Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Bezpecna vzdalenost

Avatar - Slavek-TDM
26. 1. 2010 07:45
Co je bezpecna vzdalenost?
Relativni pojem - jedna se o pohyblivej faktor, tudiz nemeritelnej a zavislej na podminkach. Nicmene vetsina odborniku se shoduje na tom, ze bezpecne jsou 2 vteriny od auta pred vami, coz pri dalnicnim maximu cini nejakych 70 metru.
Na Idnes vysel clanek se statistikou (viz odkaz [odkaz] .) Doporucuju podivat se na hodnotu v pravo nahore. Cislo dne = 41. Temer polovina ridicu jedoucich po D1 tuto vzdalenost pri standardnich podminkach nedodrzuje. A to je prosim pekne jeste zkresleny tim, ze auto, ktery jede ve "vlacku" prvni, ma pochopitelne bezpecnou vzdalenost od auta pred nim v poradku. Nebudu psat, ze se jedna pouze o ridice sluzebnich Oktavek nebo WVD (Ridici Bilych Dodavek), protoze to neni pravda. Zrovna vcera se za nas lepil nejaky le-p.i.c s Opelem - odstup mel 3-10 metru pri rychlosti kolem 100km/h (na tacho a na silnici prvni tridy) a takto jel celych 15 kilometru a nepredjizel ani kdyz mohl. Asi chtel vyuzit vzduchovou kapsu a vylepsit jiz tak dobrou spotrebu sveho naftoveho zazraku. Skoda, ze zastavit ho nebylo kde, rad bych se ho zeptal, co potrebuje. Jen obligatni tuknuti do brzdy ho vzdy poslalo kousek dal.
Problem je, ze lidi co maji pomahat a chranit tento prestupek vubec nehlidaji a netrestaji. V sousednim Nemecku dostanete za jizdu v nebezpecne vzdalenosti flastr 400 EUR.
Jiste, velka vzdalenost mezi auty ma sve nevyhody - na silnici se jich vejde min. Ale zkratka kdyz je aut moc husto, musi se zpomalit. U sousedu to funguje, proc by to neslo u nas.
Zkuste trochu zapremyslet a vyuzit vyhod, ktery vetsi rozestup prinese.
1) zvysi se plynulost dopravy - nemusite tolik brzdit, staci ubrat plyn. Predevcirem jsem videl ridice Roomsteru, ktery kazdych 200 metru slapnul na brzdu, protoze se lepil na Octavii pred sebou. Slapat do kopce pri prime jizde na brzdu je pitomost.
2) zlepsi se vyhled - kdyz pulku zornyho pole zabira kufr auta pred vami, neuvidite nic co se deje pred nim.
3) bezpecnejsi predjizdeni - protoze vidite daleko dopredu, muzete zacit zrychlovat drive a zkratit tak cas, ktery jedete v protismeru
4) snadno dobrzdite a vyhnete se - tak to da rozum
5) nebudete stresovat ani sebe, ani ridice kolem vas - proc se vam asi v Nemecku nebo Rakousku jezdi tak pekne
Uz jasne vidim argumenty "ridicu", kteri budou namitat, ze Schumacher jede metr za formuli pred sebou ve 300kmh a nevyboura se. A ze 2 vteriny jsou blbost a ze oni jsou furt ve strehu a nejlepcipycoking. Mozna ze jo, ale zkuste brat ohled na ostatni. Ja si predstavuju, ze v aute predemnou je moje tehotna zena nebo moje mama a hned se mi odstup dodrzuje lip. V aute, co se mi lepi na zadek sedi v 99ti procentech pripadu chlap. A ja k.o.k.o.t.a blizko za svou zadnici opravdu nemam rad. A ty ostatni, kteri tento druh sexu provozujou prosim, aby si ho nechali na doma. Diky.
Rozbalit vlákno
3
17. 2. 2010 22:50
Re: Co je bezpecna vzdalenost?
Dobre napísané. K tomu už niet čo dodať.
Avatar - Slavek-TDM
18. 2. 2010 06:47
Re: Co je bezpecna vzdalenost?
Napadla me jeste jedna definice, ale asi si ji schovam pro slovnicek drsneho automobilisty >:D
Avatar - superkutil
18. 2. 2010 08:12
Re: Co je bezpecna vzdalenost?
Slavek-TDM: Hele to je v lidech. Říká se, že to co je v člověku uvnitř se výborně ukáže když řídí auto. A bezpečná vzdálenost, to je jen jeden z obrazů českého člověka. Problém není ani tak v autoškole, problém je v jeho výchově v rodině a pak ve škole.

Problém je totiž v tom že Češi mají porušování pravidel jako denní sport. Každý den vidím obrovské množství přestupků. Je to jak nedodržení vzdálenosti, porušování rychlosti, předjíždění přes plnou čáru, jízda na červenou, jízda v levém pruhu, nesvícení nebo naopak svícení mlhovkama, telefonování za jízdy, atd.

Osobně mám zkušenost, že pokud dodržuji bezpečnou vzdálenost, tak se mezi mne a auto přede mnou, nacpe další. Na ty le*** mám jedinou radu, zpomalit a když se nepřestane lepit, tak i zastavit. Většinou jim to dojde. A když je to d.e.b.i.l, tak ho pustit před sebe a být pohodě. Emoce a nervy za volant nepatří. bohužel mnoho čecháčků neunese, když je někdo předjede a když ha navíc předjede s horším autem.

Jinak pokud jde o měření bezpečné vzdálenosti, tak Němci mají na dálnicích velké množství radarů, které právě pro měření vzdálenosti používají. V Čechách se akorát tak zmůžeme na zkorumpované osazení informačních tabulí s nic neříkajícím obsahem.

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57