Odpojování válců: Nově i pro tříválce?
Odpojování válců není věc zrovna nová, již léta jej používá kde kdo. Obvykle se tak dělo u velkých motorů, Volkswagen pak přišel se stejným systémem i pro čtyřválec 1.4 TSI. Nyní se však zvažuje použití tohoto prvku u ještě menších agregátů, jmenovitě tříválců.
Došlo to tak daleko, že firma Schaeffler, jeden z výrobců pro automobilový průmysl, již testuje prototypy tříválců, u kterých se při nízké zátěži odpojuje jeden válec. Auto tak běží jen na dva, pokud však potřebujete zrychlit, automaticky se připojí i třetí do party. Úspora paliva přitom není nijak velká, hovoří se o třech procentech, ovšem každá ušetřená kapka je v současné době přísných limitů dobrá. Pro koho tříválce Schaeffler testuje, nevíme, firma to nemůže sdělit, stejně jako další detaily o motoru.