Kupujete ojetinu? Pozor na východoevropská auta s německým pasem!

Prezentace klienta
Diskuze (8)
Podvodníci na trhu s ojetými auty neustále aktualizují svou taktiku. Jednou z posledních cest jak ošálit kupující je reexport aut z východní a jižní Evropy přes Německo. Zákazníci si sami nabíhají nedostatečným prověřováním původu při koupi na ulici.

Sdělte nám svou zkušenost s koupí ojetého auta v poslední době.

Češi nemají problém pořizovat si stále dražší ojetiny. Ačkoliv už roky převažuje pořizovací cena do 200.000 korun, postupně se překlápí ve prospěch ojetin v částkách až 300.000 korun. I vzhledem k rostoucím cenám je proto k nevíře, že se stále necháváme tak snadno napálit. Neprověřujeme si historii ojetiny a nemáme zábrany pořídit auto za víceleté úspory někde na ulici. Děláte také takové chyby? Odpovězte nám na pár otázek.

Klikněte zde pro vyplnění dotazníku na samostatné stránce, po vyplnění budete přesměrováni zpět.

Podvodníkům to tak stojí za vymýšlení stále nových cest, jak na důvěřivcích vydělat. Momentálně si oblíbili dovoz ojetin tvářících se jako německého původu, přestože předtím roky jezdily ve východní nebo jižní Evropě. Tedy v zemích, kde se na údržbě a servisu více šetří a průměrná cena ojetin by odtamtud měla být nižší.

Prověřujte!

Ze 750.000 použitých automobilů, které loni v ČR změnily majitele, se přes polovinu prodalo v soukromé inzerci. O něco méně pak připadalo na autobazary.

Důvodem, proč se stále větší podíl kupujících rozhoduje pro zavedené prodejce, je možnost prověření historie v placených databázích. Proto se rok od roku zvyšuje objem obchodů ve velkých autobazarech, nebo přímo u dealerů nových vozů. Velké autobazary evidují stovky případů odmítnutých prodávajících kvůli skryté závadě na vozidlech, která se do několika dnů zobchodují v soukromé inzerci, kam se podvodníci přesouvají. Zákazníci se ale mohou nechat napálit i v menších autobazarech – takové totiž zhusta vozidla vůbec nevykupují, ale pouze zprostředkovávají komisní prodej. Při něm pochopitelně žádnou historii nezjišťují.

Chtějte záruky

Podstatným vodítkem pro rozhodování může být záruka ze strany prodejců na pozdější vady. Velké sítě, které vozidla vlastní, to nabízejí automaticky. Potíž totiž nemusí nastat jen v případě stočených tachometrů, nebo zatajené závady, ale může u vás také zazvonit exekutor, pokud bylo vozidlo původnímu majiteli zabaveno a on ho neoprávněně prodal.

Prezentace klienta
Diskuze (8)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
14. 5. 2018 21:32
Re: Jižní Evropa ano
Jarabak, len si daj bacha na tie z talianskych Alp a tie od mora. Tie hnijú ako gorgonzola! :no: :no:
Avatar - twistedTSD
14. 5. 2018 14:23
Re: článek dělající z lidí voly
"Velké bazary" jsou ti největší šmejdi, v podstatě mafie. Podvody dělají organizovaně a staví na nich byznys.
Avatar - twistedTSD
14. 5. 2018 14:20
Re: Ojetina
HAHAHA, prý doloženo. Já mám informace o tom, že zrovna jeden z největších, třípísmenkových bazarů přesně tuhle taktiku praní aut přes Německo používá.
10. 5. 2018 12:47
Jižní Evropa ano
Auta z východní evropy samozřejmě nechci, ale třeba z Itálie ano. Nejsou tak sežraná rzí, jako auta, co jezdila na českých nebo třeba německých silnicích, promořených zimním solením.
10. 5. 2018 11:13
Falešné reklamy
Nevěřte reklamám na velké autobazary. Právě tyto firmy žádné záruky neposkytují. Když se podíváte na recenze všech nespokojených zákazníků, zjistíte, že při koupi auta museli podepsat formulář o stavu vozidla, dle bylo vyplněné že všechno je rozbité (v podstatě že auto je vrak). Při následné reklamaci Vám řeknou, že jste podepsali, že to rozbité bylo při koupi a můžete si to opravit na svoje náklady. Nehledě na stupidní poplatky za to, že Vám auto vůbec prodají a nátlak do nevýhodných úvěrů