Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stavební vozidla: Nejmenší

Ladislav Černý
Diskuze (0)
S celkovou hmotností 6,5 tuny je Fuso Canter 4x4 nejmenším stavebním vozidlem v celém našem tématu. Má však jiné přednosti.

Univerzální řada Canter s celkovou hmotností 3,5-8,55 tuny a rozvory v rozsahu 2,5 až 3,85 metru zaujme mimořádnou schopností přijmout nejrozličnější nástavby. Specialitu tvoří provedení 4x4, které s označením 6C18 vykazuje legislativní nejvyšší hmotnost 6,5 tuny. Technické maximum náprav však tuto hodnotu výrazně překonává (2,8 a 6,0 tuny na P/Z nápravu), což ukazuje snahu výrobce nabídnout odolné pracovní vozidlo. Navzdory tomu užitečné zatížení převyšuje pohotovostní hmotnost podvozku 4x4.

Na výběr jsou k dispozici třímístná jednoduchá nebo dvojitá kabina pro sedmičlennou pracovní četu. Třímístná budka dosahuje délky 1,625 m, dvojkabina přidává přesně jeden metr. Z pěti rozvorů Canteru v délce 2,5, 2,8, 3,4, 3,85, 4,3 a 4,75 metru dostává verze 4x4 k dispozici dvě hodnoty 3415 mm nebo 3865 mm. Maximální délka nástavby v závislosti na kabině činí 4,05-5,05 m.

Canter 4x4 je dobře připravený do stavebních podmínek světlostí náprav 210/185 mm vpředu, resp. vzadu. Díky krátkým převisům vozidlo vykazuje nájezdový/sjezdový úhel ve štědrých hodnotách 35/25º. Výrobce zvolil připojitelnou verzi 4x4, aby na silnici bylo možné jet s pouze zadní poháněnou nápravou a šetřit tak palivo i pneumatiky. Canter 4x4 dostal do standardní výbavy uzávěrku zadního diferenciálu, aby obstál i ve velmi náročných adhezních podmínkách.

Konstrukce vyvedení točivého momentu na přední kola používá ručně ovládané volnoběžky v kolech. Otočením ovládače v náboji tak lze vozidlo připravit na pohon 4x4 aktivovaný tlačítkem vpravo od volantu či volnoběžky vypojit a jet s minimálními jízdními odpory.

Vozidlo pohání nejsilnější provedení třílitrového čtyřválce o výkonu 129 kW. Točivý moment dosahuje 430 N.m při nízkých otáčkách 1600/min. Brzdění podporuje výfuková brzda o výkonu 50 kW. Vozidlo splňuje emisní požadavek Euro VI díky kombinaci technologií EGR, SCR a filtru pevných částic. Výrobce slibuje životnost DPF cca 300.000 km. Přenos točivého momentu zajišťuje pětistupňová přímo řazená převodovka k diferenciálu s poměrem 4,875:1. Podvozek stojí na pneumatikách rozměru 205/75 R17.5.

Ladislav Černý
Diskuze (0)