Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan NV200 Taxi: Světla z Juke a malý poloměr otáčení

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
Vozy, vyrobené speciálně pro službu v londýnských ulicích, mají několik zajímavých úprav.

Řada z 20 tisíc v současnosti sloužících vozů taxislužby bude muset být, kvůli emisním nařízením, nahrazeno novými a automobilka Nissan cítí svou šanci. Po Barceloně, New Yorku či Tokiu tak budou Nissany vozit i Londýňany.

Při pohledu na upravenou přední část modelu NV200 asi nikoho nepřekvapí, že návrh vznikl v londýnském designovém centru Nissanu, tedy na stejném místě, kde světlo světa uviděl design modelů Juke a Qashqai. Při bližším zkoumání taktéž vyjde najevo, že s modelem Juke sdílí NV200 Taxi dvojici přední ch světlometů. Zajímavostí je, že na předku vozu nenajdeme logo Nissanu.

Světlá výška zvýšená na deset palců (25,4 cm) by měla pomoci při občasném najíždění na obrubník, lepší průměr otáčení (7,6 m) je pak nejen požadavkem úřadů, ale také takřka nutností při proplouvání hustým londýnským provozem. O lepší komfort i nižší náklady na nové obutí se mají postarat pouze čtrnáctipalcová kola.

Místo pro spolujezdce bude využito pro převoz zavazadel, základní kapacitu tří míst (ve druhé řadě) bude možno po vyklopení dvou dalších sedadel ze zadní strany předních sedadel navýšit na celkových pět. Komfort na palubě zvýší prosklená střecha.

Oproti původním informacím nebude přední kola skrze bezestupňové CVT pohánět přeplňovaná šestnáctistovka, ale atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 litru. Ten bude mít výkon 83 kW a nejvyšší točivý moment 158 N.m a kombinovanou spotřebu paliva kolem sedmi litrů Naturalu.

Automobily budou prodávány pouze na jednom místě a to u dealera Glyna Hopkina ve speciálně postaveném showroomu v londýnském Canary Wharf. Základní cena by se měla pohybovat na hranici 30 tisíc liber, tedy zhruba milionu korun. Vozy vyrobené v Barceloně poputují do továrny v Coventry, kde byl nákladem 6 milionů liber (cca. 200 milionů Kč) zřízen společný podnik se společností ADV Manufacturing. První auta opustí brány tohoto závodu v prosinci.

V roce 2015 by se měla objevit i čistě elektrická verze, označovaná jako e-NV200 London Taxi. Elektrická část bude pocházet z modelu Leaf.

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
30. 1. 2014 20:43
A Nissan sa nakoniec napakuje
Urcite rozhodla cena auta, cena servisu, ... bla, bla, bla.
Avsak vyvinut takyto zadny naraznik pre taxiky do Londyna a New Yorku je riadna blbost. Auta budu stale stat v servise a budu sa na nich vymienat zadne dvere. :'-( :'-(
[odkaz]
[odkaz]