Hyundai HND-7 Hexa Space: Šestiúhelník pro rodinu
Hyundai HND-7 Hexa Space se sice snaží držet současného designového stylu značky, známého pod označením Fluidic Sculpture, ale ve srovnání se současnou produkcí jihokorejské automobilky působí poněkud kubisticky.
Základem MPV stojícího na 19palcových kolech je platforma Hyundai ix20. Koncept HND-7 Hexa Space je při rozvoru náprav 2750 mm dlouhý 4300 mm. Šířka vozu je 1820 mm a na výšku měří 1647 mm.
Karoserie konceptu nese řadu prvků, které jsou v posledních letech téměř povinností pro výstavní studie. Na přídi proto nemohou chybět světlomety z LED, na které lze narazit i v koncových svítilnách. Přední pár dveří se otevírá klasicky dopředu a druhý pár se na dvojici masivních ramen odsouvá směrem vzad. Po otevření obou párů dveří vznikne díky absenci B-sloupku velkorysý vstupní otvor.
Nejzajímavější je na Hyundai HND-7 Hexa Space řešení variabilního interiéru s osmi samostatnými sedadly. Ta mají sedáky ve tvaru šestiúhelníku a nabízejí řadu možností rozmístění. Pro dosažení kapacity osmi sedadel v interiéru kompaktního MPV jsou prostřední sedadla v prvních dvou řadách mírně posunuta směrem dozadu. Díky tomuto řešení mají mít všichni tři cestující v jedné řadě dostatek prostoru v oblasti loktů i ramen.
Interiér se může vedle neobvyklého uspořádání sedadel pochlubit i řadou úložných prostorů, dotykovým displejem na středové konzole, ovládáním převodovky prostřednictvím tlačítek a ionizátorem vzduchu v kombinaci s automatickou klimatizací.
Pod krátkou přední kapotou má Hyundai HND-7 Hexa Space uložen přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,2 Turbo GDI s přímým vstřikováním, který prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky pohání přední kola.
V případě kladných reakcí veřejnosti se může koncept stát výchozím bodem pro vývoj sériového kompaktního MPV pro osm cestujících. Prodej takového modelu by se mohl na indickém trhu rozběhnout za tři až čtyři roky.