Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU plánuje realističtější měření spotřeby

Aleš Dragoun
Diskuze (29)
O tom, že spotřeba dle současné metodiky Evropské unie neodpovídá reálným podmínkám a mnohdy se značně liší, netřeba polemizovat.

Plán tuto metodiku změnit byl odhalen na summitu Cars 21. Minulý týden se na něm k jednání sešli šéfové automobilového průmyslu s vysokými bruselskými úředníky. Nový jízdní cyklus a zkušební postup pro měření spotřeby paliva a emisí bude vyvinut tak, aby odpovídal reálnému provozu.

Zkoušky i výsledné hodnoty tedy budou realističtější. Kdy? Začne se na nich pracovat nejdříve v roce 2014, aby byla metodika hotová a začala se používat alespoň do konce současné dekády. Vstoupí tedy v platnost během osmi let. Detaily ale nebyly dosud zveřejněny.

Rok 2020 je spojen s další vyhláškou Evropské unie. Průměr vypouštěných emisí CO2 u firemních flotil klesne na 95 g/km.

Aleš Dragoun
Diskuze (29)
18. 6. 2012 09:49
Re: rychovka
:yes:
17. 6. 2012 20:04
Re: USA
_
Avatar - gld
15. 6. 2012 13:55
Re: rychovka
pecka :yes:
Avatar - Blue Sun
15. 6. 2012 13:15
Re: S křížkem po funuse
Současná metodika byla základem pro všechny ty nové normy o flotilových spotřebách a produkci CO2, takže s příchodem realistické metodiky najednou tyhle normy nebude možno plnit... Co z toho plyne? Přeci nové daně a pokuty do stále hladovější eurokapsičky, pro stále více euroúředníčků...
15. 6. 2012 12:19
Re: rychovka
pro nas ridice uz horsi stav nez je stavajici byt nemuze. Vsechny slusne motory jdou do kopru, bud kvuli emisnim normam anebo kvuli downsizingu a limitum CO2.
IMHO neni duvod, aby model stejneho auta s vetsim a silnejsim motorem (lepsi vybava je mi celkem burt) mel cenovku bezmala 2x vyssi, nez se zakladnim.
Jenze EU diktat a pokuty za nadlimitni CO2 k tomu vyrobce primo nuti.