AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

AC Schnitzer Z4 C30 - vylepšení dokonalého

 
 

Ženevský autosalón byl svědkem uvedení nového BMW Z4 a ve stejný den byl představen také model AC Schnitzer Z4 C30. Ten ještě dále zlepšuje již tak dostačující dynamické vlastnosti sériového modelu.

AC Schnitzer se, věrný své tradici, nesoustředil pouze na určitou část vozu, ale úpravu pojal komplexně. Změnou tak prošel nejen motor, ale i podvozek, vnější vzhled i interiér. Nejnáročnější a samozřejmě nejdražší je úprava motoru. Za základ úpravy byl vzat silnější ze dvou nabízených motorů, řadový šestiválec o objemu 3,0 litry. Jelikož má AC Schnitzer dlouhou tradici v přípravě automobilů pro různé druhy závodů, na úpravě motoru se podílel také BMW Motorsport Team Schnitzer. Základem úpravy je použití mechanického přeplňování. Konstrukce kompresoru spolu s pohonem ozubeným řemenem zajišťuje téměř neslyšný chod, pouze ve vysokých otáčkách se projevuje typickým neopakovatelným zvukem. Při 38.000 ot/min produkuje tlak 0,35 baru, což jsou hodnoty dosahované při 6500 ot/min motoru. Díky vysoké účinnosti kompresoru není potřeba používat žádny přídavný chladič stlačeného vzduchu, což snižuje hmotnost. Přínosem pro spolehlivost je i to, že mazání kompresoru zajišťuje samostatný okruh s vlastní zásobou oleje, nezávislý na mazání motoru. Zlepšení průběhu výkonu také podporuje nový zadní tlumič výfuku vyrobený z nerezivějící oceli s chromovanou koncovkou. Použití kompresoru si dokonce nevyžádalo ani úpravu kompresního poměru, který zůstal neobvykle vysoký – 10,2:1. Tyto změny společně s doladěním elektroniky přinesly radikální zvýšení výkonu na 217 kW (295 k) při 6700 ot/min, což je nárůst o 47 kW a točivého momentu na 380 Nm (o 80 Nm více) při 4800 ot/min. Úprava motoru je sice ještě ve stádiu závěrečného dolaďování, ale po jeho dokončení bude samozřejmě k dispozici také pro všechny ostatní vozy BMW se stejným motorem. Pro lepší využití vyššího výkonu nabízí Schnitzer pro sériovou šestistupňovou převodovku systém Short Shift, který zkracuje řadící dráhy a zrychluje tak změnu převodového stupně.

Ruku v ruce s úpravou motoru musí jít také zvyšování výkonnosti podvozku. Tam se velká pozornost zaměřila na posílení výkonu brzd přední nápravy. Tam našly své místo nové duté a příčně vrtané kotouče o průměru 334 mm a tloušťce 32 mm. Speciální třmeny obsahují pouze dva pístky o průměru 42 mm. Sériové ABS zůstává zachováno. Odpružení bylo nahrazeno sportovnějším s tužší charakteristikou a doplněno zkrutnými stabilizátory. V motorovém prostoru si našla místo výztužná vzpěra mezi podběhy předních kol. Nové odpružení umožňuje sportovní zážitky a mělo by zachovávat standardní komfort cestování. Součástí podvozku, která se však výrazně podílí na efektním vzhledu, jsou hliníková dělená kola. Nabízena jsou dvě provedení Type II a Type III o rozměrech 8,5Jx19“ na přední a 9,0Jx19“ na zadní nápravu. Pro přední kola je doporučen rozměr pneu 235/35 R19 a pro zadní 265/30 R19.

U vzhledového tuningu se vždy Schnitzer držel jemných a nepříliš nápadných zásahů, které mnohem více sledovaly aerodynamickou efektivnost než přehnaný optický efekt. Se stejnou filozofií byl zpracován i vzhled Z4. Na přídi přibyl malý spoiler na spodní hraně standardního nárazníku, který tuto partii poněkud dynamizuje a hlavně snižuje vztlak na přední nápravě. Na předních blatnících bylo logo mnichovské automobilky nahrazeno malým deflektorem s integrovanou opakovací směrovkou a třemi žebry. Sériové hladké prahy byly nahrazeny novými s otvorem pro přívod chladícího vzduchu k zadním brzdám. Zajímavým prvkem zádě je tvar dvoudílného přítlačného křídla, které zlepšuje přítlak zadní nápravy a přitom nijak nezvyšuje výšku zádě. Zajímavým detailem je malé žebírko rozdělující zadní svítilny na dvě sekce. Celkový charakter zádě doplňuje lem spodní hrany nárazníku, který elegantně integruje koncovku výfuku a dodává zádi silovější výraz.

Celkové snaze o větší dynamiku jízdní i vzhledovou byl přizpůsoben i vzhled interiéru. Hlavní slovo zde hraje stříbrný uhlíkový kompozit, který je použit na přístrojové desce, madlech dveří, kolem řadící páky a na sportovním volantu s airbagem. Nemalý optický dojem dělají také hliníkové doplňky, které k tuningu již neodmyslitelně patří, pedály, opěrka levé nohy, madlo páky ruční brzdy a hlavice řadící páky u modelů s manuální převodovkou. Pro automat je vyvíjená hlavice z uhlíkového kompozitu. Samozřejmě nesmí chybět také koberce s logem úpravce.

Jelikož práce na motoru ještě nebyly definitivně ukončeny, jsou i dynamické parametry nezcela jisté. Nicméně testy již probíhají a výsledek je zajímavý. Zrychlení z 0-100 km/h se zkrátilo na 5,45 sekundy a maximální rychlost povyrostla na 262 km/h, což je hodnota na otevřený vůz dostatečně vysoká.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…