Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wakan Road a Racing: nový roadster-bike s motorem V-Twin (představení)

Roman Daněk
Diskuze (9)
Poměrně nová francouzská společnost Wakan Motorcycles přišla na trh se zajímavým naháčem ve dvou provedeních: Road a Racing. Motocykl je poháněn velkoobjemovým dvouválcem do V (85 kW, 156 Nm).

Naháč Wakan vznikl v malém městečku kousek od Montpellier. Jeho duchovním otcem je Joel Domergue, který chtěl od prvopočátku postavit sportovní roadster. Inspiraci měl v sporťáku AC Cobra, kde bylo spojení důležitých faktorů: velkoobjemový motor v lehkém šasi.

Je jasné, že přijít teď na trh s něčím zajímavým je více než těžké, ale Wakan nás zaujal na první pohled. Domergue skládal motocykl sám a svět se o tomto roadsteru dozvěděl až po jeho dokončení. Požadavek na úspěch v dnešní tvrdé konkurenci je jasný: přijít s něčím zajímavým, neotřelým; mít precizní zpracování; vzduchem chlazený naháč s motorem do V; nízko položené těžiště pro snadnou ovladatelnost a maximální suchá hmotnost do 180 kg.

Co si konstruktér zadal, to také splnil a výsledek můžete posoudit sami. Vpředu je klasický kulatý světlomet a silná obrácená vidlice Ceriani, jejíž horní nastavovací šrouby jsou vypadají jak ďáblovy růžky. Místo klasické nádrže zaujímá airbox s elegantním nasáváním včetně klapek. Samotnou nádrž o objemu 13 l najdete pod sedlem. Na palubce je jeden velký digitální displej.

Pod lehkým páteřovým rámem je velký vidlicový dvouválec od firmy S&S o objemu 1 640 cm3 (100 kubických palců). Agregát s dvojicí ventilů na válec, rozvodem OHC a karburátorem Keihin disponuje výkonem 85 kW (115 k) v 6 250 ot/min a maximální točivý je výborných 156 Nm. Díky mamutímu krouťáku pojede roadster pěkně od spodu.

Síla V-Twinu se na zadní kolo přenáší přes pětistupňovou převodovku a řetěz. Krotit tuhle bestii má za úkol kotouč o průměru 340 mm s šestipístkovým třmenem vpředu a menším kotoučem vzadu. Sportovní verze Racing by měla být ještě o něco málo lehčí než silniční Road, který má suchou hmotnost 177 kg. Obě verze jsou velmi kompaktní, rozvor je pouhých 1 337 mm a výška sedla je 790 mm.

Pro zájemce: letos na podzim by měla být připravena první série čítající 15 motocyklů, kus za cenu 28 tis. eur (přes 800 tis. korun). V dalších letech by se měla sériová produkce rozběhnout naplno. Z konkurentů mě napadá monstrózní Yamaha MT-01, Harley-Davidson V-Rod nebo současný prototyp XR1200, ale Wakan bude ještě řadu let raritka, kterou jen tak neuvidíte.

Tip: Video najdete na oficiálních stránkách společnosti Wakan Motorcycles.

Technické údajeWakan 1640 Road
Rozvor / výška sedla1 337 mm / 790 mm
Motor, objem4dobý, 2válec do V, 1 640 cm3
Vrtání x zdvih101,6 x 101,6 mm
Kompresní poměr10,3:1
Počet ventilů / chlazení4 / vzduch
Výkon85 kW (115 k) / 6 250 ot.
Točivý moment156 Nm / 4 250 ot.
Převod / převodovkařetěz / 5stupňová
Kola (vpředu/vzadu)17palcová, litá
Brzdy vpředu1x kotouč 340 mm, 6pístek
Brzdy vzadu1x kotouč 220 mm, 2pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 46 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž13 l
Suchá hmotnost177 kg
Poměr (koně na tunu)650
Cenacca 28 000 eur (800 000 Kč)

Roman Daněk
Diskuze (9)
31. 10. 2006 13:28
Re: Minimalistický rám
samotný rám je k vidění na jejich stránkách, odkaz je v článku ;-)
Avatar - Dinar
31. 10. 2006 09:07
pěkné
Nejsem motorkář, ale tohle by mě oslovilo. Nedávno jsem se projel u zákazníka v D na motorce Buell Lightning, neměl jsem tušení, že vůbec něco takového existuje, navíc prý to patří H-D, a moc se mi ten stroj líbil. Tedy ne, že bych na tom uměl jezdit, ale vypadalo to podobně jako tohle (pokud se pletu v kategoriích tak se omlouvám), nádherný design, zvuk (výfuk navíc končil před zadním kolem), pokud bych byl motorkář, pak kvůli designu rozhodně něco takového jako tento Wakan nebo zmíněný Buell. :yes: