Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Marussia je mrtvá. Ale ne v představách ruského designéra!

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Ruský výrobce supersportů Marussia skončil neslavně. Jenže návrhář Maxim Šeršněv si řekl, co kdyby firmu náhodou někdo oživil...

Moskevskou automobilku Marussia Motors založil v roce 2007 bývalý závodník Nikolaj Fomenko, jeho sen o supersportu ovšem skončil o sedm let později, v dubnu 2014. Supersportů B1 a B2 s vidlicovými šestiválci Cosworth 2,8 a 3,5 l určitě nevzniklo několik tisíc, jak se snaží tvrdit některé zdroje. Přesná čísla nejsou k dispozici, nicméně existuje maximálně dvacítka B1 a 14 exemplářů B2. Projekt SUV F2 pak zůstal jen ve stadiu prototypu.

Známá je také účast ve formuli 1, Marussia postupně získala podíl ve stáji Manor, respektive Virgin Racing. Její jméno definitivně zmizelo až s koncem sezóny 2015, kdy už byla ovšem zpátky v britských rukách. Jules Bianchi s monopostem MR03 získal dva body za deváté místo v Monaku 2014 (dorazil do cíle osmý, ale dostal pětisekundovou penalizaci). V Suzuce však došlo k tragické události, kdy vjel po jezdecké chybě pod traktor, který vytahoval havarovaný sauber Adriana Sutila.

Z kómatu se již nikdy neprobral a na následky zranění zemřel devět měsíců po nehodě.

Nicméně pojďme zpět k supersportům a do současnosti. Nebo blízké budoucnosti? Moskevský student designu Maxim Šeršněv se zamýšlí nad návratem značky. Jeho virtuální představa dostala název B3, aby pokračovala v řadě. Digitální nástupce samozřejmě přebírá některé linky hlavně z druhého zmíněného modelu, jen je ještě více přiostřuje. Boční profil také navazuje na originály, nicméně auto vypadá až hrozivě, přední i zadní diodová světla vyznávají trojúhelníkové tvary.

Návrhář dokonce uvažuje i o technice, opět agregátech od Cosworthu s předpokládaným výkonem kolem 500 koní (368 kW). V původních modelech nabízel přeplňovaný V6 2,8 l jen 360 a 420 koní (265, respektive 309 kW), atmosférický 3,5 l pak pouze 300 k (221 kW). Samozřejmě by se nacházely podélně uprostřed, jak se na takové auto sluší a patří.

Jenže Marussia B3 je pouze zajímavou vizí. Snít koneckonců můžeme, reálného vozu se ovšem dočkáme jen těžko, to by musel přijít jiný bohatý investor. Fotky rozestavěných kupé, která zbyla nedokončená po krachu společnosti, vyvolávaly spíše smutek. Rovněž finskému Valmetu se do opětovného rozjezdu produkce po předchozích zkušenostech určitě chtít nebude...

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Hammunasakra
14. 7. 2017 12:17
Pěknej obrázek
No někdo navrhuje článek o přehledu motorizací nový S-Klasse kterej vyšel skoro všude = krom největší jízdy na webu = někdo možná fakt radši další a další články o fiktivnim obrázku [odkaz]

Když už sou tu ty blbý palce hlasujte :yes: :no: sem docela zvědavej :-)