Martin Vaculík a závěr dlouhodobého testu Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart: Normální auto nezklamalo!
1
/
66
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a závěr dlouhodobého testu Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart: Normální auto nezklamalo!
Ilustrační foto
|
Auto.cz
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
|
Svět Motorů
V autě nám celý rok vadilo jen to co už na začátku. Zejména že výbava Smart (nejvyšší, v níž je motor 1.5 DPI dostupný) neumožňuje bezklíčkové startování ani neumí mít automatické stěrače.
|
Svět Motorů
Zvolili jsme menší z nabízených displejů, tedy verzi bez vestavěné navigace. Místo ní totiž používáme zrcadlení telefonu. Zklamaly nás silné odlesky – za jasného počasí nebylo na displeji téměř nic vidět.
|
Svět Motorů
Překvapily nás velmi měkké výplně předních sedaček. Přesto nebyly na dlouhých cestách nepohodlné. Jak však budou bočnice vypadat třeba po 100 000 km, to si moc nechceme představovat.
|
Svět Motorů
Že na spodní části dveří vidíte šmouhy od lidí, co nedokáží při nastupování do vozu koordinovat své pohyby? Ano, byly tam, ovšem zbyly po nich nevzhledné škrábance, které už nevyčistíte.
|
Svět Motorů
Tažné zařízení s demontovatelnou koulí a obtížnou manipulací je slabinou vozu. Ze začátku nás štval i tím, že si po zapojení vleku (či držáku na kola) nedokázal vypnout parkovací senzory. I po deaktivaci tlačítkem se zapnuly po každém dalším zařazení zpátečky. Výrobce připravil úpravu zapojení a nyní se senzory s lehce matoucí hláškou po zapojení vleku vypnou.
|
Svět Motorů
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
|
Svět Motorů
Jednoznačnou nevýhodou jsou měkká zadní péra, u korejských aut bohužel tradiční věc. Takto záď klesne zatížena jen nosičem se třemi koly, v zavazadelníku nic není.
|
Svět Motorů
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
|
Svět Motorů
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI Smart
|
Svět Motorů
Motor 1.5 DPI kombinující moderní technologii s atmosférickým plněním a nepřímým vstřikem je největší zajímavostí modelu. Nabízen prý bude i nadále, neboť než bude řada i30 nahrazena elektromobily, čeká ji ještě jeden facelift.
|
Svět Motorů
Brzdová kapalina se u Hyundaie i30 1.5 DPI mění už při první servisní prohlídce. Je to pak sice dražší, ale pro budoucí spolehlivost brzdové soustavy jedině dobře.
|
Svět Motorů
Vůz má dobře dimenzované a kvalitní brzdy. Jsou účinné, nepískají a za 33 603 km ubylo jen 25 procent obložení.
|
Svět Motorů
Vozy Hyundai jsou spolehlivé i proto, že mají velmi poctivý servisní plán, jehož předepsanou součástí je změření i seřízení geometrie. Nešizená první servisní prohlídka pak ale u většiny koncesionářů vyjde na 11 000 Kč.
|
Svět Motorů
Nejhůře test přestál klíček. Byl celý odřený a odmítal se vyklápět. Mohl za to vyjetý čep planžety.
|
Svět Motorů
Měření na válcové zkušebně
|
Svět Motorů
Kapková zkouška
|
Svět Motorů
Motor 1.5 DPI je prvním zážehovým agregátem v řadě i30, který má výměnu oleje předepsanou až po 30 000 km. Díky čistému spalování to však dobře snáší.
|
Svět Motorů
Spotřeba během testu
|
Svět Motorů
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pracoviště řidiče má dobrou ergonomii a oceňujeme, že topení nemusíme ovládat na dotykovém displeji
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Chválíme, že nejdůležitější funkce se ovládají stále tlačítky. Třeba intenzita jasu přístrojového štítu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přesné řazení oceníte hlavně ve městě. V 70 km/h se už může zařadit šestka, takže s pákou moc pracovat nemusíte.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Standardní asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu je bezcenná věc. Opravuje vás trhavě, cloumá autem, div je nepřevrhne. Aktivní asistent pro vedení v pruzích LFA, který je opravdovým pomocníkem a uleví na dlouhých cestách, hyundai nabízí jen pro verze Style s automatickou převodovkou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 má ve standardu verze Smart věci, za které se u německých aut vždy připlácí. Například parkovací kameru a vyhřívaný volant. Když si na něj jednou zvyknete, už nikdy nechcete bez toho jezdit.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přední sedačky mají velmi měkké výplně. Překvapivě nás z nich zatím nebolí záda. Lepší mají až verze N-Line.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Denní svícení má od loňské modernizace velmi efektní tvar. Hlavní světla LED jsou však slabá a na vozovce nechávají tmavé skvrny.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Rezervní kolo, byť tedy jen dojezdové, je standardem
|
Svět motorů/Petr Homolka
Atmosférická zážehová patnáctistovka má rovnou křivku točivého momentu. Díky dlouhozdvihové konstrukci válců slušně zabírá od nízkých otáček, ale na druhou stranu je ve vyšším spektru hlučnější.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zadní světla s technologií LED má až nejvyšší výbava Style, v níž už motor 1.5 DPI nepořídíte. Na druhou stranu když tato klasická přestanou svítit, prostě v nich vyměníte žárovku.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů
Standardní osmipalcový displej nás trápí značnými odlesky a nekontrastním podáním barev. Příplatkový desetipalcový je prý mnohem lepší.
|
Svět motorů
Hyundai i30 SW 1.5 CVVT
|
Svět motorů
Nemilou tradicí korejských aut vždy byla měkká zadní pera. Nepochopitelně to přešlo i na modely vyvíjené v Německu a vyráběné v Čechách.
|
Svět motorů
Zavazadlovému prostoru jsme zprvu udávaný objem 602 l nechtěli věřit. V praxi nás však už mnohokrát překvapil, co všechno pobral.
|
Svět motorů
Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia.
|
Svět motorů
Tažná zařízení, která se nasazují zespodu do otvoru, jsou uživatelsky nepřívětivá. Kéž by každý měl sklopné, kterým se chlubí nová octavia.
|
Svět motorů
Martin Vaculík a BMW i3: Vizionářský elektromobil z dob, kdy proti nim nikdo nic neměl
Co stojí před novým šéfem Audi? Takovou ofenzivu jsem nezažil, říká Gernot Döllner
Nesmrtelný Mercedes-Benz G: Většina vyrobených aut stále žije!
BMW kvůli Neue Klasse v Mexiku investuje 20 miliard korun
Splněný sen fanoušků Lancie: Kimera EVO37 v ikonických barvách Martini Racing
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu