Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poslanci dali zelenou značkám na přání a červenou přetáčení tachometrů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (54)
Značka na přání bude moci mít o jeden znak navíc, tedy osm znaků. Zájemci si budou moci určitou kombinaci znaků zarezervovat a jedna tabulka se značkou na přání je bude stát 5000 korun.

Motoristé by mohli v budoucnu mít na svých autech registrační značky podle svého přání. Umožnit to má novela zákona, kterou dnes poslanci projednali a podpořili v prvním čtení. Novinkou je i možnost přenést značku z jednoho vozu na jiný nebo ponechat původní značku na vozidle při jeho převodu na jiného majitele. Novela také výslovně zakazuje přetáčení tachometrů.

Novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích se netýká jen značek. Zahrnuje celkem tři okruhy změn. Kromě registrace aut je to schvalování typů aut a stanic technické kontroly.

Značka na přání bude moci mít o jeden znak navíc, tedy osm znaků. Nebude smět obsahovat například vulgarismy. Zájemci si budou moci určitou kombinaci znaků zarezervovat a jedna tabulka se značkou na přání je bude stát 5000 korun. Podle dřívějšího vyjádření ministra dopravy Pavla Dobeše se tím omezí prostor pro korupci, protože přidělování lukrativních čísel často provázely úplatky. Nově by také mohl majitel vozidla za poplatek požádat o přidělení další tabulky k již vydané registrační značce, například pro nosiče kol nebo při poškození současné značky. Poplatek za vydání běžné tabulky se značkou se zvýší z 200 na 300 korun.

Obecní úřady obcí s rozšířenou působností, které motoristům značky vydávají, budou za tyto značky a jejich distribuci platit. Vláda se domnívá, že tyto náklady jim uhradí právě zvýšené poplatky.

Nová úprava by měla zjednodušit schvalování typů silničních vozidel při jejich dovozu ze zemí EU a zároveň zpřísnit činnost Stanic technické kontroly. Měla by vymezit povinnosti pracovníků STK a stanic měření emisí a zavést postihy za jejich neplnění. Novela také stanovuje sankce za přetáčení tachometrů. Pokuta může dosáhnout až 50.000 korun pro fyzickou osobu a pět milionů pro firmu.

Nové náklady vzniknou v souvislosti s novelou stanicím technické kontroly, a to hlavně kvůli pravidelným kurzům kontrolních techniků a udržování systému řízení jakosti a systému vnitřní kontroly. Pro STK o pěti kontrolních technicích vypočetlo ministerstvo dopravy každoroční dodatečné náklady na 65.000 korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (54)
28. 10. 2012 10:00
Re: A co pokuta za pozdní přepis?
Nejsem si jistý, ale myslím si že od doby kdy je na tebe odhlášeno tak o tobě ČKP ví.
28. 10. 2012 09:59
Re: xx
Vím dobře o čem mluvíš. Nebojím se toho že si vymyslí na lince videozáznam s rozpoznáváním SPZ. Pokud auto vyjede z linky dřív bude pruser. Nevím proč by 4 leté auto na první STK mělo trávit na lince 30 minut? Co tam tak dlouho má technik vymýšlet? Na čtyřech stanovištích? Nechápu taky proč nemají na STK povinně test tlumičů. Když budou na autě fungl nový zajetý brzdy a tlumiče se už jen vozí je to stejně k ničemu :no:
28. 10. 2012 09:53
Re: No jo, nestáčet...
Přesně tak :yes:
27. 10. 2012 22:07
Re: A co pokuta za pozdní přepis?
Kdepak, v polopřevodu musí být pojištění taky.
27. 10. 2012 13:29
A co pokuta za pozdní přepis?
V původním návrhu bylo, že kdo nestihne přepsat auto do 10-ti dní, zaplatí pokutu mezi 5-50 tisíci. Dnes za to pokuta není. Tohle by mohlo znamenat zásadní problém pro lidi, kteří už mají třeba roky auto v polopřepisu, protože z nějakýho důvodu nelze přepis dokončit - je to třeba youngtimer a auto neprojde na STK, protože je před renovací. Nebo pro tyto starší případy se bude postupovat podle původního zákona platného dnes?