Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: CVT prevodovka Multidrive S

16. 9. 2009 12:50
Multidrive S
Zdravim Vas. Nemate niekto osobnu skusenost s novou CVT prevodovkou od Toyoty - Multidrive S? Budem kupovat RAV4-ku a dost silne zvazujem prave verziu s touto prevodovkou. Na nete je vsak k nej zufalo malo informacii. ANi na stranke Toyoty k tomu nie je skoro nic uvedene. Nevie niekto ako je to so spolahlivostou tejto prevodovky?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m5t
5. 10. 2009 19:53
Re: Multidrive S
Zdravím,převodovku mám ve svém novém Aviku a zatím mohu říct "super",ale mám zatím najeto jen 5tKm.Na Toy foru mi jeden předpovídá po 100tKm rychlou smrt,prý je to vlastnost těchto automatů,tak nevím jak dopadnu.Snad ve vývoji pokročili a bude šlapat jak dosud - je skvělá při parkování,jen přepínám bez plynu vpřed-vzad, v obci při padesátce motor na 1tis ot.,automatika slušně vyladěná,pro mě dobře reaguje na přidání plynu,ale namám srovnání(je to můj první automat). Ale jak říkám je nová a nevím co bude při 100tKm.
26. 10. 2009 14:03
dik
Dakujem za odpoved. Cez vikend som si s nim urobil kratku predvadzaciu jazdu a bol som velmi milo prekvapeny z jazdnych vlastnosti. Prosim, mozete uviest aku mate priemernu spotrebu a aka je hlucnost a spotreba auta pocas jazdy po dialnici?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m5t
29. 10. 2009 00:40
Re: dik
Zdravím,průměr podle tankování je 6,83 , město podle PP asi 9 a průměr podle PP 6,8. Poslední měřenní cesta do práce a zpět (45km) podle PC 6,6. Hlučnost minimální, protože automat nevytáčí motor víc než je třeba. Dálnicí nemohu sloužit,protože většinou jezdím okresky.
30. 10. 2009 13:02
super spotreba
Spotreba 2,0 l benzinu na hodnote 6,8 l/100 km - to je uplne vynikajuce. Tento motor sa spotrebou velmi blizi k naftakom. Je to dobra sprava, dakujem. Ak budete mat aj udaj z dialnice, budem rad ked napisete. Prajem vela bezporuchovych km a dufajme ze tie predpovede zlych jazykov o zivotnosti cvt do 100.000 km sa v pripade Toyoty nenaplnia.
Rozbalit vlákno
0
24. 12. 2009 12:29
Ocelový řetěz ?
Už má tato převodovka v novém Avensisu ocelý řetěz nebo ještě používá řemen běžně používaný u CVT? A jaké je predepsaná servisní údržba převodovky a po kolika KM?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Hooonza"
24. 12. 2009 16:06
Re: Ocelový řetěz ?
Je tam řetěz. Řemen není s motory této výkonové kategorie použitelný, ten se hodí leda tak na skútry ;-)
31. 12. 2009 21:32
Re: Ocelový řetěz ?
Ani by soom to neoznacoval ako retaz - tu ma skor subaru v novej CVT prevodovke. To co je v toyote je skor akysi ocelovy pas. Mam par fotografii tej prevodovky.
Avatar - kolmar
1. 1. 2010 18:00
Re: Ocelový řetěz ?
tak hod link... rad sa pozriem na "vnutornosti" CVT-cka.
1. 1. 2010 23:38
Re: Ocelový řetěz ?
Nie je to zavesene na nete - resp ja som to tam nikde nenasiel-teda myslim konkretne toyotacku prevodovku (aj ked ... [odkaz] tu je taka trochu blba fotka) Ale mam pdf dokument priamo z toyoty kde je ta prevodovka trochu nafotena a aj schematicky nakreslena a popisana. O CVT je mi uz takmer vsetko jasne, akurat neviem jednu vec, ktoru mi nedokaze povedat ani predajca z toyoty - ze ci sa konkretne pri Multidrive S pouziva na rozbeh HDM a az pri urcitej rychlosti sa zapaja variator, a ak ano, tak konkretne pri akej rychlosti nastava tato zmena. Ak je tu nejaky technik od Toyoty mohol by k tomu nieco napisat. Ak xces to pdf ko tak ti to mozem poslat na mail v pondelok z roboty- Inak Toyotaci tvrdia uplne bohorovne ze tato prevodovka sa urcite nekazi a ze uz sa par rokov dava do modelov v japonsku kde s tym nie su problemy. Narazam na to ze niektore automobilky ako napr. Audina maju s CVT problemy, kde niekedy pri 100.000 km sa musi prevodovka menit. Ale ako som laicky vyrozumel z doteraz prestudovanych veci, vyzera to tak, ze najvacsie problemy s tymto typom prevodovky maju automobilky, ktore ju kombinuju so silnymi dieslami, ktore maju vysoky krutiaci moment a ten cvt dobre nezvlada. To je asi aj dovod preco sikmooki tuto prevodovku nekombinuju s dieslami ale iba benzinmi (Mitsu, Subaru, Toyota) Tak dufajme ze to bude fachcit dobre.
Avatar - kolmar
2. 1. 2010 00:44
Re: Ocelový řetěz ?
No z tej foto toho vela nevidno, ale v poho...to video co kolega dole spominal toho povie viac...velmi zaujimave, no o CVT som sa nikdy podrobne nezaujimal, tak toho vela o tych prevodovkach neviem.
To ze v audi maju velke problemy som pocul (tusim multitronic) no ale oni maju problemy aj s motormi >:D ... no odbocujem, Toyota boly vzdy znama tym, ze cokolvek priniesla na trh tak to neskutocne dlho testovala... tak verim, ze to bude fungovat dobre, hoci zivotnostou na klasicky manual este dlho nebude nic mat...
neregistrovaný "motorek"
1. 1. 2010 19:04
CVT převodovka
Vysvětlení,popis a ukázku činnosti najdeš na:
www.subaru.com, pak vybrat Legacy,pak kliknout na Engineering,pak kliknout na Transmission a je zde popis, vysvětlení činnosti a video.
Něco podobného je na:
cs.autolexicon.net/articles/cvt-coutin… />
Jinak ve zkratce: CVT je označení pro bezestupňovou samočinnou převodovku s tlačným ocelovým řemenem.Ten řemen je složen z několika slabých pásů a jsou na něm uloženy spec.elementy.Základem CVT je variátor.

Pěkný rok 2010 a mnoho najetých kilometrů bez poruch a nehod.
Rozbalit vlákno
1
1. 1. 2010 23:43
Re: CVT převodovka
Najlepsie je pozriet si to videjko od subaru - z toho je absolutne jasny princip cvt. Z teoretickych popisov som bol jelen, ale ked som si pozrel video bol som hned v obraze ako sa tam menia prevodove pomery.

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57