Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Prosím o radu!! motor 1,4 50kW Fabia r.v. 2003, najeto 70000

neregistrovaný "Ingo"
1. 11. 2006 20:10
Prosím o radu!! motor 1,4 50kW Fabia r.v. 2003, najeto 70000
Prosím odborníky o podrobné vysvětlení rozdílu motorů s 16V technikou a 50kW (říká se, že je to motor z Favorita) dále o shrnutí kladů a záporů obou motorů a zda jít do takové 50kW motoru. Předem moc děkuji.
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2006 20:51
Bez nadpisu
motor 1.4MPI konstrukčně vychází ze škody 1000MB,samozřejmě v úpravách >:D

motor 1.4 16V/55kw je modernější,je to OHC,né klasické OHV,má 4ventily na válec,o málo lepší spotřebu a lepší dynamiku.

Podle mých zkušeností má ale menší životnost,ale to není moc podstatné

Já bych volil 1.2HTP/47kw spíše než 1.4MPI/50kw.

"haťapka" je pružnější,s lepší spotřebou,moderní motor s nižším povinným ručením.

:roll:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Ingo"
1. 11. 2006 21:09
Re: Re:
Bohužel mám možnost koupě Fabia combi jen základní výbava 70 tisic kilometrů najeto, s motorem 1,4 50kW za 130 tisíc peněz. Mám tedy do toho jít?
neregistrovaný "TomKQT"
1. 11. 2006 21:28
Re: Re:
Ty já nevím, v základní výbavě za 130 000, není to moc? No ale vlastně říkáš kombi, hm.

Je to aspoň koupě od někoho, koho znáš a komu věříš? To by totiž mohl být argument pro. Koupě v bazaru totiž je dost loterie.
neregistrovaný "Ingo"
1. 11. 2006 21:34
Re: Re:
Nedokážu posoudit, ale za r.v. 2003 se mi to moc nezdá. Bazar to není, je to protiúčtem vykoupeno prodejcem škodovek a pracuje tam známý.
neregistrovaný "ladisus"
2. 11. 2006 00:05
Bez nadpisu
Pokud to auto bylo servisované u nich a bylo celou dobu "pod kontrolou" (skrytá bouračka, stočený tacho atp.), tak bych do toho šel. Cena se mi jeví v tomto případě velmi dobrá.

1.4 50kW - Není to žádný dělo, ale slouží spolehlivě, bere dobře odspodu, oproti HTP míň točí. Za poměrně málo peněz lze trochu vylepšit charakteristiku motoru čipem. Záleží s čím jezdíš nyní....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
2. 11. 2006 15:22
Bez nadpisu
Motor to není určitě špatný - dlouho vydrží.

Bohužel má oproti htp větší spotřebu o litr na sto. Ale tři roky starý kombík za 130000Kč není určitě moc - já bych to bral.
Rozbalit vlákno
0
2. 11. 2006 17:30
Bez nadpisu
Já bych do toho taky šel :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
2. 11. 2006 18:17
Bez nadpisu
Jestli to není klasický bazar, tak by se o tom dalo za tu cenu dost dobře uvažovat ;-)

I když Fabie v základní výbavě (v tom roce, dneska už to je jinak) nic extra. No ale samozřejmě na ježdění to stačí, lidi jezdí (a jak) i ve Feliciích a ty jsou na tom pochopitelně ještě hůře. 8)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "milic1"
2. 11. 2006 18:24
1.4 50kW
Tenhle motor měla manželka ve Fábce (krátké) a problémy s ním nebyly. Jak už tady padlo, má větší spotřebu a nebude to trhač asfaltu, ale nebál bych se toho. Pro klidnější jízdu poslouží dobře.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ingo"
2. 11. 2006 18:34
Re: 1.4 50kW podekovani
Děkuji za hodnocení tohoto motoru, osobní zkušenost je k nezaplacení. Uvažoval jsem nad možností došetřit a koupit Fabii combi s 1,2 motorem (47kW), ale to bude asi o jiném ročníku a penězích. Mám 3 týdny na rozmyšlenou tak děkuji za rady. Ingo
neregistrovaný "PS18181"
2. 11. 2006 18:48
Bez nadpisu
Na Fabii Combi 1,4 MPi 50 kW som najazdil asi 30.000 km a bol som s ním len a len spokojný. Je pomerne živý (vzhľadom povedzme na Feliciu), na pohodovú jazdu stačí točiť do 2500-2700 otáčok (maximum točivého momentu má pri 2500 :!: ).

Treba si však uvedomiť jedno, že na také ťažké auto, akým Fabia Combi bezpochyby je, je 50 kW trochu málo. Motor síce ochotne potiahne, no pri čo i len trošku svižnejšej jazde v meste žerie aj trávu popri ceste. Spotreby okolo 12-13 litrov nie sú ničím výnimočným. Tento hendikep sa však dá celkom dobre eliminovať montážou LPG (na Slovensku sa pohybuje okolo 20tis Sk) - potom ti bude spotreba viac-menej ľahostajná.

Naopak, mimo mesta dokáže byť tento motor fakt úsporný. Ak dodržuješ predpisy po okreskcách a nejazdíš ako Schumacher, 5-litrová spotreba nie je nereálna.

Teraz som bol na Fábke v Paríži na autsalóne, t.j. zo Žiliny hore-dole 3500 km, stále po diaľnici, stále tacho 130 km/h (reál cca 120 km/h), štyria chlapi na palube, plný kufor a spotreba podľa PC 6,3, podľa prepočtu 6,6. Myslím, že rozhodne nie zlé. (mimochodom-v Paríži počas špičky 15 litrov :shock: )

Keď som išiel s prázdynm autom na spotrebu Poprad-Žilina, PC ukazoval 4,4...

Čo z toho vyplýva? Ak chceš úsporné auto do mesta, od tohto motora ruky preč :!: (jedine s LPG... :idea: ). Ak však už Fábku za mestom rozbehneš a udržuješ konštantnú rýchlosť, papká si len veľmi diétne. ;-)

Ináč Fabia Combi je veľmi spoľahlivé vozítko, kto ho má, nepovie o ňom jediné krivé slovo. A ešte k tomu r.v. 2003 má vychytané už aj detské choroby.

Motor 1.4 16V nie je zlý, no má aj o dosť drahší servis...

Moja rada: BER TO! :D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Ingo"
2. 11. 2006 19:22
Re: Podekovani a takova uvaha
Děkuji za odpověď i motoristům ze Slovenska. Pokusím se to shrnout. Motor dobrý bez problémový, vyšší spotřeba ve městě, s lehkou nohou snad bych se mohl na 9l/100km ve městě dostat. Servis na tyto motory oproti 16V technice je levnější. O LPG neuvažuji. Měl jsem ho na bývalém autě R25 kde se to vyplatilo, ovšem daní byl menší kufr kde byla nádrž. Ještě mi vrtá hlavou tzv. přečipování motoru jak už v této diskuzi bylo jednou zmíněno. Kolik to tak asi stojí a co to přinese lepšího? Že by i nižší spotřeba???
neregistrovaný "Ingo"
2. 11. 2006 20:04
Re: Něco více k úpravě nastavení řídicích jednotek motorů
Byl mi poslán jeden zajímavý odkaz na firmu zabývající se seřizováním a tzv. "přečipováním" řídících jednotek. Najdete tam jak ceník, tak popis toho v čem spočívá "přečipování" a co dobrého to přinese. Rád bych se o tyto informace podělil.

Odkaz přímo na motor Fabia 50kW. [odkaz]
neregistrovaný "PS18181"
3. 11. 2006 11:36
Bez nadpisu
To INGO:

Ak si dáš namontovať tzv. toroidnú nádrž, ktorá nahradí rezervné koleso pod podlahou, batožinový priestor nezmenšíš ani o liter. Musíš si ale kúpiť buď sprej na opravu pneumatík (hoci neviem, či to podľa zákona stačí namiesto rezervy) alebo si kúp dojazdovú rezervu a tá ti v kufri zaberie iba minimum miesta. Ale to je samozrejme len môj názor... ;-)

Čo sa týka chiptuninigu - má svoje klady aj zápory. Pravdou je, že by mala mierne klesnúť spotreba paliva ale len v tom prípade, že zvýšený výkon auta nevyužívaš. Inak povedané, keď máš výkonnejší motor, nemusíš mu tak stúpať po krku, aby si ho rozhýbal a tak dosiahneš nižšiu spotrebu. V praxi to však pri tomto motore neurobí viac ako -0,3 litra na 100 km.

Musím ti ale ešte spomenúť aj nevýhodu chiptuningu. Vo všeobecnosti je známe, že chiptunung znižuje životnosť motora. V zásade sa však jedná o prakticky nepostrehnuteľné zníženie životnosti - veď či ti motor vydrží 450 alebo 500 tis. km, je v podstate jedno, aj tak to nenajazdíš. Avšak treba si uvedomiť, že motor 1,4 MPi má svoj pôvod ešte v 60.-tych rokoch v Š-1000MB. Nie je taký odolý na zvýšené namáhanie. Stalo sa, že chlapík si dal urobiť chiptuning do Felicie 1,3 MPi (de facto ten istý motor) a po 20tis km sa mu rozsypal. Pravdou síce je, že motor dosť namáhal, ale byť tebou, tak pri motore 1,4 MPi o chiptunugu ani neuvažujem :-(

Ak chceš zvýšiť výkon, skús ísť "klasickou" mechanickou cestou. Teda športový vzduchový filter, športový výfuk (aspoň tlmič), sviečky s viacerými elektródami a pod. Dokopy ti potom auto môže vydať aj 55-58 kW >:D , tvoja peňaženka ušetrí aj pol litra na 100 km a cenovo ťa to nevyjde omnoho viac ako chiptuning. :idea:

Inak súhlasím s tvojim zhrnutím, možno ešte dodám, že na prvých Fabiách s týmto motorom (r.v. 2000 a prvý polrok 2001) často praskali tuším tesnenia pod hlavou valcov. Za následok to potom malo ubúdanie chladiacej kvapaliny (jej presakovanie do spaľovacieho priestoru).

A teraz ma ešte napdala jedna slabôstka Fabií - predný skrutný stabilizátor za zvykne vyvliekať zo svojich držiakov. Oprava nie je nákladná (pár stoviek za nové držiaky) ale je dobré si to nechať pozrieť. Vidieť to aj voľným okom, keď vykrútiš nadoraz kolesá :D
Rozbalit vlákno
0
4. 11. 2006 19:20
Bez nadpisu
To Ingo: Já jsem uživatelem Fabie s motorem 1,4 Mpi r.v. 2002 a to spokojeným není to na žádné závodění ale lenoch to rozhodně není. Mám najeto 134000 km za necelé čtyři roky a absolutně bez problémů. Když jsem zkoušel jet na spotřebu tak brala 5,3l a to celkem jde jinak při běžné jízdě podle předpisů do 6,5 v poho. Jezdím jenom na garančky a dolívám kapalinu do střikovačů jinak přední kotouče a desky vydžely 110 tis km. Když jsem měnil stabilizátor asi po 70 tis. tak mě Škoda uhradila 70% nákladů na materiál.

Přeji ti dobrou volbu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PS18181"
5. 11. 2006 14:28
Porovanie 1.2 HTP (47 kW) a 1.4 MPi (50 kW)
To INGO:

Chceš počuť môj názor na provonanie 1.2 HTP (47 kW) a 1.4 MPi (50 kW)?

Pravdupovediac som vo Fabii Combi 1.2 HTP najazdil asi 10 km (slovom DESAŤ), takže nemôžem ti poskytnúť moje subjektívne názory a pocity z tohto motora.

Za tých 10 km som si akurát všimol, že na voľnobehu dosť trasie (o poznanie viac ako 1.4 MPi) a že je relatívne dostatočne živý.

Na druhej strane pravdou je, že aj MPi trošku na voľnobehu sem-tam zatrasie - je to spôsobené tým, že kľukový hriadeľ je uložený iba v troch ložiskách (na začiatku, uprostred a na konci hriadeľa), než to súčasné moderné štvorvalce mávajú päť ložísk (na začiatku, na konci a za každým piestom). Ak ale neplánuješ voziť na palubnej doske plné poháre s vodou >:D , trasenie ani nepostrehneš.

HTP trasie zase preto, lebo je to trojvalec. Má síce namontované dva vyvažovacie hriadele, ktoré trasenie do značnej miery eliminujú, no aj tak ho je cítiť pomerne výrazne.

MPi-čko je živšie a to nie len subjektívne ale aj objektívne. Točivý moment 120 Nm vrcholí už pri 2500 ot, než to u HTP 112 Nm pri 3000 ot. Čísla skrátka neoklameš ani skratkou HTP (High Torque Performance - "vybavený vysokým točivým momentom")

HTP je modernejší ako MPi. HTP konštrukčne vychádza z 1.4 16V, len má odobratý jeden valec a väčší zdvih piesta. Dosahuje tak menšiu spotrebu a emisie.

Toľko faktografia, teraz čo som o HTP-čku počul:

Výrobca síce udáva kombinovanú spotrebu 5,9 l/100 km, ale v praxi je pri kombinovanom cykle nedosiahnuteľná. Dôvodom je krátke sprevodovnanie prevodovky, ktoré zčasti eliminuje nízky výkon motora. Neviem presne, aké otáčky točí HTP pri 130 km/h, no moje Clio 1.4 16V je tiež sprevodované do krátka a tak pri 130 km/h točí 4000 ot. Je to samozrejme veľa a neprispieva to ako životnsoti tak spotrebe motora. Naopak, MPi točí pri diaľničnom tempe približne 3500 ot, čo je dosť veľký rozdiel. V praxi to znamená, že ak pri MPi máš pri 130 spotrebu 7,0, pri HTP to bude aspoň 7,5 litra.

HTP však dokáže celkom úsporne jazdiť v meste - do cca 8 l, čo je zhruba o 2 litre menej oproti MPi.

Priemerne doshujú moji známi na HTP priemer okolo 6,5 litra, čo je len o málo menej, ako sa dá dosihanuť na MPi.

Vraj je na HTP drahší servis (keďže sú v ňom tie isté dielce ako v 1.4 16V).

Nie nepodstatnú úsporu nákladov v prospech MPi predstavuje aj skutočnosť, že HTP má ventilový rozvod OHC (resp. 47 kW verzia DOHC) poháňaný ozubeným remeňom, ktorý treba meniť raz za X km. (neviem presne ako často, ale spravidla sa to pohybuje v rozmedzí 90-120.000 km). Naopak, MPi má síce zaostalejší, ale konštrukčne jednoduchší ventilový rozvod OHV, ktorý používa na ovládanie vačkového hriadeľa dvíhacie tyčky, ktoré majú v podstate neobmedzenú životnosť. Raz za čas stačí celú dvíhaciu sústavu doštelovať a frčíš ďalej (čas, kedy treba rozvody doštelovať zistíš výraznejšou mierou hluku, ale v princípe je to tiež okolo 100 tis. km a spravidla neprovonateľne lacnejšie ako výmena rozvodového remeňa a napínacích kladiek u OHC/DOHC).

Keď som už pri hluku - HTP má typický "trojvalcový" zvuk, ktorý pripomína rozzúrený mixér >:D ale pokiaľ nie si hudobný virtuóz, prekážať ti rozhodne nebude.

No a keby som sa mal predstaviť v tvojej pozícii?

Neviem, koľko stojí v ČR HTP, ale keďže si mi písal, že o dosť viac, tak predpokladám pomer cien MPi/HTP 130/180 tis. Kč. :?:

Jediný argument, ktorý by mne čosi hovoril v prospech HTP je trochu nižšia spotreba.

Takže moja voľba? Jednoznačne 1.4 MPi, dorobím LPG s toroidnou (kruhovou) nádržou, centrál, ak nemám klímu, dorobím strešné okno a komfortné rodinné auto s veľkým kufrom, kopou priestoru vpredu aj vzadu a s nízkymi nákladmi na prevádzku je na svete. A dám ruku do ohňa za to, že aspoň 10 rokov, pokiaľ sa oň budem starať, na svete ešte aj bude.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Mitsi"
5. 11. 2006 19:13
Re: Porovanie 1.2 HTP (47 kW) a 1.4 MPi (50 kW)
1,2 HTP ma rovnez rozvod retezem!!!
neregistrovaný "Ježek1"
6. 11. 2006 08:27
Re: Porovanie 1.2 HTP (47 kW) a 1.4 MPi (50 kW)
Nezlob se na mne, ale opravdu nevím, v cem jsi to jel. HTP je oproti MPi znatelně pružnější a narozdíl od MPi se na volnoběch tak moc netřese. U 47KW verze HTP dosahuji mimo město spotřebu okolo 4.7 l/100 km a ve městě mezi 7-8l.

Je jasné, že tyhle malooběmové motory nejsou stavěné na dálnici, kde při 130km/hod točí 4000-4500 ot/min, ale 90 km/hod mimo město mají na 3000 ot/min, tedy na vrcholu kroutícího momentu.

HTP 47Kw má samozřejmě bezúdržbový rozvod řetězem s hydraulickým napínákem, což je obrovský rozdíl oproti tebou uváděným rozvodem řemenem.

Tebou vychvalované OHV je IMHO překonaná věc. HTP má DOHC s hydroštely, které mají nižší setrvačnost rozvodů (přeci jen tyčky OHV něco váží) a seřizují se automaticky.

Skutečně si myslíš, že rozdíl 8Nm je takový velký? Tak si spočítej, kolik MPi váží a kolik váží HTP....a to při větším objemu MPi -> vyšší ručení
neregistrovaný "one-z"
5. 11. 2006 19:49
Bez nadpisu
jj, HTP má rozvod řetězem a celkově co napsal PS1818 je trochu "divný" :-) Třeba HTP nevychází z 1.4 16V, ale z 1.6. Nebo že je MPI živější 8-s podle mě je daleko živější HTP (hlavně díky kratší převodovce), ale když už se jednou MPI rozjede tak dokáže držet rychlost daleko více. Nebo na volnoběh třese daleko více MPI, vždycky tak 2-3s klid a pak škubne (a dělají to asi úplně všechny MPI 50 i 44 a dělaj to i když maj docela málo najeto 50 tkm), HTP malinko vibruje neustále, ale většina lidí to ani nepocítí. Jinak ta o trochu nižší spotřeba bývá docela často 1-2 litry. A rozdíl v ceně dělá to, že HTP nahradilo MPI, což znamená že všechny fabky s MPI jsou starší = levnější a s HTP mladší = dražší.

Jinak já bych si nekoupil ani jeden :D
Rozbalit vlákno
0
5. 11. 2006 21:55
Bez nadpisu
No z vlastní zkušenosti musím potvrdit že jsou oba motory dobré.

Ale vžádném případě nesouhlasím,že MPI je pružnější,HTP je daleko lepší :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Cheef"
5. 11. 2006 22:36
MPI/HTP
je to jednoduchý-htp je lepší než mpi, proto mpi ho nahradilo. htp je pružnější, úspornější, modernější. MPI 50kw je trošku rychlejší na maximálku. HTP je dobrou volbou se 47kw. Pro fabii doporučuju 1,9TDI nebo šesnáctiventilový 1,4, ten dvoulitr :-! nevím no, je to celkem silnej a rychlej motor ale ta spotřeba je šílená. a taky si spoliká trochu oleje.
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2006 10:13
MPI/HTP
Myslím ,že HTP nahradilo MPI kvůli emisní normě né proto,že je lepší. Každýmu se líbí něco jinýho já jsem spokojen s MPI a tři válce bych do auta nechtěl a ten zvuk motoru se mě taky dvakrát nelíbí. Co se týče spotřeby, záleží na stylu jízdy jako u každýho motoru.
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2006 10:42
Bez nadpisu
zrovna vyšel článek o htp a mpi na tipcars.cz,zkuste se mrknout :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TomKQT"
6. 11. 2006 13:40
Bez nadpisu
Dave - pochopitelně, že spotřeba závisí na stylu jízdy. Ale znamená to snad, že se nemohou porovnávat spotřeby dvou různých motorů? To snad ne.
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2006 16:36
MPI/HTP
Netvrdím, že ne, jistě můžou,ale podle mě to moc nejde. Myslím,že jsou hodně rozdílný.
Rozbalit vlákno
0
6. 11. 2006 16:41
???
Vím, že to sem nepatří, ale nevíte o nějaké diskuzi na téma Roomster a 1,6 16V.

Děkuji
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PS18181"
6. 11. 2006 16:49
Bez nadpisu
To ALL:

Písal som, že na HTP som prešiel 10 km a teda moje subjektívne pocity sa nemôžu považovať za smerodajné.

No aj tak som presvedčený, že MPi je pružnejší. Áno, 8 Nm síce nie je veľa a aj sprevodovanie urobí svoje, ale čo otáčky, pri ktorých sa ono maximum dosahuje... Stačí sa pozrieť na tabuľkový údaj o zrýchlení z 0-100: 15,8 vs. 16,3s. Zároveň ale netvrdím, že HTP pružné nie je :!:

Ospravedlňujem sa za mylnú informáciu, že HTP má rozvod remeňom. Skutočne som bol v tom, že ho má. Samozrejme, ak má reťaz, je to len a len dobre z hľadiska živtonsoti (a nákladov), druhá vec je však otázka hluku, no ani tú nemá MPi (s OHV) o nič lepšiu.

To ONE-Z:

1.2 HTP vychádza z 1.4!

1.2 má vŕtanie x zdvih 76,5x86,9 mm

1.4 má -//- 76,5x75,6 mm

1.6 má -//- 81,0x77,4 mm

Skutočnosť, že keď zo zdvihového objemu 1.6 odoberieš jednu štvrtinu a dostaneš 1.2 ešte neznamená, že 1.2 HTP vychádza z 1.6 MPi!!!!!!! :idea:

Z motora 1.6 vychádza motor 1.8 (alebo naopak, neviem).

Čo sa týka vibrácií-opäť som hovoril môj názor, na ktorý sa ma pýtal Ingo. HTP vibruje ako sviňa a to mi nikto nevyhovorí. Raz darmo, keď sú pri 4-taktnom motore iba 3 valce, prejaviť sa to musí a nič podstatné na tom nezmenia ani vyvažovacie hriadele.

Prečo vibruje MPi som už vysvetľoval a nič na tom nemôže zmeniť fakt, či má 44 kW alebo 50 kW alebo 5 km či 100.000 km.

Ak má niekto citlivú zadnú časť tela, nech si kúpi V12 za pár mega a nemusí riešiť otázky, či HTP škubne 3x za minútu alebo MPi 6x za sekundu. V12 mu škubne zadkom raz v živote a to poriadne, keď mu vyprázdni peňaženku. Ale ak chce auto za 130tis, nemôže byť náročný ako brunejský sultán.

A trochu nižšia spotreba o 1-2 litre??? No ak jazdíš economy run, prečo nie? Ale ukáž mi, keď máš na MPi dlhodobý priemer 6,8, či na HTP dosiahneš 4,8... Ťažko... 8-s

Áno, v meste môže byť na HTP úspora 2 litre, ba aj viac, ale ak by si sa lepšie pozrel na moje slová ešte predtým, ako začneš písať, zistil by si, že presne toto tam píšem :shock:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "paulz"
6. 11. 2006 19:00
Re: Re:
To PS1818:no 1.2 vychází z 1.6 ne 1.4.

Pružností bylo zřejmě myšleno zrychlení s 60-100 na 4 nebo 80-120 na 5.

V tom se 1.4 MPI vůbec nechytá rozdíl je několikase***vý/kratší převodovka+modernější motor OHC/.Jinak i 1.4 55kw má tyto hodnoty horší než 1.2 47kw.O dost lepší má naopak 1.4 74 kw která oproti 1.4 55kw má výrazně kratší převodovku.

Co se týče vibrací-mám skušenosti pouze s 1.2 12v kde mimo úplně studený motor jsou vibrace na volnoběh spíš nižší než u 1.4 MPI.Za jízdy je to už prakticky srovnatelné s dalšími motory této třídy.

Pokud bych kupoval ojetinu spíš bych preferoval celkový stav auta vzhledem k ceně než konkrétní motor.
neregistrovaný "Cheef"
6. 11. 2006 23:38
htp
no rozhodně htp 47kw je lepší a pružnější než mpi. jediné v čem ho mpi 50kw překoná je s přihmouřeným okem max. rychlost. a navíc mpi je dvouventil=to se dnes už nenosí a htp je čtyřventil, tzn. spotřeba bude lepší. ale tady se srovnává (výkonostně) nesrovnatelné, je jasný, když si někdo dobře rozlítá htp, tak mpi-čku natře a naopak. v praxi je rozdíl mezi těmito motory fakt dost malej.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ingo"
10. 1. 2007 16:29
Poděkování
Děkuji za Vaše názory a pomoc. Nakonec jsem koupil škoda Fabia Classic 1,4MPi (50kW) s klimatizací, 2x airback, palubním počítačem, letní i zimní sada kol, r.v. 06/2002 najeto 77 000km, servisní knížka, ověřený původ vozu za 137 000,-Kč. Najel jsem jen několik stovek km a zatím spokojenost.

Ingo
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "milic1"
10. 1. 2007 22:47
Re: Poděkování
Ingo: přeji hodně bezproblémových kilometrů. Ať Ti to jezdí !!!
neregistrovaný "mi.pola"
15. 5. 2007 08:13
1.4MPi, 50kW, Combi, rv konec 2001, prodej 2002, 75tis najet
Ahoj Vsichni.
Prichazi leto a ja mam bohuzel Fabii bez klimy. Jaky mate nazor na to, nechat si do auta namontovat starsi klimu, nebo novou. Auto co mam je v pohode a jsem s nim spokojeny, jen ta klima (a jeste ABS chybi, jinak OK).
Co myslite, nechat si dodelat do auta klimu?Vyplati se?Mate nekdo typ, kde by to delali levne? Nebo nejake zkusenosti?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "žanek"
15. 5. 2007 09:04
Re: 1.4MPi, 50kW, Combi, rv konec 2001, prodej 2002, 75tis n
Tohle už se probíralo mnohokrát.Vždy s výsledkem, že pokud nejsi automechanik, tak vyjde levněji auto prodat a koupit jiné s klimou.Nechce se mi hledat, ale těch dílů na výměnu je opravdu hodně.
15. 5. 2007 17:10
Re: 1.4MPi, 50kW, Combi, rv konec 2001, prodej 2002, 75tis n
Když jsem řešil tuto otázku u 2 roky starého auta před cca 2 lety se servisním technikem, tak vyšlo levněji nechat tam "staré" auto , doplatit a odjet novým autem s klimou.
Jak to vyjde u 6 let starého auta netuším, ale dle odhadovaných kalkulačních cen + práce, můžete počítat, značnou "pálku", která se Vám ani nevrátí při případném prodeji takto "dodělaného" vozu.
18. 5. 2007 13:50
Re: 1.4MPi, 50kW, Combi, rv konec 2001, prodej 2002, 75tis n
Cena dodělání "klimy" v neznačkovém servise cca 60 tis. Kč.

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57