Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlepší a nejhorší auta podle redaktorů Auto.cz. Kdo je ve výběru?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)
Letos bylo automobilových novinek požehnaně, jako každý rok jsme otestovali desítky vozů. Jaké se nám nejvíc líbily? A které naopak zklamaly?

Každý z redaktorů dostal jednoduché zadání – vybrat tři auta, která ho letos nadchly, a dvě automobilová zklamání. Zadání tedy jednoduché, vybrat ale v dnešní době, kdy jsou si auta čím dál podobnější, reprezentativní pětici… Vlastně nic jednoduchého! Podívejte se, jak jsme se s úkolem poprali! Každý z redaktorů začíná nejdříve pozitivní trojicí a pak teprve dvěma průšvihy.

Martin Machala

Nadšení…

Audi SQ7

V testu SUV od Audi s revolučním osmiválcem přeplňovaným elektrickým dmychadlem jsem dospěl k názoru, že jde o nejlepší auto na světě. Abych to upřesnil – za nejlepší auto na světě stále považuji Porsche 911, kdybych se však na auto díval jen jako na dopravní prostředek a praktickou věc, mám naprosto jasno. Audi SQ7. Za svoji víc než desetiletou novinářskou kariéru nepamatuju auto, které by mě neštvalo absolutně ničím. Tady jsem byl ale spokojený naprosto. Silný motor s absolutně suverénní dynamikou a přitom víc než příznivou spotřebou, prostorný a praktický interiér, přehledná přístrojová deska s pochopitelným ovládáním infotainmentu, obrovský kufr, dokonale pohodlný podvozek, vzhledem k rozměrům a hmotnosti překvapivě dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách… Je fakt, že touchpad, na který se prstem zadávají písmenka, považuju za jednu z největších zbytečností, co se v poslední době v autoprůmyslu objevila… Ale touchpad používat nemusíte, je to jenom doplňková funkce. A ultranudný design nové Q7 se ve sportovnější verzi SQ7 přece jenom o něco vylepšil, takže – opravdu nejlepší auto na světě!

BMW M2

Dobře, i mně ve srovnávacím testu s caymanem přišlo porsche celkově vyváženější a prakticky vždy bych s ním byl rychlejší. Ale tohle je prostě strašně dobrá zpráva, že elektřinou a předokolkami infikované BMW připravilo něco tak hravého a řidičsky úžasného jako je nová M2! Zatímco všechna ostatní moderní „emka“ mi přijdou jako přemotorované těžké nesmysly, které se víc hodí do levého pruhu německé dálnice než na srandu v zatáčkách, s BMW M2 sranda je. Jezdí dveřmi napřed jako nic, je divoké, silné tak akorát a vypadá skvěle. Tohle auto mi zkrátka udělalo radost!

VW up!

Mini koncernu VW je pro mě jednoduše dospělák. Zatímco v jiných autíčkách nejmenšího segmentu mám vždycky pocit, že jedu v autíčku, up! a spol. dělají dojem dospělého auta. Hlavně jízdně – komfortní podvozek by se neztratil ani o třídu výš, litrový tříválec slušně jede, je výborně odhlučněný a skoro nic nežere. A po faceliftu se interiér a auto celkově zbavilo několika otravných detailů (třeba legendární plato zavazadlového prostoru bez šňůrky). Citigo, up! a mii taky působí celkově velmi bytelně. Znovu vlastnost, která se v minisegmentu moc nevidí.

… zklamání

Renault Mégane

Krásné auto, podvozek vlastně taky solidně funguje… Tak proč mě Renault Mégane zklamal? Vůz nižší střední třídy by měl být určitě praktický, vždyť jde velmi často o rodinné auto, případně služební. A tady nejnovější mégane hodně nestíhá. Dozadu se za sebe neposadím ani já, natož takový Honza Mička. Nebo ty odkládací prostůrky za řadicí pákou… Přijde mi, že tady si Renault zkrátka jen splnil povinnost, aby tam prostě něco bylo. Do mělkých schráneček si ale neodložíte prakticky vůbec nic, možná pár mincí. Zoufalý jsem byl také při procházení několikastupňového menu tabletu, které bohužel sdružuje skoro všechny palubní funkce. Rozpaky zanechala také přeplňovaná dvanáctistovka TCe – výkon 97 kW vypadá fenomenálně, dynamická realita však zůstává hodně za papírovým očekáváním.

Honda CR-V

Toto byl můj první dlouhodobý test. Po letech jsem tak nestřídal auta po týdnu, ale s jedním jezdil delší dobu. Byl jsem hodně zvědavý, jestli si díky tomu na některé nedostatky zvyknu a přestanu je vnímat. Přiznám se, u Hondy CR-V jsem si za půl roku hned na několik věci zvyknout nedokázal. Zmatečné ovládání infotainmentu bych ještě dokázal hodit za hlavu, ale asistenční systémy, které dokázaly jízdu vždy něčím ozvláštnit, mě štvaly celou dobu. Tempomat jsem kvůli neskutečně úzkostlivé adaptivní funkci (nešla vypnout…), přestal používat, ze škubání pásem v „krizových“ situacích jsem několikrát dostal málem infarkt.

Hondě se moc nepovedla ani dvakrát přeplňovaná šestnáctistovka i-DTEC, její slibný výkon 118 kW se do praxe převést nepodařilo, spotřeba byla navíc dost citlivá na jízdní styl. CR-V bývalo v minulých generacích přesvědčivější!

Michal Fokt

Nadšení…

Toyota C-HR

Japonský crossover mě naprosto dostal svým designem, který navíc podpořil luxusně působícím interiérem a vynikajícím podvozkem. Navíc pro mě není slovo „hybrid“ sprosté, takže nemám problém ani s pohonným systémem, i když pár koní navrch by určitě neublížilo. Když uvážím, že na pohled prvoplánově stylová karoserie ukrývá nečekaně prostorný interiér a slušný kufr, je pro mě C-HR hvězdou roku 2016.

Alfa Romeo Giulia

A zase budu chválit design i techniku. Nádherné auto s vyváženými proporcemi a sportovně minimalistickým interiérem, které jízdními vlastnostmi, kvalitou jízdy a ovladatelností zpráská trojkového bavoráka? Alfa Giulia je další kára, jenž mě letos nadchla, i když má pár drobných nedostatků. Italka, no…

Volvo S90/V90

Asi se tomu u petrolheada nechce úplně věřit, ale trojici mých nej uzavírá… volvo. Ba dokonce zástupce vyšší střední třídy. Jenže nová devadesátka není jen krok od S80, ale pořádný skok. Auta jsou opticky nízká a široká a interiér je srovnatelný se současnou špičkou v podobě éčkového mercedesu, možná dokonce ještě o něco rafinovanější. Devadesátky Volva navíc jsou opravdu komfortní, což je také příjemná změna oproti dřívějšku. Volvo je zpátky mezi elitou a to je moc dobře…

… zklamání

Renault Scénic

Francouzům se u jejich nového MPV Scénic povedlo zabít dvě nejdůležitější vlastnosti rodinných vozů – komfort jízdy a prostornost, a to ve prospěch vzhledu. Pokulhávají i jízdní vlastnosti, komplikovaný infotainment a ovládání automatu. Uvidíme, jak na to zareagují zákazníci, zejména v zemích se špatnými silnicemi.

Škoda Superb

Sice nejde o letošní novinku, ale poprvé jsem se svezl se škodováckým topmodelem až letos, já a Škoda se v posledních letech nějak míjíme. Velmi se mi líbí jeho design, jde asi o nejhezčí Kabaňovu práci v dosavadní kariéře a navíc jsem si o superbu hodně přečetl. Měl jsem tedy určitou představu. Jenže…

Ne, že by byl špatný, ale působí dojmem, že Volkswagen Škodovce víc nedovolil. Motor ani podvozek nejsou odhlučněny tak, jak bych čekal od auta, které mnozí řadí dokonce do vyšší střední třídy. Jízdní vlastnosti příliš nenadchnou, tak bych alespoň čekal znamenitý jízdní komfort, který se také nedostavil, tlumení rázů má jisté rezervy. A tak, sedíc v noblesně působící kabině, připadal jsem si poněkud… zklamaný.

Jan Mička

Nadšení…

Porsche 718 Cayman S

Řada z vás jej možná bude považovat za „derivát“ žijící ve stínu fantastické 911, já si to ale nemyslím. Ani velký facelift, který přinesl přeplňované motory namísto atmosférických, na schopnostech auta nic nezměnil, a dám ruku do ohně za to, že spousta řidičů ani nepozná, že jim za hlavami tepou pouze čtyři válce dopované turbodmychadlem. Tohle auto vás dokonale vtáhne do děje, nenechá si pro sebe jedinou informaci, a má snad nejlepší podvozek dané kategorie. Je sice drahé, uvnitř má málo místa, ale kašlu na to – společně s Porsche 911 v jakékoliv jeho uzavřené verzi jde o nejlepší sportovní auto na světě!

Volvo S90

Můžete namítat, že má pod kapotou pouze čtyřválcové motory, přepracovaná vznětová verze D5, kterou jsme nedávno měli v redakčním testu, však opulentním sedanem hýbe se ctí a upřímně řečeno jsem si po větším motoru snad ani jedinkrát nepostesknul. Miluju pohodlí vrcholného podvozku se vzduchovým odpružením na zadní nápravě, takřka dokonale odhlučněnou kabinu a v neposlední řadě i to, jak auto vypadá. S90 je jasnou ukázkou toho, že není potřeba designových výstřelků, abyste se z auta okamžitě posadili na zadek. A ten interiér! Designem, volbou materiálů a zpracováním jde o špičku daného segmentu.

Toyota Prius

Uznávám, že zvenku vypadá šíleně a nejinak je tomu také uvnitř, až na první generaci byl však prius vždycky takový a zřejmě i díky tomu si za roky prodeje vybudoval silnou a nezlomnou skupinu příznivců. Navíc dělá přesně to, co se od něj očekává – jezdí za málo vždy a všude. Za poslední roky jsem vyzkoušel spoustu hybridních vozů a prius je z nich nejlepší. Nemusíte každou chvíli přepínat jízdní režimy, abyste co nejvíce snížili spotřebu paliva. Jezdit za méně než čtyři litry není nadlidský úkol ani pro člověka navyklého na zátah turbodieselů. Pokud chcete spolehlivý a velmi úsporný hybrid, kupte si Toyotu Prius.

… zklamání

DS 4 Crossback

Na tomto voze by nebylo vlastně nic až tak hrozného, kdyby za základní cenu převyšující 700.000 korun nenabídl jenom vznětovou šestnáctistovku, manuální převodovku a průměrné jízdní vlastnosti. Nejsem si jist, zda Francouzi udělali dobře, když modely DS odtrhli od Citroënu a vytvořili jim samostatnou luxusní značku, protože líbivé tvary karoserie a čalounění z poctivých kraviček ještě luxusní automobil nedělají. DS 4 Crossback je průměrné auto za přemrštěnou cenu, a takhle by to z mého pohledu být nemělo. Už kvůli historii modelů DS…

BMW i8

Tohle auto se mi dlouhou dubu vyhýbalo, a když jsem se do něj poprvé posadil a pořádně se projel, marně jsem hledal očekávané emoce. S vozy BMW toho mám najeto hodně, o divokém modelu M2 s věčně „zapálenými“ zadními pneumatikami se mi dokonce ještě občas zdá a myslel jsem, že i8 bude z podobného těsta. Za zhruba 3,5 milionu korun dostanete auto z budoucnosti, rychlé, šetrné k životnému prostředí, snadno ovladatelné a jenom těžko přehlédnutelné, ale také trochu „bezpohlavní“.

Zarazte plyn do podlahy a pojedete hodně rychle, zážitek je to ale podobný, jako byste v luxusní restauraci plné šťavnatých steaků žvýkali kus polystyrenu. Jízda v BMW i8 je podobná jako hraní závodní hry na playstationu – necítíte vlastně vůbec nic, pouze před vámi ubíhá krajina. Odtržení řidiče od děje by mi možná nepřišlo tak markantní, kdybychom mnichovský plug-in hybrid nesrovnávali s Nissanem GT-R, gran turismem schopným zadupat do země i některé supersporty. Z jeho zrychlení a projevu jsem byl u vytržení, a kdybych nemusel, nikoho dalšího nepustím za volant. Takový zážitek bohužel BMW i8 nepřineslo…

David Bureš

Nadšení

Mercedes-Benz G 4x42

Na první pohled auto absolutní automobilová zbytečnost. Je obrovské, drahé, v českých podmínkách vlastně nevyužitelné a jízda s ním znamená ne vítr, ale doslova uragán v peněžence. Jenže zároveň se za jeho volantem řidič naprosto baví. Je prostě zábava hledět na ostatní řidiče a chodce tak shora a bavit se jejich reakcemi. Jedni se diví, jiní fotí, všichni se ale baví stejně jako vy. Tolik úsměvů a zdvižených palců od okolí jsem při jízdě s jiným autem zkrátka nezažil. I kdyby to bylo to jediné, co géčko čtyřikrát krát čtyři na druhou nabídne, pochopím každého, kdo si ho koupí. V téhle cenové relaci si totiž stejně koupíte to, co chcete a co se vám líbí, protože to, co skutečně potřebujete, už doma dávno máte.

Audi RS7 Sportback performance

Tohle je naopak skvělý univerzál. Je jedno, jestli s ním právě stojíte v koloně, nebo uháníte po oblíbené okresní silnici, ve všech případech se Audi cítí, jakoby právě pro tu konkrétní situaci bylo navrženo. Zvuk čtyřlitrového osmiválce je naprosto famózní a jeho síla snad nekonečná, zároveň vás ale nesedře z kůže, když se snažíte, je i vcelku úsporné. Tohle pro mě byla zkrátka láska na první pohled, která nevyprchala ani po pečlivém prozkoumání.

Lexus RC

Na lexusu jsem sice pár chyb našel: jeho interiér se mi sice nelíbí a jeho design považuji za překomplikovaný, vadilo i složité ovládání multimediálního systému nebo průměrná dynamika. Jenže to všechno vyvažoval naprosto famózní podvozek. Žádné jiné auto testované v letošním roce si podle mého názoru neporadilo s českými silnicemi lépe než právě RC. Všechny nerovnosti překonával naprosto plavně a bez zbytečných ran, dokonce možná ještě lépe než úžasný Mercedes-Benz S kupé. Stále přitom byl dostatečně agilní, když jste se rozhodli zrychlit. Kéž by takových podvozků bylo více.

… zklamání

Ford Focus RS

Loni jsem se s ním svezl na testovacím polygonu v Belgii, kde jsem však seděl pouze na sedadle spolujezdce. V tu chvíli mi Focus RS přišel jako naprosto dokonalý hot hatch, univerzální automobil, který zvládne klidnou cestu do práce i víkendové hrátky na šumavských serpentinách. Jenže jízda na českých silnicích o několik měsíců později znamenala rychlé vystřízlivění. Focus RS je zkrátka na rozbitých českých silnicích za každých podmínek příliš tvrdý, a tak spíše než univerzální VW Golf R to je účelově zaměřená hračka typu Honda Civic Type R. Jestli ho tak budete brát, nadchne vás, jestli od něj čekáte jistou univerzálnost jako já, zklame vás.

Jaguar F-Pace

Když jsem ho loni poprvé spatřil na frankfurtském autosalonu, neváhal jsem ho označit za nejpohlednější SUV. Jenže kousky pro mezinárodní autosalony jsou pečlivě vybírány, stačilo počkat pár měsíců a F-Pace spatřit ne ve vrcholné výbavě, ale v základu na malých kolech a z šarmantního jaguaru to byl najednou otylý Garfield, kterého by jeden klidně přehlédl. Navíc mě příliš nenadchlo ani zpracování interiéru nebo hlučný vznětový motor pod kapotou. A podvozek funguje jen ve vyšší rychlosti, při ploužení se ve městě je Jaguar naprosto nepohodlný. Ve stále tužší konkurenci mezi SUV to tahle kočka zkrátka bude mít těžké.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (41)
2. 1. 2017 12:12
Re: Tři bratři
Ja tiez chapem sklamanie, ako ...sklamanie. Ked nieco od auta ocakavali a ono bolo ine. Sklamanie nemusi vobec znamenat zle. Clovek moze byt sklamany z E-ka od Mercedesu, lebo vyzera z predu ako C, alebo cakal, ze bude super komfortne a ono s run flatmi a blbou volbou podovzka vlastne nie je. Je to auto preto zle?

Plne chapem, ze od Superba ako manazerskeho auta, specialne v SR a CR, cakas vlastnosti dialnicneho kriznika a jednou z nich je ladnost podvozku a ticha jazda. A on to nejak nevie, rovnako ako ja osobne som bol sklamany palubkou, ktora na mna posobi rovnako ako Oktavia a stary Superb aj napriek skoro 10 rokom rozdielu. Bol som sklamany, ale nikde netvrdim, ze to je zle auto, len je ine ako som cakal...
2. 1. 2017 08:50
Re: Tři bratři
Komfort je, když přesedneš s RRS na 21" kolech do F-Pace s 20" a necítíš žádné větší snížení komfortu. Ale zažil jsem třeba uskákané XE na 18", kterému stačilo jen ubrat z nafoukaných 2,7 na 2,3 a rázem to bylo zcela jiné auto. Proto o tom mluvím. ;-)
1. 1. 2017 19:32
Re: To jako fakt?
Adaptivní tempomat mají k dokonalosti dotažený Subaru a jejich eyesight. Něco jsem s tím najezdil a v tomto ohledu jim konkurence nesahá ani po blatníky. :yes:
1. 1. 2017 18:50
Re: Tři bratři
Co se týče Jaguaru, tak na tvrdosti podvozku F-Pacu pi běžné jízdě jsme se shodli napříč redakcí, až Honza si všiml, že začne fungovat ve vyšší rychlosti, když se člověk jede bavit. Netvrdím však, že u jiného motoru nebude situace jiná. Třeba na XE všichni pěli chválu, jenže s testovaným benzinovým dvoulitrem to taky nebyla žádná sláva... Nicméně komfort je vcelku individuální záležitosti, takže klidně můžeme mít i jiný názor na stejný exemplář
1. 1. 2017 17:09
Toyota/Lexus rastie :)
Na trhu zanedbatelne percento, v top vybere 25% :yes:
Prajem vela stastia v novom roku.