Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot chystá ostrý crossover 3008 PSE. Bude to plug-in hybrid

David Bureš David Bureš 16. 6. 2020 • 02:53
37
9
Zobrazit náhledy (37)
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 MAN 6

PSE, alias Peugeot Sport Engineered, je nové označení pro ostré vozy francouzské značky. Jako první dorazí 508 PSE, následovat má 3008 PSE.

Peugeot se letos chystá na modernizaci jednoho ze svých klíčových modelů, kompaktního crossoveru 3008. Facelift se měl představit už na konci tohoto měsíce, pandemie koronaviru ale jeho premiéru údajně odsunula až na září. Součástí inovací by přitom podle zpráv francouzských médií měl být vedle stylistických úprav také příchod ostré varianty Peugeot 3008 PSE. Na trh by mohla dorazit v první polovině roku 2021.

PSE je nové označení znamenající Peugeot Sport Engineered, které bude debutovat na dříve avizovaném Peugeotu 508 PSE. Bude jistým nástupcem legendárního označením GTi, změna názvu přitom souvisí s důrazem takto pojmenovaných modelů na elektrifikovaný pohon.

Peugeot 3008 PSE totiž bude stejně jako 508 PSE ostrým plug-in hybridem. Oba modely by totiž měly sdílet stejnou techniku, což konkrétně znamená přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.6 PureTech pod kapotou v kombinaci se dvěma elektromotory pro zajištění pohonu všech kol. Na definitivní parametry si počkáme až do premiéry, očekává se ale výkon okolo 257 kW (350 koní) a točivý moment 500 N.m.

Zcela shodná technika u těchto modelů to ale přece jen nebude. V souvislosti s 3008 PSE se hovoří o možné zástavbě větších baterií než v 508 PSE, a to díky vyšší stavbě crossoveru, do níž se zkrátka vejde větší akumulátor než do nízkého fastbacku. To by mohlo v případě 3008 PSE znamenat kapacitu až 13,2 kWh.

Silné pohonné ústrojí v útrobách samozřejmě doplní i pečlivě přitvrzený podvozek a designérské změny pro zdůraznění sportovní stylizace. Výchozí 3008 se mimochodem v rámci faceliftu údajně dočká podobně řešené přídě jako u posledních modelů značky – to by znamenalo přepracovanou masku chladiče nebo jinak tvarované světlomety, doplněné o charakteristické kly.

Zprávy o dalším rozšíření řady PSE naznačují, že prvotní projekt Peugeot 508 PSE se ukázal jako úspěšný. Vedení automobilky totiž zdůraznilo, že řada sériových aut vyvinutá sportovní divizí Peugeot Sport se rozšíří jen v případě, že o 508 PSE bude zájem. A ten podle všeho je, vedle 3008 PSE se totiž hovoří ještě o přípravách ostrého hatchbacku e-208 PSE. Ten, jak název napovídá, však nebude plug-in hybridem, ale čistě elektřinou poháněným autem. Peugeot 508 PSE se přitom zatím představil pouze ve formě konceptu, na definitivní sériovou verzi zatím kvůli pandemii koronaviru nedošlo.

Související články

Témata
Avatar - kari.laz
17. 6. 2020 21:14
Re: 257 kW (350 koní) a točivý moment 500 N.m
Když budu chtít využívat popsaného výkonu, tak budu jezdit na Savé, Eco a podobně?
Avatar - Zetti
17. 6. 2020 11:39
Re: 257 kW (350 koní) a točivý moment 500 N.m
Taky pekne pomatenej. Proc na chvilku, normalka mi baterka vydrzi stovky kilometru kdyz to budu chtit. Zapnu tlacitko SAVE a motor udrzuje stav baterie na stejnem stavu po neomezenou dobu. Ja nevim co z toho mas sirit nepravdive informace, delas ze sebe troubu nebo je to tvuj styl boje proti pokroku?
Avatar - WinDiesel
17. 6. 2020 10:17
Re: 257 kW (350 koní) a točivý moment 500 N.m
Přesně tak.
17. 6. 2020 09:43
Re: Už samotné spojení "ostrý crossover" plug in hybrid...
me benzinovej plug-in k necemu ostrejsimu sedi mnohem vic, nez nafta
Avatar - kari.laz
17. 6. 2020 08:37
Re: 257 kW (350 koní) a točivý moment 500 N.m
Ale ty "ubohé " PereTech tam budou pořád akorát s sebou protáhnou Xset kilo elektrického balastu, který budeš muset pořád cpát na nabíječku, aby jsi si ten výkon alespoň na chvilku užil.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku