Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cupra prozrazuje, jak vznikal specifický interiér modelu Tavascan

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Druhý čistě elektrický model značky má vytvářet svět hmatových a vizuálních vjemů, se kterým se setkáme také u dalších modelů Cupra.

Není to tak dlouho, co se představitelé značky Cupra pochlubili pozadím vývoje nového modelu Tavascan, který budí rozruch již od premiéry konceptu, odhaleného v roce 2019. Možná ještě větší rozruch ale způsobil nevšedně pojatý interiér.

O jeho vývoji se v novém díle seriálu o DNA modelu Tavascan rozhovořila Francesca Sangalliová, vedoucí konceptu a strategie v oddělení barev a materiálů značky Cupra, která přiblížila například použití parametrické metody při vytváření „hmatových a vizuálních vjemů“.

Video se připravuje ...

Inspirovali jsme se obory mimo automobilový průmysl, například módou a architekturou, které parametrickou technologii již používají. V modelu Cupra Tavascan jsme vytvořili nový smyslový zážitek – jak hmatový, tak vizuální – rozvržením 3D grafických prvků na povrchy s parametrickým designem. Tím jsme interiér proměnili v lehkou strukturu,“ vysvětluje designérka.

Příkladem nové struktury může být centrální páteř a přístrojová deska, které společně vytvářejí jedinečný design, jež se přizpůsobuje různým tvarům. Designéři tak vytvořili dojem vznikajícího pohybu a objímající muskulatury.

Parametrický design navíc dílům dodává pocitově vyšší hodnotu. Automobilka už je tedy nemusí dále zdobit či zakrývat dekoracemi. Ze strany značky jde o inovativní a odvážný přístup, současně by však měl být i udržitelný, neboť snižuje ekologickou stopu při výrobě, jak dodala Sangalliová.

Nový koncept je aplikován také na měkké povrchy, jako například sedadla. „Vytvořili jsme grafické prvky s perforacemi, které dodávají dílům sofistikovanost a ušlechtilost. Společně s přidanou hodnotou, kterou poskytuje naše charakteristická barva mědi na atraktivních detailech, jež vzájemně propojují prvky interiéru, a vytvářejí tak opravdový klenot,“ říká na závěr Francesca.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme