Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Podvozok Octavia II

neregistrovaný "Stefan"
27. 5. 2006 21:07
Podvozok Octavia II
Kúpil som si novú Octaviu II, lebo som bol so starou Octaviou I spokojný.

Teraz ale nie som. Vadí mi hlavne príliž tvrdý podvozok. Podľa môjho názoru konštruktéry novej Octávie sa zamerali hlavne na stabilitu vozidla, zabudli však, že jazda na menej rovnom povrchu sa stáva s takýmto vozidlom skôr utrpením ako pôžitkom.

Vie mi niekdo prosím poradiť, či je možné tento podvozok upraviť, alebo je jediným riešením výmena vozidla za iný typ. Ďakujem.
Rozbalit vlákno
5
27. 5. 2006 21:53
Re: Podvozok Octavia II
najjednoduchsie bude asi vymenit pneumatiky za vyssi profil

PS: sorry, ale ty si sa v tom pred kupou nepreviezol, ci co?
Avatar - Daff
27. 5. 2006 23:11
Re: Podvozok Octavia II
Števo, já nevím ale asi musíš mít sakra dost peněz, když si ani nejdeš vyzkoušet auto před jeho koupí. Celkem Ti závidím, že si můžeš kupovat auto jako rohlíky. Ale teď vážně.........

Pokud si tohle neudělal, tak si můžeš sám akorát tlouct hlavou o svoji novou Oktávku. Jsem si jistej, že to půjde částečně zmírnit jak psal kolega třeba pneumatikami s vyšším profilem a možná nějakými měkčími tlumiči, ale O2 má tak dobré jízdní vlastnosti, že by mě to celkem mrzelo je takto DEGRADOVAT. Já bych naopak nasadil větší kola s nižším profilem. Ale jak myslíš. V Tvém případě to asi prodej a kup si nějakou "kývavou gumu", která žehlí silnice, ale jízdní vlastnosti má o ničem. Napadá mě: Citroen C5, Hyundai Sonata, KIA Magentis nebo Nissan Primera.
neregistrovaný "Perun."
28. 5. 2006 09:12
Re: Podvozok Octavia II
Tak tak, Daff má pravdu. Zjevně vychází ze zkušeností s dvanáctitunkou :roll: To o jízdních vlastnostech C5 jsi myslel vážně?

Asi ne, viď, jen tak tě to napadlo...

Tvrdý podvozek není jediný recept na dobré jídzní vlastnosti. Ty jsou přece o rozložení hmoty na nápravách, torzní tuhosti karoserie, rozvoru vs. rozchodu atd... O2 není špatná, naopak, ale etalon jízdních vlastnosí to vážně není. Standardní průměr, nic více, nic méně.
neregistrovaný "RedBaron1"
28. 5. 2006 09:25
Re: Podvozok Octavia II
Přesně tak, dobře vyladěný podvozek nikdy neznamená, že auto musí bejt tvrdý jako prkno.
neregistrovaný "Mitsi"
29. 5. 2006 10:03
Re: Podvozok Octavia II
Pro Stefana: Z přímého porovnání Oct.02 na 15-kách a 16-kách mi z hlediska jízdních vlastností zcela jednoznačně vyšly lépe ty 15 - na ně je totiž podvozek evidentně naladěn. Na 16-kách v kombinaci s horším povrchem silnice totiž podvozek tvrdě nestíhá, což se projevuje plaváním v zatáčkách a podstatně horšími brzdnými vlastnostmi, o rozdílech v komfortu ani nemluvím. Vůz objednaný z fabriky na 17-kách má údajně jinak nastavený podvozek: nezkoušel jsem, nemohu se vyjádřit.
neregistrovaný "been"
27. 5. 2006 22:59
Bez nadpisu
...presne tak, ak tam mas 16 palcove, daj tam 15 palcove a vyssi profil, pocitis ten rozdiel...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "shi"
28. 5. 2006 11:40
Bez nadpisu
A když už budeš dávat nové gumy, tak si tam dej nějaké gumy na komfortní jízdu a ne nějaké sportovní s tvrdou bočnicí.

Docela fajn se mi jeví ContiPremiumContact.

Jinak souhlas - podvozek OII není špatný, ale zázrak to teda taky není.

Jinak s tou kývavou gumou je to fakt dobrý vtip - rozjeď si na 180 km/h oktávku a pak třeba Toyotu Avensis nebo Mercedes E a pak poznáš, že komfortní podvozek nemusí znamenat žádný problém se stabilitou, spíš budeš překvapen jak je OII v této rychlosti nervózní.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Daff
28. 5. 2006 12:02
Re: Re:
Já jsem ale nikde nepsal, že OII má špičkový podvozek. Nutno ale říct, že patří rozhodně mezi horní třetinu !!! Nevím taky, jak se může OII chovat třeba v těch 180 při ostřejší manipulaci, protože už takhle rychle nejezdím. Já mám nejradši Astra, Golf, Focus, Civic - to jsou mi auta nejbližší. A když už si chci jízdu užít, tak rozhodně ne tím, že pojedu 180, ale radši nějaký úsek plný zatáček. Toť vše a stojím si za tím, že v takových úsecích C5 a ostatní dole vyjmenované na OII teda nemají.
neregistrovaný "bober"
28. 5. 2006 12:29
horni tretinu?
ty jsi se asi pomatl. ty jsi odkojen vozy VW a nikdy jsi nejel v jinem aute. Ja davam OII na konec druhe tretiny. kvalitu podvozku poznas bez asistencnich elektronickych nesmyslu a tam OII uplne propadne.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Daff
28. 5. 2006 12:47
Re: horni tretinu?
To je pěkná hloupost, že jsem odkojenej na VW. Nikdy jsem VW neměl. Mám Astru G a pokud bych si měl vybrat dnes mezi těma autama co jsem psal, tak by Golf byl až na posledním místě. 1.Focus / Astra H, 2.Civic a až pak Golf. Víš, na auto mám 3 zásadní požadavky: Perfektní tvrdé a přesné řazení, tvrdý podvozek, dobrá odezva na řízení. Zkrátka nesnáším a nenávidím gumové převodovky, kdy zařadíš třeba 1 a páka uskočí někam na 3 a proto např. Renault, Peugeot, Citroen bych nikdy nemohl. Promiň - nechci se hádat, jen má každý na auto jiné požadavky! PEACE.
neregistrovaný "shi"
28. 5. 2006 12:51
Bez nadpisu
Problém je v tom, že nervozitu OII poznáš při 180 při jakékoliv jízdě po kvalitním německém dálničním povrchu, žádnou ostřejší manipulaci není třeba provádět.

Ohledně rychlé jízdy v zatáčkovitém terénu nemohu sloužit, tam jsem nikdy u žádného z mnou řízených aut (kormě felicie a jednoho amerického bazmeku) nějaké omezení dané podvozkem nepocítil.
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2006 13:12
Bez nadpisu
Daff:No, třeba taková Xantia Activa a Oktávka by do zatáček musela být pomalejší.

S naším starým XM, když to přepneš na sport, tak můžeš vzít zatáčky pěkně rychle (bohužel máme již horší gumy).

C5 taky záleží na provedení, 3,0 má hydraactiv s přepínačem na sport, ta bude zase na tom líp než 1,8.No, to jen tak na okraj.
Rozbalit vlákno
8
28. 5. 2006 13:28
Re: Re:
podvozok C5 je naozaj taky gumovy a tvari sa kadejako len nie sportovo, ale sam som niekedy prekvapeny, ako dobre to sedi a kolko to znesie. Ludia zvyknuti na tvrde podvozky su z tej gumovosti dost mimo a preto chapem nazor DAFFa.
Avatar - Daff
28. 5. 2006 13:29
Re: Re:
To RRAAF: Jo jo, to je klidně možné a nepopírám to. Podobně to má i třeba Astra H, nicméně bohužel pro mě je priorita to řazení - s řadičkou celkem často člověk zachází, že a já prostě potřebuju tenhle typ. Ale to už lezu moc od tématu. Nedávno jsem řídil C3 a musím říct, že to autíčko krásně žehlilo silnici - fakt parádně - jenže pak jsem s tím trochu házel zprava doleva a nestačil jsem se divit !!!! Ale jasně že chápu lidi, kteří nemají třeba takové požadavky jako já a chtějí měkké pohodlné auto.
28. 5. 2006 13:33
Re: Re:
...no, porovnavat podvozok C3 a C5.... :shock:

inak su vsetci doma v poriadku?
Avatar - Daff
28. 5. 2006 13:35
Re: Re:
Já to neporovnávám !!!!!!!!!!!!!!!!!! Taky jsem v C5 nikdy nejel, ale nemyslím si, že by podvozek C5 neměl být taky příjemně měký, ne?
28. 5. 2006 14:12
Re: Re:
no vidis, nikdy si v tom aute nesiel a hned si napisal toto: Ale jak myslíš. V Tvém případě to asi prodej a kup si nějakou "kývavou gumu", která žehlí silnice, ale jízdní vlastnosti má o ničem. Napadá mě: Citroen C5
Avatar - Daff
28. 5. 2006 15:52
Re: Re:
Vím, možná to vypadá divně, ale já nemám důvod si myslet, že C5 bude jiný než ostatní Citroeny, Renaulty, Peugeoty. OK - možná pokud je tam nějaké tlačítko SPORT jako v Astře H, tak pak si sypu na hlavu popel a omlouvám se. PEACE.
28. 5. 2006 16:29
Re: Re:
kazde auto sa sprava inac, takze nic sa neda pausalizovat. Nabuduce ked budes popisovat jazdne vlastnosti nejakeho auta, najprv sa v nom odvez.

Co sa tyka tlacitok, tak C5 tlacitko sport ma, ale jeho ucinok je citit iba na rovnej ceste. Pri ostrom prejazde zatacok sa totiz sportovy rezim zapina sam.
neregistrovaný "been"
28. 5. 2006 16:37
Re: Re:
...tak tak, treba najazdit zopar tisic km a potom porovnavat...
neregistrovaný "Perun."
28. 5. 2006 17:12
A vo tom to je (trochu OT)
Normálně jezdím C4 Coupé (HDI) a i když už pominula doba, kdy jsem si musel za každou cenu něco dokazovat, občas ten testosteron prostě nezvládnu a ulítnu někde na okresce.

Stačilo dát auto z ruky a bylo o 20 čísel kratší, takže do doby než se opraví jezdím náhradní C5 20 HDI. Chybí jen navi a střešní okno, jinak vlastně plná, takže nemám důvod si stěžovat. NEMÁ tlačítko sport, páč to není šestiválec, ale podvozek je fantasticky čitelnej, čitelnější než C4, řízení dokonce sem tam povídá, co že se to vlastně pod autem děje (halt stará dobá hydraulika) a ESP jsem využil snad jen jednou. Mám pár míst, kam jezdím jen tak pro radost a kde se dá dost poznat. A když jsem tam minulý rok protáhnul O2 s 2,0 TDI (nechutně načipovaná, něco jako forsáž na žebřiňáku) se sníženým podvozkem a na překrásných 17" kolech v barvě titanu (ale opravdu moc pěkných), najížděl jsem tam rychlostí, kterou jsem ověřoval třeba na své staré 307 (na 16" a pouze s 205kami). Jaké bylo ale moje překvapení, když jsem zjistil, že utáhnout už nejde ani o píď a co víc, auto bez ( :!: ) ESP si to začíná po ubrání plynu hezky sunout zadkem ke svodidlům. Lehké kontra, trochu plynu a newtonmetry mi ušetřili minimálně další sadu Pampers maxi (tedy druhou, tu první jsem si musel zacálovat sám ;-) ). Podvozek jako bez tlumičů, široká kola a bez zavazadel vzadu. Stačilo. Chtělo to zkusit a vo tom to je, no :*)

Ale to řazení... jedním slovek nádhera. Za to skládám Škodě poklonu. C5 je celkově jinde, ale tato disciplína je pro ní příliš velké sousto.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "RedBaron1"
29. 5. 2006 00:41
Re: A vo tom to je (trochu OT)
Francouzi na to jdou prostě jinak. Už se to asi nezmění, ale každé auto z Francie, ve kterém jsem seděl, mělo tři průvodní znaky. Interiér z materiálů ne nepodobných kbelíku na vodu, boulovité sedačky nepochopitelných tvarů tvarované pro úplně jiný živočišný druh než je člověk a kulisu řazení usazenou v kuchyňské houbičce na nádobí. Jediná dvě auta, kterým jsem tohle dokázal odpustit, byla 205GTi a 306 S16, protože tam byla Recara a spousta radosti z jízdy...
29. 5. 2006 10:47
Re: A vo tom to je (trochu OT)
Francouzi na to jdou prostě jinak. Už se to asi nezmění, ale každé auto z Francie, ve kterém jsem seděl, mělo tři průvodní znaky. Interiér z materiálů ne nepodobných kbelíku na vodu, boulovité sedačky nepochopitelných tvarů tvarované pro úplně jiný živočišný druh než je člověk a kulisu řazení usazenou v kuchyňské houbičce na nádobí. Jediná dvě auta, kterým jsem tohle dokázal odpustit, byla 205GTi a 306 S16, protože tam byla Recara a spousta radosti z jízdy...

Da sa s tebou aj celkom suhlasit, ale napr. taky P307 ma jedny z najlepsich nesportovych sedaciek, v akych som sedel. Jedine, co im chyba, ze nastavitelna bedrova opierka, inak su dokonale (co sa neda povedat o aute ako celku).
neregistrovaný "Marios"
29. 5. 2006 20:22
Bez nadpisu
Pro Stefana: Ja minulý týden testoval O2RS na 18" kolech. Je sice pravda, že RS má podvozek taky upravený a asi aji trošku jinak než co nabízi Dynamic II paket, ale musím uznat, že i na "kočičích hlavách" a na celkem hodně * cestě komfort v RSku přiliš netrpěl. Sám mám O2 na 15" Orionech a RS na 18" mě mile překvapila. Sice to šlo poznat, že to je drncavější a občas i více nervózní (hlavně zadek auta při vyšší rychlosti) ale celkově to nebylo vůbec špatné! Fakt ale je, že jestli našetřím prachy tak si eReSku koupím na standartních 17" kolech
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mgazda"
8. 6. 2006 22:50
Bez nadpisu
Asi jde o zvyku, ja mam podobny i kdyz opacny problem. Mel jsem Opel Vectra se sport podvozkem, se ktereho jsem byl nadseny. Ted na O2 mam 17" kola ale O2 mi porad pripada mekci a v zatackach kdyz to prezenu nemam tolik duvery jako ve vectre. Ale asi je to jen o zvyku. O2 mam 1/2 roku - krom podvozku je na ni vsechno lepsi nez na vectre (podle mne)
Rozbalit vlákno
0

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57