Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Maloobjemovy petivalec

19. 2. 2010 09:34
Maloobjemovy petivalec
Zdravim vsechny,
jen tak me napadla takova spis teoreticka zalezitost.
Od jakeho nejmensiho objemu by se vyplatilo udelat petivalec? Jake nejmensi petivalce se daji sehnat a jak jsou podarene?
Kdyz se podivam na pomezi 3-4 valce, tak je to nekde kolem 1.2 litru s tim, ze z ekonomickych duvodu se prechazi na trivalce ale lepsi vlastnosti maji ctyrvalce. Kde zhruba je takova hranice mezi 4-5 valcu?
Nemyslim ted neco takoveho: [odkaz] :D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
19. 2. 2010 10:07
Re: Maloobjemovy petivalec
Bože, na co pětiválec?
Daleko lepší je V6, ty začínaly už na objemu 2,0......
Avatar - Slavek-TDM
19. 2. 2010 10:58
Re: Maloobjemovy petivalec
Pokud si pamatuju starsi konstruktersky poucky, tak kvuli rychlosti horeni smesi je nejvhodnejsi objem cca 400ml na valec. Ale zalezi na pomeru vysky k prumeru. A navic se od doby, kdy jsem si tohle zjistoval, treba neco zmenilo :-)
Avatar - dochtor
19. 2. 2010 11:27
Re: Maloobjemovy petivalec
motor K8 od Mazdy má objem 1845
Avatar - sybokcz
19. 2. 2010 13:56
Re: Maloobjemovy petivalec
On je nejvyhodnejsi objem na valec mezi 400 a 500 cm3, zalezi na tom jak to kdo vypocte.

Co se tyce malych objemu a vysokych poctu valcu, tak se delali i 1.5l V8, vetsinou s kompresorem. V podstate jde udelat cokoliv, jen to nebude moc pouzitelne.
Nejmensi V6 v serii byla nejaka sestnactistovka od mitsubishi, uz nevim vcem byla.
19. 2. 2010 14:26
Re: Maloobjemovy petivalec
sybokcz: takze smysl to nema a neosvedcilo se to, chapu spravne?
Avatar - sybokcz
19. 2. 2010 16:00
Re: Maloobjemovy petivalec
V podstate to smysl opravdu nema, vyrobni naklady jsou vysoke, splehlivost mensi (vice pohyblivych casti). Motory jsou IMHO dneska delany tak, aby poskytli pri prijatelnych nakladech vysoky vykon a nizkou spotrebu, je potreba tyto tri pozadavky vyvazit vcetne pouzitelnosti jinde (viz sesti, osmi a dvanactivalce u audi).
Pro maloseriovky nebo experimentalni modely se ovsem meze nekladou :).
19. 2. 2010 11:11
Re:
tak treba proto, ze jsou kultivovanejsi nez ctyrvalce... teoreticky by mohly mit i lepsi vlastnosti a nemusely by to byt takovy kravy jako V6...
za predpokladu, ze se tedy tech 0.4l posunulo kousek dolu (viz V6 2.0l), tak by mohl byt realny takovy 1.6-1.7l 5 valec ne?
zajimalo by me, o kolik by to asi bylo drazsi nez 4valec a jaky by to melo vlastnosti, co jsem nasel tak nejmensi delala audi 1.9l v roce 1981... coz je z dnesniho hlediska neporovnatelny
jelikoz se nic takovyho nedela, tak tam asi bude nejaka moucha - myslite ze jenom cena, nebo i neco jineho?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
22. 2. 2010 09:25
Re: Re:
V6 nemusí být kráva, navíc V5 A V6 asi nebude NIKDO cpát do auta typu Fabie...
Spotřeba je taky hodně relativní, jezdím s 2,7 V6 203 Hp za 9 litrů průměr

Slabší V6 v lehčím autě kor s manuálem by byla schopná určitě jezdit za 7....
Pro šetřílky je tu naftový SMART :-)
22. 2. 2010 14:25
Re: Re:
No myslím že V6 rozhodně není taková kráva jak si myslíš záleži sice na uhlu rozevření válců, ale bude mít spíš tvar čtvercový než třeba R4 a R5 měl jsem několik šestiválcu a všechny byli kratší než můj jakykoliv čtyřválec a to nemluvím o R5 kterou jsem měl ve volvu.
Avatar - JOB
22. 2. 2010 19:23
Re: Re:
Navíc dle mích zkušeností je motor "v" vždycky lépe chlazenej než "R" Na mé AUDI 100 R5 bylo krásně vidět jak špatně chladěj zadní válce .Čím dále od vodní pumpy tím horší tlaky.U současné Omegy R6 ten samej problém.Takže minimálně V6 má v tomto výhodu. ;-)

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57