Jak Tim a Fuzz pomáhají autům: Máme práci snů
Na začátku byl zanedbaný přelakovaný Austin Healey s neoriginálním motorem. Na konci závodní krasavec, před nímž zavzpomínal i jeho někdejší slavný řidič Sir Stirling Moss. Teď před zrenovovaným veteránem stojíme v londýnském Muzeu dopravy, a dokonce na auto můžeme i sahat!
Za zrenovováním vozidla stojí tým televizního kanálu National Geographic a jeho pořad „Pomozte autům“, který běží i v České republice. V čele se ukazuje dvojice charismatických moderátorů Tim Shaw a Fuzz Townshend. „Máme práci snů,“ zubí se na nás vždy módně oblečený Fuzz. Čapku nesundá ani za stolem, ale s nářadím v ruce se z něj stává mistr. „Vůbec nevadí, že klasické auto vlastně nemá žádný užitek, slouží jen pro zábavu,“ popichuje kolegu dlouhán Tim. V pořadu to dělá často. Na rozdíl od Fuzze ho sice se šroubovákem v ruce neuvidíte, zato se může přetrhnout, aby sehnal k vozu co nejvíc informací a zajímavostí. Pikantní je, že v soukromí se rád rýpe právě ve starých automobilech.
Scénář pořadu je vždycky stejný – zavolá majitel kdysi zajímavého klasického vozu s tím, že by potřeboval pomoci s jeho vrácením do života. Fuzz a Tim nikdy neodmítnou vyrazit na místo. Auto prohlédnou a dopraví do své dílny, kde ho zrepasují. Zatímco Fuzz hledá technická řešení a maže si ruce v oleji, Tim hovoří s majiteli a probírá se starou dokumentací. Díky tomu mnohdy zjistí věci, které ani vlastníci netušili.
Stejně jako v případě Austinu Healey Sebring Sprite z roku 1962. Modrý sporťáček totiž patřil do závodní stáje Steva McQueena a jezdil s ním i Stirling Moss. Vůz nakonec skončil v kůlně na zahradě s neoriginálním tmavým lakem a vyměněným motorem. Jakmile se Tim vypraví za slavným jezdcem Stirlingem, podaří se jim dohledat fotografie a historii vozu. V Severním Irsku dokonce najdou motor, který snad do auta namontovali v továrně. Jenže vyjednávání o jeho prodeji se zadrhne. Přesto na konci vůz vyjede zase v plné parádě, dokonce se závodníkem Mossem za volantem.
Ale to bychom předbíhali, jen se schválně podívejte sami. První díl třetí série poběží na stanici National Geographic Channel už na Velikonoční pondělí 6. dubna ve 22 hodin. Dokonce ještě o tři dny dřív než v domácí Velké Británii!
video svetmotoru redakcnivideo
O tvůrcích pořadu
Tim Shaw (41) je populární britský moderátor. Uváděl řadu televizních a rádiových pořadů a obdržel za to i pár cen. Auta ho baví odmalička a čtenáři Světa motorů ho možná budou znát z pořadu „Fifth Gear“. Ve volném čase se rád věnuje starým vozům a technickým vynálezům.
Kolik máte doma aut?
Devět.
Ví o všech žena?
Ne, jste blázen? Neví hned o několika, například o Fordu Mustang.
Chtěl byste do seriálu i staré motocykly?
Mám je rád. Můj strýc však měl kdysi nehodu a matka mě prosila, abych na nich nejezdil. Tak asi i to je jeden z důvodů.
Fuzz Townshend (51) zaujme na první pohled svou zálibou v módě. Typická je pro něj pokrývka hlavy. Má zkušenosti s technikou, roky pracoval jako mechanik a čtyři roky dělal technického editora britského magazínu zaměřeného na klasické vozy. Když se nehrabe ve starých autech, věnuje se rockové hudbě.
Co bylo vaším prvním klasickým autem?
Ford Anglia, který jsem si pořídil už v patnácti.
A kolik starých vozidel máte nyní doma?
Hodně. Třeba austin, jensen, daimler nebo londýnský patrový autobus. Vždycky jsem ho chtěl mít.
Co se vám líbí na seriálu „Pomozte autům“?
Historie vozů, které jsou vždy součástí rodinných příběhů.
Které pondělí poběží v TV? | |
6. duben | Sprite Stirlinga Mosse |
13. duben | Problémy s jaguarem |
20. duben | Golf GTI |
27. duben | Morgan Mayhem |
4. květen | Malý černý Chevrolet Corvette |
11. květen | Renovace Alfy Romeo |
18. květen | Skvělé Audi Quattro |
25. květen | Znovuzrozená Lancia |
Pomozte autům!
Pořad s originálním názvem Car S.O.S. se vysílá od roku 2013 a hned zaujal všechny milovníky benzinu. Je postaven na odsýpajícím ději, který poutá od začátku do konce. Oba moderátoři navíc mají dar zaujmout a je na nich vidět, že je auta vážně baví. Ve třetí sezoně se podívali na modely z 60.-80. let. Stejně jako v našem seriálu „Lidé se zajímavými vozidly“ nemusí jít přímo o unikátní typ auta, ale je s ním třeba spjat zajímavý lidský příběh.