Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari F12tdf: Hardcore berlinetta má 780 koní

Michal Fokt
Diskuze (10)
Ferrari představuje limitovanou 799kusovou edici agresivního dvanáctiválcového F12berlinetta, nesoucí označení Tour de France.

Příchod ostré verze gétéčkového topmodelu F12berlinetta byl veřejným tajemstvím a kromě rozsahu změn se hodně spekulovalo též o tom, jak se vůz bude jmenovat. Tipy jako F12 Speciale nebo F12 GTO se zdály být vcelku rozumné, jenže v Maranellu zase překvapili a vůz pojmenovali nečekaně F12tdf, přičemž ta poslední tři písmena znamenají Tour de France.

Ne, neděste se, nemá to nic společného s tou divnou kratochvílí, při níž na kost vyhublí muži v pestrobarevných elasťácích jezdí do kopečka a z kopečka na šlapacích strojích se směšně úzkými pneumatikami. Ferrari vzpomíná na automobilový závod Tour de France, na němž v 60. a 60. letech dominovalo, zejména za éry modelu 250 GT Berlinetta.

Důležitější než jméno je ovšem to, co F12tdf přináší, když i značka jako Ferrari vůz označuje jako "extreme road car". Začněme třeba... s motorem. Skvostný 6,3litrový vidlicový dvanáctiválec byl italskými inženýry upraven, takže teď dává 780 koní (574 kW) při stratosférických 8500/min a 705 N.m při 6750 otáčkách. To představuje nárůst o 40 koní a 15 newtonmetrů, což, jak určitě sami uznáte, je u atmosféry působivé zlepšení.

Díky tomu se vůz chlubí litrovým výkonem 125 k/l a můžete jej točit až do extrémních 8900/min. Že 80 % točáku je k dispozici už ve 2500 otáčkách vás hádám asi zajímat nebude. K tomu si přidejte převodovku F1 DCT, která má o 30 % rychlejší přeřazení a o 40 % rychlejší podřazení a musí vám být jasné, že to bude neskutečné svezení. Zvlášť, když došlo ke zkrácení převodů o 6 %. A teď to přijde - zrychlení z nuly na 100 km/h umí F12tdf za 2,9 s, 0-200 zvládne za 7,9 s a maximální rychlost leží za hranicí 340 km/h.

Zkušební trať ve Fioranu pokoří za minutu a 21 sekund, a to pochopitelně i díky brzdám. Od LaFerrari odvozená soustava s jednodílnými třmeny Extreme Design zastaví F12tdf ze 100 km/h na 30,5 metrech a z dvoustovky na 121 metrech. F12berlinetta si velmi zakládala na své karoserii s komplikovanou aerodynamikou a i v tomto ohledu došlo ke zlepšení. Nový přední nárazník se splitterem, přepracovaný Aerobridge, modifikované prahy, větší zadní spoiler, nový zadní difuzor, vylepšené panely pod autem a další úpravy zajišťují autu při rychlosti 200 km/h přítlak 230 kg, o 107 kg více, než má LaFerrari. Jinými slovy - na karoserii není nic samoúčelného nebo dělaného na efekt a přitom je celý komplet tak nádherný...

Hardcore zaměření F12tdf umocňuje kabina, v níž se karbonem rozhodně nešetřilo - najdete jej na tubusech přístrojů, kapličce, středovém panelu, středovém tunelu, výplních dveří i na volantu, kůži na sedadlech vystřídala alcantara. Odlehčovalo se ale i na podvozku, 20" kola by měla být velmi lehká s cílem minimalizovat neodpružené hmoty i přes rozšíření pneumatik na 275/35 vpředu a 315/35 vzadu. Auto má suchou hmotnost jen 1415 kg z čehož je na předku pouze 46 %. Cena nebyla zveřejněna, není důležitá, podstatnější je, že o F12tdf asi bude slušná bitka, protože se vyrobí jen 799 exemplářů.

Michal Fokt
Diskuze (10)
14. 10. 2015 16:58
FIORANO
podla wiki dala aj F12 trat vo fiorane ya 1,21
Avatar - flyboyeda
14. 10. 2015 12:26
Re: V okolí Čeladné
[odkaz]

Tenhle Noble se mi líbí nejvíc, ten je nej nej nej
14. 10. 2015 07:03
Re: V okolí Čeladné
M800
Avatar - Vekacik
14. 10. 2015 01:37
Re: V okolí Čeladné
Jo ta točená zmrzka je asi ta nejluxusnější, co jsem měl. Žádná sušina ale pořádná smetana :yes: :-)

Ta F12 je fakt povedla.. a teďka to udělali ještě lepší >:D
Avatar - Petrolhead_CZ
13. 10. 2015 23:11
Re: V okolí Čeladné
Noble? Jaký? :-) M400 nebo M600?