AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

 
 

Ženevský autosalón byl svědkem uvedení nového BMW Z4 a ve stejný den byl představen také model AC Schnitzer Z4 C30. Ten ještě dále zlepšuje již tak dostačující dynamické vlastnosti sériového modelu.

AC Schnitzer se, věrný své tradici, nesoustředil pouze na určitou část vozu, ale úpravu pojal komplexně. Změnou tak prošel nejen motor, ale i podvozek, vnější vzhled i interiér. Nejnáročnější a samozřejmě nejdražší je úprava motoru. Za základ úpravy byl vzat silnější ze dvou nabízených motorů, řadový šestiválec o objemu 3,0 litry. Jelikož má AC Schnitzer dlouhou tradici v přípravě automobilů pro různé druhy závodů, na úpravě motoru se podílel také BMW Motorsport Team Schnitzer. Základem úpravy je použití mechanického přeplňování. Konstrukce kompresoru spolu s pohonem ozubeným řemenem zajišťuje téměř neslyšný chod, pouze ve vysokých otáčkách se projevuje typickým neopakovatelným zvukem. Při 38.000 ot/min produkuje tlak 0,35 baru, což jsou hodnoty dosahované při 6500 ot/min motoru. Díky vysoké účinnosti kompresoru není potřeba používat žádny přídavný chladič stlačeného vzduchu, což snižuje hmotnost. Přínosem pro spolehlivost je i to, že mazání kompresoru zajišťuje samostatný okruh s vlastní zásobou oleje, nezávislý na mazání motoru. Zlepšení průběhu výkonu také podporuje nový zadní tlumič výfuku vyrobený z nerezivějící oceli s chromovanou koncovkou. Použití kompresoru si dokonce nevyžádalo ani úpravu kompresního poměru, který zůstal neobvykle vysoký – 10,2:1. Tyto změny společně s doladěním elektroniky přinesly radikální zvýšení výkonu na 217 kW (295 k) při 6700 ot/min, což je nárůst o 47 kW a točivého momentu na 380 Nm (o 80 Nm více) při 4800 ot/min. Úprava motoru je sice ještě ve stádiu závěrečného dolaďování, ale po jeho dokončení bude samozřejmě k dispozici také pro všechny ostatní vozy BMW se stejným motorem. Pro lepší využití vyššího výkonu nabízí Schnitzer pro sériovou šestistupňovou převodovku systém Short Shift, který zkracuje řadící dráhy a zrychluje tak změnu převodového stupně.

Ruku v ruce s úpravou motoru musí jít také zvyšování výkonnosti podvozku. Tam se velká pozornost zaměřila na posílení výkonu brzd přední nápravy. Tam našly své místo nové duté a příčně vrtané kotouče o průměru 334 mm a tloušťce 32 mm. Speciální třmeny obsahují pouze dva pístky o průměru 42 mm. Sériové ABS zůstává zachováno. Odpružení bylo nahrazeno sportovnějším s tužší charakteristikou a doplněno zkrutnými stabilizátory. V motorovém prostoru si našla místo výztužná vzpěra mezi podběhy předních kol. Nové odpružení umožňuje sportovní zážitky a mělo by zachovávat standardní komfort cestování. Součástí podvozku, která se však výrazně podílí na efektním vzhledu, jsou hliníková dělená kola. Nabízena jsou dvě provedení Type II a Type III o rozměrech 8,5Jx19“ na přední a 9,0Jx19“ na zadní nápravu. Pro přední kola je doporučen rozměr pneu 235/35 R19 a pro zadní 265/30 R19.

U vzhledového tuningu se vždy Schnitzer držel jemných a nepříliš nápadných zásahů, které mnohem více sledovaly aerodynamickou efektivnost než přehnaný optický efekt. Se stejnou filozofií byl zpracován i vzhled Z4. Na přídi přibyl malý spoiler na spodní hraně standardního nárazníku, který tuto partii poněkud dynamizuje a hlavně snižuje vztlak na přední nápravě. Na předních blatnících bylo logo mnichovské automobilky nahrazeno malým deflektorem s integrovanou opakovací směrovkou a třemi žebry. Sériové hladké prahy byly nahrazeny novými s otvorem pro přívod chladícího vzduchu k zadním brzdám. Zajímavým prvkem zádě je tvar dvoudílného přítlačného křídla, které zlepšuje přítlak zadní nápravy a přitom nijak nezvyšuje výšku zádě. Zajímavým detailem je malé žebírko rozdělující zadní svítilny na dvě sekce. Celkový charakter zádě doplňuje lem spodní hrany nárazníku, který elegantně integruje koncovku výfuku a dodává zádi silovější výraz.

Celkové snaze o větší dynamiku jízdní i vzhledovou byl přizpůsoben i vzhled interiéru. Hlavní slovo zde hraje stříbrný uhlíkový kompozit, který je použit na přístrojové desce, madlech dveří, kolem řadící páky a na sportovním volantu s airbagem. Nemalý optický dojem dělají také hliníkové doplňky, které k tuningu již neodmyslitelně patří, pedály, opěrka levé nohy, madlo páky ruční brzdy a hlavice řadící páky u modelů s manuální převodovkou. Pro automat je vyvíjená hlavice z uhlíkového kompozitu. Samozřejmě nesmí chybět také koberce s logem úpravce.

Jelikož práce na motoru ještě nebyly definitivně ukončeny, jsou i dynamické parametry nezcela jisté. Nicméně testy již probíhají a výsledek je zajímavý. Zrychlení z 0-100 km/h se zkrátilo na 5,45 sekundy a maximální rychlost povyrostla na 262 km/h, což je hodnota na otevřený vůz dostatečně vysoká.

Spolupracujeme s TipCars.com
Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard

Praha dosud proplatila za stavbu tunelového komplexu…

V čele Jihočeského kraje nahradí Zimolu Stráská V čele Jihočeského kraje nahradí Zimolu Stráská

Jihočeskou hejtmankou se má stát sociální demokratka…

Evropská unie nám ze slíbených peněz poslala jen čtvrtinu, stěžuje si Ankara Evropská unie nám ze slíbených peněz poslala jen čtvrtinu, stěžuje si Ankara

Turecko zatím obdrželo jen 790 milionů eur (zhruba 21,2…

Pivovary vyrobily nejvíce piva v historii, v Česku se pije stále víc Pivovary vyrobily nejvíce piva v historii, v Česku se pije stále víc

Výstav českých pivovarů se loni zvýšil o 1,9 procenta na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Tahle krásná Škoda 1200 je na prodej. Je v perfektním stavu, ale ten volant...

Tahle krásná Škoda 1200 je na prodej. Je v perfektním stavu, ale ten volant...

Dnes 16:00

Škoda 1200 byla prvním sériovým modelem mladoboleslavského výrobce s celokovovou karoserií. Do výroby vstoupila v roce 1952.




Blesk.cz

Vysmátý čuník ve vepříně: Veselý Kim Čong-un navštívil farmu, jeho lidé hladoví

Vysmátý čuník ve vepříně: Veselý Kim Čong-un…

Propaganda severokorejského režimu se opět rozjela na plné obrátky! Zatímco odhadem dva miliony Severokorejců…

Maddie prodali bohaté rodině v muslimské zemi, tvrdí bývalý detektiv

Maddie prodali bohaté rodině v muslimské zemi, tvrdí…

Maddie McCann, která zmizela před téměř 10 lety z portugalského letoviska Praia da Luz, byla prodána zámožné…

 

iSport.cz

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Šural byl stálá hrozba, Vácha dominoval ve středu

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Šural byl stálá hrozba, Vácha…

Po pěti porážkách se fotbalisté Sparty konečně v ligovém souboji proti Plzni radovali. Jak si vedli při…

Svět truchlí za Rajtorala: Costův vzkaz v češtině i Rajnochův povzdech

Svět truchlí za Rajtorala: Costův vzkaz v češtině i…

Šíleně smutná zpráva zasáhla celý fotbalový svět. V 31 letech zemřel bývalý český reprezentant František…

 

Reflex.cz

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…

Prezidentský kandidát Hilšer: Zeman nechce čelit pravdě, vládu s komunisty bych nejmenoval

Prezidentský kandidát Hilšer: Zeman nechce čelit…

Do boje o Hrad se vedle Miloše Zemana zatím hlásí tři kandidáti. Michala Horáčka a Jiřího Drahoše doplňuje…