Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: nová Škoda Fabia

neregistrovaný "kupi"
11. 3. 2007 10:01
nová Škoda Fabia
zajimalo by me kdy uz konecne pujde nova fabie objednat, mam na ji zalusk a datum prodeje mi nejak unika

diky za odpoved
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Ondrej1"
11. 3. 2007 10:11
Re: nová Škoda Fabia
Slyšel jsem něco o březnu,takže v dubnu už by mohla stát na každém showromu Škoda
neregistrovaný "one-z"
11. 3. 2007 11:33
Re: nová Škoda Fabia
Ke konci března by tady měla být ;-)
11. 3. 2007 12:28
Bez nadpisu
Od 15.3 prodejci přijímají objednávky, a od 12.3 ji mají k dispozici k jízdám ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
11. 3. 2007 14:10
Re: Re:
sorry za OT

Tommy, přišlo ti to? Jsem ti posílal SZ a ani tu jsi si nepřečetl.
11. 3. 2007 16:47
Bez nadpisu
Jasně že to přišlo,dokonce jsem ti odpovídal v mailu :-)

A znovu ti radil ať zkusíš tu záruku,nebo nějakou opravnou tyčinku,protože takhle dobytý auto jsme neměli ani po 200000km :(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
11. 3. 2007 20:57
Re: Re:
Jo už jsem shlédl, jinak máš další SZ... :)
11. 3. 2007 21:19
Bez nadpisu
Hlavně přeji hodně štěstí,ať se podaří kvalitně a lacině opravit ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
11. 3. 2007 22:50
Re: Re:
Tommy: toho se nejvíc bojim, buď že to bude zplácané a že to bude dost vidět - oprava, nebo že se nad tím stráví celý den (bude to pěkná piplačka) a za chvíli se to objeví znova... 8-s Navíc lak nejde přelešťovat do nekonečna...
neregistrovaný "m4lcolm"
11. 3. 2007 21:31
Bez nadpisu
@one-z

Copak se stalo? :shock:
Rozbalit vlákno
0
11. 3. 2007 21:32
Bez nadpisu
Má oděrky na kapotě >:D;-)

Ale dost a není to pěkný pohled :(
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
11. 3. 2007 21:33
Bez nadpisu
ježíš, a to samo od sebe? :roll:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
11. 3. 2007 22:46
Re: Re:
m4lcolm: jj, jak píše Tommy. Objevily se dost náhle, byly tam asi tak tři, když jsem auto v létě voskoval. A teď, myslim že v lednu, když jsem auto znova voskoval, jsem si jich všiml a bylo jich tam. Je divné že jsou jenom na levé straně auta (pruh nad světlem a blatník u světla), kde bývá podle mě čisto, navíc se hodně jezdí po silnicích I. třídy, pravá strana ok. Asi jsme to od někoho nachytali, nebo že by špatný lak???

Jestli chceš tak ti pošlu fotky ;-)
neregistrovaný "m4lcolm"
11. 3. 2007 22:57
Bez nadpisu
Fotky pošli, poučím se. Každopádně žádné sranda, aby to neskončilo přestříkáváním části auta, což je drahá sranda.. :roll:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
11. 3. 2007 23:31
Re: Re:
Tak ti letí SZ ;-)
12. 3. 2007 06:43
Bez nadpisu
Ona ta tužka je na nějakých 25-30 umytí,pak se to musí dělat znovu :(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
12. 3. 2007 19:35
Re: Re:
Tommy: mi máme nějakou lakovou tužku, která se rozhodně nemusí obnovovat ;-) A tou to chceme také zalakovat a koupí se prakticky všude (servisy, autodoplňky...), hlavně si zjisti číslo tvé barvy a podlé té to kup ;-)

Jinak čím víc se na to dívám, tak tím víc si myslim, že asi opravdu nemá cenu s tím jezdit do servisu, jako to hned říkal táta. Asi jsme někde někoho chytili a "krapet" se to vytlouklo... Ale myslel jsem si, že dnešní laky už něco vydržej :(
neregistrovaný "kupi"
12. 3. 2007 16:16
Bez nadpisu
hele kdyz uz sme skoncili tady, nevite kde se da sehnat nejaka bila rtenka na auto? totiz ja mam dost voprejskany zpetny zrcatka (uplne na plech) a docale mi to tam taha voci a chtel bych se toho zvavit, je to klasicka skodovacka bila barva
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
12. 3. 2007 17:39
Bez nadpisu
Třeba v každém servisu Škoda. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
20. 3. 2007 18:06
konfig
Tak už je na škodováckým konfigurátoru...........................… >:D >:D >:D .
Rozbalit vlákno
0
20. 3. 2007 19:28
Bez nadpisu
jj,včera jsem si ji zkoušel navolit :)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 3. 2007 21:12
Re: Re:
Taky už jsem zkoušel a nejdražší mi vyšla 653 500 Kč :-)

A potom jsem zkusil sestavit verzi podobnou mojí fabce (ambiente + kola Sprint + Symphony), vybral jsem 1.4 63 ambiente a dovybavil. Cena mi vyšla 342 400 Kč, moje 1.4 74 390 900 Kč - 15 000 Kč = 375 900 Kč za hatchback, ale ten se už nevyrábí...

U 1.6 jsem to nezkoušel.
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 3. 2007 21:47
Bez nadpisu
Já se dostal s přijatelným motorem 1,6 ve verzi Sport na cca 430 tisíc, ale moc výbavy jsem do toho nedal.. :?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
22. 3. 2007 23:01
Re: Re:
m4lcolm: no jsem zvědavej kolik se prodá 1.6, všichni po ní volali... >:D

Jsem zvědavej jestli se bude lépe prodávat než 1.4/74, moc tomu nevěřím, příplatek 25 000 Kč oproti 1.4 a je to přeci jenom auto na okresky a do města.

Asi jako rozdíl mezi Ambiente a Sport - 40 000 Kč :shock:

A kupovat si 1.6 ve verzi classic, to raději 1.4 + výbavu.

No, nebude to mít 1.6 lehké, jako to neměla lehké 1.4/74...
neregistrovaný "český Honza"
21. 3. 2007 21:56
Bez nadpisu
Zdravím Vás.

Konfigurátor jsem zkoušel taky, ale dnes jsem se pořádně podíval na novou Fabii a kousek se v ní projel.

Domů jsem šel hodně zklamaný, to už není ta první fabie, kterou do soboty jezdím. Je to podle mého názoru krok zpět.

Když jsem si ustavil sedadlo jak jsem zvyklý, nemohl jsem ani otevřít dveře, ramenem jsem narazil do sloupku.

Šokovaly mě ty gumy kolem oken, vypadá to hůř než u nějakého starého korejce.

Dobře, že jsem se rozhodl na ni nečekat a půjdu si pro Grande Punto.

Přestože jsem byl vždy zarytý "škodovák", dnes už vím, že jsem udělal dobrý krok.

Ostatním majitelům Fabií ale přesto přeji hodně kilometrů bez nehod...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
22. 3. 2007 22:48
Re: Re:
Tak nám to všechno utíká k fiatu... :-(8-s >:D Který ale poslední dobou začíná oslovovat hodně i mě :-)

Hlavně aby škodovka nepropouštěla a nepřestěhovala výrobu na východ...
23. 3. 2007 09:08
Bez nadpisu
u nás bude 1.6 prodejná jen málo,to je pravda,ale vcelku nesouhlasím s tím,že by to bylo jen auto do města,s tou 1.6 to bude i pohodlný auto na delší dálniční trasy stejně jako I :-)

Osobně se mi nová fabka líbí,ikdyž čekal jsem víc,ale poslední dobou jsem si moc zvykl,že škoda má jedny z nejlepších aut v segmentu :roll:

Je to jako když felicia nahradila favorit a těším se na fabii III,ta už bude zase přelomová ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 15:06
Re: Re:
Neříkám, že by dálnici nezvládala, ale primárně je to určené do města a okresky, tomu odpovídají motory a odstupňování převodovky. Nebudeme si přece namlouvat, že je to na dálnici jako stvořené a 60 - 80 tkm zvládne jako nic...

Kdo ví jaká bude FIII, nad tím vůbec nepřemýšlím, ještě jsem neviděl ani dvojku...
neregistrovaný "m4lcolm"
23. 3. 2007 16:00
Bez nadpisu
Podle mě to s 1,6 půjde na odbyt o něco lépe (v procentech, o absolutních prodejích nové Fabie si zatím nejsem jistý). Jinak souhlasím s one-z, na dálnici je lepší něco většího, kvůli stabilitě a délce převodů.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 16:22
Re: Re:
Je to možné, když jí (1.6) testovali, tak z ní byli hodně zklamaní, ale na závěr napsali že je podle nich lepší než 1.4/74 a 2.0, takže by se možná mohla prodávat lépe...

Ale ono na druhou stranu je na tom dobře i ta 1.4, která je o něco horší než 1.4/74, takže lidem může potom připadat zbytečné kupovat tu 1.6...

Já v tuhle chvíli vůbec nevim jaký motor bych si vybral, ale za nástupce stokoňovky spíše považuji tu 1.4. Ono totiž jsou teď všechny motory v té mezeře u starých motorů, takže se špatně odhaduje kdo koho nahradil... :)
neregistrovaný "m4lcolm"
23. 3. 2007 16:28
Bez nadpisu
Podle mě by ta 1,4 mohla Fabce slušet, přeci jen potáhne lineárněji než Tvoje 74kw, i když vrchol by mohl být lepší. Ale popravdě nemůže, už kvůli relativně málo koníkům šestnáctistovky, která podle mě obsáhne prodeje nejsilnější 1,4 i dvoulitru. Přesně to jsem měl na mysli.
Rozbalit vlákno
13
23. 3. 2007 17:18
Re: Re:
Dneska jsem vyzkoušel fabii II ve výbavě Ambiente a s motorem 1.2 12V 51 kW.

Takže dojmy: vzhled mě překvapil, a to pozitivně, auto není ani trochu fotogenické, ale například v černé metalíze na 15'' kolech je docela pohledné, odbourává se tím i trochu kontrast výška vs. šířka. Jakkoliv je uzší než předchůdkyně, vevnitř je podlě mě větší a nevyvolává pocit klaustrofobie.

Šíleně masivní palubka mi ale docela vadí, navíc zpracování mi nepřišlo až tak precizní a dokonce si troufám tvrdit, že materiály byly lepší ve Fiatu Grande Punto s výbavou dynamic. Sedadla poměrně tvrdá, ale docela slušná, v GP podle mě jsou o něco lepší. Protože mám jen 176 cm, místa na nohy jsem měl dost, i když volant by mohl jít posunout ještě o něco výše, sedadlo jsem na výšku nestavil, bylo podle mě v horní poloze, což mi vyhovovalo. Výš bych ho ani dát nemohl, to už bych nestrčil nohy pod volant.

Ve výbavě chybí teploměr chladicí kapaliny a palivoměr je digitální, to mi moc nevyhovuje. Naopak posilovač řízení je účinný po městě akorát. Podvozek je tvrdý, filtruje obstojně menší výtluky a běžně usazené kanály, plasty u nového auta nedrčí.

Kabina je solidně odhlučněná. Motor 51 kW je dostatečný, na pětku v 90 km/h točí cca 2 900 otáček a uvnitř je poměrně ticho, to chválím. Zvenku se naopak zdál slyšet nad sympatickou úroveň. Akcelerace není nejhorší. Bohužel nelze jezdit na pětku po městě předpisově, pod 60 km/h se musí na čtyřku, jinak se to motoru nelíbí. Řazení dobré, ale čekal jsem o něco kratší dráhy.

Kufr je na velikost auta akorát. Celkově ve mě fabia vyvolala příjemné překvapení, pokud jde o auto jako takové. Co ho podlě mě bude handicapovat (u nás možná měně než jinde, ale částečně určitě taky), je cena. Fiat Grande Punto v obdobné výbavě (de facto lepší) v 5D vychází oproti testovanému vozu o 35 - 40 000 levněji. Ty 3 kW výkonu navíc to nezachrání.
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 17:31
Re: Re:
fleet: pěkná recenze ;-)
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 17:46
Re: Re:
fleet: co se ti bez černých slouků líbí??? FII má černé sloupky, kromě C sloupku.
23. 3. 2007 17:54
Re: Re:
To je tak, když máš otevřené dvě okna najednou, to mělo být ke GP... :?
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 19:29
Re: Re:
fleet: >:D
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 19:39
Re: Re:
Mám rád rafičky, ale u těchto menších přesto velmi důležitých údajů bych to klidně překousl, že jsou digitálně zobrazované (fiesta to má v otáčkoměru, oba dva). Ale co mi vadí daleko více, je chybějící teploměr :x U benzina to až tolik nevadí, ale u diesela je to horší. On sice začne topit po nějakých 5 km, ale skutečně ohřátý je kolem 15 - 20 km...
23. 3. 2007 21:03
Re: Re:
No ptal jsem se prodejce a prý se ta fabia zahřeje za cca 4 km. Já teda v puntu teploměr nemám, protože je v nejnižší výbavě, takže nějak žiju bez toho. Ale doufám, že má i fabia aspoň kontrolku přehřátí jako ten fiat (i když jsem ji nikdy svítit neviděl, tak doufám, že funguje :)), neb úplně "naslepo" v tomhle ohledu bych teda jezdit nechtěl. :?
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 21:15
Re: Re:
fleet: to je právě ten problém, ono záleží jaké 4 km. Stačí jen mírné klesání, nemusíš ho ani třeba poznat a motor se ohřívá daleko déle než když se jede naopak... A jak jsem už psal, u diesela je to všechno ještě pomalejší. Ten teploměr tam být určitě mohl, to jako kdyby nebyl ukazatel paliva, ale jenom kontrolka. Navíc při přehřívání to můžeš podchytit dříve...

Jinak jestli jsem koukal dobře, tak když si za 4 000 koupíš maxidot, tak by se měli ukazatele paliva a teploty přesunout do velkých budíků.
23. 3. 2007 21:26
Re: Re:
one-z: Však proto bych šel do fiata, tam nejenže je teploměr, ale je k němu i rafička... ;-) >:D
neregistrovaný "Jolly"
27. 3. 2007 10:29
Re: Re:
Ale co mi vadí daleko více, je chybějící teploměr U benzina to až tolik nevadí, ale u diesela je to horší. On sice začne topit po nějakých 5 km, ale skutečně ohřátý je kolem 15 - 20 km...

Zjevně nemáte praktickou zkušenost...... po těch 5 km ukazuje ručička teploměru tu devadesátku, čili prakticky přidaná hodnota té ručičky je nula vyjma nějakého placebo efektu - * ta ručka ovšem stejně nazabrání v tom, aby dal autu plnou nakládačku zastudena a brzy se třeba rozloučil s turbem.

A pokud to někde má TEORETICKY vadit, tak spíš u benzína - tam je totiž daleko větší ztrátové teplo a s tím spojené riziko přehřívání než u tédéíčka, kde navíc tu teplotu pomáhá vyhnat nahoru a stabilizovat i přídavný termistor.
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 17:33
Re: Re:
m4lcolm: jo takhle si to myslel, tak to asi jo...
23. 3. 2007 17:34
Re: Re:
No možná jsem divný, ale mi se to bez těch černých sloupků líbí... :roll:
23. 3. 2007 18:07
Bez nadpisu
Jak jsi mohl jet v ambiente a mít přitom digitální palivoměr???Od ambiente jsou klasické ručičkové,ne???? :shock:

Já už se na ni také chystám,nejspíše za dva týdny,až se mi zahojí noha,včera jsem si dost ošklivě narazil palec a dva týdny nemůžu ani řídit :'-(:'-(:'-(
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2007 18:27
Re: Re:
Ne, nejsou. Mezi otáčkoměrem a rychloměrem je takový displej odhadem 4x6 cm, který mi osobně nepřijde moc přehledný, na jeho levé straně je sloupec ukazující, kolik zbývá paliva. Zrovna jsem se ještě s prodejcem při jízdě bavil, že ani mu to nejde do hlavy, protože absence ukazatele teploty chladicí soustavy a klasického palivoměru dost možná odradí "sportovněji" založené řidiče. Jestli si myslíš, že do auta v celkové ceně 349 800 Kč ten palivoměr normální dát mohli, já si to myslím taky. Ale není tam. 8-s A jinak přeju brzké uzdravení nohy a abys neměl absťák po řízení. ;-)
23. 3. 2007 18:45
Bez nadpisu
Dík >:D

Jinak jsem myslel že je to stejné jako u Roomsteru,kde je analogový palivoměr a ukazatel teploty chladící kapaliny od výbavy Style :shock:
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2007 19:42
Bez nadpisu
Tak som si nakonfiguroval "moju" Fabiu. Vysla ma na 515000.-Kc. 1.4 TDI 59kw (bez filtra pevnych castic) Sport s nejakou tou priplatkovou vybavou. Uf, takto virtualne som nejaky moc narocny. :D
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2007 19:50
Bez nadpisu
:lol: >:D >:D

a ve skutečnosti by to byl classic 1.2HTP >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 20:03
Re: Re:
Přesně, ono se to nezdá, ale člověk zaškrtává blbosti za 500, 700, 2 500, 1000 atd. a ono to naskáče >:D

Jinak proč všichni konfigurují výbavu Sport, já když jsem viděl příplatek oproti ambiente 40 000 Kč, tak i kdyby to bylo výhodnější koupit sport, tak bych to asi stejně nebral...

Si teď jdu zkusit nakonfigurovat fabku co by se mi líbila, předtím jsem jenom zkoušel srovnat to s tou mojí, mě překvapilo co všechno už není v ambiente, hlavně teda blbosti, třeba takový zapalovač cigaret... Šetří na všem :?
23. 3. 2007 20:07
Bez nadpisu
no jasně,že šetří :'-(

Jinak ta moje by vyšla asi na 320000kč :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
23. 3. 2007 20:07
Bez nadpisu
Právě proto jsem byla tak nadšen, že v mém voze jsou všechny potřebné blbosti za 500, 700, 2 500, 1000, 5000 v základu. Jen mi vadilo, že jsou v základu i lišty lakované v barvě vozu, radši bych černé :D
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2007 20:12
Bez nadpisu
Ty detailisto >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
23. 3. 2007 20:16
Bez nadpisu
:)

Když mi při předávání auta podával prodejce klíče s DO k centrálu, o kterých nebylo v katalogu ani slovo, opravdu jsem čuměl jak porodní bába do turbíny... >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 20:19
Re: Re:
m4lcolm >:D
23. 3. 2007 20:21
Bez nadpisu
:lol:

Už stačilo,nebo taky přejdu k fiatu >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 20:52
Re: Re:
Tak jsem se dostal u 1.4 ambiente, žluté na 392 600 Kč:

Alternátor 90A (0 Kč)

ASR (včetně ABS + MSR + Dual Rate) (3 000 Kč)

Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíče) (4 000 Kč)

Další 4 reproduktory vzadu (2 000 Kč)

Halogenové projektorové světlomety s natáčením + mlhové světl. s Corner-funkcí (8 500 Kč)

Hlavové airbagy + boční airbagy vpředu (7 000 Kč)

Klimatizace s poloautomatickou regulací + kombifiltr (20 000 Kč)

Kola ANTARES z lehké slitiny 6J x 15" - 4ks (12 000 Kč)

Kuřácký paket (popelník + zapalovač) (500 Kč)

Paket Overhead II (500 Kč)

Rádio Beat (1 DIN) + audiozdířka (4 500 Kč)

Zásuvka pod pravým sedadlem (500 Kč)
23. 3. 2007 21:25
Re: Re:
TommyEngelo: Já Ti to říkám... ;-) >:D Na fóru GP jsem Ti vypsal ty údaje o prostoru. Když k tomu přidáš, že GP koupíš za 285 tisíc i s klimou, tak já fakt nevím, nad čím přemýšlíš... >:D
23. 3. 2007 21:08
Bez nadpisu
Taky bych volil žlutou >:D

Auto vypadá dobře a je o tři tisíce levnější

ale zvolil bych 1.2HTP/51kw,a nepotřeboval bych ty sklopný klíčky,zadní repro,kuřácký paket,litá kola,pak by cena byla příjemnější ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 21:23
Re: Re:
Tommy:

- sklopný klíček je dálkáč, který nám docela chybí (rozmazlení z fiesty >:D )

- zadní repro jsme slyšeli hrát a ten zvuk byl sytější, hezčí, za 2 000 no nekup to :-)

- kuřácký paket, do zapalovače můžeš píchnout GPS, ledničku (ale ta spíše bude v kufru), za pět set dobrý ;-)

- litá kola jsme dali aby auto trochu vypadalo, bez nich je to nic moc

- 1.2/51 má trochu vibrace, hnusný zvuk, který je uvnitř více slyšet než v 16V (zase rozmazlenost >:D )

jj, žlutá je moc pěkná :)
23. 3. 2007 21:23
Bez nadpisu
Já myslím taky,že to nějak půjde,když to má Roomster,tak proč ne fábia???? :?
Rozbalit vlákno
0
23. 3. 2007 21:35
Bez nadpisu
No jo,ta rozmazlenost >:D

Já žiju pořád ve staré době,kdy jsem měl "holou" felicii >:D
Rozbalit vlákno
2
23. 3. 2007 21:37
Re: Re:
TommyEngelo: Ale i v té felicii byl teploměr a palivoměr s rafičkama... >:D To je stejně strašně "logické", že abych měl rafičky, musím si koupit displej, že? >:D
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 21:46
Re: Re:
Tak my jsme měli ještě před rokem favorita, ale s ním se jezdilo asi ještě méně než teď s fabkou (zlatý favorit, s ním se mi pěkně jezdilo :-) )

Tak ten maxidot je asi dobrý, zatím jsem neslyšel žádnou zápornou reakci, ale ty ukazatele mohli dát do těch budíků hned. Takhle musí vyrábět několik verzí budíků, to samé u el. oken a toho plastu okolo, také několik verzí a takhle bychom mohli pokračovat... Jednou jsem slyšel názor, že právě tahle velká variabilita výbavy stojí docela dost peněz, tak nevim. Je pravda, že korejci, japonci vyrábějí většinou jednu verzi, kde se skoro nic nepřiplácí...
23. 3. 2007 21:41
Bez nadpisu
A za příplatek displej zapojit >:D
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2007 21:50
Bez nadpisu
Asi máš pravdu,nevím o co jim jde 8-s

Asi aby se mohli jednotliví zákazníci odlišovat..... :roll:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
23. 3. 2007 21:58
Bez nadpisu
Když v autě není kuřácký paket, neznamená to, že tam není zásuvka, ale že tam není zapalovač a popelník. Místo zapalovače je vytahovací záslepka a místo popelníku přihrádka. 8)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
23. 3. 2007 22:01
Re: Re:
Peet: tak to jo, ale stejně za 500 se to může hodit, bez toho to kuřákovi asi blbě prodáš :)
23. 3. 2007 22:02
Bez nadpisu
no já mám nekuřácký paket i v oktávce >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
23. 3. 2007 22:19
Bez nadpisu
Já bych se na kuřáky vykašlal, já po nich auto taky nechci. >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pilotpilot
27. 3. 2007 09:23
Re: Re:
Když nekouříš - nekašleš.
neregistrovaný "Jolly"
27. 3. 2007 10:08
Bez nadpisu
Bohužel nelze jezdit na pětku po městě předpisově, pod 60 km/h se musí na čtyřku,

No nemůžu si pomoct, ale mydlit cokoliv v 60 na pětku - to tedy musí bejt pěkné řidičské prase.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - sparrow1
3. 4. 2007 10:47
Re: Re:Pro Jolly
Jezdit na V po městě přece není problém mám 1,6 a na pětku jede v poho i padesát a že bych byl prase mě nepřijde a kdysi jsem četl nějakou recenzi Porsche s šestikvaltem a psali že není problém jezdit se šestkou i po městě.Mě osobně se teda motor nijak nedusí a normálně přidává 8)
neregistrovaný "one-z"
3. 4. 2007 19:44
Re: Re:Pro Jolly
m4lcolm, Ferin a Jolly: to mě taky napadlo, ale říkal jsem si, že kvalitu hlídají už trochu vyškolenější lidi, třeba z německa... :-) Ale valně na tom není ani audi, kousíček před seatem, holt všechny statistiky se musejí brát s rezervou.

Jinak možná alfy dostávají trochu více zabrat než fiat, ale když si někdo koupí 156, nebo teď 159, ale ta tam určitě ještě není zahrnuta, tak bude muset zcela určitě odvádět stejnou práci jako trojka od BMW... A deset 10% mi přijde už docela dost... 8-s Měl by si to fiat víc hlídat :D
3. 4. 2007 22:15
Re: Re:Pro Jolly
one-z: Jenže fiaty a alfy nejsou narozdíl od koncernových aut "identické", čili ten prostor pro kvalitativní rozdíly tu je větší. Souhlasím s tím, že by na ně mělo vedení tlačit a Alfa by si měla možná víc hlídat i dodavatele.
27. 3. 2007 10:21
Bez nadpisu
To myslím trošku přeháníš 8-s

Kvůli tomu že se někdo snaží ušetřit nějakou tu korunu,tak je prase??? :roll:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Jolly"
27. 3. 2007 10:33
Re: Re:
Kvůli tomu že se někdo snaží ušetřit nějakou tu korunu,tak je prase???

Tím ale nic neušetří a auto spíš poškozuje.
29. 3. 2007 11:18
Re: Re:
Jolly: Můžeš mi vysvětlit, proč bych nemohl jezdit se 40kW motorem v 900 kg těžkém autě na pětku 50 po rovině? Co je na tom prasáckého? Díky. Myslím, že bych si všimnul, kdyby se to tomu autu nelíbilo. :roll:
neregistrovaný "Jolly"
30. 3. 2007 10:30
Re: Re:
Můžeš mi vysvětlit, proč bych nemohl jezdit se 40kW motorem v 900 kg těžkém autě na pětku 50 po rovině? Co je na tom prasáckého?

1) Nic neušetříte. Protože tzv. specifická spotřeba u benzínů je při takovémhle režimu malých otáček paradoxně vyšší než ve středních otáčkách, dvojnásob to platí při částečně otevřené škrticí klapce (což je přesně případ mydlení to v pětce na 50 a málo plynu).

2) Při běhu motoru s menším počtem válců (3 a 4) v takhle malých otáčkách vznikají nerovnoměrnosti v jejich běhu, které se přenáší dál do hnacího ústrojí - viz. ty mnou zmiňovaní řidičí Žigulů, kde "to" tj. vibrace odnesla ta nejslabší část -kardan. I oni meli pocit, že to autu nevadí (tedy dokud se nazačala nápadně zvětšovat odezva auta na přidání plynu a vzadu to nezačalo lehoučce cvakat). U Fabie se asi při běžném km proběhu nic zásadního nestane, ale udělat tohle turbodýzlu s dvouhmotovým setrvačníkem, tak ten setrvačník spolehlivě odděláte.

Je to prostě podrl mě nesmyslné šetřínkovství. Stejné jako třeba nešlapat na brzdy - znám pána, co mu brzdové destičky vydržely 120 000 km, jenže pak měnil úplně všechno, protože se kousl písek, destička,zahřívala a zkroutila kotouč a to vše dohromady vedlo i výměně pístků i třemenů. Takžeseice ušetřil set kč za destičky (spotřební materiál) a platíl tisíce.
neregistrovaný "m4lcolm"
27. 3. 2007 10:30
Bez nadpisu
Musím s ním tak trochu souhlasit, třeba u mě je 60 kmh na pětku cca 1750 otáček - to je ještě zvýšený volnoběh a trápení motoru (i když ten nijak neprotestuje). Ve 2000 podřazuju, podle počítače při těch rychlostech (kolem 60) rozdíl ve spotřebě na 4. a 5. rychlostní stupeň není, na podtočenou pětku musí jít do motoru zbytečně hustá směs benzínu.
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2007 10:41
Bez nadpisu
já jedu jednou na spotřebu,občas auto vytočím,chceš říct,že to kazím?? :?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jolly"
27. 3. 2007 11:14
Re: Re:
já jedu jednou na spotřebu,občas auto vytočím,chceš říct,že to kazím

NE. Akorát že jízda na spotřebu nerovná se dlouhodobé mydlení motoru někde poblíž volnoběhu. Tam ve městě patří 4ka.
neregistrovaný "m4lcolm"
27. 3. 2007 10:45
Bez nadpisu
Tommy máš jistě palubní počítač, mrkni chvíli na spotřebu - uvidíš, že v 60 kmh bude na oba kvalty podobná. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
27. 3. 2007 14:36
Bez nadpisu
Na novinky.cz je docela pěkný test nové Fabie. Vcelku pozitivní, ale na dálnici ve 130 naměřili spotřebu 8 litrů na 100 km, což je dost i na provedení s klimatizací. Už se těším, až tu zase budou odborníci vykřikovat, že jezdí po dálnici za šest. >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jolly"
27. 3. 2007 15:18
Bez nadpisu
ale na dálnici ve 130 naměřili spotřebu 8 litrů na 100 km,

Kdysi jsem se zabýval výpočty i měřením spotřeby u dopravních prostředků a takovýhle test bych i s velkou dávkou tolerance označil spíš za tragedii novinařiny.

Fakt nechápu, jaký má smysl měřit spotřebu na skoro syrovém autě -jakémkoliv, tady o novou Fabii vůbec nejde. A to ještě tak, že někdo kouká na PP o odečítá nějaká okamžitá hausnumera (daná do značné míry krokem integrace >:D a zkreslená okamžitým sklonem, větrem ap.) v nějaké rychlosti, kterou mu zrovna (nepřesně) ukazuje tachometr.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
27. 3. 2007 16:49
Bez nadpisu
Nic o odečítání okamžitých hausnumer z pal. počítače se tam nepíše, jen že jim vylítla na dálnici spotřeba k 8 litrům. Takže bych spíš hádal, že tam čteš něco co tam není. Ostatně auto s předchozí verzí toho motoru jsem vlastnil a docela to odpovídá.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "NiceOne"
30. 3. 2007 16:45
Re: Re:
Nic o odečítání okamžitých hausnumer z pal. počítače se tam nepíše, jen že jim vylítla na dálnici spotřeba k 8 litrům. Takže bych spíš hádal, že tam čteš něco co tam není. Ostatně auto s předchozí verzí toho motoru jsem vlastnil a docela to odpovídá.

Jak vylitla na dalnici? Me vyleti ve meste klidne k 15litrum a kdybych rekl ze to ma ve meste 15litru, tak bych kecal protoze to neni pravda.

Nejobjektivnejsi hodnota spotreby je ta, kterou udava vyrobce. Vsechno ostatni je silne zavisle na ridici a terenu.
neregistrovaný "Jenyk1"
30. 3. 2007 16:59
Re: Re:
"Nejobjektivnejsi hodnota spotreby je ta, kterou udava vyrobce." To je podle mne spíše fťyp. Mně se to tedy nikdy ani náhodou nepodařilo.
neregistrovaný "NiceOne"
30. 3. 2007 17:11
Re: Re:
"Nejobjektivnejsi hodnota spotreby je ta, kterou udava vyrobce." To je podle mne spíše fťyp. Mně se to tedy nikdy ani náhodou nepodařilo.

No vsak rikam. ....je to o ridici. :)

...ja jezdim pod tou kterou uvadi vyrobce, ale verim ze bych pod ni jezdil i u jinych aut.
neregistrovaný "Jolly"
30. 3. 2007 17:23
Re: Re:
Nejobjektivnejsi hodnota spotreby je ta, kterou udava vyrobce." To je podle mne spíše fťyp. Mně se to tedy nikdy ani náhodou nepodařilo.

Jde spíš o nepřesné vyjádření - ona je objektivnější v tom smyslu, že za daných definovaných podmínek se dají porovnat různá auta.

Jinak mě se to dařilo asi vždycky. Je nabíledni, že se to třeba nebude dařit automoto redaktorům -tady by bylo bláhové čekat, že zrovna ti jezdí podle učebnic ekonomické jízdy. To ani dost dobře nejde. Čili odtud plyne moje skepse k různým naměřeným redaktorským spotřebám.
neregistrovaný "Jolly"
27. 3. 2007 17:32
Bez nadpisu
odečítání okamžitých hausnumer z pal. počítače se tam nepíše, jen že jim vylítla na dálnici spotřeba k 8 litrům.

No a jak to změřili ?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
27. 3. 2007 17:52
Bez nadpisu
Počítám, že stejně, jako měří ostatní úseky - hezky odečtou trip B z palubního počítače. Pochybuji, že na to někdo z motonovinářů v ČR jde jinak. Teď jde ještě o to, jak přesný je palubní počítač u FII, ze staré mám tu zkušenost, že si vždy pár deci ubral. Takže hádám jeli úsek po dálnici, na začátku to vynulovali a na konci odečetli. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jolly"
27. 3. 2007 18:13
Bez nadpisu
hezky odečtou trip B

Jo, to je druhá a asi přesnější možnost- to mě nenapadlo. Já ani tak nerozporuju těch necelých 8 litrů - to mi to přijde jako celkem logická hodnota pokud domyslíme, že jde malobjemový benzínový motor +zapnutou klimu, údaj o 6 litrech je samozřejmě nesmysl, když kombinovaná je 5,9.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "one-z"
27. 3. 2007 18:54
Re: Re:
Jolly: HTP 47 kw točí na pětku při 60 km/h přibližně 2000 ot/min, řekl bych že tady to bude velmi podobně zpřevodované, takže pro jízdu na rovině, ale spíše z kopečka to bohatě stačí...

Na to přehřátí jsem úplně zapomněl, to souhlasim u benzina je větší riziko... Ale nevim kde jsi vzal 5 km :-O Možná v létě, když je horko. Doma sice nemáme TDI, ale skutečně ohřáté je to kolem 10-15 km...

Já myslim, že se shodnem, že by to tam být mělo...
neregistrovaný "Jolly"
28. 3. 2007 18:13
Re: Re:
Ale nevim kde jsi vzal 5 km

Ta ručička ukazuje 90 stupňů zhruba po 5 kilometech - z vlastní zkušenosti za počasí jako bylo tento týden brzo ráno a nikoliv z jednoho ks a modelu auta. Naplno to topí tak po 8-10.
neregistrovaný "one-z"
28. 3. 2007 18:49
Re: Re:
Tak to nevim proč connect TDDI se dostane na 90 stupňů nejdříve kolem těch 10 km, ale je pravda, že stačí tomu trochu víc šlapat a ohřeje se jak píšeš kolem těch 5 km, ale co na to říká motor... :?
neregistrovaný "m4lcolm"
28. 3. 2007 19:12
Bez nadpisu
Tak pánové, dnes jsem viděl poprvé v provozu běžnou Fabii 1,2 v základní výbavě a na plecháčích. Zejména zezadu to není ono, ale z boku to na plecháčích není o moc lepší. :?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
28. 3. 2007 19:28
Re: Re:
Tak pánové, dnes jsem viděl poprvé v provozu běžnou Fabii 1,2 v základní výbavě a na plecháčích. Zejména zezadu to není ono, ale z boku to na plecháčích není o moc lepší.

A co teprve zvrchu, to je vylozena katastrofa :D
neregistrovaný "m4lcolm"
28. 3. 2007 19:52
Bez nadpisu
Zvrchu je mi to ukradené, to je jediná strana, ze které se na novou Fabii nebudu muset koukat... >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
29. 3. 2007 11:22
Re: Re:
No já bydlím v paneláku, takže na ni asi budu koukat i z vrchu, čili chápu... >:D
29. 3. 2007 16:42
Bez nadpisu
Samozřejmě že na 50 to na pětku netrápím,ikdyž to auto zvládá,tak ve městě jezdím na 4 ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jolly"
30. 3. 2007 10:15
Bez nadpisu
je pravda, že stačí tomu trochu víc šlapat a ohřeje se jak píšeš kolem těch 5 km, ale co na to říká motor...

Neříká nic a nikdo na něj trochu víc nešlape. Normálně nastartuju, chvilku počkám (aby si třeba turbo natáhlo dost oleje) a pak ho zahřívám jaxe má - normální jízdou. Bez nějakého zběsilého vytáčení a honění - co je mimochodem stejná chujovina, jako to nechat dlouhé minuty na volnoběh.

A neříkám že motor je 100 %ohřátý, ale že ručička teploměru ukazuje po těch 5 km 90 stupňů (U n různých aut). A tudíž že starost o existenci nějaké ručičky je trošku bezpředmětná.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "one-z"
30. 3. 2007 19:36
Re: Re:
Jolly: asi bych to dál neřešil, náš connect se do kolmé polohy (chybí stupnice) defenzivní jízdou po 5 km nedostane ani náhodou. Benzin jo, ale diesel... 8-s

Ale už to řešit nebudem, ať nejsme OT :)
neregistrovaný "one-z"
30. 3. 2007 19:37
Re: Re:
Zejtra se na ní asi jedeme podívat... :)
neregistrovaný "m4lcolm"
30. 3. 2007 15:17
Bez nadpisu
Dovolím si vrátit se k tématu - už jsem v nové Fabce seděl a pořádně si ji prohlédl u místního dealera. Byla to 1,2 HTP 6V ve výbavě minimálně ambiente (neměla díry před spolujezdcem). Zepředu vypadá dobře, zboku na elektronech taky, jenom mi to něco připomíná... Zezadu bída, ale to už jsem psal. Vevnitř vypadá na pohled lépe design přístrojové desky, ale působila na mě lacinným dojmem (materály, trošku nelícovala), "šířka" vozu mi přišla stejná a víc místa nad hlavou je mi ukradené. Bohužel mě nenapadlo zkusit si sednout "za sebe", takže dojem ze zadních sedaček nemám:) Kufr rozhodně větší, ale se stejnou slabinou - vybrání okolo blatníku jsou stále nepoužitelná.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "george007"
30. 3. 2007 17:47
Bez nadpisu
Tak u nás máme nového dealera škodovky, tak jsem neodolal a šel si prohlédnout novou fábku. Jako předváděčku tam měli tu verzi s dírou v palubce s pár doplňky navíc a základním motorem za 280000. Takže postřehy.

Cena: prostě Škoda

Design: auto zvenku vypadá celkem robustně, takže se čtrnáctkama plecháčema vypadá jako junior se třináckama, u předchozí generace byla zrcátka malá, teď jsou přímo sloní, a-slopky ala swift se mi nelíbí, z auta se stal krabicoid

Interiér: tady u už byl dojem o poznání lepší, palíbně deska se mi moc líbí, sedadla jsou jako ve většině malých aut krátká, prostornost auta velmi dobrá na výšku, dobrá podélně, mizerná na šířku, celkově dojem pozitivní

Motor: základní htp motor je hlučný, docela jedlík, vozidlo mělo pc a ve městě spotřeba 8l a to je moc, honda jazz žere ve městě 5l, výkon motoru je do města dostatečný, mimo město s otazníkem

Celkový dojem: auto slušné, žádný zázrak, kdo si koupí, neprohloupí, já bych si to nekoupil
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
30. 3. 2007 17:55
Re: Re:
honda jazz žere ve městě 5l

Leda ve snu. >:D Klidne se preptej majitelu. [odkaz]
neregistrovaný "george007"
30. 3. 2007 18:18
Bez nadpisu
tak dobře, ale žere určitě míň než hatatitla power
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
30. 3. 2007 18:45
Re: Re:
tak dobře, ale žere určitě míň než hatatitla power

To ti nepovim, ja s tim autem nemam zkusenosti. Ty jo?

Vyrobce nam udava 7,8 u Skodovky (takze jsi jezdil skoro za tovarni spotrebu).

....a Honda 6,8 ...ale 5 to asi urcite nebude :roll:
neregistrovaný "george007"
30. 3. 2007 19:57
Bez nadpisu
Jo, mám s hondou zkušenosti, jazze má ségra a nemůže si ho vynáchválit. Rekord ve spotřebě má 4,4 litru mimo město a 5,3 ve městě. Autem jezdí sama a spíše defenzivně. Má tu jedna dvojku. To auto má spotřebu o které si všechny škody, fordy, renaulty, atd. mohou nechat jenom zdát. Moje Fiesta je taky docela jedlík, mám kombinovanou spotřebu kolem sedmi litrů, ale jezdím docela agresivně ( neříkám dynamicky, na to Fordí 1.3 prostě nemá ). Zkrátka Honda má spotřebu úplně někde jinde.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
30. 3. 2007 20:18
Re: Re:
5,3 ve městě

V jakem meste?
neregistrovaný "m4lcolm"
30. 3. 2007 20:14
Bez nadpisu
@one-z

Nekoukej na ní zezadu, ať si nezkazíš dojem. BTW Jeden Beta-tester v ulici už ji má. >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "george007"
30. 3. 2007 20:45
Bez nadpisu
In London, ale už se o tom bavit nebudu, protože tomu stejně neuvěříš. Ber to prostě jako fakt, že honda mojí ségry žere prostě jen 5,3l ve městě. Přeji ti, aby si se svým HTP k této spotřebě přiblížil. A neber to tak, že si myslím, že HTP je špatný motor, mě se s tím motorem jelo dobře.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "NiceOne"
30. 3. 2007 21:54
Re: Re:
In London, ale už se o tom bavit nebudu, protože tomu stejně neuvěříš. Ber to prostě jako fakt, že honda mojí ségry žere prostě jen 5,3l ve městě. Přeji ti, aby si se svým HTP k této spotřebě přiblížil. A neber to tak, že si myslím, že HTP je špatný motor, mě se s tím motorem jelo dobře.

Pred chvili jsi rikal, ze ma 5.3 jako rekord ve meste. Takze to asi normalne tolik nezere, ze? :)

...ja mam dlouhodobej prumer 5,4 a spotreba me opravdu netrapi. Rekord 4,7 mimo mesto, prujezd nekolika vesnicemi, 1/5 dalnice 120km/h + kousek Brno, takze tak ;)
neregistrovaný "Jolly"
2. 4. 2007 11:15
Re: Re:
že honda mojí ségry

Probůh, Honda jejich ségry je koncipována jako lehké vozítko do města a jako taková bude logicky zrát míň než relativně těžká Fabie, určená pro řadu trhů i jako auto pro rodinu a pro přesuny na delší trasy. To jsou auta stavěná diametrálně odlišnými filozofiemi.

PS: Pokud nastarujete studené auto, tak Vám zpočátku pp ukazuje průměnou spotřebu 8 litrů u čehokoliv, kór jde-li o nezajeté auto u dýlera. Podle mě je vyvozovat spotřebu z 1-3 km projetí u dýlera (jakým způsobem ?)úplný nesmysl -kdekoliv - nejen u dýlerů se zeleným šípem ve znaku.
Avatar - Sprint
30. 3. 2007 20:55
Bez nadpisu
Pro george007: Tohle je HTP, tak se dobře podívej.

Když jsem měl HTP tak nebyl problém mimo město s

takovou spotřebou taky jezdit.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "george007"
30. 3. 2007 20:59
Bez nadpisu
No tak dobře a zezadu tě tlačil kdo? >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "george007"
30. 3. 2007 22:12
Bez nadpisu
OK, tak to ukončíme, to je diskuze o nové Fábii
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
31. 3. 2007 08:09
Bez nadpisu
S těmi 4,7 Tě zezadu musel někdo tlačit... NEjsem první, koho to koukám naoadlo. >:D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
31. 3. 2007 10:10
Re: Re:
S těmi 4,7 Tě zezadu musel někdo tlačit... NEjsem první, koho to koukám naoadlo. Laughing

Nene, tahli me!

[odkaz]

Na Economy run 2004, vyhrala Fabia HTP se spotrebou 3,08 a prumernou rychlosti 53,84km/h.

Ja jsem jel o dost rychleji 69km/h....vzhledem k tem prujezdum obcemi, je to vlastne normalni jizda.
neregistrovaný "one-z"
31. 3. 2007 16:29
Bez nadpisu
Tak jsme jí s tátou prolezli :-) Designově se mi hodně líbí, vypadá o dost mohutněji než stará, hlavně zezadu, ale pořád si z větší dálky zachovává proporce malého vozu. Když má liťáky, nalakovaná zrcátka a kliky, přední kulaté mlhovky, tak vypadá ještě daleko líp. Akorát jsem si všiml, že mezera mezi pátými dveřmi a C sloupkem je dost velká, o dost větší než u dveří nebo na roomsteru, fabii I. Zvenku 1-

Uvnitř (byla to výbava Fabia) zaujme palubka, která více obklopuje (mám na mysli středový tunel, který je nejméně o poschodí výš :-) ) a ubírá trochu na vzdušnosti, ale místem neomezovala, takže by šlo jenom o zvyk. Orig. rádio (Dance) je lépe zabudované než v FI. Budíky mi připomínaly FI před faceliftem, tedy velmi jednoduché - obyčejné. Výplně dveří na pohled pěkné, ale otvírání je horší. Člověk musí ruku více přitáhnout k tělu, dostat jí do prohlubně a teprve potom otevře, místo na prsty menší. Dále mi připadalo, že bok auta je blíže k člověku, tedy nižší šířka :-O Všiml jsem si toho akorát když jsem šahal pro pás, jinak ne. Sednout si dozadu mě nenapadlo, ale vepředu jsem si připadal s prostorností stejně, vzadu to bude asi o něco lepší než v FI, ale tam prakticky nejezdím :-) Jinak auto nemělo žádnou výbavu - nebylo co zkoušet >:D , díry před spolujezdcem nic moc, ale za 250 tis. se to nechá přežít, jsou navíc docela praktické a u horní by mi ani nevadilo, kdyby byla ve všech výbavách odkrytá. 4 pytle, abs, posilovač, volant stavitelný ve 2 osách, vše potřebné a za 250 tis. dobré. Interiér a výbava také 1-

Kufr vynikající, jak zvětšeným objemem, tak několika háčky na tašky. S tátou jsme se shodli, že by už nebyl potřeba (pro nás) combik, přístupnost také velmi dobrá. Známka 1*

Motor HTP 44 kw, hned po startu byl docela slyšet (byl určitě zahřátý, protože šel z ruky do ruky) a i při rozjezdech ho nešlo přeslechnout. Ve vyšších rychlostech hluk úplně zanikl, protože gumy byly dost hlučné (myslim že Matadory). Táta říkal, že to hlučnější než náš 16V není, mě připadalo že jo. Takže to bude možná jen ten nezvyklý zvuk, kterého si člověk hned všimne, ale hlučnost bude normální... Řídil táta, taky aby mi to pučili že jo (ještě nemám papíry, ale na ty to nejezdí >:D:*) ), na rozjezdy je to lepší než náš 16V, odspodu to jde taky pěkně, převodovka delší. Do města a na okresní silnice vhodná motorizace. Opět, za ty peníze to je dobré. Oproti FI jsou navíc 4 kw za dobrou cenu. Známka 1

Podvozek stejný jako u předchůdce, odfiltrování nerovností stejné. Na poznání rozdílů to chce agresivnější jízdu. Známka 2+, protože nepřináší nic navíc oproti FI (i když je stále dobrý)

Všechno hodnocení je oproti Fabii I
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "one-z"
31. 3. 2007 16:30
Bez nadpisu
2x
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "one-z"
31. 3. 2007 16:32
Bez nadpisu
Proč už to zase nejde :x :x :x

Nepřičítá mi to vůbec příspěvky, ať to zruší stejně je to k hov.u, buď je to dvakrát nebo vůbec... :x :x :x

Jsem myslel, že se to už neodešle... 8-s :x
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
31. 3. 2007 19:20
Re: Re:
Tak to byl classic, z papírů jsem vyčetl, že verze fabia nemá dělené sedačky a tahle je měla.
neregistrovaný "JM"
31. 3. 2007 21:13
Re:
Je pravda že Fabia se spotřebami přiblížila k prvním Favoritům!

Takže spotřeba jde dolů i když! Pokud se jí šlape na krk, tak se to motá k10l na druhou stranu s Felicií to bylo i 13l!, ale cihla pořád na plynu!

Podle předpisů je to fakt v pohodě do 6 litrů
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2007 22:17
Bez nadpisu
One-z:dneska jsem ji byl projet se ženou taky >:D

mám zhruba stejné poznatky jako ty,ale dozadu jsem si sednout nezapomněl,myslím že místa pro kolena je skutečně více,Mě jsem před koleny ještě tak 0,1cm místa a to jsem seděl za sebou!!! :shock: (192cm)

Designově se mi také moc líbí,až na tu záď,na tu si budu těžko zvykat,přeci jen původně jsem čekal světla ve stylu octavie(více uhlazené,s bílým C),nesedí mi ta šířka,kdyby auto bylo o pět čísel širší a o dvě čísla nižší tak je to pro mě designový skvost a nejhezčí auto ve své třídě :roll:

Přístrojovka je ok,já zkoušel verzi Ambiente,ta mi naprosto vyhovovala,plasty na omak i pohled kvalitní,avšak řek bych že horší než ve fabce I. 8-s

Motor byl 1.2HTP/51kw,po nastartování jsem byl příjemně překvapen tichostí motoru,proti mojí služební i bývalé fábii motor vážně tichý :shock:

Po sešlápnutí pedálu jsem byl taky překvapený jak auto "jde za plynem",i proti verzi 47kw je to o dost lepší >:D

Spotřeba byla podle PP 7,3l,ale já s tím jel dost svižně,a myslím že ostatní taky a navíc auto mělo najeto pouze necelé 3000km :-)

hodně dobře hodnotím jízdní vlastnosti,řek bych že přeci jen se nějaké změny na podvozku odehrály,auto snaživě drží stopu i při razantním průjezdu zatáčkou,takže na normální ježdění naprosto v poho ;-)

Takže na novou fabku jsem změnil názor,ikdyž je to prakticky stará fábia s novou kastlí,tak je hodně věcí nových nebo alespoň pozměněných,srovnání první a druhé generace pro mě bylo jako když jsem přesedl z Favorita do Felicie >:D

Nebyl to takový šok,jako když jsem sedl z felicie do fabie,ale i přesto myslím že je to slušné auto a vůbec bych se nebránil,kdyby mi jedna stála doma v garáži >:-[]
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "one-z"
31. 3. 2007 22:55
Re: Re:
Tommy: ty jsi dokázal poznat že tam máš ještě 1 mm = 0,1 cm :?: >:D
neregistrovaný "one-z"
31. 3. 2007 23:23
Re: Re:
Tak mě měřili ve škole a mám 183 cm, takže bych se tam naskládal v pohodě jako do FI... :-) Mě se líbila celá, včetně zádě, jenom mě zarazila ta mezera kolem pátých dveří 8-s O motoru jsem už napsal, PP neměla, takže spotřeba kdo ví jaká :-)

Ale nechápu proč na předváděcí jízdy mají oholenou verzi s HTP/44. Mě osobně přišlo, že ten motor mám na klíně, jak má pronikavý/nezvyklý zvuk, tátovi se to nezdálo. Potom při jízdě nám prodejce zezadu něco povídal, nebyl skoro slyšet, díky velmi hlučným pneumatikám >:D Výbavu to žádnou nemělo, nebylo co zkoušet, nebylo co hodnotit... A táta se mě při jízdě zeptá jak se mi nová fabia líbí... Za mnou seděl prodejce, tak jsem nechtěl říct že nic moc, že je to hlučné jak prase, nemá to žádnou výbavu... >:D Tak jsem pochválil autorádio, které je pěkně zabudované a je i hezčí a tím to skončilo >:D Kufr jsem v tu chvíli ještě neviděl. Ale to byl přechod z naší do FII. Když to vemu z pohledu přestoupení z FI HTP/40, tak platí to co jsem už napsal, tedy ve všech směrech lepší (bezpečnost, kufr, motor, hezčí kabát i interiér). Proto škoda, že neměli 1.4 ambiente s trochu lepšími (méně hlučnými) pneumatikami... To by bylo skutečné srovnání. Takhle jsem v první chvíli si říkal nic moc, ale až doma jsem si to urovnal v hlavě a usoudil, že je na tom o dost lépe než FI.
1. 4. 2007 09:40
Re: Re:
one-z: Nevím, jestli je to problém škodovky, ale i u nás mají všichni dealeři (možná jen zatím) pouze jednu předváděčku. To když jsem byl před rokem u Fiatu na GP, měli tam všechny výbavové řady i všechny motory - samozřejmě už ne ve vzájemných kombinacích, ale když chci vědět, jak jede základní 1.2, tak se svezu s nejnižší výbavou a pak prolezu Dynamic, abych věděl, v čem se liší - na to už nemusím projet 1.4ku.

A jestliže mají u škodovky jen jedno auto, tak mi přijde lepší, že tam mají úplný základ, neb ten se asi bude prodávat líp než na Ambiente 1.2 12V, kterou jsem zkusil já. Znovu říkám, že já byl překvapen poměrně pozitivně autem jako takovým, ale těch 350 tisíc bych za to nedal. A to, že se mě i dealer ptal (a to jsem mu nijak ani nenaznačil, že jsem fiaťák), co říkám na GP a že se mu líbí a je za dobré ceny, to myslím taky něco napovídá...
neregistrovaný "one-z"
1. 4. 2007 14:28
Re: Re:
fleet: jj, měli tam sice 4 nové fabky, 3 venku a jedna na saloně. 2 44kw a 2 51kw, ty 44 byly classic a 51 byly asi ambiente (už si to bohužel moc nepamatuji, ale vypadaly lépe - liťáky, mlhovky, kliky a zrcátka v barvě). Ale jezdilo se jenom s jednou, ostatní měli igelity na sedačkách a maximálně ti je otevřeli, aby si lépe viděl dovnitř. Podle mě by měli teď ze začátku se snažit mít co nejvíce druhů motorů a výbav...
1. 4. 2007 09:33
Re: Re:
TommyEngelo: A už jsi zkusil to GP? ;-) To by Ti ten finanční rozdíl nebyl líto? Nebo ta výbava, kterou bys koupil za těch 40 tisíc? Pokud škodovka nezmění politiku, myslím, že F2 rozhodně nebude takový hit jako předcházející model. A pak už to nebude ani o tom, že ji musíš mít, protože ji má celá ulice a Tys ji měl předtím taky... >:D BTW, zkoušel ses postavit vedle toho auta, když se třeba hýbalo po parkovišti? Vevnitř slyšet není, ale zvenku je ten motor na poslech nepříjemný, aspoň pro mě. A co rafičky - našel jsi je? >:D Rozdíly v rozměrech jsem Ti už psal, to se nebudu opakovat.
1. 4. 2007 13:09
Bez nadpisu
Nezapomeň že škoda oficiální slevy neposkytuje,ale s prodejcem se dá vždy domluvit :shock:

Taková oktávka podle ceníku stojí 424900kč,a běžně ji můžeš mít za 380000kč....a to nemluvím o superbu,kde můžeš mít skvěle vybavené auto s turbodieselem za 550000kč :-)

Navíc já mám ještě nějaké slevy navíc,tak bych toho možná využil....až na to přijde čas,tak porovnáme s GP a uvidíme :roll:

v GP jsem jel jednou,super auto,ale více se mi teda líbí ta fabka ;-)

A k motoru:k čemu mi to je,že z venku je slyšet???Aspoň to chodci uslyší a né že u některých neslyšíš téměř nic...z hlediska bezpečnosti je to podle mě dobré >:D

Důležité pro mě je,že v interiéru je ticho.I ty tolik kritizované vibrace jsem nikde nepostřehl :D
Rozbalit vlákno
1
2. 4. 2007 07:07
Re: Re:
TommyEngelo: Když budeš šikovný, tak Ti třeba sleví i u Fiatu. ;-) A jednou se ti to místo vzdadu na šířku třeba bude hodit... ;-) Jinak design je subjektivní věc, mi osobně se líbí mnohem více GP, ta fabka, jak je vysoká, potřebuje velká kola, jinak zboku vypadá divně - ty 15ky jsou minimum. A příští auto chci 3dv., což jak jsem se ptal dealera, se u fabie konat nebude. Jinak vidíš, že s rafičkama jsem nekecal, bo Tys je tam měl jen proto, že si to tu četli a věděli, že přijdeš... >:D
Avatar - Sprint
1. 4. 2007 13:16
Bez nadpisu
Já se na předváděčce svezl s motorem HTP 12V 51kW ve výbavě Sport a nemám co bych autu vytknul. >:D

Výbava je obsáhlá a cena přijatelná.

Motor jde o něco líp do otáček než u staršího modelu. :-! .
Rozbalit vlákno
0
1. 4. 2007 13:19
Bez nadpisu
jo,a ambiente už budíky palivoměru a chladící kapaliny má ;-)

Mě nová fabia velmi zaujala,po tolika info,že se jedná o starý model v novém kabátě jsem takové překvapení nečekal.

Myslím že je to solidní volba :)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "one-z"
1. 4. 2007 14:36
Re: Re:
Tommy: takže od ambiente jsou už ty budíky... A jak je řešený PP, je uprostřed celý ten velký displey, nebo ten poloviční?
neregistrovaný "NiceOne"
1. 4. 2007 15:48
Re: Bez nadpisu
neregistrovaný "NiceOne"
1. 4. 2007 15:48
Re: Bez nadpisu
Tommy: takže od ambiente jsou už ty budíky... A jak je řešený PP, je uprostřed celý ten velký displey, nebo ten poloviční?

Maxi-dot je pouze za priplatek. Viz cenik.

jo,a ambiente už budíky palivoměru a chladící kapaliny má Wink

Nema.
neregistrovaný "one-z"
1. 4. 2007 17:11
Bez nadpisu
Nice: a od který verze to tedy je? Nebo ty budíky jsou jenom když si koupíš maxidot?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
2. 4. 2007 08:03
Re: Re:
Nice: a od který verze to tedy je? Nebo ty budíky jsou jenom když si koupíš maxidot?

Neni to v zakladu u zadne verze. Za priplatek s Maxi-Dotem.
1. 4. 2007 17:42
Bez nadpisu
Tak asi jo 8-s

Díval jsem se do konfigurátoru a stojí to 4000kč :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jolly"
2. 4. 2007 10:02
Bez nadpisu
In London, ale už se o tom bavit nebudu, protože tomu stejně neuvěříš. Ber to prostě jako fakt, že honda mojí ségry žere prostě jen 5,3l ve městě.

Nevadí, přihoďte ještě jednu - třeba o Karkulce. >:D

PS: Nic proti Hondě nemám.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jirixxxl"
2. 4. 2007 10:10
No ti nám dávají !
No ti nám teda dávají !!! Příplatek 30.000 za 1 válec navíc to už jsem rozchodil, ale když chci ručičku na ukazateli benzinu a ukazatel teploty motoru tak vysolím další 4.000. U Š 1000MB to bylo v základu.
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2007 10:24
Bez nadpisu
Máš to v digitálu,to ti musí stačit....... :?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "jirixxxl"
2. 4. 2007 10:32
Re: Bez nadpisu
Hmmm, koukám do prospektu a teplotu chlad. kapaliny nevidím ani v digitálu. jak tedy poznám, že mám např. špatný termostat a teplota motoru je stále příliš nízká ?? Podle toho, že to míň topí ?
2. 4. 2007 10:35
Bez nadpisu
určitě nějaká kontrolka bude..... 8-s

Ale souhlasím,radši kdyby to daly do základu... :roll:
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "jirixxxl"
2. 4. 2007 10:40
Re: Re:
Kontrolka asi bude, ale na přehřátí.
neregistrovaný "george007"
2. 4. 2007 11:40
Bez nadpisu
A Fábie je koncipována jako těžké vozidlo pro ujetí mnoha set tisíc kilometrů po Evropě, možná i světě . Tak proč tam teda dávají HTP ( nic proti tomu motoru nemám, jede pěkně, ale 16V bude papat míň ), asi proto, že ten motor vymysleli a musejí ho za každou cenu do něčeho narvat. Proč má teda Fábie, když je to rodinné auto má o 60 litrů menší kufr, proč je ve Fábii o tolik méně místa??????? Jsou to obě malá auta, nic pro velký kilometrový nájezd. Když už ale něco pro rodinu, která má hlouběji do kapsy, tak Jazze nebo Colta, (možná Logan?). Fábie i ostatní jsou vhodné leda tak pro cestování v jednom maximálně ve dvou. To je realita, tak to prostě je.

P.S. Taky proti Fábii nic nemám, klidně bych si koupil ( ale tu starou, nová je prostě nějaká divná )
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jolly"
2. 4. 2007 17:41
Re: Re:
Tak proč tam teda dávají HTP ( nic proti tomu motoru nemám, jede pěkně, ale 16V bude papat míň ),

Samozřejmě že nebude. Stejně jako Jazz 1.2 papá méně než 1,4.

Ten kdo rád motor vytáčí a jezdí na doraz bude jezdit s menší spotřebou v 1.4 (u obou aut).
neregistrovaný "JM"
2. 4. 2007 14:28
Bez nadpisu
Jo s tou poznámkou o Loganovi to není zcela od věci pro méně movité je Logan asi jasná volba, vždyť je to auto za stejnou nebo nižší cenu a dokonce sedmimístné a prostorem oplývající.

Škoda ale míří na jiný segment lidí!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pajimir"
2. 4. 2007 15:04
Jasna volba
Ja mit na ni prasule n fabku 2 tak ji koupim ihned ikdyz je oproti konkurenci drazsi ale kvalitou se to neda rovnat z fiatem GP ci peugot 207 ci opel corsa jel sem ve vsech sou to plechace staci zavrit dvere ci se podivat na zavesy pantu jak sou masivni a nemluvim o zpracovani interieru, jedine co je fakt lepsi je Honda jazz povedeny motor prostor ale palubovka divna,ci kia rio ta cenou ne kvalitou nemluve o spolehlivosti co vydava ADAC ci TUV kde fiat ,opel, renault atd sou nekde na konci, a novym model takovej skok ve kvalite neudelaj to by museli italove a jizni staty zacit makat, motor 1,2 je fakt dobrej do mesta ale idealni je 1,4 ta uz leti pekne i po dalnici, zatim cauec. a nezlobte se ze sem ostani automobilky tak pomluvil koncern WV je fakt porad na spici.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pajimir"
2. 4. 2007 15:07
Jasna volba
Ja mit na ni prasule n fabku 2 tak ji koupim ihned ikdyz je oproti konkurenci drazsi ale kvalitou se to neda rovnat z fiatem GP ci peugot 207 ci opel corsa jel sem ve vsech sou to plechace staci zavrit dvere ci se podivat na zavesy pantu jak sou masivni a nemluvim o zpracovani interieru, jedine co je fakt lepsi je Honda jazz povedeny motor prostor ale palubovka divna,ci kia rio ta cenou ne kvalitou nemluve o spolehlivosti co vydava ADAC ci TUV kde fiat ,opel, renault atd sou nekde na konci, a novym model takovej skok ve kvalite neudelaj to by museli italove a jizni staty zacit makat, motor 1,2 je fakt dobrej do mesta ale idealni je 1,4 ta uz leti pekne i po dalnici, jo a na design si clovek zvykne zacne se libit pozdeji zatim cauec. a nezlobte se ze sem ostani automobilky tak pomluvil koncern WV je fakt porad na spici.
Rozbalit vlákno
1
2. 4. 2007 16:54
Re: Jasna volba
Pajimir: Máš úplnou pravdou, kvalitou určitě nejsou srovnatelné, protože škodovka kompenzovala skutečnost, že potřebuje více materiálu, horší kvalitou. Na té palubce je to vidět dokonale - je větší, ale plasty a jejich zpracování citelně horší. A ještě nepříjemnější to je, pokud to bereš jako já s ohledem na verze výbav, kdy FI Classic Plus měla tu palubku lepší než FII Ambiente.
neregistrovaný "Pajimir"
2. 4. 2007 15:11
Sory.
Najak to blblo tak je to stejne napsane 4 krat tak velkej fanda Skody auto nejsem.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ferin"
2. 4. 2007 15:22
Re: Sory.
No soráč, ale v těch statistikách se zrovna VW velice často plácá někde vzadu. Jinak, nechci ti křivdit, ale zrovna Fabii II a třeba tu P207 eště asi v žádných statistikách nenajdeš. ;-)

To, že se třeba jedné automobilce jeden model třeba povede míň, eště neznamená, že další na tom budou stejně. Většinou je to přesně naopak (s výjimkou pár stálic - většinou Japonců). Na prvním místě bys totiž vyřadil právě Škodovku, jejíž Favorit a Felicie byly naprostý tragédie.

Pokud de třeba o tu 207, tak v nís asi neseděl, pač ony tolik oblíbené plasty má "kvalitnější", než FII, a nic plechovýho v ní rozhodně nebřinká. V tomto směru udělkala oproti 206 obrofskej skok kupředu (což se rozhodně nedá říct o rozdílu mezi FI a FII). Rovněž tak na tebe z palubní desky neciví 2 díry před spolujezdcem, nevotravuje tě zadní nedělená lavice a ručičky má rovněž fšecky. A prostoru podle všeho taky víc (podle ohlasů, pač prostor FII sem naživo eště otestovat nemohl). >:D
neregistrovaný "Jolly"
2. 4. 2007 17:29
Bez nadpisu
kvalitou nemluve o spolehlivosti co vydava ADAC ci TUV

TUV... statistika průchodnosti u STK (zamyslete se co se hodnotí u STK, vesměs stav spotřebního materiálu a seřízení)

ADAC... zásahová statistika ADACu

Ani jedna z nich přímo nehodnotí spolehlivost auta - pod čímž rozumím počet závad lomeno nějaké zatížení (třeba v km, ap) což je běžně používaný benchmark.

Slůvko spolehlivost se tam zamotalo nedopatřením někdy v počátku 90. let , kdy to někdo blbě přeložil do Čj a chytli se toho novináři.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
2. 4. 2007 18:13
Bez nadpisu
Samozřejmě existují i skutečné statistiky poruchovosti, které si vytváří ve Velké Británii společnost podnikající v oboru pojišťování aut proti poruchám, její výsledky jsou zajímavé. V této souvislosti chápu, že se jimi majitelé koncernových vozů moc neohánějí... >:D >:D

[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Jolly"
2. 4. 2007 19:23
Re: Bez nadpisu
neregistrovaný "one-z"
2. 4. 2007 21:39
Re: Re:
m4lcolm: zajímavá statistika, ale překvapili mě dost velké rozdíly u koncernu... Rozdíl mezi škodou a seatem 4,5% :-O A to používají stejnou techniku >:D

Proto vůbec nevim jak mám brát vážně rozdíl mezi škodou a fiatem, který je 3,5%... 8-s

Já bych to shodnotil, že jsou na tom plus minus stejně a bude záležet na štěstí.

A chtěl bych se zeptat, jestli náhodou nepatří alfa a fiat dohromady? Něco mi říká že jo, ale třeba se pletu :)
neregistrovaný "m4lcolm"
2. 4. 2007 23:11
Bez nadpisu
Důvodů pro rozdíl mezi Škodou a SEATem může být několik. Každého, kdo pobýval delší dobu na Iberském poloostrově napadne první a nejpravděpodobnější důvod. Tím je typická středomořská pracovní morálka místních dělníků, umocněná staletími nadvlády Arabů za Umajovského chalífátu (i když to vlastně byli spíše berbeři). Čeští dělníci jistě odvádějí slušnější práci (oproti maňána systému to ostatně není nic těžkého). Dále to mohou být specifika jednotlivých závodů značky, jako mají tradici, resp. závody postavené na zelené louce, viž portugalská továrna na Sharany/Alhambry, a její produkty vymetající dna "žebříčků spolehlivosti", ale s překvapivými rozíly v neprospěch Seatu. Že by bylo jeho logo o tolik poruchovější než logo VW nebo smrdí něco v německých statistikách? I to podle mě svědčí v rámci koncernu pro "naši" německou značku. Stejné bych viděl příčiny rozdílů v rámci FIATu a jeho dceřinné značky Alfa Romeo, kde bych ještě viděl jako jednu z příčin sportovnější zaměření značky, resp. odlišnou skladbu zákazníků, kteří prostě Alfičky nešetří a ty se jim za to pak odvděčí...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ferin"
3. 4. 2007 00:02
Re: Re:
Ale vždyť na to není nic divnýho. Má to několik logických důvodů:

1. I když mají třeba společnou platformu, auta rozhodně nejsou identický. Stejnej "problém" je třeba u PSA, i když tam jsou obě značky ve spolehlivosti docela blízko sebe, ve všech statistikách je ale vždy Citroen o kousek před Peugeotem.

2. Statistika není přesnej obrázek reality, vždy se k ní bude jen více či méně blížit. Odchylky jsou proto zcela normální.

3. Velký rozdíly bývají i mezi modelama jedné a téže značky (typicky VW). Natož mezi dvěma, i když příbuznýma, značkama.

4. Rozdíl ve spolehlivosti bývají dokonce i v rámci téhož modelu téže značky, vyráběného v různých závodech. A nemusí jít přitom jen o mentalitu místních dělníků (např. Ford Focus se doporučuje brát z francouzskýho Saarlouis, nikoliv z Německa).
neregistrovaný "m4lcolm"
3. 4. 2007 00:06
Bez nadpisu
Zrovna u toho Sharanu Alhambry se moc odlišností nekoná - auto je až na masku a světlomety stejný, vyjíždí ze stejné linky a přesto je rozdíl v poruchovosti údajně výrazný. Podle mě to není náhoda... >:D
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2007 07:57
Prvé postrehy a "dotyky"
Dobrý deň,

ak dovolíte, tak aj ja by som sa rad podelil o postrehy s novou Fabiou.

Par veci k exterieru. Uplne prvy pohlad na zivo v servisnom oddeleni importera bol prijemnym prekvapenim. Auto na mna posobilo robustne, t.j. bezpecne a nemalo ani tak "sialenu" asymetriu sirka vs vyska. Ako uzivatel Fabie I Ambiente 55 Kw som bol a este stale som "namlsany" a zvyknuty na perfektne dielenske spracovanie a doraz na detail, bezchybne licovanie plechov a celkovy fortel a vysoko kvalitny dojem z interieru V RAMCI CENOVEJ KATEGORIE. Jednoducho, Fabia I u mna nastavila latku riadne vysoko, nech si kazdy hovori co chce. A tak som porovnaval. Bohuzial, Fabia II ako vitaz z tohto "mojho" minisuboja nevysla...

Ale po poriadku. Exterier prijatelny, no ako detailistu ma mrzia veci, ktore som uz spominal, ale pre istotu ich zopakujem.

1. Konstrukcia stieracov. Je to praca, ktorej vyvoj skoncil niekde na polceste. Ak si detailnejsie pozriete bocny profil tak lahko zistite, ze vsetok vzduch z prednej kapoty prudi rovno na ne. Aerodynamicky hluk...

2. Viecko nadrze. Preco usporili par korun, ked mechanizmus s vnutornym otvaranim z miesta vodica bol nielen komfortnejsi, ale aj bezpecnejsi, a viecko nadrze posobilo estetickejsie, bez akehokolvek vystupku...

3. Prakticka vec: Absencia akychkolvek oterovych list ci uz v predu, alebo aspon vzadu. Kolko Fabii hlavne Classic a Ambiente bude vybavene parkovacim senzorom? Uz vidim v uliciach neesteticke poskrabane narazniky. Onedlho...

4. Tesnenia a ich spracovanie, trvanlivost. Predajca hovoril, ze toto je to najlepsie, co sa momentalne pouziva v automobilovom priemysle a vraj tento system, i ked s bezramovymi oknami, pouziva aj Subaru... No, nezabit ho? >:D

Interiér: Sklamanie, co sa kvality pouzitych materialov i spracovania tyka. Urovne Fabie I nedosahuje ani nahodou. Ja na kvalitu interieru dam teda hodne a zatial co Fabia I bola vo svojom segmente a svojej dobe naozaj etalónom, trúfam si tvrdit, ze sucasna je len priemer a vedenie prevzalo asi Clio...

Takze velke sklamanie...

Dalsi postreh. Zadne dvere batozinoveho priestoru su zvnutra holy plech, nie ako povodne, ked boli pokryte sice lacnym plastom, no jeho spracovanie a povrchova uprava ho radili o triedu vyssie.

Taktiez sa mi nepaci prechod od oblozenia bocnych prednych dveri na palubnu dosku. Tvar tych vyduchov je nejaky divny a pouzite plasty zrazaju dojem z kvality na minimum.

A snad posledna, no nie najmenej zavazna vec, a to su PLASTOVE KLUCKY. Mam dojem, ze plastove klucky, ktore boli v Classicu prvej generacie, boli neporovnatelne kvalitnejsie a odolnejsie, o prekrasnych chromovanych montovanych do Ambiente a Elegance nema ani zmysel hovorit...

Nemam rad setrenie nakladov na viditelnych miestach, no tie prave v novej Fabii biju najviac do oci. Ako superspokojny majitel spomnaneho Ambiete som bol velmi rad, ze Skoda Auto mi za 320 000 Kc plus nejake doplnky dokazala ponuknut spolahlive, velmi, velmi kvalitne spracovane auto za naozaj prijatelne peniaze. Jednoducho, ze svoje modelove rady neodlisovala kvalitou, takze spracovanie Superba bolo POROVNATELNE s Octaviou ale i Fabiou. To bohuzial v sucasnosti povedat nemozem...

Avsak napriek tymto nedostatkom, ktore sa nejak pokusim prekusnut, bude mojim dalsim autom o rok Fabia Sport 16V 63 Kw. A za 364 000 Kč dostanem vybavu, s ktorou by prva generacia stala minimalne 390 000 Kč. Takže ten pokles kvality a celkovo lacinejsi dojem, aj keď mňa velmi, velmi mrzi, chápem. A prajem Fabii II veľa spokojných zákazníkov.

S pozdravom Racer
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "one-z"
3. 4. 2007 20:01
Re: Prvé postrehy a "dotyky"
Racer: ježiš, já mám tu hlavu asi děravou :*)

Přesně těch stěračů jsem si taky všiml a také se mi nelíbily jak jsou odkryté a hodně viditelné a navíc zřejmě budou způsobovat ve vyšších rychlostech hluk...

Víčko nádrže měli některé FI také otvíratelné jen zvenku, třeba tady to bude taky jen v některých verzích. Ale jinak je mi to tak nějak jedno, možná to trochu líp vypadá když je to bez výstupku. Rozhodně to není prvek který by dělal autu velké minus (u mě).

Černých lišt je škoda, dopředu, dozadu a hlavně na boky (jsem si všimnul, že skoro každý práskne do auta vedle a ty lišty to chytají na výbornou). Toto jsem bohužel taky zapomněl zmínit a souhlasím s tebou ;-)

Jinak interiér jsem už popsal a taky mi nesedí otvírání dveří, palubka celkem ok, u mě půjde hlavně o zvyk především u střední části palubky, která je směrována spíše nahoru.
12. 5. 2007 18:27
Re: Prvé postrehy a "dotyky"
Chápu Vás. Moje setkání s Fabia II, jako spokojeného majitele Fabia I, probíhalo nějak podobně. Ale ve finále, když jsem byl rozhodnut zakoupit si nezadaného "Sporta" na saloně a odjet s ním, jsem kůli novému přístupu škodováckých inženýrů k pojetí a tvarům nakonec obchod neuskutečnil. Tvary a "kultivovaný" chod motoru třiválce mne neoslovily. Takže, jelikož trvám na zakoupení vozidla spadajícího do tohoto segmentu, tak jsem byl donucen navštívit prodejce jiných značek a vybrat si vozidlo, které mne "osloví" či "dostane". Bohužel značku Škoda opouštím po 30 letech spokojeného soužití a doufám, že se k ní následující generací Fabia III zase vrátím.
neregistrovaný "sterys"
13. 5. 2007 09:59
Re: Prvé postrehy a "dotyky"
Jasně, já myslím že si v poho vybereš, v tomto segmentu je konkurence velká. Mně osobně se F2 líbí a bude moje další auto, ale ne všichni máme stejný vkus a to je dobře. Škoda nikdy nedělala žádné krasavce,ale auta s vyšší užit.hodnotou a to mně vyhovuje. Ty vibrace HTP už se jim podařilo utlumit- mám F1 HTP, tak vím o čem mluvím, ale zcela odstranit nejdou, jediná možnost je pak 1.4 V4,ale to už je o jiných financích.Hodně štěstí při výběru.
Avatar - Sranki
13. 5. 2007 10:05
Re: Prvé postrehy a "dotyky"
Nemam pocit, ze by 1.4 16v bola financne tak vzdialena 1.2 12v. V SR je 1.4 drahsia len o 20tis Sk. Ano, ma drahsiu poistku ale to je bohate vynahradene vykonom, kulturou chodu a dokonca mimo mesto aj spotrebou ;-)
3. 4. 2007 07:58
Prvé postrehy a "dotyky"
Ospravedlňujem sa za zdvojenie, nejak je to kaputt. :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jolly"
3. 4. 2007 08:26
Bez nadpisu
ale překvapili mě dost velké rozdíly u koncernu...

- protože i když technika je stejná, tak je ve skutečnosti od různých

dodavatelů.

-protože technika není stejná i když se tak tváří (viz různé verze vstřikování FSI. ramena a podobně)

- protože manáma (jeden znýmý tam kdysi pracoval , je to těžko replikovatelné, ale jeho závěr byl že na ten ukrutný bordel dělají auta docela dobrá a že je s podivem, že to jezdí a funguje).

- protože když někde něco dělají 100let, taxe vychová n generací technicky i manuálně nadaných lidí. Zatímco když někdo postaví někde na pobřeží fabriku a nažene tam místní rybáře, tak je to problém.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
4. 4. 2007 09:38
Bez nadpisu
Problém je, že tu kvalitu hlídají taky jenom lidi. Takový italský nebo francouzský dělník není o moc lepší než imigrant, kterých jsou všechny továrny plné, Německo nevyjímaje. U Alfy je navíc asi nevhodně postavený systém kontroly kvality, jak se projevilo před několika roky, kdy se do prodeje dostala myslím 156 s nefunkčními airabagy a náhodou si ji koupili zrovna pro crashtesty... >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Well-being1"
5. 4. 2007 18:01
Na vlastní oči :-(
Tak jsem měl dnes tu čest prohlédnout si novou Fabii zvenku i zevnitř. Na obrázcích se mi auto nelíbilo, ale skutečnost je ještě horší. Je to takový úzký a vysoký knedlík bez šmrncu a elegance s levně vyhlížejícím interiérem. Měl jsem v životě již čtyři škodovky, ale tato hrůza mi do baráku nesmí.
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2007 16:12
Taky fabii....
Také příští rok nejspíše budu hledat vhodnější auto pro manželku a zatím mi z toho vychází právě fabia :-)
1.4 se podle mě do 10000km ročně neoplatí,já měl HTP 40kw fabii rok a měl jsem průměrnou spotřebu 6,2....bohužel jsme potřebovali větší auto,tak jsem zvolil lehce jetou oktávku s akcí škody půl teď a půl příští rok.....

Ty vibrace u HTP jsou nyní výrazně omezené...když jsem jel s HTP 51kw tak to bylo rozhodně lépe utlumeno než moje ;-)
Jenže se zvýšením vozu a s nárůstem výkonu narostla i spotřeba,možná né podle škody auto,ale já mám pocit že bere více než stará fabka...
Při ostré dálniční jízdě jsem se dostal na 9,5l,což se mi se starou nikdy nepovedlo,nejvýše jsem měl kolem 8,5l :-(
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "m4lcolm"
13. 5. 2007 18:18
Re: Taky fabii....
Mě se to povedlo i se starou. >:D Nemá 12V kratší pětku než tvoje staré HTP 6V? V tom by mohl být zakopán pes...
13. 5. 2007 22:01
Re: Taky fabii....
Můžete někdo napsat pro srovnání spotřeby HTP 12V a 1,4 16V? Například by mě zajímala jízda na dálnici kolem 120 km/h, kdy HTP 12V točí myslím 4000 otáček.
13. 5. 2007 22:24
Re: Taky fabii....
Spotřeba motorů 1,4 dle údajů výrobců (pro porovnání):
Fábia II = 8,6/5,3/6,5
Peugeot 207 = 8,5/5,2/6,4
Opel Corsa = 8,1/5,1/6,2
VW Polo = 8,5/5,2/6,4
14. 5. 2007 17:28
Re: Taky fabii....
A můžu se zeptat, kolik km ročně najedete, že vám stojí za to se zaobírat provozními náklady? Rozdíl ve spotřebě +/-0,5l na 100 je v porovnání se všemi ostatními náklady, jako časová ztráta hodnoty auta, pojistka, známka, olej, gumy, běžný servis apod. naprosto zanedbatelná.

Jen pro příklad, ročně najedu 15 tis. Oktou, která lehce zánovní (3 roky), vybavená a s údajně 150kW stála zhruba tolik, co průměrná Fabka 12V. A spotřebu mám 7,2. Když to srovnám s pár příspěvky níže (HTP 6,2l), tak sice mám za tu dobu odhadem o 50 haléřů na kilometr větší náklady (spotřeba, gumy, zákonné poj.), ale když zohledním kompletní náklady i po odečtení sumy, kterou bych nyní dostal při prodeji, tak se dostanu na finální náklad cca. 7 Kč/km, ve kterých se ten padesátník už celkem "ztrácí". A to se navíc jedná o auta rozdílné třídy. U srovnatelných aut, kde se vyrovnají i další náklady jako pojistka, gumy, ND apod. bude tento rozdíl ještě menší a ve své podstatě zanedbatelný. Nebo opravdu někdo poznáte, že za rok projedete o 50 litrů benzínu víc nebo míň, když auto, které vám stojí před barákem za tu dobu ztratilo 30 nebo 40 tisíc z ceny????
14. 5. 2007 23:06
Re: Taky fabii....
Každý pracovní den 32 km do místa "B" a 32 km zpět (někdy i 2x za den) + v průměru 5 km "pojížděček" denně. 85 % trasy vede přes města a obce. Tedy min. 345 km týdně, cca 18 - 19 tis. ročně. Po 4 letech vozidlo měním.
Stejné objemy motorů Fabie = stejná cena pov. ručení, servisních úkonů, srovnatelné náklady na pneu a dalších položek. Takže rozdílnost provozních nákladů u mne ovlivňuje výrazně spotřeba. V tomto využití "přibližovadla" opravdu poznám, že za rok projedu o XY litrů více či méně než loni. A nejenom za rok, ale i za měsíc.
15. 5. 2007 01:46
Re: Taky fabii....
Tak jestli v těch zhruba 350-400tKč, co Vás auto stojí za 4 roky provozu poznáte těch možná 15 tisíc rozdílu ve spotřebě, tak klobouk dolů. Sice taky denně dojíždím, ale přiznám se, že jsem vždycky kupoval auto hlavně pro "svezení" a těch pár desetníků na km mi opravdu přijde zcela zanedbatelných, protože jakákoliv neplánovaná oprava nebo problém případnou několikaletou úsporu okamžitě smaže.

Jsem prostě toho názoru, řešit spotřebu u nového auta, se kterým normální český řidič najede za rok mezi 10 a 20tkm a které stojí v průměru okolo 350tKč v benzínu nemá vůbec smysl, protože diference ve spotřebě u aut stejné kategorie je s bídou na úrovni 5% všech ostatních ročních nákladů.

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57