Xiaomi se připravuje na prodej v Evropě. Už tu má první extrémní sedan na značkách
Příval čínských značek do Evropy neustává, pořád nám zde ale velká část výrobců chybí. Zatímco většina z nich tu nikoho nezajímá, Xiaomi může být jiný příběh. Jde o značku silnou i u nás a zájem o její auta v Číně je opravdu obrovský. Evropané si je zjevně vyzkouší už brzy.
Xiaomi sice auta vyrábí jen něco přes rok, jeho nástup na scénu je ale nevídaný. První model získal rekord na Nürburgringu a patří mezi nejvýkonnější vozy všech dob; nedávno uvedený druhý model je zase nejrychleji prodávaným vozem v historii. Ačkoliv do oboru vstoupila dost pozdě, dokázala si vytvořit velmi silnou fanouškovskou základnu. Není divu, auta Xiaomi i přes okaté kopírování vypadají pohledně, mají skvělou techniku a navíc jsou levná.
Celý svět si tedy klade otázku, kdy se konečně Xiaomi oficiálně objeví na zahraničních trzích. Neoficiálně se to dávno děje, v Evropě už jsou desítky kusů, ve Francii je už využívají taxikáři a třeba na inzertním serveru mobile.de už se dá pořídit i jedna verze Ultra. Příchod do Evropy je víceméně potvrzený a právě proběhl další krok, který nás k uvedení přibližuje.
Xiaomi totiž přihlásilo první kousek sedanu SU7 Ultra na běžné německé značky. Pochlubil se tím prezident Xiaomi, William Lu, který na sociální síti Weibo sdílel fotku sebe se žlutým sedanem, na kterém je německá registrační značka M SU7088E, jasně odkazující na jméno modelu, s pár osmičkami přihozenými pro štěstí. K příspěvku Lu napsal: „Dnes jsem testoval Xiaomi SU7 Ultra v Mnichově. Toto je naše první zkušební vozidlo registrované v Evropě.“
Xiaomi už zde předtím několik vozů mělo, ostatně s nimi najíždělo kilometry na Nürburgringu. Ty však byly registrovány jako prototypy, jiné kusy zase měly původní čínské registrační značky. Produkční verze SU7 Ultra na 20,8 kilometrů dlouhé konfiguraci okruhu sériově zajelo čas 7 minut a 4,95 sekundy, čímž se stal nejrychlejším produkčním elektromobilem Nürburgringu. Ještě předtím se prototyp SU7 Ultra se zajetým časem 6:46,874 stal nejrychlejším čtyřdveřovým vozem na této trati.
Právě William Lu na veletrhu MWC 2025 v Barceloně médiím potvrdil, že Xiaomi plánuje vstoupit na světové trhy už v roce 2027. Potvrdil to i zakladatel Xiaomi, Lei Jun, který médiím řekl, že firma dá přednost naplnění všech objednávek v Číně, ale v roce 2027 zamíří na exportní trhy. V první vlně má být i Evropa, Xiaomi už zde také založilo vlastní vývojové centrum. Neoficiálně je potvrzen také příchod na český trh.

Krom sedanu SU7 a jeho verze Ultra se zde objeví také nové SUV YU7. To se začalo prodávat před pár týdny a je o něj ještě větší zájem než o sedan. To má zatím tři verze: základ má pohon jen na zadní kola, výkon 235 kW a LFP baterii s kapacitou 96 kWh. Právě tato verze slibuje nejdelší dojezd, který má být až 835 kilometrů, jenže v čínském cyklu CLTC. Provedení Pro AWD přidává ke stejné baterii přední elektromotor, celkový výkon je pak 365 kW a na stovku auto zrychlí za 4,27 sekundy.
Vrcholný Max AWD má větší NMC baterii s 101,7 kWh a kombinovaný výkon 508 kW, což umožňuje akceleraci na 100 km/h za 3,23 sekundy a maximální rychlost 253 km/h. Všechny verze mají 800V architekturu a Xiaomi udává, že stačí 12 minut k dobití z 10% do 80%. Ještě letos by se mělo ukázat i druhé větší SUV, které by také mělo nabídnout verzi se sériovým hybridem.
Zdroj: Weibo, zdroj foto: Weibo a Xiaomi, zdroj videa: Xiaomi