EU plánuje realističtější měření spotřeby
O tom, že spotřeba dle současné metodiky Evropské unie neodpovídá reálným podmínkám a mnohdy se značně liší, netřeba polemizovat.
Plán tuto metodiku změnit byl odhalen na summitu Cars 21. Minulý týden se na něm k jednání sešli šéfové automobilového průmyslu s vysokými bruselskými úředníky. Nový jízdní cyklus a zkušební postup pro měření spotřeby paliva a emisí bude vyvinut tak, aby odpovídal reálnému provozu.
Zkoušky i výsledné hodnoty tedy budou realističtější. Kdy? Začne se na nich pracovat nejdříve v roce 2014, aby byla metodika hotová a začala se používat alespoň do konce současné dekády. Vstoupí tedy v platnost během osmi let. Detaily ale nebyly dosud zveřejněny.
Rok 2020 je spojen s další vyhláškou Evropské unie. Průměr vypouštěných emisí CO2 u firemních flotil klesne na 95 g/km.