Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italian Volt Lacama sází na elektřinu a styl

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Mladá společnost Italian Volt je další z řady firem, které chtějí uspět s elektřinou poháněným motocyklem. K největším lákadlům jejího prvního modelu má patřit především design.

Za vznikem společnosti Italian Volt stojí Nicola Colombo a Valerio Fumagalli, kteří mají na svém kontě zápis do Guinnessovy knihy rekordů za svou jízdu na elektrických motocyklech ze Šanghaje do Milána.

Během této cesty urazily během června a července roku 2013 za 44 dní čistě na elektřinu vzdálenost 12.379 km a projeli celkem dvanáct zemí.

Tato rekordní jízda se jim stala inspirací pro zahájení vývoje vlastního elektřinou poháněného motocyklu, do nějž se pustili již v roce 2015, zatímco samotnou společnost Italia Volt založili v Miláně v roce následujícím a letos chtějí vyjet s předsériovými stroji.

Italian Volt chce zákazníkům jako první nabídnout model Lacama, jehož design má na svědomí Adriano Stellino, absolvent IAAD v Turíně a bývalý designér automobilky Lamborghini a studia Bertone.

Právě on přišel se zajímavou myšlenkou na využití 3D tisku při výrobě rámu, zadní vidlice a kapot, díky němuž lze nabídnout zákazníkům při podpisu objednávky možnost volby mezi roadsterem, café racerem a scramblerem.

Všechna tři provedení pak spojuje použití komponentů odpružení značky Öhlins, brzdový systém Brembo a elektromotoru s výkonem 70 kW (94 k) a točivým momentem 208 N.m.

Italian Volt Lacama o hmotnosti 245 kg má díky těmto hodnotám zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,6 s a bez problémů dosahovat elektronicky omezené maximální rychlosti 180 km/h.

Potřebnou energii elektromotoru poskytnou lithium-iontové baterie s kapacitou 15 kWh, které mají umožnit dojezd okolo 200 km. Italian Volt uvádí, že jejich dobití na 80 % kapacity má trvat okolo 40 minut.

Italian Volt prozatím neuvádí cenu modelu Lacama, ale předpokládá, že ještě letos vedle finalizace vývoje začne i s příjmem prvních objednávek a dodávkami prvních strojů zákazníkům.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
28. 3. 2017 07:37
Re: faktor 70
Třeba já bych tichou motorku bral hned
28. 3. 2017 06:33
Re: faktor 70
Neviem, kto si bude toto kupovať, keď to nebude mať žiadny sound z výfuku: ;-)
27. 3. 2017 11:23
faktor 70
chtělo by to o 70 kg míň a o 70 kWh a 70 km/h víc. Pak by to bylo fajn