Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlevnější ojetiny jsou v Polsku a Maďarsku, drahé v Rakousku

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Pro většinu nejprodávanějších ojetých aut se v regionu střední Evropy vyplatí zajet do Maďarska nebo Polska, kde jsou nejlevnější.

Naopak nejvyšší ceny jsou v Rakousku a spíše dražší ojetá auta jsou i v Německu. Vyplývá to ze statistiky společnosti Audatex Systems, která monitoruje trh s ojetými vozy.

Pokud se český zájemce rozhodne koupit některou z nejrozšířenějších ojetin v Maďarsku, může proti domácímu trhu ušetřit až čtvrtinu ceny, v Polsku pak pětinu. Naopak v Rakousku není výjimkou vyšší cena proti ČR o deset až 20 procent, v Německu řádově o jednotky procent. Na Slovensku se ceny proti ČR liší do pěti procent.

Audatex pro porovnání vybral Škodu Octavii, Volkswagen Golf, Ford Focus a Hyundai i30. Pro srovnání byla u každého modelu použita vozidla stáří tři a 12 let.

"Je zřejmé a nebude pro nikoho velkým překvapením, že výší průměrné obvyklé ceny ojetého vozidla je pro nás nejbližší slovenský trh, kde až na tříletého Golfa a tříletou ojetinu Hyundai činí rozdíl do pěti procent. Podobná situace je i u porovnání cen ojetých vozidel na českém a německém trhu, kde pouze u tříletého Golfa zaplatíme v Německu o 13 procent vyšší cenu. Naopak 12letý Ford Focus na německém trhu má průměrnou obvyklou cenu o šest procent nižší než u nás," uvedl Ladislav Smrčka z Audatexu.

U Rakouska jsou podle Smrčky ceny ojetých vozidel výrazně vyšší, zejména u zánovních tříletých ojetin. "U těchto vozidel je průměrná obvyklá hodnota až o 20 procent vyšší než totožných vozidel v Čechách. Tento rozdíl je dán zejména vysokými výchozími cenami nových vozidel a všeobecně známou kvalitou rakouských ojetin. U vozidel starších se tyto vlivy zmenšují a hodnoty ojetých 12letých vozidel se již téměř shodují se stavem na českém trhu," dodal.

Přehled reflektuje pouze aktuální průměrné ceny ojetých automobilů bez dalších nákladů, které by byly spojené s případným nákupem nebo prodejem vozidla v zahraničí, jako jsou náklady na dopravu vozidla či místní poplatky a daně. Tyto další náklady nám mohou v určitých případech vidinu výhodného nákupu či prodeje pokazit.

VýrobcePrůměrné obvyklé ceny a % srovnání k českému trhu
 ČR (€)SR(€)% k ČRPolsko (€)% k ČRNěmecko (€)% k ČRRakousko (€)% k ČRMaďarsko (€% k ČR
Škoda Octavia III 2.0 TDI (110 kW)15.72315.70010012.8878215.95010118.80012012.78781
Škoda Octavia I 1.9 TDI (81 kW)3.5153.490992.828803.6701043.8901112.61574
VW Golf VII 1.6 TDI (77 kW)11.46912.50010910.9659613.00011312.90011212.465109
VW Golf V 1.9 TDI (77 kW)4.0694.2001033.365834.1001014.2001032.91072
Ford Focus III 1.6 TDCi (85 kW)8.7689.2001057.235839.00010310.5001208.63198
Ford Focus II 1.8 TDCi (74 kW)2.1822.2501031.878862.050942.100961.80082
Hyundai i30 II 1.6 CVVT (88 kW)9.9898.500859.7229710.50010511.20011211.028110
Hyundai i30 1.6 CVVT (88 kW)4.8094.9001024.525944.7901005.0001044.10085

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
28. 7. 2016 09:23
Levni-spolehlivy?
No je to hezky ze vime kde jsou nejlevnejsi, lae je to i nejlepsi? Kdo vi v jakym stavy takovy auta jsou a jestli se s nima vubec da dojet bez problemu domu... Preci jen ceskym bazarum verim vic :-)
17. 5. 2016 19:55
Nejlevnější ojetiny jsou v Polsku, asi ano, ale nechtěl bych
Nejlevnější ojetiny jsou v Polsku a Maďarsku, drahé v Rakousku. Opravdu? Kdo by to byl řekl že. Jet pro auto do zahraničí a to papírování? Dovozcům nevěřím. Inzerátům také ne. Preferuju spíš zajít tady po bazarech kde si důkladně vyberu, kde poskytují záruky, garance a vše zařídí.