Marussia B1: Kusová výroba se rozjíždí

Marussia B1: Kusová výroba se rozjíždí

 
 

Marussia B1 byla představena jako nefunkční maketa v prosinci 2008. Po roce a půl existuje již několik kusů a produkce se pomalu rozbíhá.

Za projektem stojí Nikolaj Fomenko a Jefim Ostrovskij. Ti jej poprvé prezentovali 16. prosince 2008 v moskevské galerii Novyj manež. Loňský autosalon IAA ve Frankfurtu viděl snad již funkční prototyp. Automobil bylo tehdy možné dokonce předem objednat za zhruba 100.000 eur (v současnosti tato suma odpovídá 2,59 milionům Kč).

Marussia B1 se letos objevila také na prestižní akci Top Marques Monaco, která se konala koncem dubna. Motory vznikly ve spolupráci s britským Cosworthem a jedná se o dvojici zážehových vidlicových šestiválců. Ruská raketa může mít uprostřed umístěný přeplňovaný agregát s objemem 2793 cm3, výkonem 265 kW (360 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 440 Nm ve 4000 min-1. Další volbou je atmosférická jednotka s objemem 3498 cm3. Oficiální údaje výrobce hovoří v tomto případě o 221 kW (300 k) a 330 Nm ve 3600 min-1, otáčky u největšího výkonu bohužel chybí.

Tyto tabulkové hodnoty jsou přenášeny na zadní kola prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky, která pochází z velkosériové produkce aliance Renault-Nissan. Podvozek je vyroben z hliníku a je poloskořepinové konstrukce. Vpředu i vzadu najdeme nezávislé zavěšení pomocí suvných vzpěr (tzv. pushrod), ramena tedy mají tvar písmene A. Brzdy jsou kotoučové s vnitřním chlazením a čtyřpístkovými třmeny. ABS a ESP jsou samozřejmostí.

Marussia B1 je 4635 mm dlouhá, 2000 mm široká a pouhých 1100 mm vysoká. V technických specifikacích lze nalézt ještě jeden rozměr: 2680 mm. Není ovšem jasné, o jaký se konkrétně jedná. Například rozvor náprav by byl vzhledem k celkové délce i proporcím vozu příliš krátký. Dveře se otevírají pomocí elektromotorků směrem vpřed vzhůru. Interiéru dominuje trojice displejů před řidičem, uprostřed a vpravo u spolujezdce. Poslední slouží k zobrazování informací ze zadní kamery.

Supersport váží jen 1.100 kg, takže mu stačí motory s relativně malými objemy. Jezdí na dvacetipalcových kolech s centrálními maticemi, které jsou obuty do pneumatik Pirelli PZero Rosso rozměrů 245/35, respektive 285/35. Z 0 na 100 km/h zrychluje verze s 3,5litrovým motorem za 5 s, menší přeplňovaný šestiválec umožní dosáhnout stejné mety za 3,5 s. U obou je udávána největší rychlost přes 250 km/h. Spotřeba paliva je odhadována na 10 l/100 km, ale pochopitelně nikoli při využití veškerého potenciálu. Nádrž pojme 80 litrů běžného benzinu s 95 oktany.

Sériová, či spíše kusová výroba se rozběhla v květnu 2010. Za kolik je exot z velké a mocné Rusi ke koupi? Marussia B1 V6 2,8 Turbo stojí 119.000 eur, tedy necelých 3,1 milionu Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard

Pohledávky loni narostly kvůli úrokům a posílení dolaru…

Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni…

Největší čínský operátor si loni polepšil Největší čínský operátor si loni polepšil

Největší čínský telekomunikační operátor China Mobile…

Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné

Účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET)…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…