Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: Poraďte: jaký nejbezpečnější vůz ?

neregistrovaný "milan11"
4. 4. 2007 17:49
Poraďte: jaký nejbezpečnější vůz ?
Ahoj kluci,

potřeboval bych poradit v následující věci: denně trávím několik hodin v autě na cestách, navíc máme v rodině přírůstek a přiznám se, že poslední dobou jsem viděl i několik velmi nepěkných nehod. Chci si koupit nějaký velmi bezpečný vůz a přemýšlím o Volvu V70 nebo SAAB 9-5. Slyšel jsem, že velmi bezpečná je i C5 od Citroëna. Jaký vůz byste mi doporučili a proč ? Osobně se mi hodně líbí SAAB 9-5, ale mám trochu strach ze spolehlivosti po převzetí koncernem GM, imponuje mi, že je mimořádně bezpečný, nekrade se, není často vidět na silnicích a je to poctivá švédská ocel. Volvo bych zvažoval asi jako druhé v pořadí, jeho bezpečnost je vyhlášená a u Citroëna C5 by snad "jen" mohla zlobit elektronika popř. pneumatické pérování. Je to pro mě velké dilema, tak budu velmi rád za jakékoliv vaše postřehy, recenze a připomínky. Šel bych pochopitelně do ojetého vozu s rokem výroby od 2003, na nový pochopitelně nemám...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Alex1"
4. 4. 2007 18:01
Re: Poraďte: jaký nejbezpečnější vůz ?
Tatra 813 8 x 8 Kolos :-))) Ne, vážně.... do 9-5ky běž....
4. 4. 2007 18:02
Bez nadpisu
no možná spíše tatra 148,aspoň má čumák >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Perun."
4. 4. 2007 19:22
*****
SAAB a VOLVO na tom vždy byli a patrně i nadále budou velmi, ale velmi dobře, pokud jde o přístup k bezpečnosti cestujících. Problém je, že mezi auty dnešní koncepce a těmi o několik let staršími jsou přeci jen technologické rozdíly, které v důsledku mohou znamenat mnohem víc, než "jen" zlomené zápěstí...

C5 doposud nebyla absolutním počtem bodů v crash-testech překonána a francouzská auta obecně patří v této disciplíně k absolutní špičce. Tam kde kdysi bez diskuzí drželo prapor Volvo 850, je dnes situace jiná. SAAB je velmi sympatická volba a starší kousky patří mezi extrémně nezničitelné. Ne tak ale relativně nové, které jsou pochopitelně mnohem sofistikovanější. JENŽE, je třeba se podívat i na zadní vrátka a těmi je hustota servisní sítě, nebo alespoň servisů, kde si dokážou poradit s něčím vážnějším, než jen s odřeným blatníkem. TO je třeba také zvážit.

Od člověka, který přihází často do kontaktu s lidmi po nehodě jsem se dozvěděl, že je překvapivě hodně úrazů od volantu s čistě mechanickým (nebo hydraulickým) převodem momentu od kol. V případě nárazu i v menších rychlostech prostě není v moci člověka udržet v rukách sílu natočení kol po nárazu na překážku a volant vesele láme ruce, prsty a zápěstí... moc prima :'-(

Já osobně bych přeci jen ještě zkusil pouvažovat nad nákupem třeba formou leasingu, kde dáte (řekněme) polovinu z částky cca 600t. za nový vůz s nejvyšší mírou bezpečnosti a zbytek doplatíte ve splátkách do tří let.. Třeba se Vám to jednoho dne vrátí zpět i s úroky.

V takovém případě a s ohledem na rodinu bych vybíral mezi:

1) C4 Picasso (asi nejbezpečnější současný střední MPV s výtečnou

výbavou)

2) C5 (viz výše, důsledná ochrana a dobrá volba na delší cesty. O spolehlivosti podvozku není třeba pochybovat, nekazí se vůbec, pozlobí ale měkká sedadla levnějších verzí)

3) R Scénic (osvědčená a bezpečná konstrukce)

4) VW Golf Plus (Jeden z mála relativně prostornějších na platformě Golfu se slušnou bezpečností, byť extrémně předražený - dá se usmlouvat sleva)

Pokud jde o ojetiny, tam bych bez větších rozpaků vybíral zachovalé VOLVO V70. Pozor ale na celkem dražší provoz. Ne všechno, co se třpití je zlato ;-)

P.S. Velké a těžké ne vžy znamená také bezpečné. Je to především hromada plechů a plastů, které se pak vlastní vahou bortí a ničí vše venku a bohužel i uvnitř :!:
Rozbalit vlákno
21
6. 4. 2007 12:10
Re: *****
2) C5 (viz výše, důsledná ochrana a dobrá volba na delší cesty. O spolehlivosti podvozku není třeba pochybovat, nekazí se vůbec, pozlobí ale měkká sedadla levnějších verzí)

hej? tak preco mi potom pri 140tis km odislo cerpadlo za 40tisic Sk?

Poslem ti cislo uctu a vratis mi tie peniaze, ked si o tom tak presvedceny? Na oplatku ti poslem fakturu.
neregistrovaný "Perun."
6. 4. 2007 19:34
Re: *****
matuS: Někde už jsem četl tvůj příspěvek... možná to bylo i na jiném serveru. Taková kobra, plive jed a syčí... >:D Už to nevím jistě, ale mám tušení, že jsi měl starší typ před faceliftem? Ono to asi ani není důležitý, fakt je, že podvozky se na C5 nekazí. Sám jsem toho na C5 najezdil dost a dost (3,0V6 a 2,0 HDI) a závady jsem neměl žádné, natož pak chodící čerpadlo za 32t Kč ;-) Myslím, že jsi jaksi.. ehm.. ve své závadě ojedinělý.. Ale montérky nenosím, všechno se mi také nedonese a třeba je to naprosto běžná věc, jakože "Technik: Další! Á, pán má C5, tak to bude čerpadlo... Zákazník: Jak to víte?.... Technik: No, to je přece jasný ne!? Vždyť jsem to četl na netu, člověče. Co se tak hloupě ptáte!"...

Takže k té otázce: a) Ano, číslo účtu mi poslat můžeš b) Ne, peníze ti posílat nebudu c) Fakturu nech v rámečku nad krbem, tam je jí dobře ;-)
6. 4. 2007 20:32
Re: *****
ano, bol to model pred faceliftom a uz som dokonca pocul, ze sa uz zlepsili. No to teda trvalo, aj ked na francuzov je akekolvek zlepsenie mimoriadny uspech. Mam tu "cest" s nimi obcas spolupracovat a pravdupovediac neviem ako im ta republika moze fungovat, a to uz ani nehovorim, aky mam strach o ich jadrove elektrarne. Zrejme zamestnavaju gastarbeitrov.

Anyway, kukni do temy o 2 riadky vyssie, nazyva sa cca " Lancia Lybra alebo C5" a kukni na ten zoznam poruch. Ak sa zlepsili a znizili poruchy o 80%, este stale je to nespolahlive auto (okrem ineho to potvrdzuju vsetky mozne statistiky)

Takze dovolim si povedat, ze ty si bol stastny clovek, a my tu mame standard.

PS: faktura je v uctovnictve, to vies, kazdy danovy subjekt raz navstivi danova kontrola ;)
6. 4. 2007 20:35
Re: *****
co som ale este chcel dodat - podstatne je to, ze citroen sa chvali hydraulickym perovanim, ale toto neprinasa nijake vyhody. Ini vyrobcovia dokazali postavit lepsie perovanie (komfortnejsie a aj istejsie) a to klasickou cestou (napr mercedes Cklasse, ci toyota avensis) bez pouzitia drahej a komplikovanej techniky. Pisal som o tom viacej v tej druhej teme.
neregistrovaný "Perun."
6. 4. 2007 21:24
Re: *****
Trochu sis naběhl na smeč, ale nechci lovit laciné body, takže jen okrajově:

A) Mám rád Slováky, slovenčina sa mi páči, mám mezi vámi několik dobrých známých, ale když mi Slovák argumentuje tím, že nerozumí tomu, jak může fungovat francouzská ekonomika a že francouzský jaderný průmysl nejspíš nestojí za nic, jen těžko hledám slova. Zkusil sis někdy srovnat HDP na osobu? Viděl jsi někdy vedle sebe fotografii Jaslovksých Bohunic a třeba Dampiere? Oni jich mají 21, víš? A V současnosti se chystají jako první uvést do života už III. generaci. Hádej kolikátá je ta v J.B.? :P

B) Uhodneš, která národnost mezi gastarbeitery u nás bezkonkurenčně vítězí?

Příště nestřílej tak od boku...

P.S. Ještě jsem nezažil komfortnější a luxusnější svezení, než v C6. Tedy v Hydractivu 3+ Před několika dny jsem po 2,7 HDI vyzkoušel i novou 2,2 HDI (125 kW)... To je skutečný návrat k fenoménu XM.. 8)
6. 4. 2007 22:00
Re: *****
nepochopil si na co som narazal, (JB s tym skutocne nic nemaju :-) dokonca som ani nepovedal, ze fr.jadrovy priemysel nestoji za nic. Len ked si predstavim francuza ako radoveho zamestnanca jadrovej elektrarne, tak vidim Homera)

To pochopi len ten, kto s francuzmi robil, ale ty si si hned nasiel primitivne spojivko... Ale ked sme pri tom, porovnaj prevadzku Jaslovskych Bohunic alebo Mochoviec s Temelinom...

k teme - s C6 som este nesiel, takze nejdem hodnotit. Ale iba blazon da za take auto tolko penazi, za ktore sa da kupit premiovka. Navyse k premiovkam patria aj dalsie vyhody, ktore ti stredoprudova znacka nikdy nemoze dat.
neregistrovaný "Perun."
6. 4. 2007 22:23
Re: *****
Ale pochopil... Byl jsi vůbec někdy ve Francii? Pracoval jsi tam, nebo alespoň pro ně? Rozumíš jim? Umíš říct něco víc, než "Oui"? Na většinu těch otazníků bys asi odpověděl Ne.

Hm, není jednoduché pro ně pracovat, mají svůj rozum, ale daří se jim ho prosadit a ne vždy to je špatně. Taková práce pod Wurstem, to už je o něčem jiném. Pokud není člověk jaksi... "česky splachující", tak mu celkem ten jejich Über konzept začíná vadit. Nějaký ten čas jsem u nich pobyl a když se mě vysokoškolská profesorka zeptala, jestli máme doma "Trinkwasser", začal jsem chápat :'-(

C6: Vyzkoušej, pak napiš. Prosím, vysvětli mi potom, proč označuješ majitele C6 za blázny - tedy duševně nemocné. Od kdy je originalita a vybočení z davu vizitkou bláznovství v tom špatném smyslu slova? To jako, že pozéři v Nazzi "prémiovkách" jsou duševně zdrávi a jedině oni své peníze vynaložili účelně?

Myslím (soukromý názor), že jsi sám důkazem laciného pozérství, když si pod nick připojíš vizitku s Lexem. Je in, že? 8)
6. 4. 2007 22:40
Re: *****
heh, hovorim po francuzsky (priznavam ze slabo ale dohovorim sa, na plnohodnotnu komunikaciu mam ine 2 cudzie jazyky) a kedze mame europsku zakladnu v parizi, tak dost casto. Dokonca som tam aj bol, takze dnes vecer slavi tvoje psychologicke okienko vazne neuspechy :)

S nemcami spolupracujem tiez a hoci to tiez nieje idealne (pocit nadradenosti maju este vyssi ako FR) tak aspon su to ludia systematicki a rozmyslaju logicky.

Na margo zazitku s trinkwasser - francuzi maju o nas tu istu mienku, takze v tom sa naozaj nelisia.

Ad C6: odlisovat sa je urcite zaujimave, ale teraz stoji otazka, ci si niekto kupuje auto na to, aby ho pohodlne, bezpecne a ekonomicky niekam doviezlo, alebo sa chce ukazovat.

C6 je urcite pohodlna a bezpecna, ale ekonomicka nieje (zivit servis bude katastrofa nielen vdaka "spolahlivosti" kedze u nas ma tak mercedes aj bmw prevadzkovy servis 6 rokov zdarma, ale hlavne spatny predaj C6 bude skutocna tragedia) No a odlisovat sa - tak zaujem to auto urcite vzbudi, ale na ukazovanie sa su ine a vhodnejsie auta.

Ad pozerstvo - sme na serveri o autach, a tak mi pride prirodzene mat v podpise auto s ktorym jazdim. Keby si tu nebol tyzden aj s cestou, tak by si tam pred polrokom videl svietit C5 V6 4AT.
neregistrovaný "Perun."
6. 4. 2007 23:14
Re: *****
Tak to by byl pekelně dlouhý týden (založeno 15.4.2006 >:D )

Pravda, Francouzi nás vnímají jako Tatarstán. Tím to ale končí. Systematičtí Němci k tomu Tatarstánu přidávají "Unsere Überseekolonie"

Teorie o koupi automobilu za účelem (pouze) pohodlného, bezpečného a ekonomického způsobu dopravy je poněkud... lichá. Výdycky je jedna ruka na peněžence a ta druhá, ta je na srdci. Ať už si k tomu představíš cokoliv. Emoce.. taková zvláštní, iracionální věc.

P.S. Kde se dá koupit zlatý vlas Děda Vševěda? Myslím, že jsi ho někde sehnal, protože i když vůbec netušíš, jak na tom C6 se servisem je, zaručeně víš, že "zivit servis bude katastrofa nielen vdaka "spolahlivosti""

Možná je to pravda a u prvních verzí bych se vůbec nedivil (vzpomeňme na BMW7, nebo S Classe....), ale tvou jistotu vážně "obdivuji". 8-s

První majitel C6 v ČR (Slovák! :P ) byl středem pozornosti rozhodně mnohem víc, než masa projíždějících nazzi prémiovek. Já měl za volantem úplně stejný pocit, lidi si prostě mohli krky ukroutit. Kdo se podívá za A6? Nidko.
neregistrovaný "Perun."
6. 4. 2007 23:17
Re: *****
Ups, 5.4.2006 :*) >:D;-)
6. 4. 2007 23:20
Re: *****
ked viem, kolko stoji servis na C5, tak je mi jasne, ze na C6 to lacnejsie nebude. Upozornujem ta, ze servis na C5 je drahsi ako servis e400cdi.

Ludia sa otacaju za vsetkym co je neokukane a nalestene. To ze je to C6 s tym nic nema.
neregistrovaný "Perun."
6. 4. 2007 23:35
Re: *****
Díky za upozornění, velmi si toho vážím.

.."ked viem, kolko stoji servis na C5, tak je mi jasne"... Mě je jasné, že provozuješ starou C5, jednu z prvních. Víc to není třeba komentovat. Takže informacím o cenách servisních zásahů ve prospěch E 400 CDI se usmívám, Mišo Vtipkár ;-)

Právě to, že je C6 neokoukaná je důvod, proč budí takovou pozornost. Navíc má velmi originální tvary a po ulici doslova "pluje". Je to loď. Nic pro mě, ale za volantem je to neuvěřitelný relax a zatím jsem nezkusil pohodlnější prepravu z bodu A do bodu B.
7. 4. 2007 09:12
Re: *****
uz som ti to raz pisal ale pre zopakovanie: vzhladom na to, ze v cene mercedesu je prevadzkovy servis 6 rokov alebo 160tis km, tak aj keby ten citroen bol uplne bezchybny (co sa nikdy nestane) tak jeho prevadzka bude drahsia.

Nic pro mě, ale za volantem je to neuvěřitelný relax a zatím jsem nezkusil pohodlnější prepravu z bodu A do bodu B.

Sedel si uz okrem C6 aj v nejakej inej luxusnej limuzine? Aj si v nej jazdil?

Isiel si s tou C6 aspon 500km, ked si tak presvedceny o relaxe?

Ked sa bavime o stredobode pozornosti, ace2 ma tuctovu 730d long a dost mu prekaza, ze je vsade stredobodom pozornosti.

Jednoducho staci velka nalestena limuzina s tmavou farbou a ludia sa obzerat budu.
neregistrovaný "Perun."
7. 4. 2007 11:08
Re: *****
Poslyš, pozor na to střelbu od boku ;-) V C6 mám za sebou asi 1100 km (v naprosté většině Exclusive 2,7 HDI v barvě Gris Fer)... Posoudit to tedy mohu. A stran luxusních limuzín: SEL 600 stačí? Tam už to bylo o pár tisícovek více (pane mi to auto neříkalo, ale šéf si rád nechal vozit pozadí na odvětrávaném sedadle spolujezdce >:D ). Seděl jsem (nikoliv za volantem) také v A8, 540 D a nespočetněkrát v 607... Vím, o čem jsem psal ;-)

Ad Mercedes Kostenfrei: Věřím, že jen tak žertuješ. NIC na světě není zdarma. Ani kdybys nic v reálu neplatil (a jako že platíš), tak je cena servisu už dávno zahrnutá v ukrutné marži na voze. To je, jako kdybys na tu C5 zakoupil Extra Servis (myslím že je až do 170.000 km) na další 4 roky. Nevím přesně, kolik to stojí, tipuji tak 170t. Kč.

Takže k reálné ceně za Exclusive 2,0 HDI v parádní výbavě za cenu 690.000 Kč připočítáš 170.000 Kč = 860 Kč vč. DPH za 6 let servisu zdarma...

zmulin: ;-) To není o egu. No, trochu :*) Ale mě vytáčejí pozéři, kteří neumí, než plivat na značku, která si to nezaslouží. Obranný reflex 8)
7. 4. 2007 17:17
Re: *****
Poslyš, pozor na to střelbu od boku V C6 mám za sebou asi 1100 km (v naprosté většině Exclusive 2,7 HDI v barvě Gris Fer)... Posoudit to tedy mohu. A stran luxusních limuzín: SEL 600 stačí? Tam už to bylo o pár tisícovek více (pane mi to auto neříkalo, ale šéf si rád nechal vozit pozadí na odvětrávaném sedadle spolujezdce ). Seděl jsem (nikoliv za volantem) také v A8, 540 D a nespočetněkrát v 607... Vím, o čem jsem psal

OK, aspon daco. To beriem, ze to auto je naozaj pohodlne.

Ad Mercedes Kostenfrei: Věřím, že jen tak žertuješ. NIC na světě není zdarma.

u nas tuto sluzbu poskytuje mercedes uz od nepamati. Nieje to sluzba, ktora sa kupuje, jednoducho to dostavas s kazdym autom zdarma. Mas pravo ju odmietnut, vtedy zaplatis o 600 euro menej.

Na sklonku minuleho roka im v tomto zacalo konkurovat bmw, ktore dava tusim 7r a 170tis km servis v cene vozidla. Zhodou okolnosti som si prave vtedy vyberal auto a nevsimol som si, ze by isli ceny hore.

Ale mě vytáčejí pozéři, kteří neumí, než plivat na značku, která si to nezaslouží. Obranný reflex

ale zasluzi. A keby som mal skusenost iba s jednym autom od citroena, tak mas pravdu a som ticho. Ale mam skusenost s 3x AX, 1x Xantia, 2x XM, 4x C5, 1x Picasso. Jedine auto, ktore nikdy nesklamalo, bola xantia. Ale ta bola doma iba rok, takze urcite to bude jeden z dovodov.

Citroen dnes nieje okrem dizajnu a nizkej ceny nicim zaujimavy.
neregistrovaný "shi"
7. 4. 2007 19:30
Re: *****
Nízká cena je málokdy zadarmo. Kvalita za rozumnou cenu se dá dosáhnout jedině kvalitním a systematickým vývojem. Nejsem si jistý zdali právě systematičnost při návrhu je silnou stránkou frantíků. Měl jsem tu čest se setkat s pár francouzskýma manažerama a moc mě v tomto směru nenadchli. Po té co jsem zatím slyšel z různých zdrojů, tak bych si běžné francouzké auto asi nekoupil.

Nyní trochu off topic: Když už tady byla řeč o jejich jaderných elektrárnách, tak ty údajně musí frantící při teplotách nad 38 stupňů celsia odstavovat, neboť při konstrukci chlazení nepočítali s velkými vedry a nejsou schopni je za letních veder bezpečně uchladit. Když jsem to slyšel, málem jsem praskl smíchy.

Pravidelný scénář na další léta:

1) Na jihu evropy teploty kolem 40 stupňů, na severu německa bezvětří. 2) Francouzi odstavují jaderky, němcům se netočí větrníky.

3) Klimatizace ve Franci a Německu jedou naplno, přes ČR opět teče (bohužel bezplatně) proud z Polska do Německa.

4) Česká rozvodná síť postupně kolabuje.

5) I naše jaderky musí být odstaveny, neboť rozvodná soustava je rozpadlá. Minimálně několik hodin až několik dní jsme téměř všichni bez proudu.

6) Rakouští zelení řvou, že za všechno může nekvalitní česká rozvodná síť která způsobila kolaps ve střední evropě a že když nejsme schopni ani udržet v bezporuchovém provozu něco tak jednoduchého jako kus drátu (tj. v jejich chápání rozvodnou síť), že jsou naše jaderky jasnou hrozbou pro Evropu.

S auty to nesouvisí, ale léto se blíží. Pokud máte na svých PC důležitá data, pořiďte si k nim UPS. Pokud v létě bude vedro, tak je pravděpodobnost mnou popsaného scénáře celkem vysoká. Navíc v některých budovách se při nahazování napětí dějí věci, které se elektronickým zařízením opravdu nelíbí.
neregistrovaný "Perun."
7. 4. 2007 20:55
Re: ...
...
neregistrovaný "Perun."
7. 4. 2007 20:55
Re: ...
I ty shibale ;-) Nedovolil bych si tvrdit, že rozumím technologii jaderných elektráren, ale něco přeci jen znám, tedy dost na to, abych věděl, že proces odstavení byť jen části bloku jaderné elektrárny je technicky velmi náročná věc. Myslet si, že se takhle při polední pauzičce se sklenkou Chardonnay vykloním z okna, podívám se na teploměr a pach znuděně zavolám operačního šéfa "Ty, hele, Nicolasi, leze nám to k osmatřiceti, vypni to, nebo letíme na Mars. Jó, dobrý, počkej.... Hm, a je to"... tak to jo, takhle to tam chodí :-!

matuS: No, jestli ono to nebude někde mezi sedačkou a volantem..... >:D
neregistrovaný "shi"
7. 4. 2007 22:13
Re: ...
perun: Říkal mi to člověk, díky němuž jsem měl mimo jiné i šanci podívat se do primárného okruhu a na spoustu jiných velmi zajímavých míst v nitru JE, takže nemám důvod mu nevěřit. A mám pocit, že tu teplotu si pamatuji celkem správně. Jestli jsem ji spletl, tak to nebude o víc, než dva stupně celsia. Každopádně francouzkou nebo českou jaderku bych měl za humny radši, než třeba Spolanu.

Můj šílený letní scénář je pouze mírná extrapolace zprávy ČEPS z prosince roku 2005. De facto v prosinci upozorňovali na potenciální kolaps, který v létě skutečně nastal.

Silná stránka frantíků jsou prý motorové oleje. O autech samotných si to ale nemyslím.
neregistrovaný "Perun."
7. 4. 2007 22:59
Re: ...
shi: Jo, něco takového se v létě opravdu objevilo. Vedro a bezvětří, náckové si dřepli do klimatizovaných hospod na pivo a jejich zelené větrné elektrárny se jaksi netočily. Takže jsme jim prodali pár megawatt z naší sítě, kterážto se následně na pár hodin lokálně odporoučela kamsi. Náckům to udělalo takový problémy, že ty megawatty sháněli, kde se dalo. Možná to nebylo úplně přesně takhle, ale v principu to tak bylo.

Francouským automobilům věřit nemusíš, nikdo tě nenutí. Třeba si to někdy vyzkoušej, než začneš soudit. Loeb, Sordo, Alonso.. to není náhoda.

Začni třeba hned s těžkým kalibrem: Antracitový Peugeot 407, sedan. 2,0 HDI nebo variantně 2,2 16V (zdaleka nejlepší volba je Twin-turbo 2,2 HDI 125 kW, to abys bys poznal, kdo umí diesel s velkým D, ale ten jako předváděčku jen tak někdo nemá). Až se posadíš a nastavíš si parádní polokožený křeslo, tak akorát tuhý, chytneš tříramennej koženej volant, kterej už nebudeš chtít pustit. Všechno je tam dokonale funkční, ale to nejlepší tě čeká na silnici. Řidič zvyklej na B5 projede zatáčkou s vytřeštěnýma očima. Pasivně řízená zadní víceprvková náprava si s klidem profíka krouží poloměry a přední... jo tak ta přední má na mnohem větší porci výkonu. Auto se drží asfaltu jako smečka rozzuřených rottweillerů, ale když nechceš, jede lehounce jako beránek, abys v hrobovém tichu při vypnutém rádiu vnímal ty zelenající se políčka podél cesty, sem tam vlčí mák... Pak vletíš na dálnici a ta už patří jen tobě. JBL posílá do kabiny první tóny čtvrtý věty Novosvětský a tvoje xenony upozorní tuningovýho machra ve Favoritu před tebou, že by bylo dobrý s tím předjížděním Avie ještě chvíli počkat... Někdy to zkus, já jsem pak přemýšlel, kde na to vzít >:D;-)
8. 4. 2007 08:39
Re: ...
Teď už tu chválu trochu přeháníš a diesel s velkym D?......

Proč prodejce od Renaultu svejm známejm doporučuje radši Mégana,protože "ta Laguna je už moc složitá a sere se to",švára má coby služebáka C5 1.8 a ta se od určitý doby sype taky,stejně jako většina ostatních C5 v různejch motorizacích z flotily jistý banky???

Mimochodem teď budou mít Passaty,tak nevim,jestli si pomůžou :roll:
4. 4. 2007 19:37
Bez nadpisu
Francouzský a německý auta maj spoustu hvězdiček,ale je to i díky tomu,že jsou stavěný i přímo na metodiku konkrétních testů,jinak C5 nemá nic moc jízdní vlastnosti a spolehlivost průměrnou a poradit předraženýho Golfa ´Plus je taky super :roll:

Jestli se Ti ty "švédi" líběj,tak do nich bez obav běž a servisu se taky neboj,protože jedno je napůl Ford a druhý Opel(dříve Renault),takže běžný opravy nebudou problém a bezpečný jsou myslim dost ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Perun."
4. 4. 2007 20:02
Re: Re:
V70 není, zmuline, Ford ani z části. To je ještě poctivé Volvo. Ticho a noblesa. Sedni třeba do současné V50... To už je Ford a pokud má diesel, tak navíc ještě PSA >:D Není tam hluk... a není to nevkusné.. Ale o tichu a noblese se už mluvit nedá.

C5 vůbec nemá špatné jízdní vlastnosti, takovou věc lze jen papouškovat. Velký rozvor a dobře rozložená hmotnost = velmi vyrovnané jízdní vlastnosti. Díky Hydractivu je ale kontakt se silnicí cítit spíš přes celé auto, než pocitem zpětné reakce od volantu. Stopu drží svědomitě a díky standardně montovanému ESP odpustí i velké chyby v řízení...

Moje nedávná zkušenost s V70 2,4 byla vážně příjemná. Jak už jsem napsal výše, ticho a noblesa, bezchybný interiér a božské sedačky (oproti C5 uvnitř o třídu jinde). Ale kdybych se měl rozhodnout, jestli to do stromu v osmdesátce napálím Volvem nebo Cé pětkou, tak zatlačím slzu, zacvaknu bezpečnostní pás a chytím se pevně volantu s rychlými šípy.
neregistrovaný "milan11"
4. 4. 2007 19:51
Bez nadpisu
Je fakt, že v C5 jsem se svezl, ale popravdě řečeno, byl jsem zklamán, jak jízdními vlastnostmi, tak i vnitřním interiérem, jinak nic proti frantíkům :-! Vyrábí některý z japonských výrobců nějaké podobně bezpečné auto ? Když jsem si procházel crash testy bezpečnosti, tak jsem narazil na opěvné ódy u vozů Subaru, co vy na to ???
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Dandisan"
4. 4. 2007 20:44
Bez nadpisu
Švédská auta mám rád, ale u mě je naprostou jedničkou VOLVO a pořád zůstane.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "SeanAllan1"
4. 4. 2007 20:48
Bez nadpisu
Měl sem možnost se osobně svézt ve starší xc70, vím není to V70. Ale je to určtiě dobrá varianta na tohle téma. A musím říct, že bych nic jiného než Volvo nevolil. Kvalita, vymakaná technika a ten prostor, že člověk přestěhuje celej barák. A ještě k tomu ten kombík docela i vypadá narozdíl od C5. Zvlášť bych zvažoval variantu XC..... zajímavá věc.
Rozbalit vlákno
0
4. 4. 2007 21:01
Bez nadpisu
bezpečné auto, jedině volha :-) Jinak si myslím že mercedes na tom taky nebude špatně.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "shi"
4. 4. 2007 21:03
Bez nadpisu
"C5 doposud nebyla absolutním počtem bodů v crash-testech překonána "

To je pravda, pokud vezmeme v úvahu pouze čelní a boční náraz a nebereme v úvahu body za "child protection". Mnohem objektivnější formulace by byla např. "v dané třídě je na špici spolu s řadou jiných aut". Význam důrazného připomínače pásů (C5 za něj dostalo 3 body) doufám nebudeme brát při posuzování skutečné bezpečnosti příliš v úvahu.

Mimochodem srovnávat auta mimo kategorie vůbec není košer. Podle bodů v EuroNCAP srovnávat C5 a S80 či Saab 9-5 má smysl pouze pokud předpokládáš náraz autem do zdi, případně náraz ideálního sloupu do tvého vozu z boku. Jinak jsou na tom větší auta při nárazu do "náhodné" překážky pochopitelně lépe.

Kdybych nehleděl na peníze tak bych si vybral buď Saab 9-5 nebo Volvo S80. A kdybych na ně hleděl, tak bych si na delší cesty zase vybral novou Toyotu Avensis a za ušetřené peníze bych si:

1) koupil lepší gumy, než jsou ty seriově dodávané Micheliny,

2) opakovaně zaplatil kurs bezpečné jízdy (kde by mě snad i upozornili na to,že za volantem neoptimálně sedím a nemusel bych to zjišťovat v praxi).

Na co vám je bezpečné auto, když prodejce není schopen poradit jak má být správně nastavena opěrka hlavy, natož aby zákazníka, který se eminentně zajímá o bezpečnost upozornil na takové drobnosti jako že bezpečnostní pás a ledvinka nejsou dobrá kombinace, že pás má být veden co nejníže a co nejblíže tělu, že člověk má sedět tak, aby byl schopen na brzdový pedál tlačit "silou" 80 kg ...
Rozbalit vlákno
2
4. 4. 2007 21:21
Re: Re:
milan: subaru je na tom velmi dobře v testech evropských ale i amerických (jsou odlišná kritéria). V obou mají plný počet hvězd (např. legacy nebo forester). Jsou to určitě velmi bezpečná auta. Pokud je jediným kritériem bezpečnost, zvažval bych volvo. Nejezdí nejlíp, nevypadá nejlíp, není nejlevnější, nemá největší kufr...ale do bezpečnosti investuje ohromné peníze (ostatní také, ale u volva to je sichr) a je to vidět. Jsou lepší než to subaru řekněme o jednotky procent (v nějakých aspektech, jinde třeba naopak horší) ale jsou zkrátka asi nej.

shi: zase těžší auta jsou obecně méně ovladatelná na hraně, je asi zavádějící zavést nějakou "obecnou překážku"....čelních nárazů je dost málo, jsou z toho ale skoro vždy smrtáky - tam pak záleží spíš na štěstí, na úhlech než na to, jestli má auto 1600 nebo 1800 kg - orgány se trhají docela "snadno", bohužel 8-s . Jinak, pokud vezmeme nějaký laboratorní náraz třeba pod úhlem 90st tak je samozřejmě výhodnější sedět v těžším voze, to je jasné. Ale nejlepší je prostě se vyhnout - a to někdy velké a těžké SUV prostě nezvládne. Sám jsem se na škole setkal s přesně tímto problémem, před časem jsem zájemcům posílal nějaké semestrálky, kde byl vliv hmotnosti aut zohledněn ale obecně nelze říct téměř nic. taky jsem tu práci četl a čekal na větu typu "na českých silnicích je bezpečnější jezdit s 2500 kg autem než 1500 kg" ale nebyla tam. Já osobně bych volil asi zlatou střední cestu
neregistrovaný "SamurajSK"
4. 4. 2007 21:25
Re: Re:
Toyota Avensis kombi urcite ano, na dlhe cesty s motorom 2.2 D-4D (150 k); alebo aj Subaru Legacy S.W. (kombi) s motorom 2.0. Subaru ma vyssiu spotrebu, ale nemozes mat zas vsetko aj vybornu bezpecnost aj vyborne jazdne vlastnosti aj vynikajuci pohon 4x4 (v manuale s redukciou) aj ziadnu spotrebu.

Urcite treba vyskusat a povozit sa. S Volvom a So Saabom tiez neurobis ziadnu chybu.
neregistrovaný "milan11"
4. 4. 2007 22:24
Bez nadpisu
...zatím je mému srdci nejbližší asi SAAB 9-5 :-! Jen si budu muset někde zjistit, nakolik to jsou provozně spolehlivá auta, abych nebyl co měsíc v servisu 8-s Vím, že jsem se někdy v roce 2003 bavil u jednoho prodejce SAABů a ten mi ukazoval prospekty, ze kterých bylo zřejmé, že SAAB a Volvo jsou (...tehdy byly) absolutní špičky v otázce bezpečnosti. No a prodejce SAABů si neodpustil poznámku, že SAABy jsou vždy o krůček dopředu před Volvem :roll: Předváděl mi nějaký test s klikou a její pevností, hlavové opěrky SAHR, airbaky, řezy ocelovými sloupky...přiznám se, že na mě tehdy SAAB 9-5 udělal ohromný dojem, a velmi podobný komentář mi následně zopakoval u modelu 9-3. Na silnicích je to každý rok čím dál větší hrůza a pokud už se má člověk stát nechtěným účastníkem nějaké havárie, tak ať jej chrání jeho plechový miláček co nejlépe, i když chápu, že nic není na 100% a náraz jako takový ovlivňuje spousta proměnných, které hrají či nehrají v můj prospěch :'-( Před 14 dny smetl mého kamaráda kamion, život mu zachránila jeho C4, auto je odepsané, jen změt plechů a střepů, naštěstí měl auto na leasing, takže havarijně pojištěné, ale nehodu zavinil řidič kamionu, který měl mikrospánek...no a pak zkuste jezdit řádně a dle předpisů...nakonec vás málem přizabije nějaký pako, co 16 hodin v kuse řídí, jen aby doručilo náklad tam, kde má...nevíte, jak je na tom obecně SAAB se spolehlivostí ???
Rozbalit vlákno
1
5. 4. 2007 06:41
Re: Re:
to milan: co se spolehlivosti Saabu 9-5 týče, tak do roku 2002 bych se mu raději vyhnul, Saab měl konstrukční vadu na motorech + dalších pár kravin, takže pokud ojetého, tak minimálně od roku 2002, to by měli být všechny problémy vychytány ikdyž Toyota to ani tak nebude, ale bude v té lepší polovině. Volva V70 se to tuším týká taky.

Rozdíl Volvo a Saab vs ostatní je v tom, že tyto automobilky nedělají auta jen podle crashtestů, ale dělají i vlastní testy a vyhodnocují data ze skutečných nehod.

Co se aktivních opěrek hlavy týče (SAHR), tak jde o patent Saabu a Saab je montuje standardně od roku 1998, zatímco většina automobilek je nabízí jen v některých modelech a v některých si musíš za ně dokonce i připlatit (tedy Saab má náskok cca 9 let). Navíc ne každá automobilka je umí udělat kvalitně, třeba takové BMW aktivní opěrky má a v testu ADACu dopadlo BMW jako nejhorší, dokonce i auta bez aktivních opěrek byli lepší než BMW. Stejné je to u Audi, to montovalo aktivní opěrky hlavy a dle amerických testů to byla spíše tragédie, tak je přestali montovat a je to lepší :-)

Volvo má podobný systém nazvaný WHIPS, takže tam se taky nemusíš bát při nárazu zezadu, rozdíl je v tom, že u Volva se pohne celé opěradlo, zatímco u Saabu jen opěrka. V testu ADACu byli Volvo a Saab na prvních příčkách.

Dobrou volbou je i Subaru, protože ještě nedávno část Subaru vlastnil koncern GM, který vlastní i Saaba, takže tam proběhla určitá spolupráce díky čemuž se Subaru dostalo např. k aktivním opěrkám hlavy apod. Naoplátku Subaru vyrábí pro USA Saab 9-2, což je Impreza s jiným designem :-)

Jo a pokud nakoneč koupíš 9-5ku, tak počítej s tím, že vstoupíš do sekty saabistů :-) Tj. srazy několikrát do roka, spousta nových známých a povinnost pozdravit jiného Saaba na silnici, prostě jak říkám, je to sekta >:D
neregistrovaný "Kahn33"
4. 4. 2007 23:21
Bez nadpisu
Nejbezpečnější je Ford focus II
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sportcar"
5. 4. 2007 00:45
Bez nadpisu
Este sa inak treba zamysliet aj nad tym co je vlastne bezpecne auto pocty hviezdiciek su hlupost pretoze podla mna dolezitejsia vlastnost bezpecneho auta je schopnost predchadzat nehodam a to moze z "najbezpecnejsieho" auta na svete urobit velmi lahko nebepecne ...

Myslim vyhlad z auta sirka stlpikov je dobra pri nehode ale zla pri vyhlade do krizovatky..

Dalej sila brzd, manevrovcie schopnosti, darmo mate bezpecne suvecko ked ho pri rychlom vyhybani sa prekazke prekotite na strechu...

Podla mna bezpecnejsie auto je to ktore dokaze pomoct k tomu aby som nebural ako to ktore ma vela hviezdiciek v nejakom laboratornom teste...

Pretoze havariu pri rychlosti 120 km (narazova rychlost) mate velmi malu sancu prezit aj v tom najbecpecnejsom aute a preto myslim ze lepsie je neburat a toto vela ludi podcenuje ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "milan11"
5. 4. 2007 07:21
Bez nadpisu
Díky za poznatky ohledně koupě správného ročníku výroby SAABa 9-5, tuto informaci jsem vůbec nevěděl ;-) Díval jsem se na motorizace a pokud volba padne na 9-5ku, tak se ještě musím popasovat s výběrem motoru. Máš nějaké zkušenosti nebo doporučení v této věci ? Je pro tento vůz dostačující dvoulitr, nebo spíše obsah 2,3 ? Do dieselu jít nechci, dávali tam prý nějaký převzatý z Opela či co a žádná moc velká sláva to prý nebyla :(
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "chomi"
5. 4. 2007 08:09
Re: Re:
Ahoj,

SAAB je určitě vyníkající volba, ale připrav se na to, že v případě opravy či poruchy nějakého z dílů tvého miláčka se finančně pěkně prohneš :-! Já tyhle vozy miluju, jsou to nerozbitný držáky, poctivá práce, aristokrat na čtyřech kolech, prostě vyjímečná automobilová osobnost...ale to vše v případě opravy řádně zaplatíš. Mě na počátku stála výměna dvou rozvoďáků cca 25.000 Kč a rozbité zrcátko u spolujezdce 7.500 Kč, což je dle mého názoru pro průměrného občana naší země pořádná finanční darda :shock: Opakuji, že je to fenomenální vůz, ale pokud nemáš finanční rezervu na případné opravy, tak zvaž koupi třeba nějakého jiného vozu. Jinak SAABů 9-5 u nás jezdí poskrovnu, a ti, co v něm jezdí moc dobře vědí, v čem jezdí a proč právě v SAABu :-! Navíc, pokud se jej posléze budeš chtít za nějaký čas "zbavit" a třeba koupit jiný, tak to u této značky trvá poněkud déle, než si Tvého miláčka najde nový majitel. Souhlasím, že v oblasti bezpečnosti je to absolutní špička a až o řád níže je dle mě VOLVO, jinak se vůbec nekradou (který z mafiánů by si vozil zadek v SAABovi >:D ) a jsou to mimořádně robustní a do detilu propracované vozy. Jo, a abys neměl pocit, že jsem zaujatý, tak v rodině 9-5 máme, v kombi variantě, provedení Aero 8)
5. 4. 2007 09:08
Re: Re:
Zvolil bych 2.3ku, pojistka je stejná a žere cca stejně jako dvoulitr.

Tady jsou data spotřeby 9-5ky MY2006:

2.0t 110kW - 6,9 / 9,0 / 12,6

2.3t 136kW - 6,6 / 8,9 / 12,8

2.3T 162kW - 6,5 / 8,9 / 13,0

2.3T 191kW - 6,4 / 8,8 / 12,8 (verze Aero)

Spotřeba pod 7 litrů je spíše sci-fi, páč s tím autem se nedá jezdit slušně >:D Se Saabem 9000 2.3turbo 147kW jsem měl průměrnou spotřebu cca 8,6 litru, po městě cca 10.

Ad diesely, těch dodávalo do Saabu několik firem, motor 2.2TiD je od Opelu a je to strašná rachotina, pak do 9-5ky dávali 3.0TiD V6, který pro Saab postavilo na zakázku japonské Isuzu (to ho pak prodalo i Renaultu apod.), s tím prý byli údajně docela velké problémy a teď do Saabu montujou diesely 1.9, které jsou od Fiatu. Ty jsou prý dobrý (osobní zkušenost nemám).

Spoustu informací najdeš např. na www.saabinfo.net, na ceny náhradních dílů se můžeš kouknout např. na www.saabtuning.cz

Abych tě ještě trochu navnadil, tak mezi saabisty patří např. oba Svěrákové, Hřebejk, Polívka, Pecha atd. ;-)

Správní "saabofilové" jsou hlavně Svěrákové, pokud to děj filmu umožňuje, tak v něm Saab vždy hraje alespoň jako kompars :)
5. 4. 2007 09:49
Re: Re:
to milan: pokud se chceš kouknout jak vypadá sraz saabofilů, tak 5. května je sraz v Roudnici nad Labem a 19. května v Prunéřově. Můžeš tam přímo s majiteli 9-5ek prodiskutovat klady i zápory.

A pokud se rozhodneš pro koupi 9-5ky a stihneš to do června a ještě nevíš kam na dovolenou, tak 7.-10. června 2007 pořádá přímo automobilka Saab ve Švédsku Saab Festival (slaví 60. výročí). Mimo jiné si můžeš prohlídnout továrnu zevnitř. Já tam byl před 2 roky a bylo to super.
neregistrovaný "R.Barrichello"
5. 4. 2007 10:12
Hm, tak tohle
už se tady řešilo tisíckrát.....Záleží do čeho narazíš:

když do Matize, budeš v bezpečí ve 20 let starým Mercedesu či BMW. Když do kamionu s návěsem, můžeš mít co chceš.....

jasně že když s BMW 750 r.v. 90 narazíš do MB S klasse, dopadnete blbě oba dva....

A vzhledem k tomu, co tvoří většinu vozového parku v čr, tak je furt bezpečnější jet 20 let starým MB "čína", BMW, Lincolnem či Cadillacem než Fabii.....

Ty staré káry sice nemaj deformační zóny, deformační zónou so pro ně ale ty fabie, matizy, sparky, getzy, thalie, twinga, seicenta apod....

A stále platí čím víc plechu před sebou, tím lépe. I u nových aut. Ono Smart ač sebelepší konstruován, nemůže nikdy mít výsledky jako MB S...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "michal78"
5. 4. 2007 10:35
Re: Hm, tak tohle
...zatím je mému srdci nejbližší asi SAAB 9-5 Jen si budu muset někde zjistit, nakolik to jsou provozně spolehlivá auta, abych nebyl co měsíc v servisu

to si zjisti, nebot jsem slysel – podotykam s l y s e l , za Saaby jsou docela drahe na servis
5. 4. 2007 13:04
Re: Hm, tak tohle
R.Barrichello:

.....Záleží do čeho narazíš:

když do Matize, budeš v bezpečí ve 20 let starým Mercedesu či BMW. Když do kamionu s návěsem, můžeš mít co chceš.....

Si kup Saaba a nemusíš řešit ani srážku s náklaďákem ;-)

[odkaz] :shock:
neregistrovaný "blablablabla"
5. 4. 2007 10:18
Bez nadpisu
Takhle bagatelizovat to jednoznačně nejde...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "R.Barrichello"
5. 4. 2007 10:27
Re: Re:
Ale de. Vsad si ve sportce, až vyhraješ, kup si zánovní MB S a Smarta, a pošli to ve 100 proti sobě! Sázím 10 táců na MB S >:D >:D

chudší můžou udělat test Dewoo Tico versus MB 124 popř. dobová amerika. Sázím na to že to Tico najdete 50 metrů ve škarpě......ve tvaru šrotové kostky...

Totiž poctivé železo je poctivé železo....

je jasný, že když proti sobě postavím, jak sem říkal např. Cadillac z 80. let a Volhu, autům skoro nic nebude ale posádka na tom noc fajn nebude......
neregistrovaný "saco1"
5. 4. 2007 11:45
Re: Re:
"Ale de. Vsad si ve sportce, až vyhraješ, kup si zánovní MB S a Smarta, a pošli to ve 100 proti sobě! Sázím 10 táců na MB S"

Len nechápem odkiaľ berieš, že všetky nehody sú také, že sa autá zrazia proti sebe /koľko je to asi % všetkých nehôd ?/. V takomto prípade máš pravdu. Ale to je všetko , keď vrazíš s 20 r. šunkou do stromu , autobusu a pod. tak je to úplne o inom v porovnaní so súčasným aj keď o triedy menším autom, takže to máš trošku pomýlené.
neregistrovaný "zvejkal"
5. 4. 2007 11:13
ine vlakno
co tu pred casom bolo:

[odkaz]

ohladne crashtestov. Su tam 2 zaujimave videa.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "blablablabla"
5. 4. 2007 12:02
Bez nadpisu
saco: Přesně to jsem chtěl naznačit. Do ringu, kde bych měl za cíl zničit vozidlo soupeře je to možná dobrý příklad, ale do provozu značně zavádějící...

Navíc je třeba si zapamatovat dvě věci:

- Rozhodující pro přežití je zrychlení jednotlivých částí člověka

- Při nárazu hraje roli ENERGIE, hmotnost je jeho součástí, rychlost kvadrát(!!! - takže hraje mnohem větší roli než hmotnost), rozměry stím nemají co dělat, rozhodně momenty setrvačnosti průřezů kosntrukčních částí deformujících se částí a materiál(pevnost, tuhost, poddajnost), kam byla srážka vedena (do těžiště, mimo těžiště) atd. Nevim proč do tohohle kecaj lidi, kteří evidentně nemaj z pevnosti pružnosti ani základní kurz. Ani já se neodvažuju házet všechny crashe do jednoho pytle natož se knim vyjadřovat. Musí se to posuzovat připad od případu. Nikdy nedojde k čelní srážce těhle dvou vozidel tak jak je zde prezentováno. Přesně z toho důvodu vypovídající hodnota nárazů ala NCAP(novinářská organizace!) je mnohem menší než se jí přisuzuje. Ono sice modelování jen jednoduché srážky zabere superpočítači 15minut, a stačí změnit úhel naárazu o pár stupňu a je vše jinak, a každej tady v tom státě během vteřiny víc co a jak dopadne a co a jak je lepší. Pak to ve městech taky vypadá. 90% SUV je obsazeno jednou sličnou slečnou, která sotva zaparkuje...

Navíc to ani zakladatel tohohle vlákna neřešil, tak proč to sem tahat...Když už tak alespoň bezpečnost aktivní, tak k tomu můžeme fundovaně přispět..
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jurajK"
5. 4. 2007 13:00
saab servis
Cerstva skusenost zo servisu vo Viedni. Lave manualne (!) zrkadlo na Saab 9000 ('87) za 200EUR, robota do 100EUR. Zrkadla na nove modely (podla technika v servise) za 400+ EUR. V Bratislave este drahsie, to iste zrkadlo (bez roboty) za 9000 SK.

Inak auto je velmi prijemne, ma ozaj skvele sedadla, novsie modely musia byt este lepsie. Ak by som teraz realne potreboval vlastne auto a mal dost penazi na prevadzku, tak 9.3 by bola pre mna horuci kandidat :-)
Rozbalit vlákno
2
5. 4. 2007 13:14
Re: saab servis
to jurajK: nesmíš nakupovat u autorizovaného prodejce, zpětné zrcátko el. ovládané a vyhřívané na 9000ku stojí 1.975,- Kč bez DPH, na 9-5ku stojí 6.720,- Kč bez DPH (el. ovládané a vyhřívané)

[odkaz]
Avatar - Barrichello
23. 4. 2007 11:20
Re: saab servis
Oh děkuji, Saab nechci. Za jedno zrcátko u Saaba mám dvě u Chryslera. Taky el. ovládané, taky vyhřívané...Taky originál.
neregistrovaný "jurajK"
5. 4. 2007 14:18
Bez nadpisu
To SAAB:

Vdaka za tip, tu stranku som asi prehliadol. A navyse je to moj menovec :D

Manualne zrkadlo tam ale nevidim. Nekupovat cez autorizovaneho predajcu bol aj moj napad, ale realziacia nevysla. Obvolal a prebrowsoval som toho dost, najlepsia ponuka na manualne zrkadlo bola za necelych 4000 CZK ~ 145 EUR.

Nakoniec som sa rozhodol pre servis, technik to tam objednaval podla VIN (alebo ako sa ten kod vola), mal najkratsiu dobu dodania tak som sa uz na to potom vykaslal.

Navrhujem, uzavrime to tak, ze kto ma Saaba dlhsie, vie si najst lacnejsie diely, ale originalny servis je drahy. Navyse to zrkadlo nebude problem vymenit, ale pustat sa do vacsich oprav doma v garazi...ja urcite nie.
Rozbalit vlákno
1
6. 4. 2007 06:41
Re: Re:
to jurajK: alespoň víš kde příště nakupovat :-) Jinak i např. AutoKelly má podobné ceny dílů na Saaby.

Originální servis je drahý u většiny značek, naštěstí existují i ty "neznačkové", kterých je na Saab v ČR víc než těch "autorizovaných" :)
neregistrovaný "marianos"
5. 4. 2007 23:26
Saab?Volvo?
Žádný auto člověka nezachrání když to do něčeho napálí ve vysoký rychlosti.Ale jak říkal Barrichello,obecně platí že čím víc plechu a vůbec pevnýho materiálu,tim je větší šance na přežití. A to se v praxi určitě liší od nějakejch pofidérních testu NCAP nebo jak se tomu nadává. 5 hvězdiček se dá koupit nejspíš stejně jako párek v uzeninách.Automobilkám se to určitě vyplatí.Musí na to nalákat spousty kupců.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Perun."
5. 4. 2007 23:45
Re: Saab?Volvo? §§§
Na podobné žvásty by měl pamatovat zákon... ale máme tu přeci svobodu slova.. Pofidérní mohou být soukromé názory přispěvatelů (nikoho nevyjímaje), vývoj technologie a vědu jako takovou ale bagatelizují, zdá se, dosti neúnavní demagogové.
6. 4. 2007 06:36
Re: Saab?Volvo? §§§
mario:

obecně platí že čím víc plechu a vůbec pevnýho materiálu,tim je větší šance na přežití

To je blbost, záleží na tom jak kvalitně je auto postaveno a hlavně na podmínkách havárie.

Srovnej si fotky crashtestu velkého pickupu Ford F150 (1997-2003):

[odkaz]

a např. Toyoty Corolla (1998-2002):

[odkaz]
neregistrovaný "LUBO"
6. 4. 2007 11:17
Bez nadpisu
a čo tak Renault Vel Satis :?:
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2007 11:19
Bez nadpisu
Perun:Sorry,ale v C5 jsem se svez a vážně nic moc.Na dálnici rovně dobrý,trochu státovky,ale to je tak všechno.

Jo a určitě věříš i tomu,že pro XC90 vyvinuli úplně novej osmiválec a neni to překopanej "starej" Ford.Neříkám,že je to všechno stejný,ale nějaká spolupráce tam proběhla.Já měl zas v Laguně I motor z Volva.2.0 16V-140PS.K nám se tahle verze snad ani nedovážela.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "IT"
6. 4. 2007 17:35
Bez nadpisu
Úvaha o kupování hvězdiček je na úrovni 4.cenové skupiny. >:-[]

EU,USA,Austrálie,Japonsko mají své vlasní normy,nedá se srovnávat,k tomu interní normy výrobců... ;-)

Špatně položená otázka.Nejbezpečnější auto prostě neexistuje.

Navíc,bylo myšleno aktivní bezpečnost(co vše ovlivní od výkonu,vhodné převody,brzdy,jízdní vlastnosti,řízení,snadné ovládání,ergonomie sezení,rozmístnění ovladačů,ovládací síly,přehledné informace z přístojů,jasné,bez přemíry zbytečných kontrolek,mikroklima v kabině,vnitřní hlučnost,výhled z vozu atd...) nebo pasivní a řešit následky? ;-)

Na 1. místo dávám aktivní,neb je lepší nehodě předcházet.

K četnosti nárazů:když se od podélné osy vozu nakreslí úhel 30st na obě strany,tak je to v souhrnu nějakých 65% nárazů,zbytek boční,zadní,hodit na budku kolem 2%,ale tam jsou následky dost špatné...

Kdyby byla jednoduchá odpověď,nebylo by tolik investic do vývoje,seč je to často skládačka jako Lego. ;-)

K Euro NCAP:pokud se má něco navzájem srovnat,tak holt musí být nějaká metodika,podle níž se zkouší za stejných podmínek.To v technice tak už chodí.Nedovedu si představit,že by se simuloval náraz do překážky,která se pohybuje.Musel by někdo určit,jak má být těžká a jak má být rychlá.Na tom by se nikdo nikdy nedohodl.Ale kdyby náhodou ano, pak by většina aut měla čistou nulu. NCAP, ale i všechno další je jen info pro srovnání,nic víc.

Že pak osádka 5*Clia při čelním střatu dopadne hůř než nějaké SUV se 4*,je evidentní. Kinetické energie,nic víc. Na čem Ek závisí, každý ví.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - janodespota
6. 4. 2007 23:02
Bez nadpisu
Pozrite si toto: [odkaz] , som zvedavy co by sa stalo s nejakym korejcom alebo podobne... Inak, k otazke bezpecnosti - to co tvrdil barrichelo (mercedes versus matiz a podobne...) je podla mna uplne OK. Pevne velke auto pri buracke :roll: zvitazi vzdy s mensim a lahsim strojom. To ze starsie velke pevne auto je znevyhodnene pri zrazke so stromom ma az tak nezaujima, pretoze ak vrazim do stromu a zlikvidujem sa tak je to na 90% moja chyba (som ozraty za volantom, neprisposobil som rychlost v zakrute alebo som precenil svoje schopnosti, prip. som zabudol vymenit brzdove oblozenia...???) a viac menej som s tym mohol pocitat. Toho sa vsak clovek ktory jazdi podla predpisov a ma pud sebazachovy hadam nemusi obavat. Viac sa musi obavat hlupaka ktory vrazi donho, tam uz sa podla mna oplati mat velky pevny voz. Samozrejme, stanu sa aj vynimky typu - vrazila do mna tatra 148 alebo podnikatel s 2t audi Q7 - to je proste smola... :roll:
Rozbalit vlákno
0
7. 4. 2007 10:50
Bez nadpisu
Hoši,hoši.Začínám si myslet,že někteří studujou pouze pro své ego.... :roll:

janodespota:Odkaz pěknej.Docela by mě zajímalo kolik automobilek si takhle "hraje"
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kesk"
23. 4. 2007 21:47
drahe zrkadla
bari zase tu onanujes s tymi zrkadlami. prestan uz, americke auta nemaju lacnejsie nahradne diely ako konkurencia. uz sme ti to tu viackrat dokazali. akykolvek saab nemozes s americkymi pleckami ani len porovnavat.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
24. 4. 2007 09:49
Re: drahe zrkadla
Ne? Dyt ho vlastní jednička na trhu amerických pleček totiž GM!!! A Cadillac BLS je vlatně Saab. táák. Ted nám povíš že je BLS je plečka a Saab fajn kára. V tom případě si totální demagog, jako borci, co tvrdili že Mitsubishi 3000 je bezva autí a Dodge Stealth plečka. Problém je, že ty auta sou na 95% stejný!!!!!!!!!!!

Řekni mi co má 2001 9-5 navíc.... Povídej mi o tom? Dobrou image v očích veřejnosti? A prodá se jich ročně 30 ks??? Turbomotor? Na to já kašlu.
Pro mě je podstatný, že 8 táců za zrcátko (s daní) bych nedal ani omylem!!!!!
Ono totiž u oficiálního dovozce DCAB na Chodově stojí 3930,- i s daní. V origo škatuli MOPAR!!! A je tu za dva dny z Hannoveru, narozdíl od Saabu!
Ono švédská kvalita už taky není co bývala, viz Gripen :o)))
25. 4. 2007 11:57
Re: drahe zrkadla
to Barrichello: a co teprve americká kvalita, viz. nedávno zakoupené stíhačky F-16 polskou armádou. Kdo neví, tak polovina jich není provozu schopná a závada na každé stíhačce se vyskytne v průměru po 7 hodinách letu, čímž se spolehlivostí vyrovnají dosluhujícím Su-22kám. Už při transportu z USA do Polska se museli 2 vrátit kvůli závadě a třetí nouzově přistála na Islandu >:D
Teda vybírat auto podle ceny zrcátka je více než úsměvné ;-) Rozdíl mezi Saabem a amerikami je v bezpečnosti a právě těch turbomorech. A vo tom to je :-)
Avatar - Barrichello
25. 4. 2007 12:47
Re: drahe zrkadla
to: SAAB - hm, až na to že třeba Sebring (01-06) měl PĚT Hvězdiček v testech NHTSA. Tedy nevyšší možný počet. Víc nemohl dostat ani Saab, víc nejlze totiž dostat. A co se týče evropy - v evropě to nikdo netestoval....Takže bezpečnost bych vynechal....

Turbomotor nechci ani omylem. Mě těch 203 HP z V6 bohatě stačí a navíc to má pěkný zvuk.
K cenám ND - pro mě sou podstatné. A myslím že enbudu dalko od pravdy, když si troufnu tvrdit, že Saab bude mít podobné ceny jako u zrcátka u dalších dílů..... Viděl sem stránky na které si tu dával odkaz, tak kapota na 9-5, je taky fakt levná.....

A k F-16 - Polsko pokud vím, narozdíl od ČR nekupovalo nové stoje, ale už použité, volně přeloženo to co amerika nepotřebovala, válelo se to nějakou dobu ve skladě a oni se toho výhodně zbavili. Nelze čekat, že to bude bez chyb, navíc F-16 je konstrukčně hodně stará...
25. 4. 2007 13:55
Re: drahe zrkadla
to Barrichello: no nevím, já koukal na výsledky americké IIHS a Sebring je při nárazu zepředu téměř tak dobrý jako 9-5ka (ta je o něco málo lepší), ale při nárazu z boku je to tragédie, resp. má hodnocení POOR: [odkaz] . Ty F-16ky jsou repasované, tedy nové motory apod., takže by měli být spolehlivé, ale nejsou. To že jsou konstrukčně zastaralé nemá na spolehlivost vliv, spíše by to měla být výhoda. No vidíš a já zase zbožňuji turbomotory kvůli zvuku turba :-) No a taky díky pořádnému zátahu bez nutnosti mít dvojnásobný objem. Prostě 100 lidí 100 chutí.
Avatar - Barrichello
25. 4. 2007 16:11
Re: drahe zrkadla
ukazuje trošku něco jinýho - [odkaz]
A to ještě nebyla testována verze s bočními airbagy, které byly samozřejmě pro evropu v základu. Takže výsledky vcelku slušné.

Jo repase. Ještě bych chtěl vidět jak dělaná. Repasované není nové, otec dělá v tovráně kde se opravují letecké motory, takže vím o co go. Vyhazuje se pouze to, co nejde opravit či je poškozené.

Jenže nacpat turbo do čtyřválce umí každej....
26. 4. 2007 06:36
Re: drahe zrkadla
Jo, podle toho odkazu má 5 hvězdiček jen za náraz zepředu, z boku má 3. Jinak máš pravdu to auto má boční airbagy jen za příplatek :-O To mě docela šokovalo, kouknul jsem na výsledky IIHS do kategorie Large Family Cars a americká auta (ne všechna) mají i v modelových ročnících 2007 boční airbagy POUZE za příplatek :-O Díky tomu jsou u IIHS propadáky v testech při nárazu z boku :-O S bočními příplatkovými airbagy pak Marginal, tedy taky nic moc. A v tom je právě rozdíl mezi švédy (Volvo, Saab) a amerikou, zatímco 9-5ka má boční airbagy standardně od roku 1997 (tedy od začátku výroby), tak polovina amerických aut je má i po 10 letech jen za příplatek. Vidím, že v USA se na bezpečnost z vysoka kašle ;-\ Ne, každej to neumí, udělat vysoký objem ale ano, to je podstatně jednoduší ;-) Ale ono je to jedno, každý máme svého favorita, kterého tu budeme propagovat.
Avatar - Barrichello
26. 4. 2007 11:44
Re: drahe zrkadla
Sebring pro Evropu je má ve výbavě LX standartně od počátku výroby, tj. od roku 2001. V USA se na to tolik nehraje, tam je za příplatek leccos. Proto bych si právě nekoupil americkou verzi, má horší výbavu.
Evropa má 6x airbag, ABS,EBD a cosi jako ASR, předpínače bez. pásů, palubní komp. To některé americké verze neměly no. Jinak ty boční airbagy sou od Mercedesu v tomto případě :o) Jo vysokej objem a slušnej výkon umí udělat každej, víme - jako VW. 2,8 V6 193 HP a tady 2,7 V6 203 Hp. No VW má pravda vyšší toč. moment no. Ale i tak...

Dyt turbo dělá dnes každej prosim tě a dělá se už 40-50 let. U starých vozů je to super věc, většinou ale na výměnu. Zvlášt pokud s tím předchozí majitelé jezdili odpovídajícím způsobem (čti jako pra*e).

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57