Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Fiat coupe Turbo...16v nebo 20v???

19. 7. 2009 20:27
Turbo Fiat
Rozhodl jsem se koupit fiat coupe v turbu. Rád by jsem věděl jestli je lepší volba 16v nebo 20v co se týče spolehlivosti a servisních úkonů.???
Rozbalit vlákno
2
Avatar - sybokcz
19. 7. 2009 21:18
Re: Turbo Fiat
Ted jsem shanel kappu a obcas na me mrklo i Turbo, takze jsem projel par webu. 16V se nedoporucuje, protoze turbo si rado lokne oleje a motor se pak zadre (nadruhou stranu jsou lidi, co najeli 200tis bez problemu). 20V je naopak doporucovan jako drzak bez vetsich problemu (pokud se o nej clovek staral jak o turbomotor. Doporucuju pro zacatek tipcars.cz - clanky, vyhledat si kappu a precist si o tech motorech, pak muzes hledat dal. (btw. nakonec jsem koupil atmosferu 2.0 20V)
Avatar - Enthusiastic.driver
20. 7. 2009 00:09
Re: Turbo Fiat
přesně jak píše sybokcz, 20V, přestože má na svou dobu úžasný poměr výkon/objem, je z celé palety motorů, které se cpaly do Coupé, tou "nejlepší" volbou. V uvozovkách to píšu proto, že 10 let staré turbo nebude synonymem spolehlivosti, ani kdyby to byl superdržák. Ale s tím se u sportovně zaměřených ojetin musí počítat, takže ber 20VT - za ty prachy nic rychlejšího v přímce rozhodně neseženeš
20. 7. 2009 09:48
????
ted už přesně nevim kde sem to čet, ale nikde psali že u 20v je velkej problém když se něco vysere převodovka atd, že musí ven celej motor protože ten 5válec je moc velkej a není tam místo skoro na nic.

20v sice jede líp ale kdyby sem vzal 16v tak by šel na čip na 240ps takže by sem měl potom dát i 20v

No bude to asi těžký rozhodování. ;-\
Rozbalit vlákno
1
Avatar - sybokcz
20. 7. 2009 09:59
Re: ????
Aha, takze bych to tipnul na typka mezi 18-20 co chce jenom rychle auto :).
Vis ono vetsinou, kdy se neco vysere tak to musi pryc. Petivalce halt maji vetsi zastavbovou sirku, hodne tim trpi 2.4JTD, kde je opravdu malo mista a skorem je to na vyndani motoru i kdyz menis jenom rozvody. Ale ani u toho ctyrvalce neni jistota ze kvuli kazde prkotine nepujde motor ven.
Pokud uvazujes o cipu, tak ti opravdu neni pomoci a porid na co natrefis (ano nejsem priznivcem tuningu, cipovani zvlast).
20. 7. 2009 10:57
Bože nejsem mladej tuner...
Nevim proč mě takhle odsuzuješ. Sem prostě kluk co má rád rychlý auta. Do ted sem měl Golfa Gti a prostě chci zas o level dál. Coupe sem si nevybral kvůli tomu že to má hodně koní a turbo ;-), ale proto, že je to jedna z nej předokolek co kdy byla vyrobena a že nemáš rád chip je tvůj problém znám hodně lidí co si ho nemůžou vynachválit a aby sem ti řek pravdu nechci to čipovat kvůli výkonu, ale kvůli spotřebě která by měla bejt o trochu nižší.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - sybokcz
20. 7. 2009 12:45
Re: Bože nejsem mladej tuner...
olol, ja to fakt tipnul? To neni odsouzeni, chranbuh. Jenom lehke pobaveni, nic vic. Ani nic osobniho, ver mi.
V pohode, byly casy, kdy coupe bylo fakt hodne dobry auto (ono je porad, jen cas pokrocil). Rozumnej, nezpochybnuju volbu na tu ma kazdy pravo, mozna trochu motivaci, ale i to je v pohode :).
Nyni k tematu, jsem zastancem toho, ze kdyz uz si vyrobce dal praci a sladil tlak na turbu s mapama zapalovani a velikosti vstriku, tak by se mu do toho hrabat nemelo. Ale budiz. Pokud se nekdo v tom chce vrtat s tim, ze turbo odejde do 40tis km, necht se vrta. Spotreba nizsi nebude rozhodne, protoze budes vyuzivat vyssi vykon a tedy to tam potece. Pokud si to nechas cipnout a budes tim jezdit jak s 1.4, taks to nemusel cipovat, ze. Ono vubec, vybrat si auto s 225 konma a hledet na spotrebu je trocha na hlavu postavene. Bud se chces svezt nebo setrit, oboji nejde (ani u TD).
Jak jsem psal, najdi pekny Turbo 20V a uzivej si ho, o tom to auto je. Ale me na pameti, ze to bude mezi 9 a 16 let stare auto, kazdy bude mit minimalne 100tis a s historii jich bude malo.
20. 7. 2009 12:56
Re: Bože nejsem mladej tuner...
prostě chci rychlí auto. Já zas říkám že rychlí auto je mnohem bezpečenější. Pojedu na půl plynu pojedu rychle jak když držim gti pod krkem a pod plynem bude pořád čekat dost koní na každej manévr. A když auto umí jet i za 8l na sto když je potřeba, tak to beru jako velkou výhodu, protože sem pořád student a nikdy se to hodit může. Jasný nechci gti aby sem s tim jezdil za 8l to ne...
Avatar - sybokcz
20. 7. 2009 13:04
Re: Bože nejsem mladej tuner...
Yop, v poradku to ti nikdo nebere. Naopak, drzim palce at sezenes nejaky fakt pekny, pac to urcite bude stat za to. Jenom to chce chvili hledat a srovnavat nebrat prvni co ti prijde pod ruku (i kdyz jsem tedka vzal prvni auto co mi prislo pod ruku :-) ). Za osm nikdy jezdit nebudes, pac ti to neda :), ale je fakt ze s hodne lehkou nohou na plynu to asi bude realne (nez nabehne turbo). Nj, skoda, ze mi nevysla zadna kappa s timhle motorem, mohl jsem dat aspon primou zkusennost, me musi staci atmosfera :).
20. 7. 2009 13:20
Re: Bože nejsem mladej tuner...
No do školy jdu až v srpnu tak času je docela dost. Ale nejlepší bude jet se kouknout do německa nebo itálie tam jsou asi nejhezčííí... :-)
20. 7. 2009 14:31
Re: Bože nejsem mladej tuner...
velmi doporučuji nastudovat www.lanciaklub.cz ( jelikož ten motor je z lancie )

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57