Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Také BMW chce dohnat Teslu. Nabídne sportovní i3 i elektrickou řadu 3

David Bureš
Diskuze (11)
BMW následuje trend ostatních značek a rozšíří svoji nabídku elektromobilů. Chystá toho opravdu hodně.

Elektromobilita hraje v automobilovém světě stále větší roli. Tradiční výrobci se nyní snaží dohnat Teslu, která má nyní podle některých názorů až sedmiletý náskok. Mezi tyto „naháněče“ vedle Volkswagenu a Mercedesu patří i BMW.

Mnichovští sice nabídli elektrickou i3, od té doby se ale zaměřují spíše na plug-in hybridy, ať už na sporťák i8 nebo hybridní verze konvenčních modelů. V následujících letech se to ale má změnit a BMW opět bude klást důraz na čistě elektřinou poháněné vozy. Mohlo by se zdát, že je to reakce na elektrické plány konkurence, sám výrobce ale tvrdí, že soupeřům chce ve skutečnosti uniknout. Zkušeností má díky BMW i dostatek.

Nejčastěji se aktuálně hovoří o elektrické X3, která by měla dorazit na konci roku 2018. Automobil bude primárně laděn na Čínu, kde jsou nyní elektromobily hojně tlačeny. X3 eDrive bude údajně disponovat výkonem 225 kW a bateriemi s kapacitou 70 kWh.

BMW ale postaví také elektromobil střední třídy, který zaujme pozici soupeře pro chystanou Teslu Model 3. Baterie budou umístěny v podlaze, přičemž se počítá se zadokolkou i čtyřkolkou. Nad ním bude stát i vůz velikostně zařazený mezi řadu 5 a 7, což je patrně model uniklý díky patentovým snímkům, o kterém se hovoří jako o i5. U něj se podobně jako u tesel počítá s různými verzemi baterií, podle nichž se bude lišit i dojezd.

V Mnichově se ale už pracuje i na nástupcích modelů divize BMW i, které expanzi v oblasti elektromobilů a plug-in hybridů vlastně zahájily. Ještě před příchodem nové i3 ta stávající dostane vylepšené baterie a dokonce i sportovní variantu. To druhá i8, plánovaná pro rok 2022, pak zahodí spalovací motor a stane se výhradně elektromobilem, který má dostat až tři elektrické jednotky.

Zatímco BMW má s plug-in hybridy a elektromobily už dostatek zkušeností, jím vlastněná značka Mini je v tomto ohledu zatím pozadu. Teprve pracuje na svém vůbec prvním plug-in hybridu, který bude odvozen od nové generace countrymanu.

David Bureš
Diskuze (11)
19. 10. 2016 18:31
Re: Elektronesmysly
Prepočítal som si to a máš pravdu. Bol som celkom prekvapený koľko energie sa minie(asi priemysel) Ale elektrifikovať všetky osobne auta v ČR by znamenalo navýšiť výrobu elektriky len asi o 15-20% V podstate by to pokril jeden Temelin.
Lenže na západe sú atómky strašné zlo z FVE si auto v noci nabijem len ak mam ďalšiu sadu batérii. Prípadne to tlačiť do verejnej siete, ale tá na to musí byť nadimenzovaná.
19. 10. 2016 18:25
Re: výhody Tesly
Ved ja som nikde netvrdil, ze to know how ma Tesla. Skôr to ako si niekto mysli, ze vyrobiť kvalitnú batériu zvládne každý kto chce, pri tom sú to roky vývoja.
19. 10. 2016 16:38
Re: výhody Tesly
No jo, know how na vyrobu baterii ma par firem, tesla mezi ne ale rozhodne nepatri. A to jestli automobilka bude dodavky baterii resit uzsi spolupraci s nekym jako Tesla, nebo volnejsim dodavatelskym vztahem uz je celkem jedno ne?
19. 10. 2016 16:36
Re: Elektronesmysly
No nevim, prave vyroba neni problem sebemensi (vsechny osobaky v CR by bohate pokryl cesky export elektriny pri soucasnych vyrobnich kapacitach). Co se tyce distribuce, tak problem by byl pri opravdu masivnim nasazeni EV akorat v koncovych sitich s nizkym napetim, kde ale navyseni kapacity neni nejak zasadne drahe a slozite, paterni sit je na to dimenzovana vice nez dostatecne.
Jako bonus muze dobijeni aut probihat predevsim v noci (tj se vyuziji volne nocni kapacity elektraren) a navic muzou krasne optimalizovat spotrebu v siti obecne a tim ji stbilizovat (uplne na stejnem principu, jako se to uz dnes delat s elektrickymi primotopy na principu VT a NT)....
19. 10. 2016 14:37
Re: Elektronesmysly
Vidím to podobne. Bezpečne batérie sú pravdepodobne riešiteľné, ale nikto si neuvedomuje akú ohromnú energetickú hustotu ma klasické palivo, že získať túto energiu inak nie je vôbec triviálne. Ale to sa zažne ako vždy riešiť až keď im to prerastie cez hlavu.