Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Představujeme: Schmitz-Cargobull S.PL - Transport ocelových sítí

Ivo Semrád
Diskuze (2)
Stavební sektor díky dotacím z evropských fondů drží slušnou úroveň obratu. Jak k tomu přispívá Schmitz-Cargobull?

.

Švédsko-čínský projekt

Nový model speciálně upravený pro přepravu ocelových sítí S.PL přišel z dílny Schmitz-Cargobullu v pravý čas. Transport tohoto zboží bývá z hlediska bezpečnosti velmi náročný, protože vyžaduje mimořádnou fixaci k návěsu.

Nový návěs S.PL byl vytvořen vzhledem k potřebám převážet ocelové sítě v délce pěti až šesti metrů, přičemž jejich šířka může dosahovat až 3,2 metru.

Variabilní upevňovací system (coby opce) dokáže však zvládnout i ocelové sítě o délce sedmi až osmi metrů. Díky němu lze na návěsu S.PL převážet i ocelové dlouhé profily či svitky drátu.

Dosavadní upevňování mříží či svitků bývalo časově náročné, protože je nutné zabránit jejich posunu při působení odstředivých sil v zatáčkách. Schmitz-Cargobull přišel s inovativní fixační technikou s variabilním uspořádáním.

Na začátku října minulého roku společnost Dekra zkoumala bezpečnost tohoto návěsu s plným nákladem ocelových sítí. Návěs S.Pl úspěšně prošel a v listopadu od Dekry obdržel certifikát bezpečné přepravy nákladu odpovídající normě VDI 2700 a standardům DIN-EN 12195-1 a DIN-EN 12642 CODE XL.

Náklad je robustně a jednoduše upevněný. Základ fixace a zamezení posunu ocelových sítí zajišťují robustní klánice 70 x 70 mm zapuštěné ve výztuhách podvozku.

Do návěsu S.PL lze přidat deset přídavných párů klánic, které podpoří kotvící pásy, z nichž každý je schopen odolávat tahu 5 tun.

Jako opci lze také obdržet 82 cm vysoké bočnice, které jsou vhodné ke kombinovanému nákladu. Vodotěsný material podlahy návěsu dosahuje tloušťky 28 mm. Na návěs o hmotnosti 7480 kg může být naloženo až 31 520 kg.

S.PL stejně jako ostatní návěsy dosponuje stabilizačním systémem Roll Stability Program (RSP). Tento prvek zaručuje lepší stabilitu návěsu při průjezdu zatáček, což zejména v zimních měsících je velmi důležitým bezpečnostním prvkem.

Další součástí zkoušek jízdních vlastností návěsu S.PL byl i průjezd dvojitou esovitou zatáčkou. Ukázalo se, že návěs spolehlivě reaguje a nedochází k jeho rozkmitání. V neposlední řadě S.PL prošel plným brzděním z rychlosti 50 km/h a obstál.

Ivo Semrád
Diskuze (2)
Avatar - FRPE
25. 4. 2010 03:00
Re: Šikovná řešení
Jen co je pravda, v Plzni stojí taková stará hradba >:D
16. 2. 2010 21:19
Šikovná řešení
:yes: :yes: :yes: