AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

 
 
17.9. 2003

Ženevský autosalón byl svědkem uvedení nového BMW Z4 a ve stejný den byl představen také model AC Schnitzer Z4 C30. Ten ještě dále zlepšuje již tak dostačující dynamické vlastnosti sériového modelu.

AC Schnitzer se, věrný své tradici, nesoustředil pouze na určitou část vozu, ale úpravu pojal komplexně. Změnou tak prošel nejen motor, ale i podvozek, vnější vzhled i interiér. Nejnáročnější a samozřejmě nejdražší je úprava motoru. Za základ úpravy byl vzat silnější ze dvou nabízených motorů, řadový šestiválec o objemu 3,0 litry. Jelikož má AC Schnitzer dlouhou tradici v přípravě automobilů pro různé druhy závodů, na úpravě motoru se podílel také BMW Motorsport Team Schnitzer. Základem úpravy je použití mechanického přeplňování. Konstrukce kompresoru spolu s pohonem ozubeným řemenem zajišťuje téměř neslyšný chod, pouze ve vysokých otáčkách se projevuje typickým neopakovatelným zvukem. Při 38.000 ot/min produkuje tlak 0,35 baru, což jsou hodnoty dosahované při 6500 ot/min motoru. Díky vysoké účinnosti kompresoru není potřeba používat žádny přídavný chladič stlačeného vzduchu, což snižuje hmotnost. Přínosem pro spolehlivost je i to, že mazání kompresoru zajišťuje samostatný okruh s vlastní zásobou oleje, nezávislý na mazání motoru. Zlepšení průběhu výkonu také podporuje nový zadní tlumič výfuku vyrobený z nerezivějící oceli s chromovanou koncovkou. Použití kompresoru si dokonce nevyžádalo ani úpravu kompresního poměru, který zůstal neobvykle vysoký – 10,2:1. Tyto změny společně s doladěním elektroniky přinesly radikální zvýšení výkonu na 217 kW (295 k) při 6700 ot/min, což je nárůst o 47 kW a točivého momentu na 380 Nm (o 80 Nm více) při 4800 ot/min. Úprava motoru je sice ještě ve stádiu závěrečného dolaďování, ale po jeho dokončení bude samozřejmě k dispozici také pro všechny ostatní vozy BMW se stejným motorem. Pro lepší využití vyššího výkonu nabízí Schnitzer pro sériovou šestistupňovou převodovku systém Short Shift, který zkracuje řadící dráhy a zrychluje tak změnu převodového stupně.

Ruku v ruce s úpravou motoru musí jít také zvyšování výkonnosti podvozku. Tam se velká pozornost zaměřila na posílení výkonu brzd přední nápravy. Tam našly své místo nové duté a příčně vrtané kotouče o průměru 334 mm a tloušťce 32 mm. Speciální třmeny obsahují pouze dva pístky o průměru 42 mm. Sériové ABS zůstává zachováno. Odpružení bylo nahrazeno sportovnějším s tužší charakteristikou a doplněno zkrutnými stabilizátory. V motorovém prostoru si našla místo výztužná vzpěra mezi podběhy předních kol. Nové odpružení umožňuje sportovní zážitky a mělo by zachovávat standardní komfort cestování. Součástí podvozku, která se však výrazně podílí na efektním vzhledu, jsou hliníková dělená kola. Nabízena jsou dvě provedení Type II a Type III o rozměrech 8,5Jx19“ na přední a 9,0Jx19“ na zadní nápravu. Pro přední kola je doporučen rozměr pneu 235/35 R19 a pro zadní 265/30 R19.

U vzhledového tuningu se vždy Schnitzer držel jemných a nepříliš nápadných zásahů, které mnohem více sledovaly aerodynamickou efektivnost než přehnaný optický efekt. Se stejnou filozofií byl zpracován i vzhled Z4. Na přídi přibyl malý spoiler na spodní hraně standardního nárazníku, který tuto partii poněkud dynamizuje a hlavně snižuje vztlak na přední nápravě. Na předních blatnících bylo logo mnichovské automobilky nahrazeno malým deflektorem s integrovanou opakovací směrovkou a třemi žebry. Sériové hladké prahy byly nahrazeny novými s otvorem pro přívod chladícího vzduchu k zadním brzdám. Zajímavým prvkem zádě je tvar dvoudílného přítlačného křídla, které zlepšuje přítlak zadní nápravy a přitom nijak nezvyšuje výšku zádě. Zajímavým detailem je malé žebírko rozdělující zadní svítilny na dvě sekce. Celkový charakter zádě doplňuje lem spodní hrany nárazníku, který elegantně integruje koncovku výfuku a dodává zádi silovější výraz.

Celkové snaze o větší dynamiku jízdní i vzhledovou byl přizpůsoben i vzhled interiéru. Hlavní slovo zde hraje stříbrný uhlíkový kompozit, který je použit na přístrojové desce, madlech dveří, kolem řadící páky a na sportovním volantu s airbagem. Nemalý optický dojem dělají také hliníkové doplňky, které k tuningu již neodmyslitelně patří, pedály, opěrka levé nohy, madlo páky ruční brzdy a hlavice řadící páky u modelů s manuální převodovkou. Pro automat je vyvíjená hlavice z uhlíkového kompozitu. Samozřejmě nesmí chybět také koberce s logem úpravce.

Jelikož práce na motoru ještě nebyly definitivně ukončeny, jsou i dynamické parametry nezcela jisté. Nicméně testy již probíhají a výsledek je zajímavý. Zrychlení z 0-100 km/h se zkrátilo na 5,45 sekundy a maximální rychlost povyrostla na 262 km/h, což je hodnota na otevřený vůz dostatečně vysoká.

Spolupracujeme s TipCars.com
Počet obětí nehody trajektu v Tanzanii stoupl na 161 Počet obětí nehody trajektu v Tanzanii stoupl na 161

Počet obětí nehody trajektu, který se ve čtvrtek večer…

Hurikán Florence si zatím ve Spojených státech vyžádal 43 obětí Hurikán Florence si zatím ve Spojených státech vyžádal 43 obětí

Nejméně 43 mrtvých vyžaduje živel Florence, který jako…

Praha směřuje ke dvěma milionům obyvatel. Musíme se na to připravit, říká Ondřej Boháč Praha směřuje ke dvěma milionům obyvatel. Musíme se na to připravit, říká Ondřej Boháč

Ondřej Boháč už více než dva roky šéfuje pražskému…

Ozbrojenci zaútočili na přehlídku v Íránu, zemřelo 24 lidí Ozbrojenci zaútočili na přehlídku v Íránu, zemřelo 24 lidí

Počet mrtvých při útoku na vojenskou přehlídku v íránském…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

 





 
Koroze zánovních aut je hrozbou: Bez prevence se neobejdete! Kde rez hrozí nejvíce?

Koroze zánovních aut je hrozbou: Bez prevence se neobejdete! Kde rez hrozí nejvíce?

Dnes 08:00

Rez nejčastěji vidíme na ojetých autech a přisuzujeme ji stáří. Ve skutečnosti zhoubné procesy začínají už první den po výrobě a neplatí na ně nic než účinná prevence.




Blesk.cz

Muže v Plzni zabil zřejmě blesk. Bouřka zbrzdila i Zemanovo letadlo

Muže v Plzni zabil zřejmě blesk. Bouřka zbrzdila i…

Silné bouřky se v pátek večer začaly prohánět Českem. V Plzni dokonce udeřil blesk do muže, který na místě…

Žena měla ve vagině želvu. Našli ji v ní lékaři, když si stěžovala po pařbě na bolesti břicha

Žena měla ve vagině želvu. Našli ji v ní lékaři,…

Tohle byla zřejmě pařba jako žádná jiná. Nejmenovaná Britka (26) po ní skončila s ukrutnými bolestmi břicha. Ty…

 

iSport.cz

Ligovou stovku mohl Berkovec slavit gólem: Je to o štěstí! Klapne nula?

Ligovou stovku mohl Berkovec slavit gólem: Je to o…

Premiéru v elitní soutěži měl proti Příbrami. Druhou stovku ligových zápasů dnes rozjede brankář Martin Berkovec…

Boleslav dál rozdává dárky. Musíme se už kopnout do zadku, velí Klepiš

Boleslav dál rozdává dárky. Musíme se už kopnout do…

Nabušená sestava, povedená příprava, smělé cíle… Mladá Boleslav vstupovala do nové sezony Tipsport extraligy…

 

Reflex.cz

Bude za pražskou ODS kandidovat doktor Sládek?

Bude za pražskou ODS kandidovat doktor Sládek?

V ODS se patrně rozhodli, že směr „Jsme jako Okamura, jen míň Japonci“, naznačený mladým Klausem, je tím…

10 nejděsivějších hororů první dekády 21. století. Nepropásli jste je?

10 nejděsivějších hororů první dekády 21. století.…

Kruh a Saw jsou legendou a zná je asi každý. V minulém desetiletí ale vzniklo daleko víc hororů, které stojí za…