Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo schválila výrobu retrokupé Disco Volante

Michal Fokt
Diskuze (32)
Touring Superleggera může vyrobit malou sérii nádherného kupé Alfa Romeo Disco Volante, milánská automobilka dala palec nahoru. Pokochejte se i novými fotografiemi.

Můžete se mnou klidně nesouhlasit dle libosti, ale trvám na tom, že studie Alfa Romeo Disco Volante od designérského studia Touring Superleggera je jedním z nejhezčích projektů sportovních aut za posledních několik let. Má ovšem jeden zásadní problém: vznik každého auta současně znamená, že ze světa zmizí jedna Alfa Romeo 8C Competizione, Disco Volante totiž potřebuje ke svému životu právě techniku jednoho z pěti stovek vyrobených retrokupátek.

Touring Superleggera to pochopitelně teoreticky vůbec nemusí řešit a nabídnout přestavbu komukoli. Ale kdo by si chtěl rozházet automobilku ze sousedství a potenciálního obchodního partnera, že? Milánská karosárna se tedy nejprve slušně zeptala u Alfy, jestli její přestavba Disco Volante může nést logo automobilky a jestli vůbec může komerčně na milánské klenoty sáhnout.

Alfa Romeo oficiálně s tímto krokem souhlasí a výrobě Disco Volante s karbonovou karoserií tedy už nic nebrání, Touring Superleggera se ovšem dušuje, že půjde o extrémně omezenou sérii, aniž by ale počet jakkoli specifikovala. Pravdou je, že nechat si rozebrat 8C vyžaduje od majitele hodně entuziazmu, nemluvě o tom, že sama přestavba bude stát pořádný balík a potrvá půl roku. Ale pokud se majitel zamiloval stejně jako já, určitě tato drobná příkoří překoná, tím spíš, že s nimi bude moci jezdit do každého dealerství Alfy Romeo, schopného servisovat 8C a dostane na auto dvouletou záruku.

Michal Fokt
Diskuze (32)
15. 9. 2013 09:40
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
přesně - VW není hloupý a tak mu nejde o to zachránit Alfu Romeo, ale koupit si tu značku, aby mohl prodávat více svých aut se znakem Alfy na kapotě. Kdyby mu šlo o italský dizajn, tak si dávno nechal navrhovat auta u některých z italských studií - i Alfy vznikají tam... Škodovka je trochu jiný příklad, tam nezůstal kámen na kameni, ale ta by neměla šanci vůbec přežít, protože jejím posledním autem co udělala sama byla vlastně felicie - evoluce favoritu a od té doby se tam vyrábí Volkswageny s trochu jinou karoserií a je nutné říci, že je to v tomto případě dobře, protože ta technika je úplně někde jinde - no i když Škodovácká 1.3 OHV - 3x uložený klikový hřídel po letech přežila většinu VW motorů >:D
Avatar - jozephko
14. 9. 2013 19:38
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
Volkwagen nie je hlúpy. Nemeckí manažéri na rozdiel od tých vo Francúzsku a Taliansku vedia veľmi presne odhadnúť, čo a ako treba urobiť, "aby sa vlk nasýtil a koza zostala celá".
Ak VW Alfu kvôli niečomu chce, tak kvôli jej histórii a jedinečnému dizajnu. Je nad slnko jasné, že dizajn Alfy by ponechal na starosti Talianom. A možno by sa niečo z talianskeho dizajnu prenieslo aj na iné značky koncernu VW.
Nie som veštec, aby som vedel, ako by to urobil po technickej stránke. Ale ak sa dnes pozrieme na Škodovku, tak pred 20 rokmi nikto ani len nesníval, že by škodovka mohla vyrábať také autá, aké vyrába, a v takých množstvách.
14. 9. 2013 18:20
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
Jena věc je, zda by taková auta dokázal vyrábět VW jako takový, druhá, zda by to dokázala Alfa ve vlastnictví VW. Chápu VW, že má zájem o Alfu, protože taková vyloženě sportovní značka jí v portfoliu chybí (Lamborghini je trochu jiný segment). Jde o to jak by s Alfou následně naložil, přepokládám, že by pod touto značkou nabízel variace aut na bázi Golfu GTI, Audi TT , RS4, RS6 s motory TFSI, TSI a TDI, ale staly by se tak z Alfy pouze přestrojené VW a Audi, tedy auta zcela jiného charakteru, než byly klasické Alfy. On se o něco podobného tak trochu pokusil už Fiat unifikací některých dílů a tím začal postupný konec, Alfy pod křídly VW by se možná prodávaly, ale otázkou je, zda by to byla ještě Alfa :-(
14. 9. 2013 00:32
Re: VW by bez problémov dokázal vyrábať oba modely, ale nedo
Mozno mozno keby, boli by sme v nebi....
Podstatna je tvoja prva myslienka, ze by tam mal ist 1,4TSI alebo 2,0TSI, co je totalny nonsens. To su onicom motory bez charakteru, bez zvuku a pre dany model aj bez vykonu a s podivnou rozpadavajucou minulostou a neistou buducnostou.
13. 9. 2013 23:24
Modelka
Tohle auto je typická reflexe obecného povědomí o modelkách - navenek je krásné, vábí oko svými křivkami a detaily, ale uvnitř?... Alfa 8C je sice krásná, ale takovýto koncept by si zasloužil víc než jen "slepeniny", které jsou dosti cizorodé v celkovém kontextu díla. Nu škoda. A nebudu lhát, že mě nemrzí tahle bratrovražda. Alfa Romeo 8C je na rozdíl od tohoto sice moc krásného konceptu, přece jen dotažený kus designu po všech stránkách, takže kdybych byl čistě hypoteticky majitelem 8C, tak bych jej neprznil, krásnou, ale nesourodou kastlí. Tohle auto by si zasloužilo samostatný projekt a karosáři by se měli zaměřit spíše na modely, které převléknout potřebují a nenechávat zmizet už tak dost omezenou sérii těchto krasavic, ale to je jen můj osobní názor.