Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf VI BlueMotion: Naftový Golf se spotřebou 3,8 l/100 km

Diskuze (12)
Volkswagen zveřejnil informace o nové generaci Golfu ve verzi BlueMotion. Pohánět ji bude nový motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW, kombinovaná spotřeba je jen 3,8 l/100 km.

I Golf šesté generace rozšíří řadu úsporných Volkswagenů BlueMotion, která je dostupná napříč téměř celým modelovým portfoliem od Pola až po Passat. V tomto případě je kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km (emise CO2 99 g/km), čímž se připravovaný Golf BlueMotion vyrovná v současnosti nabízenému Polu BlueMotion. Podle Volkswagenu bude novinka nejúspornějším pětimístným automobilem na trhu.

Pod kapotou bude zcela nový turbodiesel 1,6 TDI common-rail o výkonu 77 kW. Točivý moment má maximum 250 Nm při 2000 ot./min. Ke snížení spotřeby přispívá prodloužení převodů pětistupňové manuální převodovky, vylepšená aerodynamika a pneumatiky s nižším valivým odporem. Standardem je také filtr pevných částic. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,3 s a maximální rychlost v této verzi dosáhne 187 km/h.

Nabídka dieselových motorů pro Golf VI v tuto chvíli obsahuje dvě verze 2,0 TDI CR. Slabší o výkonu 81 kW má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km. Stejné normované spotřeby dosahuje aktuální Golf BlueMotion (V) s motorem 1,9 TDI (77 kW). Silnější varianta má výkon 103 kW a kombinovanou spotřebu 4,9 l/100 km. Oficiální plány Volkswagenu počítají s rozšířením palety turbodieselů na výkonové spektrum 66 až 125 kW.

Podle oficiálního prohlášení Volkswagen se nový Golf BlueMotion dostane do prodeje v polovině příštího roku. Nizozemský časopis Autoweek ale uvádí jako pravděpodobný termín už listopad 2008.

Diskuze (12)
1. 3. 2009 22:56
Re: 1,6 TDI
A jelikoz mame dnes uz dva mesice noveho roku za sebou a ja ti pisu z budoucnosti (nebo spise do minulosti) muzu ti oznamit ze po 1.6TDI ani vidu ani slechu. To jsi se sakra seknul. Jestli se da na neco spolehnout, tak na to, ze koncern neni zadny rychlik. To uz by jsi pri svem veku mohl vedet. Z budoucnosti zdravi Drapalik.
Avatar - radhro
10. 9. 2008 10:08
Re: nechápu
no do audi to snad ani rvát nebudou , nebo jo? každopádně děkuji za odpověď už to chápu >:D :yes:
Avatar - WinDiesel
10. 9. 2008 09:50
Re: 1,6 TDI
Koncern musí mlžit aby mohl až do poslední chvíle prodávat 1,9 TDI-PD, aby se jich prostě zbavil. Kdyby oficiálně anoncovali zahájení výroby 1,6 TDI, lidi by přestali kupovat 1,9 a čekali by na 1,6. To je vcelku pochopitelná taktika. Více se dozvíme v Paříži a nebuď překvapen, když bude 1,6 TDI k mání ještě do konce roku.
10. 9. 2008 06:37
Re: 1,6 TDI
Zkusil jsem najít, jak to bude s náběhem 1.6 TDI, ale ani VW to zatím nesdělil (nebo to neví). Podle oficiální zprávy z 8.9. není jasné, kdy to příští rok přesně bude, ani ve kterém modelu. Je docela možné, že si VW nechá "velkou premiéru" až pro nové Polo. Každopádně je Golf VI BlueMotion "jen" koncept... Ale je to logické, VW potřebuje vzbudit dojem, že nový motor bude naprostý zázrak a konkurence se může jít zahrabat. Pro tyto účely je koncept úsporného modelu asi nejvýhodnější.
Avatar - WinDiesel
9. 9. 2008 21:05
Re: nechápu
Koncern je znám vytvářením nadbytečných motorových verzí. Ale jinak může jít o snahu spol. Bosch o udržení pozic v koncernu, když vstřikování do 1,6 TDi dodává Continental VDO. Ve 2 litru je Bosch. Pro Bosch je to velká ztráta/rána, přichází o 50% 4 válců. S 81kW může něco málo získat zpět. Možná nemám pravdu, ale třeba Audi A4 by mohlo působit s 1,6 TDI (i když 92 kW) trochu nepatřičně, s 2,0 TDI bude vypadat normálněji...