AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

 
 
17.9. 2003

Ženevský autosalón byl svědkem uvedení nového BMW Z4 a ve stejný den byl představen také model AC Schnitzer Z4 C30. Ten ještě dále zlepšuje již tak dostačující dynamické vlastnosti sériového modelu.

AC Schnitzer se, věrný své tradici, nesoustředil pouze na určitou část vozu, ale úpravu pojal komplexně. Změnou tak prošel nejen motor, ale i podvozek, vnější vzhled i interiér. Nejnáročnější a samozřejmě nejdražší je úprava motoru. Za základ úpravy byl vzat silnější ze dvou nabízených motorů, řadový šestiválec o objemu 3,0 litry. Jelikož má AC Schnitzer dlouhou tradici v přípravě automobilů pro různé druhy závodů, na úpravě motoru se podílel také BMW Motorsport Team Schnitzer. Základem úpravy je použití mechanického přeplňování. Konstrukce kompresoru spolu s pohonem ozubeným řemenem zajišťuje téměř neslyšný chod, pouze ve vysokých otáčkách se projevuje typickým neopakovatelným zvukem. Při 38.000 ot/min produkuje tlak 0,35 baru, což jsou hodnoty dosahované při 6500 ot/min motoru. Díky vysoké účinnosti kompresoru není potřeba používat žádny přídavný chladič stlačeného vzduchu, což snižuje hmotnost. Přínosem pro spolehlivost je i to, že mazání kompresoru zajišťuje samostatný okruh s vlastní zásobou oleje, nezávislý na mazání motoru. Zlepšení průběhu výkonu také podporuje nový zadní tlumič výfuku vyrobený z nerezivějící oceli s chromovanou koncovkou. Použití kompresoru si dokonce nevyžádalo ani úpravu kompresního poměru, který zůstal neobvykle vysoký – 10,2:1. Tyto změny společně s doladěním elektroniky přinesly radikální zvýšení výkonu na 217 kW (295 k) při 6700 ot/min, což je nárůst o 47 kW a točivého momentu na 380 Nm (o 80 Nm více) při 4800 ot/min. Úprava motoru je sice ještě ve stádiu závěrečného dolaďování, ale po jeho dokončení bude samozřejmě k dispozici také pro všechny ostatní vozy BMW se stejným motorem. Pro lepší využití vyššího výkonu nabízí Schnitzer pro sériovou šestistupňovou převodovku systém Short Shift, který zkracuje řadící dráhy a zrychluje tak změnu převodového stupně.

Ruku v ruce s úpravou motoru musí jít také zvyšování výkonnosti podvozku. Tam se velká pozornost zaměřila na posílení výkonu brzd přední nápravy. Tam našly své místo nové duté a příčně vrtané kotouče o průměru 334 mm a tloušťce 32 mm. Speciální třmeny obsahují pouze dva pístky o průměru 42 mm. Sériové ABS zůstává zachováno. Odpružení bylo nahrazeno sportovnějším s tužší charakteristikou a doplněno zkrutnými stabilizátory. V motorovém prostoru si našla místo výztužná vzpěra mezi podběhy předních kol. Nové odpružení umožňuje sportovní zážitky a mělo by zachovávat standardní komfort cestování. Součástí podvozku, která se však výrazně podílí na efektním vzhledu, jsou hliníková dělená kola. Nabízena jsou dvě provedení Type II a Type III o rozměrech 8,5Jx19“ na přední a 9,0Jx19“ na zadní nápravu. Pro přední kola je doporučen rozměr pneu 235/35 R19 a pro zadní 265/30 R19.

U vzhledového tuningu se vždy Schnitzer držel jemných a nepříliš nápadných zásahů, které mnohem více sledovaly aerodynamickou efektivnost než přehnaný optický efekt. Se stejnou filozofií byl zpracován i vzhled Z4. Na přídi přibyl malý spoiler na spodní hraně standardního nárazníku, který tuto partii poněkud dynamizuje a hlavně snižuje vztlak na přední nápravě. Na předních blatnících bylo logo mnichovské automobilky nahrazeno malým deflektorem s integrovanou opakovací směrovkou a třemi žebry. Sériové hladké prahy byly nahrazeny novými s otvorem pro přívod chladícího vzduchu k zadním brzdám. Zajímavým prvkem zádě je tvar dvoudílného přítlačného křídla, které zlepšuje přítlak zadní nápravy a přitom nijak nezvyšuje výšku zádě. Zajímavým detailem je malé žebírko rozdělující zadní svítilny na dvě sekce. Celkový charakter zádě doplňuje lem spodní hrany nárazníku, který elegantně integruje koncovku výfuku a dodává zádi silovější výraz.

Celkové snaze o větší dynamiku jízdní i vzhledovou byl přizpůsoben i vzhled interiéru. Hlavní slovo zde hraje stříbrný uhlíkový kompozit, který je použit na přístrojové desce, madlech dveří, kolem řadící páky a na sportovním volantu s airbagem. Nemalý optický dojem dělají také hliníkové doplňky, které k tuningu již neodmyslitelně patří, pedály, opěrka levé nohy, madlo páky ruční brzdy a hlavice řadící páky u modelů s manuální převodovkou. Pro automat je vyvíjená hlavice z uhlíkového kompozitu. Samozřejmě nesmí chybět také koberce s logem úpravce.

Jelikož práce na motoru ještě nebyly definitivně ukončeny, jsou i dynamické parametry nezcela jisté. Nicméně testy již probíhají a výsledek je zajímavý. Zrychlení z 0-100 km/h se zkrátilo na 5,45 sekundy a maximální rychlost povyrostla na 262 km/h, což je hodnota na otevřený vůz dostatečně vysoká.

Spolupracujeme s TipCars.com
Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů Počátky BMW i3 lze vysledovat do roku 1991. Koncept E1 měl dojezd 200 kilometrů

Počátky dnešního elektromobilu BMW i3 se datují už do…

Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu Demonstrace v Londýně. Desetitisíce lidí žádaly nové referendum o brexitu

Desetitisíce odpůrců odchodu Británie z Evropské unie se…

Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař Zvýší-li Spojené státy cla na automobily, Evropská unie zareaguje, řekl eurokomisař

Evropská unie odpoví, pokud Spojené státy zvýší cla na…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

 





 
Nissan March Super Turbo: Miniaturní hothatch s technikou, která předběhla dobu

Nissan March Super Turbo: Miniauto s technikou, která předběhla dobu

Včera

Původní Nissan Micra, na některých trzích nazývaný March, byl typickým japonským malým autem 80. let. Paradoxně na jeho základě vznikla nezvykle technicky řešená sportovní verze.




Blesk.cz

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz na zakázaný web, zaplatí tučnou pokutu

Rusko utužuje blokaci internetu. Kdo zveřejní odkaz…

Ruskou sněmovnou (Státní duma) prošel nový zákon (TASS v ruštině), který zkomplikuje život tamním vyhledávačům.…

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Nač kupovat na dovolenou drahé kufry! Pasažér vlaku z pražského hlavního nádraží si zavazadlo udělal z běžné…

 

iSport.cz

Hvězdného jména se nazalekli. Nejsme komparz, radují se čeští hrdinové

Hvězdného jména se nazalekli. Nejsme komparz, radují…

Že budou na Ostrava Beach Open bojovat o nejvyšší příčky české ženy, se počítalo. Senzačně se k nim přidali i…

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem přiblížil postup

Jižní Korea - Mexiko 1:2. Chicharito 50. gólem…

Fotbalisté Mexika ve druhém utkání na mistrovství světa porazili Jižní Koreu 2:1, ve skupině F navázali na…

 

Reflex.cz

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12 švýcarských unikátů a důvodů, proč je navštívit

Chystáte se na dovolenou do Švýcarska? Tady je 12…

Co se vám vybaví, když se řekne Švýcarsko? Matterhorn, čokoláda, hodinky, nebo snad sýry? Tahle malá, neutralitu…

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem vykouzlí úsměv každému

Unikátní fotogalerie: Kočky sjeté kočičím kokainem…

Jestli jste milovníci domácích mazlíčků, svéhlavých a inteligentních koček, pak musíte znát tuto rostlinu: šantu…