Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012 s technikou Alfa Romeo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Milánská karosárna ve svém nejnovějším díle spojuje slavnou minulost s moderní technikou.

Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012 je poctou trojici roadsterů a čtveřici kupé Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante z roku 1952. Tyto vzácné sportovní vozy se mohly již na počátku padesátých let, díky tvarům svých karoserií, pyšnit součinitelem aerodynamického odporu 0,25.

Stejnou hodnotou má vynikat i karoserie nového Disco Volante. Tu tvoří pro milánskou karosárnu tradiční ocelový prostorový rám, zajišťující dostatečnou tuhost, s ručně zpracovanými povrchovými panely z hliníků, které doplňují kompozitní materiály. Svým designem dvoumístné kupé přímo odkazuje na C52 Disco Volante z padesátých let a rozvíjí jeho tvary do moderní formy.

Dárcem mechanických skupin pro nové Disco Volante je Alfa Romeo 8C Competizione. V přídi je tak uložen vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru s výkonem 330 kW (450 k) a točivým momentem 470 Nm, který prostřednictvím šestistupňové převodovky pohání kola zadní nápravy.

Při premiéře na ženevském autosalonu zveřejnila milánská karosárna i základní technická data a také uvedla, že Disco Volante 2012 nemá zůstat pouhým výstavním exponátem, ale že bude vyráběno v omezeném počtu na přímou objednávku. Zájemci ovšem musí počítat s tím, že výroba kupé trvá více než 4000 pracovních hodin a jejich vůz jim bude dodán za osm měsíců.

Po tuto dobu se budou moci těšit na moderní provedení klasického italského kupé s karoserií dlouhou 4.613 mm, širokou 2.020 mm, vysokou 1.335 mm a rozvorem náprav 2.696 mm. Carozzeria Touring uvádí i rozchod kol 1.591 mm vpředu a 1.589 mm vzadu. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je 49 % vpředu a 51 % vzadu.

Kupé s palivovou nádrží o objemu 88 litru a miniaturním dvousetlitrovým zavazadelníkem stojí na kolech kovaných z hliníkové slitiny a obutých do pneumatik Pirelli P Zero Rosso o rozměrech 265/30 ZR20 vpředu a 285/35 ZR20 vzadu.

Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012 má dosahovat maximální rychlosti okolo 292 km/h a z 0 na 100 km/h akcelerovat za 4,2 s.

Carrozzeria Touring, kterou v roce 1926 založil Felice Bianchi Anderloni, se proslavila díky konstrukci karoserie nazvané Superleggera. Tu ve třicátých letech využívaly především závodní a sportovní automobily značky Alfa Romeo. Konstrukce této karoserie spočívá v dosažení co nejnižší hmotnosti při použití prostorového rámu z trubek o malém průměru, k nimž jsou připevněny povrchové panely.

Konstrukce Superleggera byla populární ve čtyřicátých, padesátých a šedesátých letech, kdy Carrozzeria Touring vyráběla speciální karoserie například pro vozy BMW 328, Ferrari, Maserati, Bristol, Aston Martin nebo Pegaso. Koncem šedesátých let zájem o tuto konstrukci začal upadat a tradiční zákazníci karosárny se přesunuly ke konkurenci, kterou tehdy představoval především Pininfarina, Bertone a Ital Design.

Novodobá historie karosárny se slavným jménem se začala psát v roce 2006, kdy společnost Zeta Europe BV získala práva na používání jména Carrozzeria Touring.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - del42sa
8. 3. 2012 09:31
Re: Dlouhý název
heh u stojícího auta >:D představ si že když auto zatáči tak se naklání ;-)
8. 3. 2012 09:20
Re: Dlouhý název
Obrázek číslo dvě [odkaz]
Avatar - del42sa
7. 3. 2012 19:36
Re: Dlouhý název
>:D moc vtipné , jenže původní auto mělo dost vyboulené přední blatníky, takže to kolo mělo pořád prostor k zatočení. U téhle studie, která asi nebude pojízdná si nějak neumím představit že bych v zatáčce vytočil kola na plný rejd [odkaz]
7. 3. 2012 16:43
Re: Dlouhý název
Stejně jako před 60 lety ;-)
Avatar - del42sa
7. 3. 2012 15:59
Re: Dlouhý název
jak to zatáčí ? zadními koly ? >:-[] :no: