Mitsi"
6. 7. 2006 13:55
Re: Mitsi
Ten motor je svým charakterem dokonce točivější/sportovnější (teď nehovořím o výkonových parametrech!), než 1,8T. Jenže je děsně hlučnej a ten hluk jde podle mého názoru právě od sání. 1,8T je na tom podstatně lépe.
neregistrovaný "kamil322"
6. 7. 2006 14:12
Re: Mitsi
ten hluk toho motoru je strašnej,zvlášť na dálnici,při 130km/h + se v tom autě nedá bavit bez velkýho zvýšení hlasu (přitom Vmax cca 200km/h), jezdí s tim tak 110 ,aby neohluchl.Nevim jestli to je jen od sání, ten motor není zrovna kultivovanej a dělá rachot v podstatě od 50km/h + ,nevím jestli to tak dělají všechny 1,8 20V nebo jen ta naše,přitom 1,6 74kW je vevnitř pocitově o 50% tišší.
neregistrovaný "matty7"
6. 7. 2006 08:58
Bez nadpisu
Ja nevim,ale pokud pojedu na tempomat pohodovku obec 50 a mimo 90,tak jsem na spotrebe 5-6 l/100km /a to bez problemu/ coz si myslim,ze je hodne dobry,ale abych se dostal na 10l a vis,tak to bych snad musel jet po dalnici porad podle tacho 260 real asi tech235-240 a pak jsme nekde jinde.Ja mam vyzkouseno,ze pokud si chci s RS hodne dobre zajezdit,tak jsem na 8l na 100km nemuzu si proste pomoct,ale je to tak.Je pravda,ze tankuji pouze Shell V-Power Racing coz proti N95 je drazsi asi o 4kc a je to snesitelny/driv to bylo o 7kc coz by bylo uz hodne velky rozdil/.Vykonu a spotrebe to pomuze. A ten rozdil mezi TDI nejaky 0,5-1,5l neni tak velky.A to je dalsi vec proc jsem si vybral prave RS,protoze tech plusu je tam vic nez u toho TDI Souhlasim pokud bych mel jak uz jsem psal jezdit kazdy den nebo bych byl podnikatel,tak samozrejme volim TDI,protoze cim vetsi mate za rok zisk co vam usetri nafta je asi jasny.Jinak preji pekny den
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Peto07"
6. 7. 2006 14:46
Bez nadpisu
Neviete niekto, dokedy sa vyrábala Octavia v L&K verzii ? Predpokladám, že približne do nábehu výroby O2, ale neviem, kedy to bolo
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tommy78"
6. 7. 2006 15:10
TSMART
"Nevim jestli to je jen od sání, ten motor není zrovna kultivovanej a dělá rachot v podstatě od 50km/h + ,nevím jestli to tak dělají všechny 1,8 20V nebo jen ta naše,přitom 1,6 74kW je vevnitř pocitově o 50% tišší."

Tak to musí být horror ;-). 1.6/74 kW je dost hlučná, si neumím představit ještě něco o 50% horší >:-[] S 1.6- kou jezdím na dálnici do 120 km/h jednak spotřeba a jednak hluk. Třeba TDi-čko 66 kW má při 160 km/h 3000ot/min, hluk v poho, hlas zvyšovat netřeba. S 1.6-kou máš při 160-ti pocit, že jedeš s motorovkou, točí 5000 ot/min !!! >:-[] O spotřebě nemluvě.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mitsi"
6. 7. 2006 17:05
Re: TSMART
Recept: Na dlouhých trasách jsem vyměnil prášky na hlavu za špunty do uší. Vřele doporučuji!
neregistrovaný "R.Barrichello"
13. 7. 2006 09:19
Re: TSMART
Tak sem ze zas dneska nasmál, sem budu chodit až budu mít blbou náladu. Hluk při 120, hihi, spotřeba 1,6 15 litrů hah,hihi ;-)

15 litrů má jako průměr V8 5,0 (pravda při poklidné jízdě), ale ten motor má navíc 4 válce a 2,5 x větší objem ;-)
neregistrovaný "Tommy78"
6. 7. 2006 21:30
Bez nadpisu
no comment ;-)))))))))
Rozbalit vlákno
0
7. 7. 2006 13:16
to Mitsi
Jedna čistě teoretická. Píšeš, že

"Zatímco u nafty člověk jede i při "normálním" stylu jízdy tak, že prakticky plně využívá všeho toho, co je daný motor schopen poskytnout ...atd"

Tomu úplně nerozumím, příjde mi, že stejně jako u 1.8T, tak třeba i u 2.0TDI jede člověk skoro pořád na zlomek výkonu, neboť by skončil dosti brzo v lepším případě bez řidičáku, v horšim pak v base nebo na hřbitově.
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "Mitsi"
7. 7. 2006 14:08
Re: to Mitsi
Tak si někdy zkus z těch dvou aut "vymáčknout duši" a rychle pochopíš, že u turbokamen těch rezerv nazbyt není.

Jako "benzinista" jsem s tím měl před 1. 7. 2006 často velké problémy: každý turbodiesel se tváří, jako že jede a člověk si na to rychle zvykne. Bohužel jen do momentu, kdy např. při předjíždění člověk potřebuje "sáhnout do rezerv", ale příliš pozdě zjistí, že tam už vlastně žádné nejsou...
7. 7. 2006 16:10
Re: to Mitsi
1.8T jsem míval, aktuálně mám ty turbokamna, jak mylně označuješ špičkovou technologii >:D , a pokaždý, když to trochu osolím, mě mile překvapí, jak to radostně vystřelí kupředu. Třeba u TDI/66 rozdíl mezi maximálním potenciálem a běžnou jízdou nebyl až takový, zejména když se auto naložilo, ale 2.0 je jiná káva.
neregistrovaný "Mitsi"
7. 7. 2006 16:58
Re: to Mitsi
(cit.) ...a pokaždý, když to trochu osolím, mě mile překvapí, jak to radostně vystřelí kupředu...

- Vždyť přesně o tomhle já hovořím! Radost mi ovšem kazí zjištění, že nic víc se už neděje, což je v momentech, kdy to člověk nejvíc potřebuje. docela průser. A nespraví to ani ta "špičková technologie"... >:D
10. 7. 2006 09:41
Re: to Mitsi
Nějak to pořád nechápu. 2.0 TDI má zcela zjevně i při docela svižný jiízdě slušnou rezervu výkonu. Samozřejmě, musíš používat, stejně jako u každýho motoru, takové otáčky, aby to dálvalo smysl.

Co by se jako podle tebe mělo ještě dít? Mělo by to hrát na housle, nebo mít HUD, kterej promítá holý baby?!
neregistrovaný "Mitsi"
10. 7. 2006 10:29
Re: to Mitsi
To je úplně stejný čistě psychologický efekt, jako např. jízda autem, které se tzv. v zatáčkách nenaklání.

Svého času jsem byl účastníkem zajímavého pokusu s Xantií Activa, tj. vůbec prvním autem, které se v zatáčkách "vůbec nenaklání". Na speciální trati jezdili různí řidiči s Xantiemi se stejným motorem, ale s různými systémy hydrauliky. Výsledkem bylo, že profíci dosahovali se všemi provedeními cca stejných časů, zatímco amatéři byli rychlejší právě se systémem Active, tj. s "nenaklánějícím se autem". Proč? Jednoduše proto, že si v zatáčkách (a celá trať byla právě o zatáčkách) dovolili více, než s naklánějícím se vozidlem. Plyne z toho i další velmi důležité poučení: to, že se auto nenaklání, ještě vůbec nemusí znamenat, že má lepší jízdní vlastnosti než to, které se naklání - byť se nás motorističtí novináři intenzivně snaží přesvědčit o opaku!

Zpět k jízdě s TDI: Většina řidičů si dopřává efektu "zatlačení do sedaček", a to i při pouhém lehtání pedálu plynu. Bohužel si málo uvědomují, že když v té chvíli dají plný, ono se už nic moc víc neděje...
10. 7. 2006 13:33
Re: to Mitsi
Mě teda 1.8 20V zas tak hlučná nepřišla, pamatuju si jak jsme jí měli jako služební auto, docela to ušlo, v tej době si byl král silnic i s 92kw.

A že je hlučnější než turbo, to dá rozum, tak je to ale u každyho motoru bez a s turbem - (viz třeba 911 gt3 / 911 turbo. )

1,8 T má podle mě nejlepší zvuk když začne pískat turbo. Před tím ale motor v klidu pěkně zahřej, aspoň 10 minut (toč ho max. do 3000/min), pak si vypni rádio, mužeš i klimatizaci :arrow: nevypínej ASR, bude se ti hodit, a pak už jí jen syp co hrdlo ráčí ;-)
neregistrovaný "kamil322"
11. 7. 2006 18:01
Re: 1,8 20V
Jirka N. Ono těch 92kW ještě není k zahození ani dnes,ten motor už skoro nenávidim,ale jede pěkně dokonce i s jakous takous rezervou při potřebě rychle zmizet,škoda jen,že si za to vezme jak nákej šestivál :?
10. 7. 2006 13:59
Re: 1,8 20V
To s tím nakláněním coby řidič-amatér chápu.

Ohledně TDI máš asi na mysli, že to subjektivně vystřelí, jak zabere turbo někde pod 2000 otáček, ale další vytáčení už nic moc nepřinese? Jestli ano, tak zrovna u 2.0 to není až tak zlý, tam vyšší vytáčení, než je obvyklé při klidné jízdě, přinese skutečně vyšší dynamiku. To jsem myslel tím radostným vystřelením kupředu.

Zatlačování do sedačky nějak moc nevnímám, asi to bude ve mně od tý doby, co mi ho jeden TDIsta předváděl v době, kdy jsem měl benzín V6 205 koní a nějak jsem to nebyl schopnej ocenit >:D .

Možná to vidíme každej jinak. Já u TDI očekávám, že bude trochu těžkopádnější, než benzín a vždy mně mile překvapí , že to není až tak zlé, zatímco ty tu traktorovitost nějak neůžeš překousnout. Asi je fakt, že na dravou jízdu po serpentinách nebo popojíždění po městě by byl lehkonohý benzín asi lepší, naopak při dlouhých štrekách po dálnici 2.0 TDI teméř nemá slabiny.
neregistrovaný "Mitsi"
10. 7. 2006 14:14
Re: 1,8 20V
Ano, už jsme velmi blízko konsensu!

Já mám na mysli zejména to, že při "standardní" jízdě člověk u TDI mnohem více využívá možnosti motoru, než u benzínového motoru, aniž by si to ovšem uvědomoval - prostě i při pouhém lehtání to svižně jede, ale je zbytečné hledat výrazný rozdíl mezi tímto způsobem a maximem možného. Zatímco u benzínového motoru (a tím teď nemám na mysli benzíny od VW - tam je to psychologicky nastaveno velmi podobně: i při malém plynu velký zátah, ale při plném pak už téměř nic víc...) je propastný rozdíl mezi tím, kolik z potenciálu motoru využívám při jízdě "piánko" a kolik při jízdě "na krev", resp. jak velkou škálu "jemných stupňů" mám k dispozici.
10. 7. 2006 14:39
Re: 1,8 20V
Fajn, že se konsensus blíží, jenom bych tak nějak laicky řekl, že když jedeš stovkou autem, co v pohodě umí přes 200, tak že tam asi nějakej potenciál ještě bude - i když je ho asi třeba vybudit jinak, než o benzínu.

S těma benzínama od VW se ale moc konsensu neblížíme. Ty, co jsem poznal já (s výjimkou 1.8T) reagovaly na přidání plynu jenom zvýčeným randálem a spořebou, nikoli nějakým závratným zrychlením >:D
neregistrovaný "Mitsi"
10. 7. 2006 14:50
Re: 1,8 20V
(cit.) "...Ty, co jsem poznal já (s výjimkou 1.8T) reagovaly na přidání plynu jenom zvýčeným randálem a spořebou, nikoli nějakým závratným zrychlením..."

Proto jsem je také z onoho srovnání explicitně vyloučil! 8)
11. 7. 2006 12:29
Re: 1,8 20V
Ještě malá poznámka - když si vzpomenu, jak se jezdilo s TDI 1.9/66, tak tomu docela přesně sedí Tvoje charakteristika. Při normální jízdě se zdálo, že to má výkonu habaděj, při svižnější jízdě se ukázalo, že už to moc nepřidá. Ty silnější diesely jsou na tom přeci jenom líp. Abych byl ale objektivní, musím uznat, že třeba benzínová honda, co mám taky doma, je taková nějaká míň traktorovitá >:D
neregistrovaný "Mitsi"
11. 7. 2006 13:31
Re: 1,8 20V
No vida, už je to tady: úplný konsensus! >:D
11. 7. 2006 14:36
Re: 1,8 20V
To bude asi tím vedrem >:D
neregistrovaný "GTR1"
12. 7. 2006 06:38
20V TURBO
nemám dlouhodobé zkušenosti s 1.8T ,ale byl jsem nedávno v jednom bazaru a vyzkoušel jsem ho v LaK a byl jsem dost zklamanej.Když čtu turbo tak jsem čekal divoký zrychlení ,ale místo toho to bylo lineární až mdlé v celém spektru takže se to auto zdálo líné.Zřejmě to nebylo tím kusem ale vyladěním od výrobce.Vzpomínám si jak jsem poprvé řídil RS 132 kw,bylo to podobné.Vůbec se mi nezdálo,že to umí 7,9s na 100.Byl jsem z toho zklamanej.Ta 110 kw mi připadala jako 1,6 74kw.pocitově,jinak kdyby byly vedle sebe tak by asi 1,8T vyhrála.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
12. 7. 2006 11:01
Re: 20V TURBO
Když on je ten turbomotor udělaný právě tak, aby poskytoval hlavně dostatek točáku "dole", takže se vlastně jako "pravý turbomotor" ani neprojevuje. Zato má slušnou spotřebu, což se u "pravých turbomotorů", zejména pokud se jejich "charakteru" využívá, rozhodně říct nedá.
neregistrovaný "GTR1"
12. 7. 2006 23:56
Bez nadpisu
já od benzínovýho turba chci to co mi tendle motor nedá.v podstatě chci to co dělá turbodisel ale v benzínu,to znamená zašlápnu motor se sbírá,pak překročí určité otáčky a pak zabere jako prase až se všichni diví že to tak jede.vlastní zkušenost s R5 ALPINE turbo.kdybych chtěl co nabízí 20V turbo tak bych zvolil "bentleyovsky" nízkootáčkový motor 2,0 85 kw co má max krouťáku ve 2500 a ještě bych se nebál,že mi odejde turbo.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Mitsi"
13. 7. 2006 08:58
Re: Re:
Jenže ten 1,8T je z hlediska svého charakteru někde úplně jinde, než 2,0 85 kW! To už má lepší charakter 1,8 bez T...

PS: Posuzovat a hlavně srovnávat motory výhradně podle papírových údajů je úplná blbost!!!
neregistrovaný "R.Barrichello"
13. 7. 2006 09:25
Re: Re:
Nízkotáčkový bejvaj halvně víceválcový atmosféry že.....Hlavně ve spojení s autoamtem. Sedni si někdy toho a sleduj otáčkoměr......

Akorát že jaksi nemaj 85Kw a jaksi maj trošku jinou spotřebu.....
neregistrovaný "kesk"
14. 7. 2006 02:40
Re: Re:
juuuuj barichelo ty si ale muuuudry

ty si niekedy sadni do osemvalca a uvidis tu spotrebu

s automatom zerie 15 litrov aj stvorvalec

teraz som v usa a viem kolko si do toho stvorvalca tankujem... keby som mal osemvalec tak robim iba na benzin

ale ty sa vyznas, jasne
neregistrovaný "R.Barrichello"
14. 7. 2006 09:09
Re: Re:
Jasně že vyznám, když znám x lidí co ten osmiválec maj.

15 litrů a čtyřválec? To bud jezdíš jak prase, nebo je to vehikl před rozpadnutim a nebo kecáš.....

Jinak nemožno, Neon 2,0 s automatem bral 9 litrů jako průměr a dalo se jezdit i za méně....S manuálem to bylo pod osm....

No jo, v USA je strašně drahej benzin chudáku, nechceš poslat šek jako podoporu? :D
neregistrovaný "Jenyk1"
14. 7. 2006 09:21
Re: Re:
5 000 kilometrů, V8 4,6 litru, průměr 11/100.

A benzín drahej je, leze to už přes 3 dolary na galon a to je fakt síla.
neregistrovaný "R.Barrichello"
14. 7. 2006 09:46
Re: Re:
Tak vidíš.

No tady je to ale 2x tolik, když litránek přijde na 31-33 Kč :D
neregistrovaný "kesk"
18. 7. 2006 02:28
Re: Re:
ten neon 2.0 je fuckt nestastie, ten ani nemoze brat viac ako 9 L, preto ze to vobec nejde... pruser vyjst s tym na dialnicu, vytrubia ta z nej prec kamionisti...

kupuju to tu rodicia 16 rocnym detom aby sa hned nezabili...
neregistrovaný "kesk"
18. 7. 2006 02:25
Bez nadpisu
jazdim ako prasa >:D inak sa v NY neda...,

auto mam 7 rocne, rozpadnute nie je....... zatial :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "R.Barrichello"
18. 7. 2006 08:57
Bez nadpisu
vono je tam jen 3 st. autoamt u těch starších a pak ten motor se musí točit no... V nízkejch otáčkách to nejede, musí se do vyšších....
Rozbalit vlákno
0
18. 7. 2006 09:35
Bez nadpisu
Co je to za motor,on netočí??Není náhodou i v Caliberu??Pak že ten motor je geniální >:D >:D >:D hned jak budu mít možnost,tak se s tím pořádně projedu
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "R.Barrichello"
18. 7. 2006 10:14
Re: Re:
Není. Sem si myslel že jo, ale Caliber má motor s VVT, to Neon neměl...To byl obyč. atmosférickej čtyřvál bez vymožeností....

No prostě má to zátah až ve vyšších otáčkách, něco jako japosnký pidimindi co točej 8 tis, ty taky ve 2 tis nejdou.

To není V6 automat, co točí při 90 Km/h 2000 otáček :D
neregistrovaný "X.F"
28. 5. 2007 15:20
1,8T a LPG?
A NEVˇI NĚkdo jestli do 1,8 T jde LPG? Slyšel jsem že už tak je v motoru vysoká teplota a LPG tomu dává ještě víc na *..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "nosal"
29. 5. 2007 08:43
Re: 1,8T a LPG?
Já to tam mám, mrkni se na moje příspěvky
neregistrovaný "joche"
5. 1. 2008 19:58
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
MOzna i lepsi nez RS.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mysak2
6. 8. 2008 08:27
průběh krou´táku
Když čtu ty příspěvky akouknu na výkonovou křivku toho motoru tak dělá přesně to co by asi měl dělat ne. Viz link dole. Má maximum točivého momentu od 1750-asi 4500. ak asi není divný že táhne pořád stejně lineárně jak tady někdo už psal.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mysak2
6. 8. 2008 08:32
průběh krouťáku2
...já jsem s touhle motorizací bohužel nejel takže subjektivní dojmy vám neřeknu ale podle tohodle grafu bych řekl že bude mít daleko širší pásmo využitelných otáček a díky tomu i nižší spotřebu než třeba 1,8 92kw
Rozbalit vlákno
1
6. 8. 2008 11:48
Re: průběh krouťáku2
Motor opravdu krásně táhne, je příjemně pružný a snadno se vytáčí bez ztráty výkonu až do max. otáček. Spotřeba je pěkná, při dodržování limitů a pohodové jízdě se lze dostat na 6,5 až 7litrů podle profilu silnice.

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57