V8, dvě turba a více než 750 koní. Na prodej je hodně netradiční Transporter
Tahle věc se jmenuje Volkswagen RST5. A právě ta zkratka vám napoví, co to je zač.
Že jde především o dodávku Volkswagen T5, je naprosto jasné, to je vidět na první pohled. Písmena "RS" ovšem v toto případě odkazují na Audi RS, konkrétně model RS 4 generace B7.
VW RST5 totiž představuje jakéhosi křížence "téčka" a právě Audi RS 4.
Z audiny pochází pohonné ústrojí, konkrétně zážehový osmiválec o objemu 4,2 litru. Ten v RS 4 nabízel maximální výkon 309 kW v 7800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 430 v 5500 min-1.
Už to jsou zajímavá čísla, jednotka v dodávce ovšem dostala ještě dvě turbodmychadla a řadu dalších úprav. Výkon se tak zvedl až na 564 kW a krouťák narostl na 820 N.m. Pozoruhodné je, že se V8 vůbec vešla pod přední kapotu.
Motor je spárován s šestistupňovou manuální převodovkou z Audi RS 6 a pohánět by měl všechna kola.
Instalace osmiválce s tak vysokým výkonem si pochopitelně vyžádala řadu dalších změn, zejména na podvozku, který byl zesílen a nově využívá vzduchové odpružení. Jiné jsou také brzdy, ty pocházejí opět z RS 6. Dodávka stojí na 20palcových kolech.
Výrazně se proměnil i interiér, v němž zaujmou zejména sportovní sedadla.
Jestli vás Volkswagen RST5 zaujal, máme pro vás dobrou zprávu: je zrovna na prodej. Problémem však může být fakt, že má jakožto britské auto řízení na špatné straně. Majitel nyní čeká na nabídky, minimální cena je 50 tisíc liber, tedy v přepočtu asi 1,5 milionu korun.