Německé automobilky zapomínají na trh levných vozů
Známý německý odborník na automobilový průmysl Ferdinand Dudenhöffer se domnívá, že němečtí výrobci opomíjejí celosvětově se rozvíjející segment levných vozů. Tento názor dokládá analýza německého institutu B&D Forecast GmbH, jehož je Dudenhöffer spolumajitelem. Zejména na rostoucích trzích jako je Čína, Indie, východní Evropa nebo Rusko by měl levný vůz stojící hluboko pod 10 tisíc eur na trhu velké šance.
Průběžně se vytvořily tři tržní segmenty levných vozů: od 7 tisíc do 10 tisíc eur, od 5 tisíc do 7 tisíc eur a od 2 tisíc do 5 tisíc eur. Podle prognózy B&D Forecast se do roku 2015 prodá na celém světě 10 milionů levných vozů. Z devadesáti procent by měly tyto automobily zamířit na nově se rozvíjející trhy, což znamená, že enormní šance mají zejména vozy ze dvou levnějších segmentů (tedy vozy do 7 tisíc eur). Zde by měly mít silnou pozici domácí indičtí a čínští producenti, kteří by se podle studie institutu B&D Forecast měli na zmíněných 10 milionech vozech podílet zhruba ze 40 procent.
Německé automobilky Volkswagen a Opel plánovaly své levné vozy pro nejdražší segment levných vozů (tedy od 7 tisíc eur do 10 tisíc eur). Zde je však konkurence nejostřejší. Výsledkem jsou nízké marže a nízký objem výroby. Lépe si podle Dudenhöffera vede Renault.
Vstup do segmentu levných vozů přitom dle Dudenhöffera neznamená to, že evropské a americké automobilky pouze upraví své běžné malé vozy pro rozvíjející se trhy. Je nutné postavit zcela nový vůz, při jehož výrobě se v maximální možné míře využijí lokální továrny a pracovní síla. Němečtí výrobci však podle Dudenhöffera pracují pouze na produktu a přitom zapomínají na levné továrny, levnou distribuci a levnou logistiku.