Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Essen 2006: Oettinger Golf GTI a Golf R32

Libor Zezulka
Diskuze (16)
Volkswagen Golf je vděčným objektem tunerů snad od počátku své existence a jeho pátá generace není v tomto výjimkou. Oettinger si pohrál s bílým GTI.

O „gétéíčku“ nelze říci, že by postrádalo dravost už v základní verzi, ale ladiči německého Oettingeru chtěli a zašli pochopitelně dále. Tak za prvé vyměnili přední nárazník, který má zvětšené vstupy vzduchu a ostřejší hrany, přepracovali zadní nárazník, ze kterého nyní trčí rovnou dvě dvojité koncovky výfuku. Tak jako u Audi TT Oettinger upravil výstupní hodnoty motoru.

Čtyřválec 2.0 TFSI posílil o desítky kilowat a NM. Řidič dokonce dostal možnost výkon jednotky ovlivňovat, a to výběrem vhodné mapy v rámci programu MAPSWITCHING. Jízdní vlastnosti vylepšily sportovní pružiny a velká 18palcová nebo 19palcová kola. Tuningový program předvedený v Essenu na Golfu GTI se vztahuje i na vrcholný model Golf R 32.

Tip: Golf GTI i Golf R32 v testu Auto.cz

Libor Zezulka
Diskuze (16)
5. 12. 2006 15:19
Re: Re:
Jo, to je snad jasné... sakra tuning nebrat... já píši o klasice - GTI...
Avatar - Dinar
5. 12. 2006 15:11
Re: Re:
Řekl bych, žes Donalda trochu nepochopil, mluví o tom Oettingeru z článku, a vyjadřuje obavu, že tebou zmíněné přednosti golfu GTI, které asi chápeme všichni stejně, touto úpravou ztratí. K tomu se přidávám, tohle je jen výstavní kreace, tovární odlaďování GTI je věc jiná, na světě je už verze s ostřejším podvozkem a nějakými 165 kW, reakce na ST a OPC, pravdou je, že v tom, udělat své GTI tak, že si v něm každý tuner (firma) najde prostor pro svoje pojetí sportovního optik-looku a každé GTI pak vypadá jinak, to umí jen VW, Focus ani Astra takovou variabilitu neumožní, jejich design je na to příliš vyhraněný.
5. 12. 2006 14:58
Re: Re:
Právě, že nevstupují... To "nejlepší" musíš chápat ve významu - nejpraktičtější. A o to jde... mít auto pro každodenní ježdění, co, když ho přes DSG zatneš, ti poskytně závrať. Mít JEN rychlé auto... to je fajn, ale jenom na sobotní dopoledne. Jenom Golf dokazuje opakovaně odlaďovat sportovní mutaci tak, jak potřebuješ. A jenom Focus mu sekunduje. Ten ale dojíždí na fádní tvar.
5. 12. 2006 14:32
Re: Re:
Chyba, stydlíne. GOLf, Gé GOLF, Gé, jako - GURU, navíc v mutaci GTI je třicet let nejlepším sportovním kompaktem, pro ty tvé masy. Musíš umět správně zařazovat... ale to se rychle naučíš, jen co se dobelháš ke svému prvnímu bazaru v životě. Tehdy svá kriteria o masovosti budeš muset velmi sebemrskačsky přehodnocovat... Upřímnou soustrast ;-)
5. 12. 2006 14:01
SLOGAN MILENIA
Ten slogan - "Nejlepší je originál" je dokonalej přesně tak, jako je dokonalej GOLF GTI :yes: TEST GTI je nejčtenějším testem na auto.cz... to je velmi výmluvné. BRAVO GTI :yes: