Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dokončené testování aditiv MOTUL v České republice

Škoda Fabia - Komprese na 3. válci před aditivací
Škoda Fabia - Komprese na 3. válci po aditivaci (z 5 bar na 14 bar)
Škoda Superb V6 TFSI komprese před aditivací
Škoda Superb V6 TFSI komprese po aditivaci GDI EC
10 Fotogalerie
Diskuze (2)

Zkraje října 2020 jsme zahájili testy aditiv na několika vozech v České republice. Cílem bylo prověřit účinnost těchto aditiv v rámci schopnosti dekarbonizace a čištění vstřikovacích systémů u motorů různých technologií.

OBECNĚ LZE SHRNOUT, ŽE JEJICH PRAVIDELNÉ POUŽÍVÁNÍ PŘISPÍVÁ K PREVENCI ZÁVAD NA PALIVOVÝCH SYSTÉMECH MOTORU. NAVÍC, DOSLOVA ZA PÁR STOVEK, DOKÁŽOU VRÁTIT MOTORU ZTRACENOU SÍLU, a ušetřit tak nemalé finanční prostředky spojené se servisním zásahem.

Výsledky použití aditiv na prvních dvou vozech vám představíme níže:

TEST Č. 1, ŠKODA SUPERB, 3,6 FSI V6, 191 KW (260 K), ROK VÝROBY 2011, NÁJEZD 221.850 KM

Motor tohoto vozu nebyl v nejlepší kondici. V určitých jízdních režimech měl nepravidelný chod, zvýšila se spotřeba oleje i kouřivost. Použitím aditiva MOTUL ENGINE CLEAN1) (300 ml aplikace do použitého oleje před výměnou) došlo ke zvýšení komprese na několika válcích a vyčištění pístní sekce. Následovala výměna oleje a přidání aditiva MOTUL GDI CLEAN2) (300 ml na 60 l benzínu) mělo za následek razantní vyčištění vstřikovačů, ustálení chodu motoru a zlepšení emisních parametrů již po nájezdu 300 km.

TEST Č. 2, ŠKODA FABIA 1,2 HTP, 40 KW (54 K), ROK VÝROBY 2005, NÁJEZD 170.000 KM

Také motor tohoto vozu se vyznačoval zvýšenou spotřebou oleje a sníženým výkonem. Měřením tlaku na válcích bylo zjištěno, že na třetím válci je velmi nízká komprese – jen 5 bar. Po aplikaci aditiv ENGINE CLEAN (300 ml), proplachu motoru, následné výměně nového motorového oleje a použití aditiva MOTUL FUEL SYSTEM CLEAN3) (300 ml na 60 l benzínu) po nájezdu 300 km došlo na přeměření tlaků. Komprese se zvýšila ve všech válcích, u problematického 3. válce vzrostla na hodnotu 14 bar!

V pístní sekci došlo k dekarbonizaci, vedle pístních kroužků bylo možné pozorovat i vypálení karbonu na zapalovacích svíčkách. Chod motoru se celkově zklidnil, došlo i k navýšení výkonu.

1) MOTUL ENGINE CLEAN odstraňuje usazeniny a zbytky z pístních kroužků, hydraulických zdvihátek a ventilů a rozpouští usazeniny v olejovém systému.

2) MOTUL GDI CLEAN účinně čistí vstřikovače paliva, optimalizuje spotřebu a emise.

3) MOTUL FUEL SYSTEM CLEAN odstraňuje nečistoty z palivového systému, od nádrže až po spalovací komoru. Čistí vstřikovače a trvale odstraňuje zbytky v horní části válce. Odstraňuje i vodu z nádrže.

Jak je patrné, aditiva fungují. Jejich použití majitelům aut ušetřilo nejen spoustu času, ale i peněz za servis a opravy. Ani autoservis ale nepřijde zkrátka – zákazníci jistě ocení ušetřené prostředky i rychlost opravy chemickou cestou, zároveň se tak servisu uvolní ruce pro další zakázky. Kompletní nabídku produktů MOTUL včetně výše zmíněných aditiv a olejů seženete v e-shopu INTERCARS.COM.

 

Vstoupit do diskuze (2)