Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford testuje systém automatického zpomalení aut ve vymezených zónách

Filip Melich Filip Melich 26. 5. 2022 • 02:54
53
6
Zobrazit náhledy (53)
Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit Ford E-Transit

Automobilka Ford testuje systém virtuálních zón s nastaveným rychlostním limitem, které by mohlo auto rozpoznat a samo při vjezdu do nich odpovídajícím způsobem upravit svoji rychlost.

Ford aktuálně testuje technologii, která by bez nutnosti čtení dopravních značek či zásahu řidiče rozpoznala maximální povolenou rychlost ve virtuálně stanovené zóně a té by přizpůsobila rychlost vozidla. Tuto technologii, která spoléhá na funkci několika dalších systémů, Ford nazývá Geofencing Speed Limit Control.

Video se připravuje ...

Základním předpokladem pro funkčnost Geofencing Speed Limit Control je tzv. propojené vozidlo, navíc vybavené systémy asistovaného řízení. Další nezbytnou součástí je dedikovaný software sledující polohu vozidla za pomoci tzv. geofencingu prostřednictvím GPS. Teoreticky je pak možné vytvořit virtuální zóny s určitou maximální povolenou rychlostí. Jakmile by vozidlo rozpoznalo, že do takové zóny vjelo, automaticky by upravilo svoji rychlost. Nebylo by tedy nutné spoléhat na systém rozpoznávání dopravních značek.

V praxi by to znamenalo, že při vjezdu do virtuální zóny na přístrojovém panelu vyskočí upozornění a vozidlo dle potřeby automaticky upraví rychlost. Řidič by však měl mít možnost kdykoliv převzít kontrolu a rozhodnout o rychlosti sám. Případné budoucí verze Geofencing Speed Limit Control by mohly řidiči umožnit nastavit si v určitých oblastech vlastní zóny. Teoretické evoluce systému by také mohly zohlednit denní dobu nebo přítomnost práce na vozovce či v její blízkosti.

Jízdní zkoušky této technologie aktuálně probíhají v německém Kolíně nad Rýnem. Ford, respektive jeho softwaroví inženýři a tým City Engagement spolupracují se zástupci měst Kolín nad Rýnem a Cáchy. Účelem spolupráce je správné naladění systému, který je testován na dvou elektrických dodávkách E-Transit. Průběh jízdních zkoušek Geofencing Speed Limit Control je naplánován až do března 2023.

Manažer City Engagementu evropské divize Fordu, Michael Huynh, k tomu říká: „Technologie propojených vozů má jasný potenciál učinit každodenní jízdu jednodušší a bezpečnější pro všechny zúčastněné, nejen pro řidiče. Zónové monitorování může zajistit snížení rychlosti kdekoliv – a kdykoliv – to bude nezbytné ke zvýšení bezpečnosti a vytvoření příjemnějšího prostředí.

Související články

Témata
26. 5. 2022 22:21
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Avatar - petr petrumr
26. 5. 2022 19:08
haloo, kde jste
Když si stoupnete ke škole kde je přechod, plno značek i plná čára pro piráty, tak si uvědomíte, že se musí zasáhnout technikou, neboť nevím, ale my víme., že na přechodu se nesmí předjíždět, zastavit, otáčet, tohle co vymyslel ford, by se mělo těm závodníkům montovat zpětně. Nejhorší je na tom, že besip nespolupracuje s asociací a ty periodika co jsou proti některým opatření nepokárají.
26. 5. 2022 18:12
Re: Jsem v klidu
Neblbni, to by nebylo aby se toho nějaký zelený soudruh z EP hned chytil a protlačil to do povinné výbavy ;-)
26. 5. 2022 16:19
Re: Jsem v klidu
Ale že nad takou kravinou vôbec niekto rozmýšľa a vráža do toho prachy. Just to nútené spomalenie môže byť v niektorých situáciách nebezpečnejšie ako o pár km/h vyššia rýchlosť. Nie je nič horšie, ako keď sa nejaký elektronický asistent serie do riadenia auta a ty len nechápeš, čo to auto robí, lebo reaguje celkom inak ako chceš a čakáš. Svinstvo je to.
26. 5. 2022 11:52
Re: Jsem v klidu
Presne a navic za par let se svym pristupem tu neprodaji uz vubec nic
Články odjinud