Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetý VW Touran II: Bazarové zlato!

Martin Vaculík Martin Vaculík 13. 9. 2022 • 08:14
79
3
Zobrazit náhledy (79)
Vodní mezichladič stlačeného vzduchu přinesl dieselům rychlou reakci, ale také problémy se šlemy v chladicí kapalině, které mohou zalepit vodní pumpu či topení. Při předváděcí jízdě vyzkoušejte, zda auto uvnitř pořádně hřeje, ne jen tak vlaží. Sportovně laděná výbava R-Line je ještě nad kultovní Highline. Přišla s ročním zpožděním v roce 2016. Světlomety LED jsou standardem jen ve verzi R-Line – v ostatních za příplatek. Auto s nimi lépe vypadá, ke skutečným výkonům však mívají uživatelé výhrady. Obrovskou výhodou volkswagenů jsou podélně stavitelné hlavové opěrky, které vám nelámou hlavu dopředu Konzervativní a velmi kvalitní interiér se chlubí celou řadou odkládacích prostor. Prostorná a praktická středová konzola vytlačila páku ruční brzdy – vždy je použito elektrické řešení. Velkou výhodou vozu je standardní vybavení rezervním kolem. Verze Highline z prvních dvou let výroby dokonce měly pátý hliníkový disk, který jste mohli použít, když třeba jedno kolo začne házet. Zadní sedačky jsou samostatně posuvné a díky rozvoru náprav 2786 mm je na nich naprostý nadbytek místa Pětimístná verze má základní objem zavazadelníku 743 l, sedmimístná pak stále 633. Samozřejmě že když se dvě místa ve třetí řadě vyklopí, zavazadelník téměř zmizí. Design bez výstřelků je ve výrobě už šest let, aniž by byl modernizován Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Vyšší stav najetých kilometrů v interiéru prokazoval jen lesklý volant Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Zajímavou součástí příplatkové výbavy byla zásuvka na 220 voltů Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran V halogenových světlometech mají i denní světla obyčejnou žárovku, kterou snadno vyměníte. To je pragmatický důvod, proč nechtít výkonnější LED. Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Celých 163 000 km přežil původní akumulátor, což je u vozu se systémem stop-start malý zázrak ukazující na kvalitu originálních baterek. Dle značkového diagnostického testeru byl stále dobrý. Volkswagen Touran U octavií se stávalo, že příliš přilnavé vnější akustické těsnění dveří nedovolilo vytékat vodě z mokrého prostoru. Tourany mají odtoky vně těsnění a podobný problém zde nehrozí. Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Zkušený mechanik Luboš Růžička kontroluje vůle v přední nápravě. Překvapilo nás, že podvozek je po těch kilometrech úplně pevný a tlumiče fungují stejně jako u nového vozu. Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Zatímco Volkswagen Golf VII, z jehož techniky touran vychází, používá ve slabších motorizacích vlečenou nápravu, u kompaktního MPV je víceprvek standardem Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Po sejmutí spodního krytu se objevil zcela suchý agregát bez nejmenšího úniku oleje. S krytem je zde zajímavost: drží na šroubech opatřených lepidlem, které se musí po každé demontáži vyměnit. Proti kdysi častému ztrácení krytů je to velmi účinné opatření. Po sejmutí spodního krytu se objevil zcela suchý agregát bez nejmenšího úniku oleje. S krytem je zde zajímavost: drží na šroubech opatřených lepidlem, které se musí po každé demontáži vyměnit. Proti kdysi častému ztrácení krytů je to velmi účinné opatření. Volkswagen Touran Chybová paměť byla bez jediného záznamu. V servisní historii jsme zjistili pozitivní věc: nedávno se dělala spojka, a byť šlo o leasingové auto, minulý uživatel na své náklady nechával měnit kabinový fi ltr a dezinfi kovat klimatizaci. V halogenových světlometech mají i denní světla obyčejnou žárovku, kterou snadno vyměníte. To je pragmatický důvod, proč nechtít výkonnější LED. Volkswagen Touran

Pokud čtete bazarovou rubriku, abyste si užili trochu té nekompromisní kritiky a sžíravé ironie, tentokráte budete mít smůlu. Představujeme auto, které je drahé prostě proto, že je velice dobré.

první generace Volkswagenu Touran z let 2003 až 2015 byla velmi dobře zkonstruované auto, na jehož kvalitách a spolehlivosti se však motoristé neshodnou.

Daleko lepší než první

Na přelomu první a druhé dekády tohoto tisíciletí totiž Volkswagen trochu tápal v motorech. Diesely TDI-PD s filtrem pevných částic či agregáty 1.2 a 1.4 TSI ze staré řady EA 111 jsou dnes vyhlášenými bazarovými pastmi – čtrnáctistovka s dvojitým přeplňováním pak leckdy prasklými písty trestala už první majitele. Jako nový vůz působil velmi kvalitním dojmem, když se však po pár letech oloupaly povlaky ovladačů uvnitř či zmatněla krycí skla světel, začaly se ozývat i odsudky, že celý VW je naleštěná bída. Přesto první generace vydržela ve výrobě úctyhodných dvanáct let a za zachovalé kusy posledního ročníku 2015 neváhají lidé stále vydat ani 350.000 Kč. To je zároveň cena, na níž začíná generace druhá, byť samozřejmě spíše v hůře vybavených verzích se slabšími diesely. Že mezi oběma generacemi není v inzerci třeba jasný padesátitisícový odstup, to je pro nás trochu překvapení. Zřejmě za to může decentní design VW, kde ne každý ten zásadní rozdíl jasně vidí.

Video se připravuje ...

Tolik místa!

Přitom první a druhá generace kompaktního MPV od VW jsou úplně jiná auta. Dvojka pořádně vyrostla – s celkovou délkou 4527 mm je o celých 12 cm delší než předchůdce. Rozvor náprav pak má o téměř 11 cm větší (tedy 2786 mm). Právě vzdáleností mezi nápravami, která určuje prostor pro posádku, se touran podobá ne kompaktům, ale rovnou vozům střední třídy. Místa pro pět cestujících je opravdu hodně, při zadních sedačkách posunutých na doraz až plýtvavě. Zavazadelník je přitom úctyhodný – základní, pětimístné verze mají 743 l. Příplatkové, sedmimístné, u nichž kus prostoru na výšku seberou složené sedačky, pak 633 litrů. Samozřejmě pokud vás ve voze jede sedm, místo pro zavazadla se vytrácí a zbývá jen 137 l, ale to platí i u MPV o třídu větších. Vnitřní prostornost celkově těží nejen z nárůstu rozměrů, ale i z faktu, že vozy na nové platformě MQB s místem lépe hospodaří. Všechny motory jsou zde už skloněné vzad (dříve byly VW EA 111 nakloněné dopředu), takže motorový prostor může být kratší.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata
Avatar - Beefcake
14. 9. 2022 19:08
Touran, Alhambra, Sharan a spol.
90% v prevedeni s TDI, ozajstne mnamky pre fajnsmekrov, co za nimi musia ist.
Avatar - Mokrous
14. 9. 2022 11:48
Re: Dodacie terminy+opcie
No s tou spotřebou o 0,1l/100 vyšší bych byl opatrný... Obávám se, že to spíš bude 1-2/100 podle tempa. Fyziku nelze okecat marketingem. OIV má super aerodynamiku i spotřebu. Touran určitě ne.
13. 9. 2022 20:14
Dodacie terminy+opcie
Novy Touran mam objednany skoro rok a mozno pride zaciatkom roka 2023/15 mesiacov/. Pokial by som nove auto naozaj potreboval tak ma picne. Inak okrem predlzenych sedaciek, sa odporuca nezavisle kurenie a na slovenske cesty packet zle cesty, dekel na motor + 2cm zdvih. Co sa týka jazdných odporov / normová spotreba je o 0,1 litra vyssia ako Oktavka. Cena bola minuly rok dokonca nizsia/mali akciu/. Celkom by ma zaujimal zrovnavaci test Octavia - Touran.