AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

 
 
17.9. 2003

Ženevský autosalón byl svědkem uvedení nového BMW Z4 a ve stejný den byl představen také model AC Schnitzer Z4 C30. Ten ještě dále zlepšuje již tak dostačující dynamické vlastnosti sériového modelu.

AC Schnitzer se, věrný své tradici, nesoustředil pouze na určitou část vozu, ale úpravu pojal komplexně. Změnou tak prošel nejen motor, ale i podvozek, vnější vzhled i interiér. Nejnáročnější a samozřejmě nejdražší je úprava motoru. Za základ úpravy byl vzat silnější ze dvou nabízených motorů, řadový šestiválec o objemu 3,0 litry. Jelikož má AC Schnitzer dlouhou tradici v přípravě automobilů pro různé druhy závodů, na úpravě motoru se podílel také BMW Motorsport Team Schnitzer. Základem úpravy je použití mechanického přeplňování. Konstrukce kompresoru spolu s pohonem ozubeným řemenem zajišťuje téměř neslyšný chod, pouze ve vysokých otáčkách se projevuje typickým neopakovatelným zvukem. Při 38.000 ot/min produkuje tlak 0,35 baru, což jsou hodnoty dosahované při 6500 ot/min motoru. Díky vysoké účinnosti kompresoru není potřeba používat žádny přídavný chladič stlačeného vzduchu, což snižuje hmotnost. Přínosem pro spolehlivost je i to, že mazání kompresoru zajišťuje samostatný okruh s vlastní zásobou oleje, nezávislý na mazání motoru. Zlepšení průběhu výkonu také podporuje nový zadní tlumič výfuku vyrobený z nerezivějící oceli s chromovanou koncovkou. Použití kompresoru si dokonce nevyžádalo ani úpravu kompresního poměru, který zůstal neobvykle vysoký – 10,2:1. Tyto změny společně s doladěním elektroniky přinesly radikální zvýšení výkonu na 217 kW (295 k) při 6700 ot/min, což je nárůst o 47 kW a točivého momentu na 380 Nm (o 80 Nm více) při 4800 ot/min. Úprava motoru je sice ještě ve stádiu závěrečného dolaďování, ale po jeho dokončení bude samozřejmě k dispozici také pro všechny ostatní vozy BMW se stejným motorem. Pro lepší využití vyššího výkonu nabízí Schnitzer pro sériovou šestistupňovou převodovku systém Short Shift, který zkracuje řadící dráhy a zrychluje tak změnu převodového stupně.

Ruku v ruce s úpravou motoru musí jít také zvyšování výkonnosti podvozku. Tam se velká pozornost zaměřila na posílení výkonu brzd přední nápravy. Tam našly své místo nové duté a příčně vrtané kotouče o průměru 334 mm a tloušťce 32 mm. Speciální třmeny obsahují pouze dva pístky o průměru 42 mm. Sériové ABS zůstává zachováno. Odpružení bylo nahrazeno sportovnějším s tužší charakteristikou a doplněno zkrutnými stabilizátory. V motorovém prostoru si našla místo výztužná vzpěra mezi podběhy předních kol. Nové odpružení umožňuje sportovní zážitky a mělo by zachovávat standardní komfort cestování. Součástí podvozku, která se však výrazně podílí na efektním vzhledu, jsou hliníková dělená kola. Nabízena jsou dvě provedení Type II a Type III o rozměrech 8,5Jx19“ na přední a 9,0Jx19“ na zadní nápravu. Pro přední kola je doporučen rozměr pneu 235/35 R19 a pro zadní 265/30 R19.

U vzhledového tuningu se vždy Schnitzer držel jemných a nepříliš nápadných zásahů, které mnohem více sledovaly aerodynamickou efektivnost než přehnaný optický efekt. Se stejnou filozofií byl zpracován i vzhled Z4. Na přídi přibyl malý spoiler na spodní hraně standardního nárazníku, který tuto partii poněkud dynamizuje a hlavně snižuje vztlak na přední nápravě. Na předních blatnících bylo logo mnichovské automobilky nahrazeno malým deflektorem s integrovanou opakovací směrovkou a třemi žebry. Sériové hladké prahy byly nahrazeny novými s otvorem pro přívod chladícího vzduchu k zadním brzdám. Zajímavým prvkem zádě je tvar dvoudílného přítlačného křídla, které zlepšuje přítlak zadní nápravy a přitom nijak nezvyšuje výšku zádě. Zajímavým detailem je malé žebírko rozdělující zadní svítilny na dvě sekce. Celkový charakter zádě doplňuje lem spodní hrany nárazníku, který elegantně integruje koncovku výfuku a dodává zádi silovější výraz.

Celkové snaze o větší dynamiku jízdní i vzhledovou byl přizpůsoben i vzhled interiéru. Hlavní slovo zde hraje stříbrný uhlíkový kompozit, který je použit na přístrojové desce, madlech dveří, kolem řadící páky a na sportovním volantu s airbagem. Nemalý optický dojem dělají také hliníkové doplňky, které k tuningu již neodmyslitelně patří, pedály, opěrka levé nohy, madlo páky ruční brzdy a hlavice řadící páky u modelů s manuální převodovkou. Pro automat je vyvíjená hlavice z uhlíkového kompozitu. Samozřejmě nesmí chybět také koberce s logem úpravce.

Jelikož práce na motoru ještě nebyly definitivně ukončeny, jsou i dynamické parametry nezcela jisté. Nicméně testy již probíhají a výsledek je zajímavý. Zrychlení z 0-100 km/h se zkrátilo na 5,45 sekundy a maximální rychlost povyrostla na 262 km/h, což je hodnota na otevřený vůz dostatečně vysoká.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády Theresa Mayová zůstane v čele britské vlády

Britská premiérka Theresa Mayová dnes ustála hlasování…

Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení Trumpův exprávník stráví tři roky ve vězení

Soud na newyorském Manhattanu ve středu poslal Michaela…

Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma Unie stopla Agrofertu dotace kvůli Babišovi. Nevidíme pro to důvod, brání se firma

Dokud nebude vyjasněna situace okolo možného střetu zájmů…

Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny Investor Rusňák koupil nákupní parky se supermarkety Albert, Billa a Penny

V Česku se uskutečnila další transakce s obchodními…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

 





 
Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Jízdní dojmy se Škodou Kodiaq RS: Motor, jaký měl mít od začátku

Včera

Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.




Blesk.cz

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Extrémně akční sérii dochází dech. Recenze Just Cause 4

Série Just Cause byla vždy o extrémní a šílené akci, která popírala jakýkoliv realismus nebo zdravý rozum.…

Lipno láká na spoustu novinek: Skicrossová dráha, tunel i restaurace s vyhlídkou

Lipno láká na spoustu novinek: Skicrossová dráha,…

Lyžařský areál Lipno připravilo na zimní sezonu hned několik novinek. Tou největší je určitě druhá skicrossová…

 

iSport.cz

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Pyšný Hubník: Vrba je vítězný trenér, Schick si moc nezahrál

Na tváři mu hrál vítězný úsměv. Roman Hubník dovedl svůj tým k dalšímu velkému úspěchu, s Viktorií Plzeň slaví…

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho ve Slavii zatlačí?

Posily Masopust a Ševčík. V čem jsou silní a na koho…

V lize kosí soupeře a honí titul, Evropskou ligu má rozehranou na postup ze základní skupiny. Slavia už ale…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější? Mynář, nebo prezident?

Karel Steigerwald: Kdo je státu nebezpečnější?…

Prezidentův Mynář půjde před Vánocemi k soudu, protože se soudí o to, jestli dostal či nedostal prověrku…

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde všude může být v Rusku pošta

Horor, nebo důvod k pobavení? Podívejte se, kde…

Rusko je rozlohou největší zemí světa a na mnoha místech je to pořád ještě poměrně chudá země. Ale dopisy či…