Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai HND-7 Hexa Space: Šestiúhelník pro rodinu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Hyundai si pro autosalon v Dillí připravila koncept kompaktního MPV. Cílovou skupinou jsou mladé rodiny žijící ve městech.

Hyundai HND-7 Hexa Space se sice snaží držet současného designového stylu značky, známého pod označením Fluidic Sculpture, ale ve srovnání se současnou produkcí jihokorejské automobilky působí poněkud kubisticky.

Základem MPV stojícího na 19palcových kolech je platforma Hyundai ix20. Koncept HND-7 Hexa Space je při rozvoru náprav 2750 mm dlouhý 4300 mm. Šířka vozu je 1820 mm a na výšku měří 1647 mm.

Karoserie konceptu nese řadu prvků, které jsou v posledních letech téměř povinností pro výstavní studie. Na přídi proto nemohou chybět světlomety z LED, na které lze narazit i v koncových svítilnách. Přední pár dveří se otevírá klasicky dopředu a druhý pár se na dvojici masivních ramen odsouvá směrem vzad. Po otevření obou párů dveří vznikne díky absenci B-sloupku velkorysý vstupní otvor.

Nejzajímavější je na Hyundai HND-7 Hexa Space řešení variabilního interiéru s osmi samostatnými sedadly. Ta mají sedáky ve tvaru šestiúhelníku a nabízejí řadu možností rozmístění. Pro dosažení kapacity osmi sedadel v interiéru kompaktního MPV jsou prostřední sedadla v prvních dvou řadách mírně posunuta směrem dozadu. Díky tomuto řešení mají mít všichni tři cestující v jedné řadě dostatek prostoru v oblasti loktů i ramen.

Interiér se může vedle neobvyklého uspořádání sedadel pochlubit i řadou úložných prostorů, dotykovým displejem na středové konzole, ovládáním převodovky prostřednictvím tlačítek a ionizátorem vzduchu v kombinaci s automatickou klimatizací.

Pod krátkou přední kapotou má Hyundai HND-7 Hexa Space uložen přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,2 Turbo GDI s přímým vstřikováním, který prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky pohání přední kola.

V případě kladných reakcí veřejnosti se může koncept stát výchozím bodem pro vývoj sériového kompaktního MPV pro osm cestujících. Prodej takového modelu by se mohl na indickém trhu rozběhnout za tři až čtyři roky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
7. 1. 2012 16:49
Re: Koukám na to
EDIT: Teď vidím další zprávy z Dillí a ukazuje se, odkud fouká vítr = proč se Hyundai vytasil zrovna s konceptem rodinného MPV. Silným důvodem jsou aktivity jeho největšího indického rivala (a dominátora) Maruti-Suzuki, který vystavuje těsně předsériové 7-místné MPV Ertigo (do prodeje letos na jaře): [odkaz] . Jestli tenhle model zabere, nebude Hyundai váhat přípravu urychlit, rvačka o indický trh je veliká.
6. 1. 2012 17:32
Reinkarnace Multiply???
Nejspíš jo, jak ošklivým designem tak uspořádáním vnitřku. 3+3+minimální kufr = málo místa pro všechny. Ještě, že je to jen koncept a tak na 95% se do výroby nedostane. Tohle se Hyundai opravdu nepovedlo :no: :no: :no:

Na míle vzáleno nové generaci designu, se kterým přišla nová i30 :-(
6. 1. 2012 16:42
Re: 1,2 Turbo GDI
Super,ze 1,6ka turbo i30 neobíde...ale ak 1,2T-GDI uz aspon vyvíjajú...dostane ju tiež.
6. 1. 2012 14:20
Re: 1,2 Turbo GDI
Zatím, pokud vím, ne. Přednost má asi teď rozběhnutí výroby 1.6 T-GDI pro Veloster a novou i30. (viz tady: [odkaz] )
6. 1. 2012 13:28
1,2 Turbo GDI
je teda na svete? :-)