Alfa Romeo Disco Volante se v Ženevě oblékne do zelené a zlaté
Za moderní Alfou Disco Volante stojí karosárna Touring Superleggera. Přestavěné kupé 8C Competizione dává vzpomenout na původní C52 Disco Volante ročníku 1952. To existovalo nejen coby otevřený spider, ale i jako kupé. A měli ho na svědomí... ano, právě u Touringu. Koncept ze Ženevy 2012 vznikl pochopitelně k šedesátému výročí. Prapůvodní verzi z padesátých let ovšem poháněl dvoulitrový čtyřválec se dvěma dvojitými karburátory Weber a 118 kW/6500 min-1. Byl spřažen se čtyřstupňovou manuální převodovkou, která přenášela točivý moment pochopitelně dozadu. Podvozek měl rozvor 2220 mm, základ konstrukce tvořil klasický trubkový rám. Auto měřilo 3919 mm a bylo 1781 mm široké. Lehounké, jen třičtvrtě tuny vážící kupé jelo až 225 km/h. Karoserie byla vytvořena kromě oceli částečně i z hliníku a měla součinitel odporu vzduchu 0,25.
První moderní studie z roku 2012 byla jen statickým nepojízdným exemplářem. Funkční prototyp postavený na základě již zmíněného kupé 8C debutoval na stejném místě o rok později. Jeho celohliníkový vidlicový osmiválec objemu 4,69 l nabízel 336 kW/7000 min-1 a 470 N.m/4750 min-1. Má pochopitelně kromě sekvenčního vícebodového vstřikování čtyřventilovou techniku, rozvod DOHC s pohonem řetězem a znovu postrádá přeplňování. Poháněna jsou opět zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku s pádly. Motor je umístěn podélně za přední nápravou. Nechybí ani mechanický samosvorní diferenciál a elektronická stabilizace. K prostorovému rámu jsou připevněny kompozitové a hliníkové panely karoserie.
Nápravy byly u prvního statického vozu od sebe vzdáleny 2696 mm, u provozuschopného se rozvor zkrátil na 2640 mm. Zavěšení obstarávají dvojité lichoběžníky s nastavitelnými plynovými tlumiči, vinutými pružinami a stabilizátory, o deceleraci se stará čtveřice vrtaných kotoučů se šesti-, respektive čtyřpístkovými třmeny ABS. Kupé disponovalo nejdříve rozměry 4613 x 2020 x 1335 mm, u „sériového“ kusu z loňského roku se změnily na 4620 x 2032 x 1309 mm. Auto sprintuje z klidu na stovku během 4,2 s a jede až 292 km/h. Kola jsou dvacetipalcová s pneumatikami Pirelli P Zero 245/35, respektive 285/35. Do nádrže se vejde 88 l benzinu.
Loni v září samotná Alfa Romeo výrobu nádherného stroje v retrostylu schválila. Vozy tak budou vznikat přímo u Touringu, znamená to ale vzít původní 8C Competizione a přestavět ho. A těch vzniklo jen pět stovek. No, karosárna svolení má, takže se může směle pustit do víceméně ruční práce. A jeden její výsledek přiveze opět do Ženevy. Upoutá na něm barvená kombinace. Žádná typická rudá se stříbrnými proužky jako dosud. Disco Volante se tentokrát obléklo do tmavě zelené v kombinaci se zlatou. Připomíná tak spíš britské vozy než italské. Připomeňme, že zelenožluté bývaly závodní Lotusy předtím, než se z nich staly pojízdné reklamy na cigarety Gold Leaf a později John Player Special. Alfa má zlaté nejen ozdoby a pruhy na karoserii, ale hlavně kola. Vnitřní strany výfuků a přední maska byly nalakovány pro změnu oranžovou, nebo velmi světlou červenou, chcete-li. Černý interiér s hliníkovými prvky je částečně pokryt tmavě hnědou a světle hnědou kůží.
Kolik Disco Volante vznikne, zatím nikdo od Touringu nesdělil. Jedná se vždy o kusy na objednávku a přestavba potrvá minimálně půl roku, v době debutu studie se hovořilo dokonce o osmi měsících. Ženevský „showcar“ je určitě jedním z nich. I přes opravdu atypické zbarvení zvenčí i uvnitř mu to ale pořád hodně sluší. Vždyť už při debutu jeho tvary vyvolávaly vesměs pozitivní reakce.