Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Disco Volante se v Ženevě oblékne do zelené a zlaté

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Novodobá Alfa Disco Volante debutovala na prestižní švýcarské automobilové výstavě před dvěma lety. Letos se v Palexpu ukáže kousek v opravdu atypické barevné kombinaci.

Za moderní Alfou Disco Volante stojí karosárna Touring Superleggera. Přestavěné kupé 8C Competizione dává vzpomenout na původní C52 Disco Volante ročníku 1952. To existovalo nejen coby otevřený spider, ale i jako kupé. A měli ho na svědomí... ano, právě u Touringu. Koncept ze Ženevy 2012 vznikl pochopitelně k šedesátému výročí. Prapůvodní verzi z padesátých let ovšem poháněl dvoulitrový čtyřválec se dvěma dvojitými karburátory Weber a 118 kW/6500 min-1. Byl spřažen se čtyřstupňovou manuální převodovkou, která přenášela točivý moment pochopitelně dozadu. Podvozek měl rozvor 2220 mm, základ konstrukce tvořil klasický trubkový rám. Auto měřilo 3919 mm a bylo 1781 mm široké. Lehounké, jen třičtvrtě tuny vážící kupé jelo až 225 km/h. Karoserie byla vytvořena kromě oceli částečně i z hliníku a měla součinitel odporu vzduchu 0,25.

První moderní studie z roku 2012 byla jen statickým nepojízdným exemplářem. Funkční prototyp postavený na základě již zmíněného kupé 8C debutoval na stejném místě o rok později. Jeho celohliníkový vidlicový osmiválec objemu 4,69 l nabízel 336 kW/7000 min-1 a 470 N.m/4750 min-1. Má pochopitelně kromě sekvenčního vícebodového vstřikování čtyřventilovou techniku, rozvod DOHC s pohonem řetězem a znovu postrádá přeplňování. Poháněna jsou opět zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku s pádly. Motor je umístěn podélně za přední nápravou. Nechybí ani mechanický samosvorní diferenciál a elektronická stabilizace. K prostorovému rámu jsou připevněny kompozitové a hliníkové panely karoserie.

Nápravy byly u prvního statického vozu od sebe vzdáleny 2696 mm, u provozuschopného se rozvor zkrátil na 2640 mm. Zavěšení obstarávají dvojité lichoběžníky s nastavitelnými plynovými tlumiči, vinutými pružinami a stabilizátory, o deceleraci se stará čtveřice vrtaných kotoučů se šesti-, respektive čtyřpístkovými třmeny ABS. Kupé disponovalo nejdříve rozměry 4613 x 2020 x 1335 mm, u „sériového“ kusu z loňského roku se změnily na 4620 x 2032 x 1309 mm. Auto sprintuje z klidu na stovku během 4,2 s a jede až 292 km/h. Kola jsou dvacetipalcová s pneumatikami Pirelli P Zero 245/35, respektive 285/35. Do nádrže se vejde 88 l benzinu.

Loni v září samotná Alfa Romeo výrobu nádherného stroje v retrostylu schválila. Vozy tak budou vznikat přímo u Touringu, znamená to ale vzít původní 8C Competizione a přestavět ho. A těch vzniklo jen pět stovek. No, karosárna svolení má, takže se může směle pustit do víceméně ruční práce. A jeden její výsledek přiveze opět do Ženevy. Upoutá na něm barvená kombinace. Žádná typická rudá se stříbrnými proužky jako dosud. Disco Volante se tentokrát obléklo do tmavě zelené v kombinaci se zlatou. Připomíná tak spíš britské vozy než italské. Připomeňme, že zelenožluté bývaly závodní Lotusy předtím, než se z nich staly pojízdné reklamy na cigarety Gold Leaf a později John Player Special. Alfa má zlaté nejen ozdoby a pruhy na karoserii, ale hlavně kola. Vnitřní strany výfuků a přední maska byly nalakovány pro změnu oranžovou, nebo velmi světlou červenou, chcete-li. Černý interiér s hliníkovými prvky je částečně pokryt tmavě hnědou a světle hnědou kůží.

Kolik Disco Volante vznikne, zatím nikdo od Touringu nesdělil. Jedná se vždy o kusy na objednávku a přestavba potrvá minimálně půl roku, v době debutu studie se hovořilo dokonce o osmi měsících. Ženevský „showcar“ je určitě jedním z nich. I přes opravdu atypické zbarvení zvenčí i uvnitř mu to ale pořád hodně sluší. Vždyť už při debutu jeho tvary vyvolávaly vesměs pozitivní reakce.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)