Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německo a Francie ve shodě o emisích v automobilovém průmyslu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Německo a Francie se dnes po několikaměsíčních sporech shodly na zásadách snižování emisí oxidu uhličitého (CO2) v automobilovém průmyslu. Potvrdila to včera po setkání s francouzským prezidentem Nicolasem Sarkozym německá kancléřka Angela Merkelová.

Obě země prý podporují záměr Evropské komise nařídit výrobcům automobilů, aby do roku 2012 nově vyrobené vozy vypouštěly maximálně 120 gramů CO2 na kilometr.

Francie a Německo se rozhodly jít ještě dál a prý chtějí postupně zavádět ještě přísnější limity mezi 95 a 110 gramy CO2 na kilometr. Merkelová dnes označila dohodu v této otázce za "důležitý průlom", další podrobnosti dohody však neprozradila.

Evropské mocnosti se dosud přely o to, jak má být odpovědnost za snižování vypouštění CO2 do ovzduší rozložena v automobilovém průmyslu. Původní návrh příslušné normy EU přitom vycházel z principu, že výrobci velkých aut musí přispívat více na ochranu klimatu. Německo by tak bylo v nevýhodě, neboť jeho automobilky vyrábějí mnohem více automobilů vyšších tříd s větší spotřebou i emisemi CO2 než například právě Francie či Itálie.

Německo návrh Evropské komise "trestat" výrobce velkých vozů ostře kritizovalo a prosazuje zásadu, aby se k redukci skleníkového plynu automobilky zavázaly i u malých a středních vozů. Německým výrobcům velkých vozů i francouzskému automobilovému průmyslu má vyjít vstříc kompromisní plán Evropské komise.

Opatření bude součástí širšího "klimatického balíčku", který by měly jednotlivé státy Evropské unie a Evropský parlament schválit ještě do konce tohoto roku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Avatar - Blue Sun
11. 6. 2008 15:24
Re: Blázni...
Možná to začnou řešit, až budou stanovené i ty limity. Problém je i v zákaznících, kteří jsou vychováni stylem "větší je lepší" a kvůli tomu musí být každá další generace mohutnější a mohutnější. Zejména pro dražší značky teď bude marketingovým uměním přesvědčit je, že vlastně menší je lepší, než větší.
10. 6. 2008 21:01
Re: Blázni...
Mne sa páčila tá časť, kde opisuje, ako robia politici z toho strašiaka..to môže mať dosť škaredé následky na ekonomiku..sa čudujem, že práve Merkelová, ked ani jedna nemecká automobilka nemá šancu dodržať limit..To čo všetky majú skrachovať..no ale, problém je v tom, že sa hľadajú rôzne technologie, elektromotory, pal. články...pritom ešte pred 15 rokmi mali tie autá super spotrebu(teda Co2 emisie)..hmotnosť strašne rastie a to je problém, to nik nerieši
10. 6. 2008 20:39
Re: Blázni...
Propaganda je, ked sa politici stavajú do úlohy vedcov, pričom si všímajú len názory, ktoré sa im hodia.
Tu je to popísané celkom rozumne a v širších súvislostiach.

[odkaz]
10. 6. 2008 20:10
Blázni...
..nič viac - prosto cvoci, ..ale je to na zaplakanie, celý ten kolos poloprávd a politickej propagandy okolo emisií.
10. 6. 2008 12:39
Re: Na co EU?
Hmmm boužel tvrdá realita... Co se zalíbí německému/franzouzskému kolosu, to bude platit po celé Evropě. Pokud se nemýlím, Německo je stále ekonomicky nejsilnějším státem EU a Francie je třetí. Co bude to prostě bude a my se můžeme klidně stavět na hlavu.